Lento lähtee 6.00 su aamuna, monelta kentälle?
Moikka,
Arkiaamuina on ollut aika paljon ruuhkaa, mutta ehtiiköhän su aamuna, jos saapuu vasta 5.20 kentälle?
Kommentit (27)
Yleensä check-in sulkeutuu 45min ennen lähtöä. Itse olisin paikalla 4.30-5.00.
Ei kannata riskeerata, viimeistään klo 5 kentälle. Lipussasi lukee milloin check-in sulkeutuu.
Tunti ennen koneen lähtöä. Tarkista, voitko tsekata itsesi sisään kotona netistä.
Tällaisten viestien kohdalla aina ihmettelee miten uusavuttomia ihmiset ovat.
Jos meillä lähtee lento kello 6 niin olemme kentällä viimeistään kello 4. En ota riskejä. En halua jäädä lennolta siksi, että halusin vitkutella. Oma aikansa menee turvatarkastuksessa. Mielummin sitten nautin kahvini kansainvälisellä puolella kaikessa rauhassa, kuin hätäilen kello kourassa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:56"]
[/quote]
Samoin! Ihanko oikeesti ihmiset luottaa enemmän av-palstan mielipiteisiin kuin lentoyhtiön ohjeisiin?
Minä olisin viimeistään 4:30 kentällä. Saattaa olla itsestä johtumattomia hidasteita tai esteitä. Lentoyhtiösi sivulta löydät kuinka paljon etukäteen he toivovat matkustajan olevan paikalle.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:50"]
Ei kannata riskeerata, viimeistään klo 5 kentälle. Lipussasi lukee milloin check-in sulkeutuu.
[/quote]
Kone kyllä odottaa tärkeää asiakasta :-) (Ajattelee av-mamma ja tulee paikalle vasta puol tuntia ennen lähtöaikaa.)
Jos kyseessä olisi kotimaan lento, niin kauanko silloin rittäisi?
Check-in netissä.
Minä menisin neljältä jo kentälle varmuuden vuoksi, ei viitsi riskeerata
Matkustan paljon ja olen aina 2 h ennen kentällä. Teen sitten vaikka töitä tai notkun kahvilla. 2 h on se suositus KV-lennoilla. On vain niin monasti nähty, että mitä tahansa voi tapahtua.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:14"]Matkustan paljon ja olen aina 2 h ennen kentällä. Teen sitten vaikka töitä tai notkun kahvilla. 2 h on se suositus KV-lennoilla. On vain niin monasti nähty, että mitä tahansa voi tapahtua.
[/quote] mitä voi sitten tapahtua? Mitä siinä kun tulla paikalle.matkalaukut hinnalla ja koneeseen. Mitä niinkin voi tapahtua että viivyttää lähtöä
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:14"]Matkustan paljon ja olen aina 2 h ennen kentällä. Teen sitten vaikka töitä tai notkun kahvilla. 2 h on se suositus KV-lennoilla. On vain niin monasti nähty, että mitä tahansa voi tapahtua.
[/quote] mitä voi sitten tapahtua? Mitä siinä kun tulla paikalle.matkalaukut hinnalla ja koneeseen. Mitä niinkin voi tapahtua että viivyttää lähtöä
[/quote]
Matkalla voi tulla hidasteita esimerkiksi tietöitä, ruuhkia, onnettomuuksia. Autolle ei löydy nopeasti parkkipaikkaa. Jos tulee julkisilla, bussi/juna voi myöhästyä monestakin syystä. Checkiniin voi olla pitkä jono. Turvatarkastukseen voi olla pitkä jono. Siinä voi tulla muitakin viivästyksiä. Lähtöportti voi olla kaukana. Passintarkastukseen voi olla pitkä jono.
Voi jeesus sentään näitä kysymyksiä. E-lipussa/boarding passissa lukee ajat, miksi helvetissä niitä pitää täälläkin kysellä? Samaa luokkaa kuin "voinko juoda viinaa, kun syön sitä ja tätä lääkettä", ei silloinkaan tule mieleen lukea ensin pakkausselostetta.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:56"]
[/quote]
Minun mielestäni hyvä kysymys täälläkin. Itse luen mielelläni juttuja lentomatkustamisesta, koska en ole sitä itse oikeastaan käyttänyt. Tuntuu, että selviäisinkö lentoaseman läpi koneeseen kaikista vaiheista.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:30"]Voi jeesus sentään näitä kysymyksiä. E-lipussa/boarding passissa lukee ajat, miksi helvetissä niitä pitää täälläkin kysellä? Samaa luokkaa kuin "voinko juoda viinaa, kun syön sitä ja tätä lääkettä", ei silloinkaan tule mieleen lukea ensin pakkausselostetta.
[/quote]
Juuri niin! Ihme että tällaiset ihmiset ovat edes saaneet sen lentonsa varattua. Se vaatii ehkä yhtä suurta älykkyyttä.
Riippuu mihin menet. Kotimaan lennolle pitäisi riittää, non-Schengen lennolle ei välttämättä riitä.