Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea hammaslääkäri kokemus

Vierailija
14.04.2015 |

Luulin meneväni vain ihan perustarkistukseen, kun en ole viiteen vuoteen käynyt. Sanoin että alhaalla olevaa viisuria on välillä särkenyt. Lääkäri kurkkas suuhun, ja sanoi että alhaalla olevat eivät ole puhjenneet kunnolla, mutta ylhäällä olevat voisi poistaa. Vastasin siihen jotain, että niin kai, ja jäin siihen käsitykseen saan ajan viisureiden poistoon. Seuraavan kerran kun avasin suun, niin lääkäri tuikkas puudetuspiikin kitalakeen. Sattui kauheasti, ja olin hädissäni, että mitä se teki. Lääkäri ei mitään maininnut että nyt puuduttaa, joten se tuli aivan yllätyksenä. Lääkäri oli myös tosi kovakourainen, ja tuntui että suupielet repää. Kaksi hammasta revittyään, se nakkas mulle jonkun ohjelapun ja kasan tuppoja käteen, ja tietty 60 euron laskun käteen, ja eikun ovesta ulos. Kaikkeen tähän meni aikaa kymmenen minuuttia. Olen vieläkin ihan pöllämystynyt!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi tarkastus ja hammaskiven poisto (jota ei ollut, sanoi hammaslääkäri itse, vähän raapi piilkillä hammasvälejä) vaatimattomat 126 euroa, josta sain Kelakorvausta 30 euroa... Tämä yksityisellä.

Vierailija
2/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kirjoitusvirheet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tehokasta,mutta olisi tietty voinut varottaa aikeistaan. Ja halvalla pääsit.

Vierailija
4/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta nyt ne on poissa. Ei tartte jännittää :D

Vierailija
5/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli HYVÄ kokemus sen rinnalla että revitään irti hammasta väkisin joka ei kunnolla puudu. Tai kun hammaslääkäritäti kertoo ettei saa puudutettuaan hammasta kokonaan irti ja passittaa hammaslääkärimiehensä luo suu puutuneena ja käskee toimia ripeästi ettei näkyvistä juurista ja harmoista puudute lopu. Ap älä ulise!

Vierailija
6/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Toihan on ihan normi meininkiä. Kaikesta te aikuiset ihmiset sitten itkettekin.

Vierailija
7/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko julkinen vai yksityinen? Mikä oli hammaslääkärin etunimi? Tai sukunimi.

Vierailija
8/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo eipä tarttenut jännittää. :D Mutta turhan ripeä oli hammaslääkäri liikkeissään. Minusta hammaslääkärin pitäisi ehdottomasti kertoa aina mitä tekee, eikä vain tuikata jotain piikkiä yhtäkkiä. Minulle jäi myös epäselväksi, että miksi yläviisurit piti poistaa, koska eivät ne ole minua yhtään vaivanneet. Eipä siinä kerennyt mitään kysellä, kun toinen on hammasta repimässä.

Vierailija
9/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella kävin. Miksi muuten hampaan poiston jälkeen ei saisi viikkoon urheilla? Netistä tuommoista luin.

Vierailija
10/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamalaa. Ja minä sain juuri varattua itselleni myös hammaslääkäriin tarkistusajan. Enkä ole käynyt kammoni takia varmaan viiteentoista vuoteen. Jos rupeavat repimään niin kyllä kiljaisen :D

Vierailija
11/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 21:23"]

No joo eipä tarttenut jännittää. :D Mutta turhan ripeä oli hammaslääkäri liikkeissään. Minusta hammaslääkärin pitäisi ehdottomasti kertoa aina mitä tekee, eikä vain tuikata jotain piikkiä yhtäkkiä. Minulle jäi myös epäselväksi, että miksi yläviisurit piti poistaa, koska eivät ne ole minua yhtään vaivanneet. Eipä siinä kerennyt mitään kysellä, kun toinen on hammasta repimässä.

[/quote]

Sano ensi kerralla, että haluat yksityiskohtaisen selostuksen hammaslääkäriltä. Vaikea sanoa miksi poistettiin, ehkä oli tulehtuneet, ehkä liian ahtaasti...

Vierailija
12/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 21:25"]

Julkisella kävin. Miksi muuten hampaan poiston jälkeen ei saisi viikkoon urheilla? Netistä tuommoista luin.

[/quote]

Kun hammas on poistettu tulee haavaan hyytymä, joka estää bakteerien joutumisen haavaan, ja siten estää (todellisuudessa vain pienentää lähes olemattomaksi) tulehtumisen. Urheillessa se tulppa irtoaa helposti, muutenkaan ei kannata kurkistella tai liian rajusti purskutella ja harjata hampaita.

Itselläni on kerran tuo hyytymä irronnut, kun en uskonut liikuntakieltoa. Sain kunnon tulehduksen, poski turposi ja leuat särkivät pari viikkoa. eli kannattaa ottaa iisisti, käy vaikka pidemmillä kävelyillä tai polkupyöräilemässä rauhallisesti, niin ei tarvitse sitten katua:)

Vierailija
13/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaat, missä kaupungissa? Mulla maksoi juuri Tampereella kunnallisella kahden pienen hampaan paikkaus 70€.

Vierailija
14/23 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko Oulussa? Täällä ainakin on yksi samanoloinen hammaslääkäri, kerran olen hänen käsittelyssään käynyt (vastaavanlainen kokemus kuin sinulla), enkä mene enää toista kertaa...

Vierailija
15/23 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vanha ketju mutta kirjoitan silti

Mä olin hammaslääkärissä sonkajärvellä

Luulin meneväni tavan tarkastukseen ja

Niin meninkin se eka tutki mut sitten se vaan repäs yhen hampaan irti (olin siis 8 vuotta) ja sitten se kysy että tiedätkö mitä juuri tein ja mä kyllä tiesin mutta itkuisena sopersin että en ja se hammaslääkäri oli puolalainen eli puhui huonoa suomea KARMEA KOKEMUS!

Vierailija
16/23 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, multa jouduttiin sahaamaan poskiluut että päästiin niihin viisurehin käsiksi ja olin helvetin tuskissa monta viikkoa tulehdus- ja antibioottikierteen kourissa ja haavat vuosivat kuin niagara

Vierailija
17/23 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeaa toimintaa! Mulla kiskottiin (ja kaivettiin) neljä viisaudenhammasta. Tunti meni toiseen puoleen ja kuukauden tai jonkun päästä tunti toiseen puoleen... Puudutus oli hyvä onneksi eikä jälkeenpäin ollut paljonkaan kipua.

Eikä ne mullakaan vielä olleet mitenkään vaivanneet mutta ahdasta taisi olla.

Vierailija
18/23 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon että kun mulle suoritetaan kaikkia toimenpiteitä. Niin ne tehään oikein raivolla eli ihan Shadown voimilla. Ihan niinku hakkais gun sotilaita ja black arms olioita. Ja sen typerän sinisen siilin eli sonicin. 

Vierailija
19/23 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Tarkastusajalla ei tehdä tuollaisia toimenpiteitä. Viisumit yleensä myös kuvataan ennen poistoa, että juurten asento tiedetään jo etukäteen.

Halpa hinta kuulostaa oudolle. 

Vierailija
20/23 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulta olisi oikeasti poistettu viisaudenhampaita, niin olisit saanut hoito-ohjeet mukaan kotiin.