Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi juo salaa energiajuomia

Vierailija
15.04.2015 |

Oli taas koulun jälkeen käynyt hakemassa. Yllätin hänet, kun tulin töistä kotiin ja siellähän se energiajuomaa litki. Olen kieltänyt monesti häntä juomasta, mutta järki puhe eivät tuohon lapseen toimi. On vasta 16 ja nyt tullut murkkuikä näköjään. Ne on hampaille haitallisia ja yöunet kärsii. Siksi kiellän sen juomisen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. ¨¨Vasta¨¨ 16 vuotias. Ehkä pikkusen sitä pipoa löysemmälle tässä tilanteessa. Energiajuomat k-15, ihan sopiva ikäraja niille. Jos 16-vuotias ¨¨äidin kullanmussukka¨¨ juo niitä yhden tai kaksi päivässä ei siitä mitään haittavaikutuksia tule. Kylläkin, jos lapsi juo monia litroja energiajuomaa päivässä, on aika puuttua asiaan ja käyttää maalaisjärkeä lapsen kasvatuksessa. Aivan sama asia kahvin kanssa, vanhemmilla on aivan väärä käsitys energiajuomista, sillä sitä kofeiinia on kahvissa sitäpaitsi enemmän. Miksi ne pitäisi kieltää kokonaan, kun voisi vain neuvotella teini-ikäisen lapsen kanssa, että niitä ei kannata ihan jokapäivä juoda. Esim. viikonlopuksi kun kouluakaan ei ole ja saa muutenkin valvoa niin en näe nuissa energiajuomissa mitään vikaa. Itse jos juon esim. kerran kokeilin nuorempana tuntia ennen nukkumaan menoa juoda sellaisen, ihan omasta mielenkiinnosta, niin nukahdin kuin tukki :D Terveisin: 20-vuotias opiskelija Joensuusta ;)

Vierailija
2/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis what energiajuomien ikäraja on k16 eli se on sallittua jos täyttää sen verran, pipoa löysemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oo onnellinen ettei mitään kaljaa juo, moni tuossa iässä siirtyy jo alkoholiin

Vierailija
4/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä tyttö vai poika

Vierailija
5/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis...onko poika joku erityislapsi jos vasta 16 vuotiaana tullut murrosikä??

Vierailija
6/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:09"]Oli taas koulun jälkeen käynyt hakemassa. Yllätin hänet, kun tulin töistä kotiin ja siellähän se energiajuomaa litki. Olen kieltänyt monesti häntä juomasta, mutta järki puhe eivät tuohon lapseen toimi. On vasta 16 ja nyt tullut murkkuikä näköjään. Ne on hampaille haitallisia ja yöunet kärsii. Siksi kiellän sen juomisen.
[/quote]

Kusipää vanhempi

Vierailija
7/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:09"]

Oli taas koulun jälkeen käynyt hakemassa. Yllätin hänet, kun tulin töistä kotiin ja siellähän se energiajuomaa litki. Olen kieltänyt monesti häntä juomasta, mutta järki puhe eivät tuohon lapseen toimi. On vasta 16 ja nyt tullut murkkuikä näköjään. Ne on hampaille haitallisia ja yöunet kärsii. Siksi kiellän sen juomisen.

[/quote]

Aiheuttavat aika kovan riippuvuuden monelle nuo energiajuomat, ja sehän on niiden tarkoituskin. Koukku tietää rahaa sokeri- ja kofeiinikauppialle. Mitään hyötyähän niistä ei ole kenellekään muulle.

Vierailija
8/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen ettei juo kaljaa...

Vierailija
9/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:18"]

Onko kyseessä tyttö vai poika

[/quote] Mitenköhän sukupuoli tähän liittyy??

Vierailija
10/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:20"]Ole onnellinen ettei juo kaljaa...
[/quote]
No ei sitä tiedä vaikka joisikin. Ja eivätkös niiden juomien haittavaikutukset koske lähinnä lapsia, eli 16-vuotias on sen verran kehittynyt, ettei haittavaikutuksia juurikaan olisi?

Vierailija
11/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aiheuttavat aika kovan riippuvuuden monelle nuo energiajuomat, ja sehän on niiden tarkoituskin. Koukku tietää rahaa sokeri- ja kofeiinikauppialle. Mitään hyötyähän niistä ei ole kenellekään muulle.

[/quote]

Voidaan sanoa, että ns. "energiajuomat" ovat tarkkaan suunniteltu mahdollisimman kovan riippuvuuden synnyttämiseen.

Vierailija
12/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon itse energiajuomia ja olen samaa ikäluokkaa. Ei mulle ole mitään riippuvuutta ole syntynyt, vaikka useamman vuoden oon noita hörppinyt. Kohtuus kaikessa.

Vierailija
13/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:25"]Juon itse energiajuomia ja olen samaa ikäluokkaa. Ei mulle ole mitään riippuvuutta ole syntynyt, vaikka useamman vuoden oon noita hörppinyt. Kohtuus kaikessa.
[/quote]

Paitsi kusipäisyydessä vanhempana.. Ei varmaan saa pelata edes gta pelejä kyseinen henkilö..

Vierailija
14/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:24"]

[/quote]

[/quote]

Voidaan sanoa, että ns. "energiajuomat" ovat tarkkaan suunniteltu mahdollisimman kovan riippuvuuden synnyttämiseen.

[/quote]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini#Vaikutukset_ja_riskit

Aika tavalla haitallisesta aineesta on kysymys, jos annosmäärät kasvavat suuriksi, kuten energiajuomien kanssa usein tapahtuu.

Vierailija
15/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan normaali. Käy ensimmäistä vuotta lukiossa.

Vierailija
16/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:25"]

Juon itse energiajuomia ja olen samaa ikäluokkaa. Ei mulle ole mitään riippuvuutta ole syntynyt, vaikka useamman vuoden oon noita hörppinyt. Kohtuus kaikessa.

[/quote]

Useamman vuoden olet hörppinyt, mutta et ole riippuvainen kuitenkaan? No, joka tapauksessa energiajuomien kauppiaat ovat sinunkin toimiisi enemmän kuin tyytyväisiä. Kuten varmasti hammaslääkäritkin.

Vierailija
17/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

poika

Vierailija
18/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:15"]

Siis what energiajuomien ikäraja on k16 eli se on sallittua jos täyttää sen verran, pipoa löysemmälle.

[/quote]

Hän on ALAIKÄNEN. Minä päätän mitä saa juoda ja mitä ei. Aivan sama mikä on ikäraja. Minä olen hänen huoltaja ja vastuussa lapsesta.

Vierailija
19/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:25"]Juon itse energiajuomia ja olen samaa ikäluokkaa. Ei mulle ole mitään riippuvuutta ole syntynyt, vaikka useamman vuoden oon noita hörppinyt. Kohtuus kaikessa. [/quote] Paitsi kusipäisyydessä vanhempana.. Ei varmaan saa pelata edes gta pelejä kyseinen henkilö..

Ei. GTA on k18. Ei ole lasten peli.

[/quote]

Vierailija
20/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ja energiajuomien käyttö sokeri- ja kofeiinihumalluttavana päihteenä:

http://apina.biz/23016.png

"Teho on parasta. Nousee päähän. Sekottaa pään ja mahan. Aivan parasta. Otin tänäänkin."