Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Suomessa voi muka käyttää villakangastakkia? Syksyllä sataa ja talvella on liian kylmä. En tajua

Vierailija
29.12.2021 |

?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän syksyllä, talvella ja keväällä. Sateenvarjo on keksitty ja villa hylkii vettä joten sade ei ole koskaan ollut ongelma. Käytän lämmintä villapaitaa takin alla joten jos on plussa asteita on ihan tarpeeksi lämmin. Pakkasille on sitten lämpimämpi takki.

Vierailija
22/33 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi omien villakangastakkien käyttö ehkä viiteen kertaan syksyn ja alkutalven aikana. Ovat kyllä malliltaan sellaisia, että mahtuu paksumpikin villatakki alle. 

Yhtä bleiserimallista villakangastakkia olen pitänyt 7 vuoden aikana varmaan kolmesti. Täysi hutiostos, mutta tuolla se naulakossa vieläkin roikkuu.

Esimerkiksi juhliin tai vaikka hautajaisiin menen villakangastakissa. Täytyy sitten vain säätää sitä muuta pukeutumista, jos on pakkasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin Helsinkiä tuulee aina niin paljon, ettei voi käyttää koskaan. Keväällä ja syksylläkin on lämpöisempää käyttää tuulitakkia ja sen alla neuletakkia.

Vierailija
24/33 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakit olivat ainakin muodissa joskus 99/2000 aikakaudella. Kaikilla oli lukiossa silloin villakangastakki koska urheilutakkeja/ teknisiätakkeja tai ultsikoita jotka olisivat olleet siistin näköisiä ei yksinkertaisesti ollut. Aikuisen takki oli silloin villakangastakki. Itse kärsin aina juurikin siitä että ne ovat aivan kauhean kylmiä. Nyt kun tekniset talvitakkeja saa hyvän/siistin näköisinä en unelmoisikaan käyttäväni päivittäisessä elämässä enää villakangastakkia. Villakangastakki sopii lauhaan säähän esim keväällä tai siihen kun siirrytään sisältä ulos ja takaisin sisälle nopeasti sekä juhlatilaisuuksiin jossa siisti pukeutuminen on tärkeätä kuten esim hautajaisiin.

Vierailija
25/33 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kellään Suomessa ei ole villakangastakkia  - nehän on pääosin tehty esim. jossain Zarassa polyesterista. Tietenkään niillä ei pärjää tässä säässä.

Eli osta oikea villakangastakki, niin sillä pärjää jo aika viileisiinkin lämpötiloihin.

Vierailija
26/33 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä pitää ihmiset, jotka vain siirtyvät sisätiloista sisätiloihin nopeasti. Koti-lämmin taksi-ravintola-jne.

Höpsis.

Vanha 100% villakangastakki kirppikseltä, välivuori, väljä leikkaus. Hylkii vettä, pitää lämmön, kipakammalla pakkasella mahtuu lisäkerroksia alle.

Näin on menty monta talvea, paitsi juoksulenkeillä, jolloin takki on liian lämmin ja toki pitkähelmainen.

Maksaa 2-20 € / takki, joten eipä haittaa koiran kuratassujäljetkään. Ja koiran kanssa kuljetaan tällä niin epäkäytännölliseltä villakangastakilla n. 6kk vuodesta.

Vierailija
27/33 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän oli harvinaisen kuiva syksy? Itse käytin lähes päivittäin ja nyt kun lauhtui, voi taas käyttää. Tosin kuljen autolla töihin/kauppaan. Koiralenkkitakit on sitten muuta laatua.

Vierailija
28/33 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän villakangastakkia töihin mennessä marraskuusta huhtikuuhun. Kotoa autoon, autolla työpaikan pihaan, kävely parkkipaikalta sisään, sama takaisin mennessä ellen sitten pysähdy kauppoihin kotimatkalla. Toppatakki ei tuohon käyttöön edes kävisi. Sama takki käy juhliin mennessä kylmänä aikana. Takkini on 100% villaa, polvimittainen ja oikeastaan aika lämmin. Lämpimyyttä voi vielä säädellä isojen kaulahuivien avulla: oikein lämmin iso huivi on melkein kuin ylimääräinen villapaita.

Koiran kanssa ulkoiluun minulla on eri takki, hiihtoon omansa, lenkkeilyyn omansa ja lasketteluun vielä eri takki. Ja joihinkin vapaa-ajan menoihin vielä muita takkeja ja esim. kevytuntuvatakki sekä -liivi.

Vierailija
29/33 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kellään Suomessa ei ole villakangastakkia  - nehän on pääosin tehty esim. jossain Zarassa polyesterista. Tietenkään niillä ei pärjää tässä säässä.

Eli osta oikea villakangastakki, niin sillä pärjää jo aika viileisiinkin lämpötiloihin.

Pomppa

Vierailija
30/33 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee lämpimämpi, kun sen alla käyttää paksua villapaitaa.

Vierailija
31/33 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, mun pitkä villakangastakki on superlämmin, -20 pakkaseenkin ihan sopiva.

Vierailija
32/33 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt villakangastakkisää? Pk-seudulla. Vai joko se meni?

Vierailija
33/33 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakki vai polyesteritakki? Iso ero.