Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen käytös ehkäisyasioissa ärsyttää ja kummastuttaa

Vierailija
15.04.2015 |

Aloimme mieheni kanssa seurustelemaan jo yli 10 vuotta sitten. Olemme kokoajan käyttäneet ehkäisynä pillereitä.

.

Olemme alusta alkaen olleet molemmat sitä mieltä, että lapsia emme tule hankkimaan ja tästä syystä mies on ollut sitä mieltä, että heti 30:n tullessa täyteen hän hankkii vasektomian.

.

Olin innoissani ajatuksesta, koska en tunne vartaloani ilman hormoneja. Haluaisin tietää minkälaista on olla ilman pillereitä ja vaikuttavatko ne haluihini yms.

.

Miehen kolmikymppiset sitten lopulta tulivat ja menivät ja niinpä tuo pyörsikin sanansa kun kysyin asiasta. Ärsytti jonkin verran, mutta totesin hänelle, että tulen muutaman vuoden perässä ja käyn sitten itse hankkimassa itselleni sterilisaation. Mies sitten kielsi tämän minulta...

.

Minä en ymmärrä miestäni. Hän sanoo ettei edelleenkään halua lapsia eikä tunnu ymmärtävän kun sanon, että haluan luopua hormonaalisesta ehkäisystä.

.

Minkä ihmeen takia näin on? Jos ei halua lapsia niin eikö se ole aivan sama antaa sen toisen osapuolen hankkia se sterilisaatio jos sitä ei nyt itse halua? Mitähän mies ajattelee? Kysytty myös on, ei ole osannut antaa selitystä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:15"]Mies ei näe suhteenne jatkuvuutta, jolloin ei kannata tehdä peruuttamattomia ratkaisuja kummankaan. (molemmilla pitää olla valmius tehdä lapsia sen seuraavan puolison kanssa) [/quote] Tämä ehkä muuten, mutta mies osti kihlat ja puhuu häistä kesälle. Miksi eroa suunnitteleva haluaisi naimisiin? AP

[/quote]

Ehkä on pettänyt tms. ja pelkää jäävänsä kiinni vielä joskus.

Vierailija
22/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:21"]

Me miehen kanssa sovimme, että lopetan pillerit (vaikuttavat voimakkaasti mielialaan ja haluihin) ja mies huolehtii ehkäisystä (kondomi). Nyt olen raskaana... Vain 2kk pillereiden lopettamisen jälkeen.

[/quote]

Ette käyttäneet sitä aina? Mies puhkonut reikiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selkeästi mies ei ole yhtä varma halustaan elää lapsettomana kuin sinä.

Vierailija
24/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 08:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 08:39"]Lopeta pillerit ja käske miehen käyttää kumia. Ehkä hän sitten tulee toisiin ajatuksiin. [/quote] Tuo nyt on lähinnä kiristystä ja koen olevani semmoisen yläpuolella. Muutenkin haluan, että parisuhteessa keskusteltaisiin ja löydettäisiin yhteinen kompromissi isoihin asioihin siten, ettei kummallekkaan tule oloa, että se toinen osapuoli sanelisi miten asiat tehdään.

[/quote]

Herranjestas, noin älykäs nainen ja vieläpä AV palstalla! Eipä ihme että alapeukkuja sataa kun et heti ole miestäsi jättämässä tai painostamassa.

[/quote]

KOMPPAAN 100%:sti! Huhhuh miten upea ja viisas nainen! Arvostan.

Vierailija
25/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:21"]

Me miehen kanssa sovimme, että lopetan pillerit (vaikuttavat voimakkaasti mielialaan ja haluihin) ja mies huolehtii ehkäisystä (kondomi). Nyt olen raskaana... Vain 2kk pillereiden lopettamisen jälkeen.

[/quote]

Ette käyttäneet sitä aina? Mies puhkonut reikiä?

[/quote]

Enpä kysynyt onko puhkonut tahallaan vai ei. Ei tullut mieleen epäillä sellaista.

Vierailija
26/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäsykapseli?

Vierailija
27/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:31"]

Ehkäsykapseli?

[/quote]

Jos haluaa hormoneista eroon niin pitäisi tunkea ihonsa alle hormonikapseli? Hyvä vaihtoehto, nooooot.

Vierailija
28/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 08:39"]Lopeta pillerit ja käske miehen käyttää kumia. Ehkä hän sitten tulee toisiin ajatuksiin. [/quote] Tuo nyt on lähinnä kiristystä ja koen olevani semmoisen yläpuolella. Muutenkin haluan, että parisuhteessa keskusteltaisiin ja löydettäisiin yhteinen kompromissi isoihin asioihin siten, ettei kummallekkaan tule oloa, että se toinen osapuoli sanelisi miten asiat tehdään.

[/quote]

Niin että mieluummin syöt pillereitä joissa et tunne omaa vartaloasi? Ok, oma on päätöksesi. Mielenkiintoinen suhde teillä.

Vierailija
29/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yläpuolella oleminen on siis tärkeämpää kuin tasapuolisuus ja sinun ruumiisi luonnollinen toiminta. No, toivottavasti saat jotain nautintoa edes tuosta marttyyriasenteesta.

Vierailija
30/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kiristämistä siinä on että sanoo ettei halua enää kasata itselleen valtavia terveysriskejä? Kurjien sivuvaikutusten lisäksi pillerit kun aiheuttavat ihan veritulppariskin sun muuta. 

Kumi ei aiheuta miehelle minkäänlaisia terveyshaittoja.

Vierailija
31/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:12"]

Mitä kiristämistä siinä on että sanoo ettei halua enää kasata itselleen valtavia terveysriskejä? Kurjien sivuvaikutusten lisäksi pillerit kun aiheuttavat ihan veritulppariskin sun muuta. 

Kumi ei aiheuta miehelle minkäänlaisia terveyshaittoja.

[/quote]

Miehelle aiheuttaa terveyshaittoja kun ei pääse painamaan paljaalla????!!!11!!11!

Vierailija
32/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereistä ei ole mitään todistettavaa haittaa, jos et itse huomaa jotain vaikutusta. Minä söin ensin 10 vuotta, sitten 3 vuotta ilman ja en huomannut missään mitään eroa ja nyt syön niitä taas.

Vierailija
33/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:27"]

Pillereistä ei ole mitään todistettavaa haittaa, jos et itse huomaa jotain vaikutusta. Minä söin ensin 10 vuotta, sitten 3 vuotta ilman ja en huomannut missään mitään eroa ja nyt syön niitä taas.

[/quote]

Jup, veritulpat luo vähän jännitystä ilmaan ja saa saikkuakin töistä jos hengissä selviää :))

http://yle.fi/uutiset/uusissa_e-pillereissa_entista_suurempi_veritulppariski/5385657

Vierailija
34/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mieheksi ole alkanut epäillä, että saattaa sittenkin haluta joskus lapsia. Tai ei ole ylipäätään enää niin varma siitä, että ei halua. Mikä on ihan luonnollista kun ikää tulee ja tajuaa elämän rajallisuuden. Ei toki kaikille niin käy, mutta kuitenkin.

Vierailija
35/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:15"]

Mies ei näe suhteenne jatkuvuutta, jolloin ei kannata tehdä peruuttamattomia ratkaisuja kummankaan. (molemmilla pitää olla valmius tehdä lapsia sen seuraavan puolison kanssa)

[/quote]

Aika outo lapsettomuuspäätös, jos pätee vain nykyisen kumppanin kanssa. Kyllähän ap osaa ainakin omasta puolestaan päättää lapsilukunsa nollaksi. Ei mies ole mikään jumala joka voi sanoa että äläpäs nyt vielä päätä omasta kehostasi ja elämästäsi jos vaikka eroammekin.

[/quote]

Ai, ei mun mielestä, mulla päätös hankkia lapsia johtui nimenomaan siitä, että löysin ihmisen kenen kanssa niitä halusin. 

Vierailija
36/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:15"]

Mies ei näe suhteenne jatkuvuutta, jolloin ei kannata tehdä peruuttamattomia ratkaisuja kummankaan. (molemmilla pitää olla valmius tehdä lapsia sen seuraavan puolison kanssa)

[/quote]

Aika outo lapsettomuuspäätös, jos pätee vain nykyisen kumppanin kanssa. Kyllähän ap osaa ainakin omasta puolestaan päättää lapsilukunsa nollaksi. Ei mies ole mikään jumala joka voi sanoa että äläpäs nyt vielä päätä omasta kehostasi ja elämästäsi jos vaikka eroammekin.

[/quote]

Ai, ei mun mielestä, mulla päätös hankkia lapsia johtui nimenomaan siitä, että löysin ihmisen kenen kanssa niitä halusin. 

[/quote]

Pikkuisen eri asia kuin se, ettei jo lähtökohtaisesti halua lapsia. Vai meinaatko, että kaikki me jotka ei haluta lapsia, ollaan vaan väärän kumppanin kanssa, ja kun löytyisi se "oikea" niin heti iskisi vauvakuume? Naurettavaa. Jos taas ajattelee "haluaisin joskus lapsia mutta siihen pitää olla sopiva kumppani" niin se on ihan eri juttu.

Vierailija
37/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:05"]

Kierukan ehkäisytehoon en uskalla luottaa, samoin pelkään todella paljon kohonnutta riskiä kohdun ulkoisista raskauksista. Myöskin pessaari on tunnettu epäluotettavuudestaan. Minulla on itsellä sterilisaation mahdollisuuteen vielä 2 vuotta aikaa. Eli asia ei ole täysin ajankohtainen vielä. Ei kyse ole siitä, että mies väkisin tunkee päivittäin sen pillerin minulle kurkkuun. Tällä hetkellä koen kompromissina syödä pillereitä kunnes voin hankkia sterilisaation. . Kuitenkin se suurin ongelma on, etten tiedä epäröikö mies lapsettomuutta vai pelkääkö vain vasektomiaa. Mikä syy hänellä olisi vastustaa minun sterilisaatiota? Sen verran sain hänestä irti, että jos pitäisi valita minun sterilisaation ja hänen vasektomia väliltä, hän ottaisi vasektomian, mutta kuitenkaan hänen mielestään ei pitäisi ottaa kumpaakaan. AP

[/quote]

Seuraavan gynekäynnin jälkeen kerrot, että lääkäri käski sun pitää taukoa e-pillereistä ja keksit jonkun hyvän selityksen miksi. Esim. limakalvot niin huonossa kunnossa. Sitten otatte kortsun käyttöön ja kun mies kyllästyy niiden kanssa pelaamaan niin se joko menee teettämään vasektomian tai myöntää haluavansa pitää lapsioption olemassa.

Vierailija
38/38 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:05"]

Kierukan ehkäisytehoon en uskalla luottaa, samoin pelkään todella paljon kohonnutta riskiä kohdun ulkoisista raskauksista. Myöskin pessaari on tunnettu epäluotettavuudestaan. Minulla on itsellä sterilisaation mahdollisuuteen vielä 2 vuotta aikaa. Eli asia ei ole täysin ajankohtainen vielä. Ei kyse ole siitä, että mies väkisin tunkee päivittäin sen pillerin minulle kurkkuun. Tällä hetkellä koen kompromissina syödä pillereitä kunnes voin hankkia sterilisaation. . Kuitenkin se suurin ongelma on, etten tiedä epäröikö mies lapsettomuutta vai pelkääkö vain vasektomiaa. Mikä syy hänellä olisi vastustaa minun sterilisaatiota? Sen verran sain hänestä irti, että jos pitäisi valita minun sterilisaation ja hänen vasektomia väliltä, hän ottaisi vasektomian, mutta kuitenkaan hänen mielestään ei pitäisi ottaa kumpaakaan. AP

[/quote]

Seuraavan gynekäynnin jälkeen kerrot, että lääkäri käski sun pitää taukoa e-pillereistä ja keksit jonkun hyvän selityksen miksi. Esim. limakalvot niin huonossa kunnossa. Sitten otatte kortsun käyttöön ja kun mies kyllästyy niiden kanssa pelaamaan niin se joko menee teettämään vasektomian tai myöntää haluavansa pitää lapsioption olemassa.

[/quote]

On vielä muitakin vaihtoehtoja... Ainakin ellei mies halua alistua kiristyjseen.