saako veriohukaisia lämmittää mikrossa?
Kommentit (15)
Paketissa lukee että pannulla. Jostain olen kuullut ettei saisi.
Ei saa. Mikroon ei saa laittaa litteitä asioita! Mikroaallot menee alta ja päältä eivätkä osu lämmitettävään.
Ei. Säteily saa veren muuttumaan vaaralliseksi, sitten se imeytyy omaan verenkiertoon ja saastuttaa veren. Sitten on suonissa kans yhtä lättyä.
Ei voi, mikro räjähtää.
Miten noin uusavuton voi olla, että kyselee itsestäänselvyyttä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:36"]Paketissa lukee että pannulla.
[/quote]
Parempiahan ne noin varmaan ovat
Minä ainakin olen niitä mikrossa laittanut ja ihan hyviä ovat olleet.
Siis veressähän on paljon rautaa ja metallia ei saa laittaa mikroon. Perustietoa.
Voi niitä lämmittää. Mikroon liittyy kaikenlaisia tyhmiä urbaanitarinoita. Veren rauta ei ole ferromagneettista tai merkittävästi sähköä johtavaa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:47"]
Voi niitä lämmittää. Mikroon liittyy kaikenlaisia tyhmiä urbaanitarinoita. Veren rauta ei ole ferromagneettista tai merkittävästi sähköä johtavaa.
[/quote]
Tosikko.
Nyt kyllä tuli vaarallista misinformaatiota. Mikron säteily muutta veriohukaisissa olevien hemoglobiinipartikkeleiden molekyylirakenteita. Niiden spin voi muuttua käänteiseksi, sitä todennäköisemmin mitä pidempään niitä kuumentaa mikrossa. Parempi virsta väärää kuin vaaksa vaaraa - käytä sitä pannua kun ohjeessakin kerrotaan. Tässä maailmassa on ihan liikaa turhia tapoja saada syöpä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:53"]Nyt kyllä tuli vaarallista misinformaatiota. Mikron säteily muutta veriohukaisissa olevien hemoglobiinipartikkeleiden molekyylirakenteita. Niiden spin voi muuttua käänteiseksi, sitä todennäköisemmin mitä pidempään niitä kuumentaa mikrossa. Parempi virsta väärää kuin vaaksa vaaraa - käytä sitä pannua kun ohjeessakin kerrotaan. Tässä maailmassa on ihan liikaa turhia tapoja saada syöpä.
[/quote]
Paistettaessa Maillardin reaktio muuttaa pinnan solurakennetta, joten paras vetää kylmänä suoraan paketista.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:39"]
Ei voi, mikro räjähtää.
Miten noin uusavuton voi olla, että kyselee itsestäänselvyyttä.
[/quote]
Palstalla näyttäisikin olevan tänään ihan erityisen paljon uusavuttomia.
Öh, miksi ei saisi?