Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kielsi minulta Youtube-videoiden katsomisen!

Vierailija
15.04.2015 |

Kauhea valitus kun hänen pitää saada pelata 24/7 ja Youtube-videon katselu vie liikaa hänen arvokasta kaistaansa kun on niin hc-peli että imaisee joka megan mitä on. Sadan megan netti ei kuulemma riitä pelin ja Youtuben samanaikaiseen käyttöön vaan alkaa lagia. Vituttaa, minusta syy on miehen pelissä eikä ole minun ongelmani, että Youtube-videoiden katselu standardilaadulla, jonka lasken ihan normaaliksi surffailuksi, nyt tuhoaa hänen arvokkaan pelisessionsa. Nopeampaakaan nettiä ei taida markkinoilla olla, joten ihmettelen miten voi toisen peli vaatia niin nopeaa yhteyttä. Mies käski sanoa, jos katson videoita ja kun yritän kysyä, että sopiiko, alkaa kamala huokailu ja silmien pyörittely ja on Skypessä kavereilleen silleen "pitää mennä kun muijan nyt pitää päästä katsomaan videoita". Skype-puhelutkin vievät tätä kaistaa, miksei vaikka siitä karsisi ensin. Vittu!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein jaksa uskoa että streamauksesi pilaisi miehesi pelisessiot, ellet vedä sitten jotain maksimilaatua tai useassa välilehdessä lataa yhtä aikaa.

Mitä peliä miehesi pelaa? Jotkut FPS-pelit voi kärsiä pienestäkin viiveen lisääntymisestä, mutta yleensä muiden netinkäytöllä ei kyllä pitäisi kummoista vaikutusta muihin olla, kun on 100 megan kaista käytössä.

Tai sitten teillä haittaohjelmat alkaa laulaa ja vie upload-kaistan ja arvoitte youtuben syylliseksi.

Vierailija
2/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelaa Diablo kolmosta ja Skypettää samalla. Sanoo, että kun katson videoita, hänen pinginsä hyppää 30ms yli viiteensataan ja pelissä ja puhelussa alkaa viive. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:16"]Mies pelaa Diablo kolmosta ja Skypettää samalla. Sanoo, että kun katson videoita, hänen pinginsä hyppää 30ms yli viiteensataan ja pelissä ja puhelussa alkaa viive. Ap
[/quote]

Miten voi olla mahdollista? Latailetko jotain? Mies21

Vierailija
4/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:44"]

Kauhea valitus kun hänen pitää saada pelata 24/7 ja Youtube-videon katselu vie liikaa hänen arvokasta kaistaansa kun on niin hc-peli että imaisee joka megan mitä on. Sadan megan netti ei kuulemma riitä pelin ja Youtuben samanaikaiseen käyttöön vaan alkaa lagia. Vituttaa, minusta syy on miehen pelissä eikä ole minun ongelmani, että Youtube-videoiden katselu standardilaadulla, jonka lasken ihan normaaliksi surffailuksi, nyt tuhoaa hänen arvokkaan pelisessionsa. Nopeampaakaan nettiä ei taida markkinoilla olla, joten ihmettelen miten voi toisen peli vaatia niin nopeaa yhteyttä. Mies käski sanoa, jos katson videoita ja kun yritän kysyä, että sopiiko, alkaa kamala huokailu ja silmien pyörittely ja on Skypessä kavereilleen silleen "pitää mennä kun muijan nyt pitää päästä katsomaan videoita". Skype-puhelutkin vievät tätä kaistaa, miksei vaikka siitä karsisi ensin. Vittu!

[/quote]

Yksi ainoa kysymys: miksi ihmeessä haluat asua tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
5/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kaikki turhat ohjelmat kuten Steam, Vuze ja Spotify on suljettuna. Mulla on auki ainoastaan Chrome ja Skypessä IM-chatti, en lataa mitään tiedostoja. Ap

Vierailija
6/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:23"]

En, kaikki turhat ohjelmat kuten Steam, Vuze ja Spotify on suljettuna. Mulla on auki ainoastaan Chrome ja Skypessä IM-chatti, en lataa mitään tiedostoja. Ap

[/quote] Vastaus siis 22:lle. Ap

Vierailija
7/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:23"]

[/quote] Vastaus siis 22:lle. Ap
[/quote]

Mitä miehellä on auki? Lataileeko itse jotain samalla? Mies21

Vierailija
8/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulemma, auki ainoastaan Blizzardin battle.net ja itse peli sekä Skypessä ainoastaan mikrofonia käyttävä puhelu. Kun mies ei ole täällä, niin torrentit lataavat kyllä ihan nätisti 5 megan sekuntivauhtia, Spotify saa laulaa ja youtube-videoita voi ladata useammassa välilehdessä HD:na ilman mitään ongelmia. Mies huomaa heti, jos katson videota, pari sekuntia menee ennenkuin alkaa älähdellä. Oma pingini on joka testauksessa ollut 20ms luokkaa. Ap

Vierailija
9/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:28"]Ei kuulemma, auki ainoastaan Blizzardin battle.net ja itse peli sekä Skypessä ainoastaan mikrofonia käyttävä puhelu. Kun mies ei ole täällä, niin torrentit lataavat kyllä ihan nätisti 5 megan sekuntivauhtia, Spotify saa laulaa ja youtube-videoita voi ladata useammassa välilehdessä HD:na ilman mitään ongelmia. Mies huomaa heti, jos katson videota, pari sekuntia menee ennenkuin alkaa älähdellä. Oma pingini on joka testauksessa ollut 20ms luokkaa. Ap
[/quote]

Onko sulkenut kokonaan sen torrentin sieltä oikeelta alhaalta? Mies21

Vierailija
10/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja Task Managerin Processes-osiosta tarkistanut ettei ole jäänyt taustalle kummittelemaan se ohjelma tai mikään muukaan. Ap

Vierailija
11/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:33"]Joo, ja Task Managerin Processes-osiosta tarkistanut ettei ole jäänyt taustalle kummittelemaan se ohjelma tai mikään muukaan. Ap
[/quote]

Kummallista.

Vierailija
12/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis sayonara tollaselle "miehelle"

Vierailija
13/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressäni istuva it-ammattilainen vilkaisi tätä ketjua ja sanoi ap:n miehen puhuvan täyttä tuubaa. Toinen vaihtoehto on että kytkin on surkea.  AP, sano sille miehelle että lakkaa valittamasta kun käyttää sun maksamaa nettiä. Terkuin #7.

Vierailija
14/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta mikä tossu! Hanki selkäranka ja lopeta naurettava kitinäs

Vierailija
15/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:35"]

Vieressäni istuva it-ammattilainen vilkaisi tätä ketjua ja sanoi ap:n miehen puhuvan täyttä tuubaa. Toinen vaihtoehto on että kytkin on surkea.  AP, sano sille miehelle että lakkaa valittamasta kun käyttää sun maksamaa nettiä. Terkuin #7.

[/quote] Jos kytkin on surkea, mitä sillä voi tehdä? Viitsisitkö kysyä mieheltäsi? Ap

Vierailija
16/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä SILLE voi tehdä. Huonolla kytkimellä tuskin tekee paljon mitään :D Ap

Vierailija
17/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sadan megan netillä pelaa sekä mies että minä, ensiksi mainitun samalla ladatessa leffoja ja itseni irkatessa tai somettaessa samalla. Haiskahtaa turhalta kitinältä, mutta kannattaa katsoa onko ns. flood detection-käytössä verkollanne, osa perus modeemeista käyttää sitä rajoittamaan liikennettä.

Vierailija
18/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis... jos kytkin on paska, se ei pysty välttämättä käsittelemään useanlaista liikennettä ilman viiveen kasvua.

Miten teillä on netti siis jaettu? Kytkin voi tarkoittaa monta asiaa; mutta käytännössä se on jokin laitteista mikä on teidän ja netin välissä, vaikkapa sitten vain se kaapelimodeemi / ADSL-loota missä laitteenne on kiinni. Tai sitten ennen sitä välissä oleva laite missä molempien koneet kiinni.

Entäs miehen oma kone, mitä kaikkea se tekee?

Vierailija
19/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisättäköön, että netin olen hankkinut ja maksan minä, mies on alivuokralainen. Ap

Vierailija
20/36 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta rintaliivit eteisessä mielenosoitukseksi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän