Minkä iläisenä vaihdevuodet loppuu?
Kommentit (26)
Jatkoa... Minulla siis kesti kärsimystä 10 vuotta. Voimakas hikoilu ilmeisesti oli eduksi iholleni, joka on nyt parempi kuin koskaan. 'Huono' iho kasvoissa on myös korjaantunut. Tosin olen käynyt kosmetologilla ja saanut hyvät kostettavat tuotteet sieltä. Kynsiin otan biotiinia purkista ja ne voivat todella hyvin. Vahva, pitkä tukkani on tallella. Teen paprikasta ja omenasta päivittäin smootien, ja ihon väri tuli hieman ruskeammaksi. Nyt voin olla meikittä - ihanaa 45 vuoden jälkeen! Myös rasvoittuva hiuspohjani on tasoittunut, eikä niitä tarvitse pestä joka päivä.
- Eli ei kaikki mene alaspäin vaikeiden vaihdevuosien jälkeenkään.
Kuumat aallot, hikoilu ja punoitus ovat jatkuneet kohta 20 vuotta. Äidillä oireita pitkälti yli seitsemänkymppisenä. Kovin on yksilöllistä.
En voi käyttää hormonikorvaushoitoa, koska olen sairastanut rintasyövän.
Kerrospukeutumista harrastan ja vältän tekokuituisia vaatteita. Sanotaan nyt kuitenkin, että tilanne on kuitenkin helpottanut viime vuosina. Öinen lakananvaihto ruljanssi jäänyt vähemmälle.
Olen nyt 63-vuotias. Hiukset ovat ohentuneet, mutta minkäs teet. Rypyt eivät haittaa, mutta kasvojen ilme on jatkuvasti sellainen kuin olisin vihainen. Naama veltostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaihtelee vissiin aika tavalla, kun niiden alkukin vaihtelee.
Ainakin mun vanhemmilla käyvä kodinhoitaja sanoi, että joutuu syömään edelleen hormoneja, ettei tule vaivoja. Ikää on noin 66 vuotta. (ainakin hän on virallisesti jo eläkeikäinen)
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ei voi olla totta että vielä yli 60 v voi olla vaihdevuodet, kamalaa..
Kuule, kun yli 8-kymppisistäkin osa haluaa käyttää vaihdevuosihormonihoitoja, tai muuten tulee hikoilua tms.
Vierailija kirjoitti:
Minulla loppui kuukautiset kuin seinään 44 vuotiaana, kierto oli ollut aina säännöllinen ja kuukautiset olivat normaalit.
Kuukautisten loppumisen aikaan alkoi voimakas hikoilu, kuumat aallot ja kasvojen punoitus.Hormonitoiminnan vähentyessä läskit siirtyivät reisissä vatsaan.
Olen nyt 53v ja öiset voimakkaat hikoilukohtaukset päättyivät noin 6kk sitten, mutta edelleen pieniä hikisyyskohtauksia öisin tulee.
Kasvojen punastelu on loppunut.
Vatsa kasvaa.En voinut aurallisen migreenin vuoksi turvautua hormonihoitoon.
Aurallinen migreeni ei ole este hormonikorvaushoidolle, kuten se on yhdistelmäehkäisypillereiden käytölle. Potilasta vain tulee seurata tarkemmin, pahentaako hoito kohtauksia.
Mulla oli vv 48-53v. Menkat jäi pois ja tuli kuumia aaltoja. En tarvinnut lääkitystä
Mieliala parani 0-100 ilman pms oireita:)
Minulla loppui kuukautiset kuin seinään 44 vuotiaana, kierto oli ollut aina säännöllinen ja kuukautiset olivat normaalit.
Kuukautisten loppumisen aikaan alkoi voimakas hikoilu, kuumat aallot ja kasvojen punoitus.
Hormonitoiminnan vähentyessä läskit siirtyivät reisissä vatsaan.
Olen nyt 53v ja öiset voimakkaat hikoilukohtaukset päättyivät noin 6kk sitten, mutta edelleen pieniä hikisyyskohtauksia öisin tulee.
Kasvojen punastelu on loppunut.
Vatsa kasvaa.
En voinut aurallisen migreenin vuoksi turvautua hormonihoitoon.