Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei koirien omistajat! Miksi annatte koirien hyppiä toisten jalkoihin?

Vierailija
15.04.2015 |

Jos maa on märkä ja olet koirasi kanssa kävelyllä, koirasi tassut ovat märät. Ymmärrätkö tämän? Kun minä kuljen ohi ja vahingossa hymyilen sinulle ja koirallesi, miksi annat koiran tulla hyppimään päälleni? Miksi annat koiran aivan tahallaan liata vaatteeni? Vihaatko hymyileviä ihmisiä? Vihaatko puhtaita vaatteita? 

Tätä en ole käsittänyt koskaan. Pukeudun puhtaisiin vaatteisiin. Jos sataa, laitan kumisaappaat. Olen aikuinen ihminen, enkä tarvitse kokovartalokumiasua pysyäkseni sateella puhtaana. Kun koirasi hyppii päälleni, sen likaiset tassut lähmivät puhtaat vaatteeni piloille. 

ONPA KIVA MENNÄ KURAISISSA HOUSUISSA TÖIHIN!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna.

Vierailija
2/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irvistän ja sanon hurtta kuriin ja jos ei usko potku perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en anna minäkään eikä kukaan muukaan perheenjäsen.

Vierailija
4/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaikka aukaisisit sen suusi sille kyseiselle koiranomistajalle? Aika aivoton säkin olet. MUN koirani ei hypi koskaan ketään vasten, muiden koirista en osaa sanoa

Vierailija
5/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä myöskään sitä, että annetaan koiran tulla hyppimään ovella tuntemattoman ihmisen syliin. 

Kävin eilen hakemassa FB-kirpputorilta ostamani kukkaruukun asuinalueelta. Ovella oli vastassa pieni räksyttävä terrieri, joka hyppi minua vastaan koko ajan. Ärsytti aivan tolkuttomasti, vaikkei sillä ollut likaisia tassuja. Mikä ihme oikeus koiranomistajilla on päästää elukat hyppimään toisten syliin? Voinko minäkin avata ovia niin, että työnnän kuolaavan taaperoni heidän syliinsä? Onhan se niin söpö, eikä yhtään haittaa, jos sitä kuolaa vähän valuu puvun päälle - sehän on niin söpö taapero!!

Vierailija
6/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanha haukku ei enää jaksa hyppiä, tulee kyllä ovelle katsomaan kuka tuli jos jaksaa herätä päiväuniltaan. :) 

Vierailija
7/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:27"]

Mitäs jos vaikka aukaisisit sen suusi sille kyseiselle koiranomistajalle? Aika aivoton säkin olet. MUN koirani ei hypi koskaan ketään vasten, muiden koirista en osaa sanoa

[/quote]

Tottakai avasin suuni ja suorastaan huusi raivoissani. Vaaleat housuni olivat aivan kurassa ja takin liepeet mudassa. Huusi siinä kadulla todella rumasti ja pyysin koiranomistajan yhteystietoja, jotta olisin voinut lähettää pesulalaskun hänelle. Kihisin vihasta. Minulla oli aivan uudet housut ja tänään tärkeä palaveri. Onneksi töissä oli vaihtovaatteet, en joutunut palaamaan kotiin.

SILTI, OTTI PÄÄHÄN niin paljon, että pahempiluontoinen ihminen olisi potkaissut sekä koiranomistajaa että koiraa.

ap

Vierailija
8/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksen takana on se muutamaa kuukautta sitten palstalla riehunut lenkkeilijäpelle, jonka mielestä koirat eivät saisi häntä haukkua hänen lönkötellessään ohi. Hänelle tarjottiin ratkaisuksi sitä, että hän pysähtyisi koiran kohdalla jolloin koira ei innostuisi haukkumaan, mutta se ei hänelle monesta tekosyystä johtuen kelvannut. Kertoo kaiken hänen halustaan löytää ongelmiin ratkaisuja. Oikeasti hän itse on täällä vain räköttämässä.

Vierailija
9/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:28"]

Mä en käsitä myöskään sitä, että annetaan koiran tulla hyppimään ovella tuntemattoman ihmisen syliin. 

Kävin eilen hakemassa FB-kirpputorilta ostamani kukkaruukun asuinalueelta. Ovella oli vastassa pieni räksyttävä terrieri, joka hyppi minua vastaan koko ajan. Ärsytti aivan tolkuttomasti, vaikkei sillä ollut likaisia tassuja. Mikä ihme oikeus koiranomistajilla on päästää elukat hyppimään toisten syliin? Voinko minäkin avata ovia niin, että työnnän kuolaavan taaperoni heidän syliinsä? Onhan se niin söpö, eikä yhtään haittaa, jos sitä kuolaa vähän valuu puvun päälle - sehän on niin söpö taapero!!

[/quote]

Heidän ovensa, heidän sääntönsä. Älä mene heidän ovelleen, elleivät säännöt kelpaa.

Vierailija
10/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen kerrostalon alaovesta poistuessani jäin pitämään ovea auki naapurille ja hänen mille-lie-vinttikoiralleen, jotka olivat tulossa sisään. Koira oli samantien pystyssä tassut vasten isoa raskausmahaani. Oli jotenkin vastenmielinen tunne, kun en muutenkaan tykkää että kukaan muu kuin mieheni koskee mahaani.

Vierailija
11/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa suunnattomasti päähän jo se, että joku eläin tulee koskemaan minua ilman lupaa millään tavalla. Vaikkei hypi, niin tulee pyörähtämään minun ympäri ovella.

En pidä mistään eläimistä ja sille on kyllä syynsäkin. 

Vierailija
12/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:37"]

Mua ottaa suunnattomasti päähän jo se, että joku eläin tulee koskemaan minua ilman lupaa millään tavalla. Vaikkei hypi, niin tulee pyörähtämään minun ympäri ovella.

[/quote]

Kuule, emme me voi jokaista ahdistunutta huomioida. Koeta kestää.

Vierailija
13/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:33"]

[/quote]

Heidän ovensa, heidän sääntönsä. Älä mene heidän ovelleen, elleivät säännöt kelpaa.

[/quote]

Ahaa. Meillä on muuten sellainen sääntö, että koko perhe tulee vastaanottamaan vieraita alasti ja ensimmäiseksi sylkevät vieraiden naamalle.

Meidän koti, meidän säännöt. Vähän noi kirppisostelijat ja kiertävät kaupustelijat ovat vähentyneet viime aikoina. En tiedä miksi.

Vierailija
14/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:25"]

Jos maa on märkä ja olet koirasi kanssa kävelyllä, koirasi tassut ovat märät. Ymmärrätkö tämän? Kun minä kuljen ohi ja vahingossa hymyilen sinulle ja koirallesi, miksi annat koiran tulla hyppimään päälleni? Miksi annat koiran aivan tahallaan liata vaatteeni? Vihaatko hymyileviä ihmisiä? Vihaatko puhtaita vaatteita? 

Tätä en ole käsittänyt koskaan. Pukeudun puhtaisiin vaatteisiin. Jos sataa, laitan kumisaappaat. Olen aikuinen ihminen, enkä tarvitse kokovartalokumiasua pysyäkseni sateella puhtaana. Kun koirasi hyppii päälleni, sen likaiset tassut lähmivät puhtaat vaatteeni piloille. 

ONPA KIVA MENNÄ KURAISISSA HOUSUISSA TÖIHIN!

[/quote]

Uli uli uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu <3

Vierailija
15/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No voi kauheeta, Se terrieri vaan tervehti sua iloisesti ja kaipasi vaan rapsutuksia :3 Miksi te kuljette joka paikassa jättimäiset ananakset pimppirejissä?

Vierailija
16/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:27"]

[/quote]

Ai että oletusarvoisesti koira SAA hyppiä ellei erikseen kiellä?

Vierailija
17/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:38"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:37"]

[/quote]

Kuule, emme me voi jokaista ahdistunutta huomioida. Koeta kestää.

[/quote]

No, miksi oletusarvona on se, että koirien pitää päästä koskemaan toisia ihmisiä? Onko teille koira tärkeämpi kuin ihminen? Jos koira haluaa mennä nuuskimaan, sen on annettava?

Minulla on traumaattisia kokemuksia kissasta ja koirasta lapsuudesta. Siis todella. Olen käynyt terapiassa työstämässä näitä kokemuksia ja pelkoja. Koiran on käsketty hyökkäämään kimppuuni, koira on repinyt palan pohkeestani pois. Kissa on laitettu paljaan vatsani päälle ja kissa on pelästytetty sumutorvella niin, että sen kynnet upposivat vatsaani. Kun näiden kokemusten jälkeen koiran annetaan tulla iholle ja sanotaan, ettei se tee mitään, korkeintaan näykkäisee, minut valtaa pakokauhu. JA SYYSTÄ. 

Anteeksi, etten voi käsittää sitä, että annatte noiden eläinten tulla pyytämättäni koskemaan minua. En kestä sitä. En voi tietää, mikä eläin on kiltti ja mikä repii minut riekaleiksi.

Vierailija
18/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:31"]

Avauksen takana on se muutamaa kuukautta sitten palstalla riehunut lenkkeilijäpelle, jonka mielestä koirat eivät saisi häntä haukkua hänen lönkötellessään ohi. Hänelle tarjottiin ratkaisuksi sitä, että hän pysähtyisi koiran kohdalla jolloin koira ei innostuisi haukkumaan, mutta se ei hänelle monesta tekosyystä johtuen kelvannut. Kertoo kaiken hänen halustaan löytää ongelmiin ratkaisuja. Oikeasti hän itse on täällä vain räköttämässä.

[/quote]

Miksi koirattoman pitäisi hoitaa koiranomistajien ongelmat? Omistaja on vastuussa piskistään, eivät sivulliset.

Vierailija
19/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en annakaan. Lenkille ei tervehditä ilman koiraa kulkevia ihmisiä, harvemmin tervehditään toisia koiriakaan ja silloin hurtat ovat kiinnostuneempia toisistaan kuin ihmisistä. Kotona koira ei pääse yksin eteiseen portin takia ja jos näyttää villiintyvän vieraista, viskaan koiran juoksunaruun ulos. Jos tiedän että meille on tulossa joku kylään, otan koiran ulkoa sisälle ettei kuraisena hypi vasten ja säikäytä vieraita. Omaa porukkaa vasten ei hypi, vieraat eivät yleensä osaa komentaa tarpeeksi jämäkästi.

Pidän koiran ja vieraat erillään em. tavoin vaikka minua v*tuttaa ihmiset jotka tuppautuvat yleensä ilmoittamatta kylään ja ärisevät koiralleni kun ei älyä maata nurkassa näkymättömänä. Pysyisivät kotonaan.

Vierailija
20/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä liioittelua. Todella harva koira hyppii kenenkään satunnaisen ohikulkijan päälle. Täällä päin asuu paljon koiria eikä tuollaista ole ikinä tapahtunut vaikka usein pysähdyn juttelemaankin jollekin koiralle. Olisit kulkenut reippaasti eteenpäin niin mikään koira ei kyllä silloin hypi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi