Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ruvennut käyttämään hirveisiin menkkoihin Tenan housuvaippoja? Mikään normaali konsti ei

Vierailija
29.12.2021 |

Saisi edes yöt nukkua ilman jatkuvaa hyppäämistä vessassa. Ei riitä supertamponi, vessapaperituppo, kolme yösidettä ja paksu froteepyyhe. Silti on selkää myöten veressä aamulla. Tämmöistä tää on ollut aina :(

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myoomia. Gyne sanoi, että kohtuni on kuin perunapelto. Vuoto oli myös pidentynyt, oli 10-12 vrk. Sain sitten lääkäriltä Primolut- lääkekuurin, joka auttoi. Kohtua ei sitten tarvinnut poistaa.

Vierailija
62/66 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulle ole vielä "pakotettu" hormonikierukkaa? Itse yritän taistella kierukan pian pois ja harkitsin tuota Tena-konstia, jos ja kun alan taas vuotaa kuin seula. Anemian takia pakon edellä suostuin kierukkaan, mutta hermot menevät sivuvaikutuksiin ja haluan siitä eroon. Onko sulla edes traneksaamihappo käytössä?

Mitä sivuvaikutuksia ja sattuiko laitto?

-3x synnyttänyt ja pelkään kierukan asennusta :(-

No mulla se nipisti vähän, ei sen kummempaa, eikä sivuvaikutuksia ole ollut. Voin oikein iloisesti ja en kärsi enää vuodoista kuin pari päivää, pärjään pikkusiteellä. Toisekseen ihmisen on hyvä tarkistuttaa säännöllisesti  kohtunsa terveys, se syöpä kun on hyvä löytää ajoissa, jos sattuisi vaikka sitä olemaan. Ja naisilla rintasyövän jälkeen yleisimpiä ovat munasarja - ja kohdunkaulan syövät. 

Ihan turhaa pelätä jotain laittoa, tärkeämpää on tarkistuttaa terveytensä tila. 

N52v

Hyi, en uskalla!

Miksi kierukkaa ei saa nukutuksessa? :(

minä sain ja lääkäri itse sitä ehdotti kun ei kivun takia saatu laitettua. Vuotojen takia laitettiin ja nyt 2 v täysin ilman vuotoja. Ihanaa elää ilman tuota vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla vaan ole kasvainta ?

Kyllähän tässä naispuolinen lukija alkaa ihmetellä. Olen kokenut jotain samantapaista,  mutta se liittyi vaihdevuosiin eikä ollut noin rajua. Se meni melko pian ohi.  Olisi hyvä tutkia mahdollinen alkava syöpä. Miten on endometrioosin kanssa?  2000-luvulla on alettu enemmän puhua tästä tilasta, joka on kovin alidiagnosoitu. Osalla kirjoittajista voi olla se.  Joitakin sairauksia voidaan hoitaa. Olisi hyvä selvittää mistä vaivasta on kyse.   Jos jotakuta kiinnostaa, niin kuningatar Marie Antoinette kärsi elämänsä viimeisinä vuosina pahoista verenvuodoista. Hän oli noin nelikymppinen silloin. Elämäkerrassa kerrotaan kuinka hänen piti vankikopissa vaihtaa vaatteita ja kaksi miesvartijaa tuijotti häntä matalan sermin takaa.  Häntä nöyryytettiin todella. Oikeudenkäynnin aikana hän oli niin kalpea, että paikalla olleet ihmiset ihmettelivät.

Vierailija
64/66 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tenan housuvaipat on. Hävettää ostaa niitä.

tilaa

Tuntemattomat varmaan luulevat, että ostat niitä vanhukselle.  Itse ainakin luulisin.

Vierailija
65/66 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaippoja ne synnärin imut olivat? Sellainen toimisi kotonakin, jos niitä voisi tilata jostain.

Vierailija
66/66 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynellä käyntiä minäkin ehdottaisin, jos menkat ovat tosiaan niin runsaat, että tarvitaan Tenoja. Tuossahan katoavat ferritiinitkin. Suomalaiset naiset muuten kärsivät todella usein raudanpuutteesta ja vähintään piilevästä anemiasta, olipa ruokavalio mikä tahansa. Rautalisää kaikille. 

""Folaatti on ikuinen murheenkryyni. Toinen on rauta. Hedelmällisyysiässä olevista naisista 97 prosenttia saa sitä suositeltua vähemmän", Laatikainen sanoo."

"Kalsium haittaa muun muassa raudan imeytymistä. Ovatko monivitamiinivalmisteet, joissa on sekä rautaa että kalsiumia, huonosti suunniteltuja?

"Tavallisessa ruoassakin kaikki vitamiinit ja kivennäiset ovat iloisesti sekaisin. Silti siitä imeytyy riittävästi kaikkea. Ravintolisien tarkasta optimoinnista on hyötyä lähinnä tilanteessa, jossa vaikkapa rautalisällä yritetään korjata objektiivista raudanpuutosta. Silloin esimerkiksi kalsiumia ja rautaa ei kannata ottaa samaan aikaan", Laatikainen sanoo."

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008428577.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi