Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En oo koskaan madottanut kissojani.

Vierailija
15.04.2015 |

Ovat 4v sisäkissoja, syövät purkkiruokaa ja viherkasvejani. Ehkä muutaman kerran kesässä pääsevät saarimökkeilemään ja vapaaksi.

Onko toimintani jotenkin haitallista kissoille? Mistä tietää, että kissalla on loisia/matoja? Mitä ne aiheuttavat pitemmällä tähtäimellä.

Kiitos jos joku osaa infota. Syy miksen ole kadottanut on se, että aineen osto vaan unohtuu ja olen aika epäileväinen että saan sen kissoihin. Lapsuudenkodin kissojen matokuuritaistelut ovat vielä tukevasti mielessä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita ainakin laihuus ja jatkuva nälkä. Madota nyt vaan ne katit, viet eläinlääkäriin jos olet liian avuton hoitamaan asiaa itse.

Vierailija
2/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa tulisi madottaa myös 2 viikkoa ennen rokotusta, myös ne sisäkissat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen yleensä viimeistään vessalaatikolla huomaa, jos on matoja, mutta mistäpä kissasi niitä saisikaan, jos ei ulkona liiku tai raakaa järvikalaakaan saa. Liika madotus on turhaa, mutta ennen rokotuksia toki suositeltavaa.

Vierailija
4/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hieno eläinten omistaja. Ensinnäkin kissa on lihansyöjä ja kaipaa todellakin ehtaa LIHAA, ei purkkmössöjä. Tästä oikeanlaisesta ravinnosta (se liha, you know?) taas tulee matosia, jotka sitten iloisesti kiemurtelevat kissojesi suolistoissa. Aiheuttavat hengenahdistusta ja muita mukavia vaivoja. Mutta ethän se ole _sinä_, joka kärsii, joten tuthahan sitä on kai miettiä sen enempää?
Itse yllätyin siitä faktasta, että kissa TARVITSEE tauriinia ravinnosta. Olen aina ajatellut, että ei kai sellainen voi olla välttämätöntä, mutta niin se vain on, että kissa ei ole ihminen ja ihminen ei ole kissa.
Joten tauriinin takia voi aina välillä antaa purkkimössöä kissalle mutta vastapainoksi kunnon lihaa, jota saa jyystää ja pureskella kunnolla.
Olen vain ärsyyntynyt siitä, että eläimiä päätyy ties millaisiin koteihin, joissa niitä ei hoideta asianmukaisesti, koska ku emmä sillei muista eikä mul oo oikei varaa, ja muutenki se on vaikeeta sillee o; Mut hei, ei mun kissa oo ainakaa koskaa sanonu, et se ei ois onnellinen??

Vierailija
5/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TuRhahan. Ja purkkI. ^

Vierailija
6/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaat ainakin siitä, kun ulosteessa alkaa luikerrella matoja. Kääri kissa pyyhkeen sisään, siten että vain sen pää näkyy, kun annat matolääkettä. Siten se ei pääse raapimaan, eikä rimpuilemaan, kun ruiskutat tahnan suuhun.

Vierailija
7/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitosen viestin sävy on aika ikävä, mutta olen samoilla linjoilla hänen kanssaan. Kissamme elävät pääosin sisällä ja kaupungissa, muttta saavat viikottain raakaa lihaa, sisälmyksiä ja kalaa. Mökkiloman jälkeen madotetaan, kuuluu vuosirutiineihin. 

Ellei muista ostaa jotakin kaupasta, esim. matolääkettä, sen asian voi kirjoittaa muistiin, vaikka kauppalistaan. Tai ehklä sinullakin on "älypuhelin", joka voi muistaa matolääkkeen puolestasi. 

Vierailija
8/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kissoja käyttää eläinlääkärillä säännöllisesti? Minulla on kaksi kattia, jotka on leikattu, sirutettu, rokotettu, mutta viime eläinlääkärireissusta on 2 v. Toinen oli lääkärillä n vuosi sitten, kun sillä oli virtsatulehdus. Kissat on sisäkissoja. Olemme yrittäneet valjaissa kuljettaa, mutta kissat pelkää ulkoilmaa. Kesälle menee kissahotelliin, niin varmaan olis syytä madottaa ja rokottaa? Ja katsoa hampaat? Mitä muuta kuuluu?

Vierailija
9/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matolääkkeitä saa Suomessa kaupasta, apteekista ne pitää ostaa.

Kissojen kuten muidenkin eläinten eläinlääkärikäynnit ovat vähän kuin meidän omat gynekologikäynnit: toisille riittää "tarvittaessa" eli ehkä ei koskaan pitkän elämän aikana, toisille taas säännöllisyys on tärkeää.

Vierailija
10/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:n viestissä on se epäloogisuus, että jos kissa tarvitsee "luonnollista" ravintoa eli lihaa, niin "luonnollisissa" olosuhteissaan eli vapaana eläessään kissat eivät kyllä saa matolääkettä. Eli kumpi nyt on sitten luonnollisempaa...

Meillä kyllä kissa madotetaan säännöllisesti, mutta se onkin vapaasti ulkona ja syö "sitä luonnollista kissanruokaa". Ei tykätä, että matoja roikkuu takapuolesta.

Vierailija
11/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot: ärsyttääkö ketään muuta ne tällaiset ilmoituspalstojen myydään/annetaan -ilmoitukset:

"Myydään kissa/koira/tms. ehdottomasti vain hyvään perheeseen. Itse emme pysty enää eläimestä huolehtimaan, mutta haluamme ehdottomasti kuulla pikkukisun/mustin kuulumisia ainakin aluksi."

Vierailija
12/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joka kolmas vuosi on rokotukset uusittava. Siinä samalla tulee terveysrarkastus tehtyä. Vanhoja kissoja olen käyttänyt vuosittain kaiken varalta. Madotus kaksi kertaa vuodessa tietenkin.

Vierailija
13/13 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:21"]

Kesälle menee kissahotelliin, niin varmaan olis syytä madottaa ja rokottaa? 

[/quote]

Rokottamattomia kissoja ei hoitolat ota vastaan.