Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapset puhuu huutamalla?

Vierailija
15.04.2015 |

Ihan korvat soi ja saa koko ajan olla sanomassa, että älkää huutako!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kysy lapsilta

Vierailija
2/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että ne raukat ovat oppineet päiväkodissa huutamaan,että saavat äänensä kuuluviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vastaa, ettei ne muka huuda. Eivät siis tajua huutavansa.

Vierailija
4/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni arveli, että lapset tottuvat huutamaan, kun eivät päiväkodissa isossa laumassa saa muuten ääntään kuuluville.

Tosin televisiossa ohjelmien juontajatkin huutavat, lienevätkö lapset ottaneet heistä mallia.

Vierailija
5/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapsi alkoi huutaa aloitettuaan päiväkodin. Sama meininkin jatkuu vielä kouluiässäkin (vaikka on pieni luokka kyseessä eli meteliä ei luulisi olevan paljoakaan). 

Tänään  olen huomauttanut asiasta ainakin kymmenen kertaa jo.

Vierailija
6/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ei ole olleet päiväkodissa. Esikoinen oli pph:lla ja nyt on eskarissa. Oisko nyt eskarissa sitten oppinut tuon huutamisen? Pienempi sisaruskin alkanut huutamaan.

Vierailija
7/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:46"]Mun lapset ei ole olleet päiväkodissa. Esikoinen oli pph:lla ja nyt on eskarissa. Oisko nyt eskarissa sitten oppinut tuon huutamisen? Pienempi sisaruskin alkanut huutamaan.
[/quote]

Tämä siis ap

Vierailija
8/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, päiväkodissa, koulussa ja eskarissa opitaan.

Vierailija
9/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on alkanut huutamaan kun siirtyi päiväkodissa isojen puolelle. (Oli pienten puolella 2-3 v) Uskon että tapa opitaan viimeistään eskarissa - koulussa, jos ennen sitä ei ole päiväkodissa ollut. Nykyään koulussakaan ei komenneta olemaan hiljaa, joten vielä toisella asteellakin opiskelijat höpisevät tunnilla suureen ääneen, eivätkä kuuntele muita.

Vierailija
10/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen ryhmäkokojen syytä äänestetään täällä myös.

Ja joskus myös siksi, että niille huudetaan. Lapsi oppii "tee niin kuin minä teen, älä niin kuin minä sanon" -periaatteella. Lapselle on turha sanoa, että älä huuda, jos itse korottaa ääntään vähän väliä. Monen vanhemman helmasynti, ihan itsenikin välillä, vaikka yritänkin kiinnittää asiaan huomiota ja parantaa.

Vierailija
11/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:42"]Siksi että ne raukat ovat oppineet päiväkodissa huutamaan,että saavat äänensä kuuluviin.
[/quote]

Kyllä siellä on tätejä jotka puuttuu huutamiseen. Ehkä syy kotona?

Vierailija
12/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans 4v huutaa, ja aina on ollut kyllä kotihoidossa. Olen itsekin ihan ihmeissäni asian kanssa, koska on yritetty harjoitella eri äänenvoimakkuuksia, keskusteltu asiasta jne. Silti huutaa aina puhuessaan, niin ilossa kuin surussa ja suuttumuksessa. 2v vanhempi veljensä ei ole koskaan ollut tuollainen.

Ja siis tää 4v lapsi huutaa ihan huomattavan paljon, muutkin kuin minä on sitä ihmetelleet.

Vierailija
13/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisopiskelijatkin lörpöttelevät tunnilla, jopa ne 40-55 vuotiaat! Eivät sentään huuda mutta eivät kuuntele ja sitten ei tajuta mistään mitään...

Tänäänkin sai muutamaa luokkakaveria ohjeistaa, vaikka viime viikolla oli info tästä meidän asiasta...

Vierailija
14/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, vitun ärsyttävää. Aion omalle lapselle opettaa että ei ole normaalia puhua huutaen. Ei kukaan jaksa kuunnella kiljukauloja.

Vierailija
15/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:28"]Meidän lapsi on alkanut huutamaan kun siirtyi päiväkodissa isojen puolelle. (Oli pienten puolella 2-3 v) Uskon että tapa opitaan viimeistään eskarissa - koulussa, jos ennen sitä ei ole päiväkodissa ollut. Nykyään koulussakaan ei komenneta olemaan hiljaa, joten vielä toisella asteellakin opiskelijat höpisevät tunnilla suureen ääneen, eivätkä kuuntele muita.
[/quote]
Kyllä komennetaan, mutta arvaapa totellaanko.

Vierailija
16/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla lapsilla on vaan niin infernaalisen läpileikkaava ja kimeä ääni, että tinnitys uhkaa, vaikka he muka vain puhuvat...

Vierailija
17/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAIDAT OLLA JOTENKIN HERKKÄKORVAINEN. NORMAALILLA KUULUVALLA ÄÄNELLÄ ON OPETETTU MEIDÄN LAPSET PUHUMAAN. SILLÄ EI OLE MITÄÄN TEKOA HUUTAMISEN KANSSA.

Vierailija
18/18 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

iOlen käynyt kouluni 36 oppilaan luokassa ja silloin ei huudettu. Koska ei oltu koko ajan "näytillä" oman elämän ja olemuksen ja minäminä/katsominua -asenteen kanssa.

Tänään bussissa nuori äiti oli ehkä noin neljävuotiaan lapsen kanssa. Äiti huusi kaikki puheensa lapselleen.

"Tuossa on poliisi!" "Kylläpä puut jo vihertävät, katso JaniNicolaYannica!"

Minusta hän suoritti äitiyttään ja esitti meille muille matkustajille kuinka hyvä ja keskustelevä äiti hän onkaan - katsokaa minua ja lastani - tässä me ollaan. Siksi huomionkipeyttään opettavat lapsensakin huutamana ja vaatimaan ja se peli ei sitten lopu ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme