Mitkä on hyviä somepäivityksiä?
Vastavetona ärsyttävät päivitykset ketjulle:
Millaiset somepäivitykset on hyviä?
Ei selfieitä, ei omaa tai parisuhteen paremmuutta hehkuttavat, ei lapsista.. niin mistä voi päivittää olematta ärsyttävä?
Kommentit (14)
Kevään ensimerkki esim leskenlehti. Ns neutraalit, jotka ei ole siitä omasta erinomaisesta elämästä.
Minusta ihmisten saavutukset ovat hyviä päivityksiä. Joku on vaikka saanut valmiiksi taidokkaan maalauksen tai vaativan neuletyön, aloittanut uudessa työpaikassa tai ostanut uuden kodin, noin esimerkkeinä.
Ilta- tai aamurusko tai muut kauniit maisemakuvat on hienoja, vaikka omalta pihalta tai kadulta tms.
Pieleen menneet käsityöt tai kokkailut tai muut strömsö-henkiset jutut on hauskoja.
Kuulumisten kertominen asiaan liittyvällä kuvalla, joka ei kuitenkaan ole liian paljastava somekuvaksi, vaan sopivasti niin, että sukulaiset ja tutut ymmärtävät.
Joku harrastaja on esim. löytänyt uuden esineen kokoelmaansa.
Puutarhurilla alkanut joku kasvi kukkimaan.
Kauppias on saanut jotakin tuotetta juuri myyntiin.
Lemmikki nukahtanut hauskaan paikkaan tai asentoon.
Onko mitään mieltä tehdä sellaista Instagram -tiliä, joka ei kerro omasta itsestä mitään, vaan pelkkiä harrastukseen liittyviä kuvia on tarkoitus sinne laittaa?
Olen jo jonkinverran laittanutkin, mutta melko vaimeaa on alku ollut, jotain parikymmentä tykkäystä parhailla kuvilla, yleensä kyllä enintään muutama, ja yhdellä kuvalla ei yhtään. Seuraajia 12 kpl tähän mennessä, aloitin kuvien laittelun tässä joulun alla.
Otsikoissa aina revitellään, että eräillä on suunnilleen seuraavana päivänä jo miljoonia seuraajia, mutta totuus taitaa olla 99,9%:lle erilainen...
Emäntien pepu ja tisu selfiet. Tyhjä, katse, tiukat vaatteet, huulet tötteröllä. Joku typerä kuvateksti. Ai että !
Kai se on aika henkilökohtaista, mitä tykkää seurata.
Itse tykkään lapsiaiheisista postauksista.
Ja tykkään positiivisista julkaisuista. Saa olla kehumistakin, jos on aihetta, esim "sain töissä projektista hyvää palautetta, jäipä hyvä mieli, omastakin mielestä onnistuin mainiosta!"
Pienet hyvät hetket. Kuva kauniista maisemasta. Vasta keitetystä kahvikupillisesta. Työkaveri tuonut juhlan kunniaksi kukkia pöydälle yms. Pieniä hyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään mieltä tehdä sellaista Instagram -tiliä, joka ei kerro omasta itsestä mitään, vaan pelkkiä harrastukseen liittyviä kuvia on tarkoitus sinne laittaa?
Olen jo jonkinverran laittanutkin, mutta melko vaimeaa on alku ollut, jotain parikymmentä tykkäystä parhailla kuvilla, yleensä kyllä enintään muutama, ja yhdellä kuvalla ei yhtään. Seuraajia 12 kpl tähän mennessä, aloitin kuvien laittelun tässä joulun alla.
Otsikoissa aina revitellään, että eräillä on suunnilleen seuraavana päivänä jo miljoonia seuraajia, mutta totuus taitaa olla 99,9%:lle erilainen...
Minulla on tällainen harrastetili ja noin 1000 seuraajaa on tullut puolen vuoden aikana.
Luontokuvat, matkakuvat, kivat tekemiset, retkikuvat. Kaikki missä ei vain pönötetä.
Oletteko tehneet Insta- tai Youtube julkaisuja Suomeksi vai Englanniksi?
Jos Englanniksi, mistä maista on eniten katsojia?
Itse olen tehnyt molempiin harrastukseen liittyviä julkaisuja Englanniksi, mutta tilaajia ja seuraajia on aivan oudoista maista, kuten Intia, entisen itäblokin maat, Venäjä, Turkki, jne. ja länsi- tai pohjoismaista ei juuri yhtään. Joku aika sitten Intialaiset vissiin joukolla hylkäsivät kanavani, joten katsojaluvut putosivat lähes nollaan. Liekö olleet edes oikeita katsojia, vai jotain botteja...
Terveiset lomalta on ihan kivoja, mutta ei ehkä niitä varvaskuvia jaksa katella.