Minkä iläisenä vaihdevuodet loppuu?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä. Muutut ilkeämmäksi ja vähemmän haluttavaksi päivä päivältä. Hyväksy se.
APUAAAAAAAAA
Se vaihtelee vissiin aika tavalla, kun niiden alkukin vaihtelee.
Ainakin mun vanhemmilla käyvä kodinhoitaja sanoi, että joutuu syömään edelleen hormoneja, ettei tule vaivoja. Ikää on noin 66 vuotta. (ainakin hän on virallisesti jo eläkeikäinen)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun vanhemmilla käyvä kodinhoitaja sanoi, että joutuu syömään edelleen hormoneja, ettei tule vaivoja. Ikää on noin 66 vuotta. (ainakin hän on virallisesti jo eläkeikäinen)
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ei voi olla totta että vielä yli 60 v voi olla vaihdevuodet, kamalaa..
Vanhainkodissakin on oireilevia mummoja
Vierailija kirjoitti:
48-vuotiaana lopuu
Voi ei. Ja mulla ne ei ole vielä edes alkaneet. T. Nainen 48v
Mikä on se merkki, joka kertoo, että ne ovat loppuneet?
Suomalaiset naiset saavat vaihdevuodet keskimäärin 51-vuotiaana. Näin kirjoitetaan. Onko se alku vai loppu?
Noin 10 vuotta itselläni kesti. Ajattelin, että nopeammin menisi ohi. En siksi ottanut mitään avuksi vaan kärsin ja uuvuin. Huono olo jatkuvasti ja öisin vain hikoili sängyssä. Myös hikisiä hetkiä tuli helposti päivisin. N62
Vierailija kirjoitti:
Noin 10 vuotta itselläni kesti. Ajattelin, että nopeammin menisi ohi. En siksi ottanut mitään avuksi vaan kärsin ja uuvuin. Huono olo jatkuvasti ja öisin vain hikoili sängyssä. Myös hikisiä hetkiä tuli helposti päivisin. N62
Minulla on verikokeiden mukaan vaihdevuodet. Ei ole ollut mitään oireita. Ja mirenan takia en edes pysty laskemaan menkkojakaan. Onko minulla siis vaihdevuodet, jotka eivät ole koskaan alkannet? Ne ovat vain loppuneet.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset saavat vaihdevuodet keskimäärin 51-vuotiaana. Näin kirjoitetaan. Onko se alku vai loppu?
Iho muuttuu ryppyiseksi, ikenet vetäytyvät ja vagina kuivuu. Myös kynnet kulahtavat ja hiukset harvenevat. Vaihdevuosi naiset ovat mennyttä kamaa. Jäljellä on vain katkera vanhuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ei voi olla totta että vielä yli 60 v voi olla vaihdevuodet, kamalaa..
Olen 67 ja mulla ei ole ollut ollenkaan!
35v sain lapsen ja siihen loppui menkat,nekin vähät mitä oli ollut. Mulla oli jokin hormoni plaaplaa en muista mikä,lapsikin on ihme. Mutta ei ole ollut aaltoja mihinkään suuntaan eikä muutakaan,ihan tavallista elämää vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iho muuttuu ryppyiseksi, ikenet vetäytyvät ja vagina kuivuu. Myös kynnet kulahtavat ja hiukset harvenevat. Vaihdevuosi naiset ovat mennyttä kamaa. Jäljellä on vain katkera vanhuus.
No mutta. Minulla on siis verikokeiden mukaan vaihdevuodet ohi. Mutta iho ei ole ryppyinen, ikenet normaalit ja olen heti-valmis. Kynnet yhtä huonot kuin nuorena ja hiukset pitkä leijonanharja.
Milloin minusta tulee katkera vanhus? Suhteessa vaihdevuosiin siis?
Alku tuli minulla juurikin tuossa 51 vuoden iässä. Lähinnä hikoilua ja huonoa oloa kaiken aikaa. Vuodot loppuivat aikalailla seinään 57 vuotiaana (viimeinen oikein runsas!). Huono olo, hikoilu ja väsymys jatkui sen jälkeen joitain vuosia. Nyt en huomaa ko. vaivoja ja hikoilu loppui kuin seinään vuosi pari sitten eli n. 60 vuotiaana. Siis kaikkinensa n. 10 vuotta. En käyttänyt hormoneita kun ajattelin että se aiheuttaa rintasyöpää. Olen lapseton. N62
Alkaa n. 50-kymppisenä ja muutama vuosi menee. Itsellä tosi lievät.
En tiedä vielä. Helpottamaan päin ovat kyllä jo.
N57
Yksilöllistä. Ei ole kauan kun luin, että eräällä naisella oli tullut viimeiset menkat 57v.
Itsellä loppui 54 v. Joillakin aiemmin. En tiedä onko ollut merkitystä sillä, että sain nuorimman lapseni 44v ja täysin luomuna ja isona yllätyksenä
Ei voi tietää, ota vaan päivä kerrallaan.
Parhaimmillaan menee huomaamatta (vain kuukautiset loppuvat), pahimmillaan joutuu käyttämään korvaushoitoa vielä saattohoidossa ysikymppisenä.
Ei ikinä. Muutut ilkeämmäksi ja vähemmän haluttavaksi päivä päivältä. Hyväksy se.