Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lento lähtee 6.00 su aamuna, monelta kentälle?

Vierailija
15.04.2015 |

Moikka,

Arkiaamuina on ollut aika paljon ruuhkaa, mutta ehtiiköhän su aamuna, jos saapuu vasta 5.20 kentälle?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:14"]Matkustan paljon ja olen aina 2 h ennen kentällä. Teen sitten vaikka töitä tai notkun kahvilla. 2 h on se suositus KV-lennoilla. On vain niin monasti nähty, että mitä tahansa voi tapahtua.
[/quote] mitä voi sitten tapahtua? Mitä siinä kun tulla paikalle.matkalaukut hinnalla ja koneeseen. Mitä niinkin voi tapahtua että viivyttää lähtöä
[/quote]
Turvatarkastuksessa ruuhkaa. Turvatarkastuksessa sun edellä olevien kaikki kamat tutkitaan yksitellen. Vai yksi turvatarkastus auki. Lähtöselvitystiskillä ruuhkaa. Netti check-in ei toimi. Porttia vaihdetaan toiselle puolelle kenttää. Kyyti kentälle myöhästyy. Matkalla kentälle on ruuhkaa. Tai kaikki em.

Vierailija
22/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten myös turvatarkastuksessa voi joutua rutiinitarkastukseen. Koitapas siinä sitten sanoa että boarding on jo alkanut kun joku alkaa katsoa tavaroita läpi :D Tähtäisin kentälle 4.30 koska sunnuntai-aamuyö tuskin on mitenkään ruuhkaista aikaa. Jos lähtisin esimerkiksi Thaimaahan, niin sitten 2 tuntia ennen koska kaikilla menee tavaraa ruumaan, niin joutuu odotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kentällä 2h ennen lähtöä. Matkustan lomamatkailua, ja pelaan varman päälle. Kentällä voi sitten käydä kahvilla, shoppailla, lukea tms jos jää liikaa aikaa. Mielummin olen hyvissä ajoin kentällä kun panikoin jossain ylläriruuhkassa että ehdinkö koneeseen jos olen jättänyt lähdön liian naftiksi. Lomamatka alkaa mulla jo matkalla lentokentälle, joten haluan lähdönkin jo miellyttäväksi ja kiireettömäksi.

Vierailija
24/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:14"]Matkustan paljon ja olen aina 2 h ennen kentällä. Teen sitten vaikka töitä tai notkun kahvilla. 2 h on se suositus KV-lennoilla. On vain niin monasti nähty, että mitä tahansa voi tapahtua. [/quote] mitä voi sitten tapahtua? Mitä siinä kun tulla paikalle.matkalaukut hinnalla ja koneeseen. Mitä niinkin voi tapahtua että viivyttää lähtöä [/quote] Matkalla voi tulla hidasteita esimerkiksi tietöitä, ruuhkia, onnettomuuksia. Autolle ei löydy nopeasti parkkipaikkaa. Jos tulee julkisilla, bussi/juna voi myöhästyä monestakin syystä. Checkiniin voi olla pitkä jono. Turvatarkastukseen voi olla pitkä jono. Siinä voi tulla muitakin viivästyksiä. Lähtöportti voi olla kaukana. Passintarkastukseen voi olla pitkä jono.

[/quote]

Kello viiden ja kuuden välillä harvemmin on ruuhkaa, tietöitä ja onnettomuuksia. Helsinki-Vantaalta tuohon aikaan löytyy yleensä myös ihan kohtuullisesti parkkipaikkoja. Check-inin voi tehdä kotona. Turvatarkastukseen harvoin joutuu noin aikaisin kauaa jonottaa. Helsinki-Vantaa ei ole niin iso lentokenttä, että lähtöportille kävelymatka vallan alkaisi rasittamaan. Mihin viittaat passintarkastuksella, kun määränpäänä on Amsterdam?

Ainoat todelliset myöhästymismahdollisuudet ovat lähinnä muut julkiset ja se, että itse pakkaa käsimatkatavaroihin koko litanian kiellettyjä esineitä. Mikäli ei lennä pelkillä käsimatkatavaroilla, kannattaa tietysti tarkistaa viimeinen aika jättää matkatavarat hihnalle.

Itse lennän viikoittain nelisen lentoa ja koskaan en ole tuntia ennen ollut kentällä. 

Vierailija
25/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:56

Vierailija
26/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:14"]Matkustan paljon ja olen aina 2 h ennen kentällä. Teen sitten vaikka töitä tai notkun kahvilla. 2 h on se suositus KV-lennoilla. On vain niin monasti nähty, että mitä tahansa voi tapahtua. [/quote] mitä voi sitten tapahtua? Mitä siinä kun tulla paikalle.matkalaukut hinnalla ja koneeseen. Mitä niinkin voi tapahtua että viivyttää lähtöä [/quote] Matkalla voi tulla hidasteita esimerkiksi tietöitä, ruuhkia, onnettomuuksia. Autolle ei löydy nopeasti parkkipaikkaa. Jos tulee julkisilla, bussi/juna voi myöhästyä monestakin syystä. Checkiniin voi olla pitkä jono. Turvatarkastukseen voi olla pitkä jono. Siinä voi tulla muitakin viivästyksiä. Lähtöportti voi olla kaukana. Passintarkastukseen voi olla pitkä jono.

[/quote]

Kello viiden ja kuuden välillä harvemmin on ruuhkaa, tietöitä ja onnettomuuksia. Helsinki-Vantaalta tuohon aikaan löytyy yleensä myös ihan kohtuullisesti parkkipaikkoja. Check-inin voi tehdä kotona. Turvatarkastukseen harvoin joutuu noin aikaisin kauaa jonottaa. Helsinki-Vantaa ei ole niin iso lentokenttä, että lähtöportille kävelymatka vallan alkaisi rasittamaan. Mihin viittaat passintarkastuksella, kun määränpäänä on Amsterdam?

Ainoat todelliset myöhästymismahdollisuudet ovat lähinnä muut julkiset ja se, että itse pakkaa käsimatkatavaroihin koko litanian kiellettyjä esineitä. Mikäli ei lennä pelkillä käsimatkatavaroilla, kannattaa tietysti tarkistaa viimeinen aika jättää matkatavarat hihnalle.

Itse lennän viikoittain nelisen lentoa ja koskaan en ole tuntia ennen ollut kentällä. 

[/quote]

Kiva sulle. Mutta kerta se on ensimmäinen kun jossain on esim hirvikolari ja liikenne seis. Me tehdään yleensä aikaisten lomalentojen kanssa niin että mennään lentokenttähotelliin edelliseksi yöksi. Reissu alkaa siis jo aikaisemmin eikä ole mitään aamupaniikkia :)

Vierailija
27/27 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:48"]

[/quote]

[/quote]

Kiva sulle. Mutta kerta se on ensimmäinen kun jossain on esim hirvikolari ja liikenne seis. Me tehdään yleensä aikaisten lomalentojen kanssa niin että mennään lentokenttähotelliin edelliseksi yöksi. Reissu alkaa siis jo aikaisemmin eikä ole mitään aamupaniikkia :)

[/quote]

No joo, mä asun alle puolen tunnin matkan päässä kentästä. TIETENKIN jos jostain oikein matkojen päästä tulee, niin silloin kannattaa varata runsaammin aikaa, mutta jotenkin olettaisin, ettei kukaan Kuusamosta kentälle suuntaava laske matkavaraa siten, että kentälle jää aikaa 40 minuuttia.