Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi tapahtua, että alkaisit vegaaniksi

Vierailija
29.12.2021 |

Kaikkihan periaatteessa tietävät, mitä tehotuotannossa tapahtuu. Mikä on sinun tekosyysi syödä lihaa ja maitotuotteita? Mitä pitäisi tapahtua, että voisit luopua niistä?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään kroppa kestä vegaanina oloa. Miksi asiasta ei uutisoida enemmän?

Vierailija
42/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt ja aloituksiakin tehnyt aiheesta. Ei täällä palstalla ole sellaisia, joita kiinnostaa mättämänsä lihan alkuperä, pääasia että saa mussuttaa halvalla sitä nautasikaa. Ostaisitte edes riistaa välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS:n pitäisi kadota tai muuttua niin, että pystyisin elämään vain kasvikunnan tuotteilla.

Oikeastaan en kyllä sittenkään syömishäiriötaustalla lähtisi enää ikinä sekoilemaan minkään ehdottoman ruokavalion kanssa.

Vierailija
44/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle riitti se, että aloin ajattelemaan kuinka lihan, maidon, kananmunien jne tuotanto aiheuttaa niin suurta kärsimystä niin eläimille ja ihmisille, että mikään ei riitä perustelemaan sekasyöntiä.

Vierailija
45/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ideologian tuputtaminen loppuu ja saan tehdä itse valinnan ilman ulkopuolisten moralisointia ja pakottamis yritystä

Vierailija
46/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin olla hc-vegaani puoli vuotta. Vain siitä syystä, että voin. Ja, että osaan ajatella myös vegaanien puolesta, että millaista se sitten loppujen lopuksi on...

No ihan hyvin meni. Mitään terveysvaikutuksia en huomannut, unenlaatu ei parantunut, yhä väsytti.

Paino ei tippunut pätkääkään, vaikka luovuin esim juustosta (suuri rakkauteni), en käyttänyt kermankorvikkeita. Lähinnä elin vihanneksilla, juureksilla, nuudeliwokeilla, sosekeitoilla, täysjyvätuotteilla.

Karkkipäivän karkkina piti aina ostaa niitä samoja tai vegaanilakuja ja pizza maistui pahalta tai se vegaaniVuustopizza (kotipizzan). Vieläkin oksettaa.

Jatkoin siitä sitten seuraavat puoli vuotta kasvissyöjänä ja jo se ensimmäinen kasvispizza normi juustolla maistui taivaalliselta.

Tästä kasvissyönnistä lankesin kyllä kesälomalla sitten grillimakkaraan. No sama olo oli yhä, ei mitään muutoksia missään. Tulipahan kokeiltua. Ehkä aika liian lyhyt.

Vierailija
47/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInen tuohon kulttijuttuun lähe. se on uskonto enkä minä niistä piittaa.

Ihan tavan välimerellinen on mun juttu.vegaanit on totalitarismia kannattavia kommunisteja

Vierailija
48/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt ja aloituksiakin tehnyt aiheesta. Ei täällä palstalla ole sellaisia, joita kiinnostaa mättämänsä lihan alkuperä, pääasia että saa mussuttaa halvalla sitä nautasikaa. Ostaisitte edes riistaa välillä.

Taidan syödä pihvin myös tästä, koska oletat ja esität sen totena. Normaalisti syön itse kaatamaa lihaa, mutta nyt ostan kunnon köntsän nautaa lidlistä.

Vierailija
49/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle riitti se, että aloin ajattelemaan kuinka lihan, maidon, kananmunien jne tuotanto aiheuttaa niin suurta kärsimystä niin eläimille ja ihmisille, että mikään ei riitä perustelemaan sekasyöntiä.

+1 pihvi. Lopettakaa jo, sillä en tahtoisi syödä jokaisena päivänä pihviä.

Vierailija
50/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaan mitenkään. Kyllä nahka ja villa voittavat muovijutut vaatetuksessa.

Tämä! Kaiken huippu on muoviset talvikengät, joita mainostetaan "vegaaninahkaisina" :) :) :)

Vierailija
51/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään niin painavaa syytä, että veganiksi alkaisin. En ikinä. Mikä hiton tekosyy syödä lihaa? Ei ole mitään tekosyitä vaan on ihan normaalia syödä lihaa ja käyttää maitotuotteita.

Vierailija
52/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastataan toisinpäin, eli voisin alkaa sekasyöjäksi jos terveys vaatisi tai ei olisi resursseja muuten syödä täysipainoisesti vegaanina. Nykypäivän elämäntilanteessa se olisi kuitenkin turhaa haaskausta, kun vegeruokaa ja - tietoa on yhteiskunnassa yllin kyllin.

Vierailija
53/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista huomata, miten pihalla ihmiset ovat eläintuotannosta 😔

En jaksa edes vaivautua korjaamaan kaikkia palstalla esitettyjä epätosia väittämiä, kun asenne on tuo ja ollaan niin todellisuudesta vieraantuneita.

No, itse teen sen minkä voin. Minun itsekkyyteni ja piittaamattomuuteni vuoksi ei kuole yksikään elävä olento.

Vierailija
54/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka tutkijat pystyisivät osoittamaan, että eläimillä on samanlainen tietoisuus kuin ihmisillä, niin kyllä loppuisi siihen eläinkunnan tuotteiden käyttö.

Vierailija
55/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on jo kauramaitoa. Jostain syystä en kestä laktoosia maidossa, mutta juustoa voin syödä normaalisti. Syön lihaa ja olen sekasyöjä, mutta voin ihan hyvin syödä kasvisruokiakin useinkin tai vähintään lakto-ovoa.

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja en siksi syö aamupalaa ja käytän kauramaitoa kahvissa jotta tyroksiini toimisi mahdollisimman hyvin. Kauramaito on mielestäni jopa maukkaampaa kuin lehmänmaito, sopivan makeaakin.

Kokonaan en silti halua vegaani olla, koska pidän lihan mausta ja miten täyttävää se on. Kasvisruoka on silti usein todella hyvää ja käytän paljon kasviksia ruoanlaitossa sekä teen ison salaatin aina ruoan oheen.

Vierailija
56/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista huomata, miten pihalla ihmiset ovat eläintuotannosta 😔

En jaksa edes vaivautua korjaamaan kaikkia palstalla esitettyjä epätosia väittämiä, kun asenne on tuo ja ollaan niin todellisuudesta vieraantuneita.

No, itse teen sen minkä voin. Minun itsekkyyteni ja piittaamattomuuteni vuoksi ei kuole yksikään elävä olento.

Korjaa ihmeessä, niin katsotaan, miten "sisällä" itse olet.

Vierailija
57/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa palstamammoja jokin ahdistaa, kun on pakko yrittää väkisin levittää vihaa niitä kohtaan jotka eivät murhaa toisia.

Vierailija
58/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty olemaan vegaani terveyssyistä. En voi syödä moniakaan kasviksia tai vihanneksia, ja melkein kaikissa lihankorvikkeissa on jotain, mille olen allerginen tai mistä tulee huono olo. Jos jättäisin pois lihan ja kananmunan, en saisi tarpeeksi proteiinia ja rautaa. Maidolle olen allerginen.

Lisäksi: Jumala loi eläimet meidän ihmisten käytettäväksi, ja siksi en koe että teen mitään väärää. Ihminen on sekasyöjä siinä missä moni muukin eläin, eivätkä lihansyöjätkään pyytele anteeksi saaliseläimiltään. Ihminen on ainut eläin joka kykenee ajattelemaan tällä tavoin, miettimään moraaleja ja tekojensa seurauksia. Suomessa ei juurikaan ole tehotuotantoa, lähes kaikki ovat perhetiloja. Lisäksi Suomessa on tarkat eläinsuojelulait, elämien ainut huono päivä on teurastus ja sekin on vain yksi hetki niiden elämässä.

Jos laitat elämille ihmismäisiä piirteitä ja koet että ne osaavat valita mitä haluavat elämältään ja että niillä on tunteet ja perheet, on aika lopettaa piirrettyjen ja that vegan teacherin videoiden katsominen. Eläimet ovat eläimiä, ja eivät välitä muusta kuin ruoasta ja lisääntymisestä. N21

Vierailija
59/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Varmaan vegaaniruokavalikoima tulisi parantua aika huomattavasti ja muuttua halvemmaksi. Syön jo tällä hetkellä aika vähän eläintuotteita mutta en minä esim näe mitään järkeä esim. jostain vegaanijuustosta ruveta maksamaan kun ei se vastaa maultaan, ravintoarvoiltaan eikä hinnalta lähellekään tavallista juustoa.

En kyllä varmaan täysin kasvipohjaisellakaan ruokavaliolla ollessani kutsuisi itseäni vegaaniksi tässä olosuhteessa. Olen ollut liian eri mieltä monesta asiasta liian monen vegaanin kanssa jotta siihen näkisin tarvetta, vaikka pääosin heidän toiminnassa hyvää näenkin.

Vierailija
60/105 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty olemaan vegaani terveyssyistä. En voi syödä moniakaan kasviksia tai vihanneksia, ja melkein kaikissa lihankorvikkeissa on jotain, mille olen allerginen tai mistä tulee huono olo. Jos jättäisin pois lihan ja kananmunan, en saisi tarpeeksi proteiinia ja rautaa. Maidolle olen allerginen.

Lisäksi: Jumala loi eläimet meidän ihmisten käytettäväksi, ja siksi en koe että teen mitään väärää. Ihminen on sekasyöjä siinä missä moni muukin eläin, eivätkä lihansyöjätkään pyytele anteeksi saaliseläimiltään. Ihminen on ainut eläin joka kykenee ajattelemaan tällä tavoin, miettimään moraaleja ja tekojensa seurauksia. Suomessa ei juurikaan ole tehotuotantoa, lähes kaikki ovat perhetiloja. Lisäksi Suomessa on tarkat eläinsuojelulait, elämien ainut huono päivä on teurastus ja sekin on vain yksi hetki niiden elämässä.

Jos laitat elämille ihmismäisiä piirteitä ja koet että ne osaavat valita mitä haluavat elämältään ja että niillä on tunteet ja perheet, on aika lopettaa piirrettyjen ja that vegan teacherin videoiden katsominen. Eläimet ovat eläimiä, ja eivät välitä muusta kuin ruoasta ja lisääntymisestä. N21

"Suomessa ei juurikaan ole tehotuotantoa, lähes kaikki ovat perhetiloja. Lisäksi Suomessa on tarkat eläinsuojelulait, elämien ainut huono päivä on teurastus ja sekin on vain yksi hetki niiden elämässä."

Lähdettä tälle väitteelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi