Ei kelpaa duunit ei...
Minulla on siis kotisiivousfirma ja menee niin hyvin että olen palkannut viimeisen puolentoista vuoden aikana kolme uutta työntekijää. Olen laittanut ilmoitukset MOLliin ja jokaiseen on tullut siinä viitisentoista vastausta. Ongelma on että karkeasti ottaen kaksi kolmesta on mennyt suoraan roskakoriin. Tämä siitä huolimatta että kaupungissa on 35000 työtöntä.
Tarjoan parempaa palkkaa kun jotkut duunarit saa teollisuudessa sekä vakituisen, vakaan työsuhteen mutta silti ei tunnu työt kelpaavan.
Kommentit (35)
Kokeillaanpa... Olen 30-v lapseton nainen. Olen koulutukseltani vaatetusompelija. Suurimman osan työurastani (17-vuotiaasta alkaen) olen tehnyt kaupan alalla, niin marketeissa kuin parissa pikkuliikkeessäkin. Palkkaisitko minut?
Kotisiivous on todella rankkaa (kokemusta on) ja eikös useimmiten pitäisi olla oma auto käytösssä? Minä en ainakaan enää pystyisi kotisiivouksia tekemään tai oikeastaan en mitään siivousta. Tuli kroonisia ongelmia aikoinaan ja selkä on paskana. No, toivottavasti jotkut vetreämmät hakevat ja sulle kelpaa näistä hakijoista joku. Ihmettelen kylläkin ettei 15 joukosta ole kukaan ollut sopiva tai useampi... vaatimukset?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:42"]
Miksi mappi ö:hön? Onko siivous susta niin helppoo, että kuka vaan voisi periaatteessa sitä tehdä?
[/quote]
Koska ei voi sanoa hakemukseksi. Nämä on joko ulkomailla asuvia, kirjoittaa englanniksi tai jonkun käännösohjelman kautta tai ei yksinkertaisesti tiedä miten työpaikka haetaan.
Periaatteessa pitäisi heti karsia autottomat ja teinit, mutten viitsi. Huomioin kaikki jotka saa aikaan muodollisesti hyväksyttävän hakemuksen.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:44"]
Helpottais tietää, että mikä ala kyseessä.
[/quote]
L U E A L O I T U S
No kelpashan! Sulla oli 3 työpaikkaa auki joihin sait 45 hakemusta, mikä tässä on ongelma? Ei siivoojalta nyt voi kummostakaan odottaakaan, niinhän täällä palstallakin aina toitotetaan että siivoamaan pääsee aina. Viis siitä ettei ole ajokorttia ja löytyy ties mitä allergiaa ja on niin paljon ylipainoinen ettei pysy rivakassa tahdissa.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:40"]
Minulla on siis kotisiivousfirma ja menee niin hyvin että olen palkannut viimeisen puolentoista vuoden aikana kolme uutta työntekijää. Olen laittanut ilmoitukset MOLliin ja jokaiseen on tullut siinä viitisentoista vastausta. Ongelma on että karkeasti ottaen kaksi kolmesta on mennyt suoraan roskakoriin. Tämä siitä huolimatta että kaupungissa on 35000 työtöntä.
Tarjoan parempaa palkkaa kun jotkut duunarit saa teollisuudessa sekä vakituisen, vakaan työsuhteen mutta silti ei tunnu työt kelpaavan.
[/quote]
No voi voi. Miten tämä Suomi nyt nousee?
Mitä rankaa siinä kotisiivouksessa on? Sama kun siivoisit omaa kämppää? Iha perus. Pitämolla vain reipas aikä vetelä ja hidas.
Kyllä mulle kelpais. Mut ei tosiaan oo autoo. Jos laitettas maitokärryt mun filllariin? :D
Missä kaupungissa? Tulen vaikka heti töihin jos on kohtuullisen lähellä!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:47"]
Kokeillaanpa... Olen 30-v lapseton nainen. Olen koulutukseltani vaatetusompelija. Suurimman osan työurastani (17-vuotiaasta alkaen) olen tehnyt kaupan alalla, niin marketeissa kuin parissa pikkuliikkeessäkin. Palkkaisitko minut?
[/quote]
Luultavasti voisin antaa mahdollisuuden helposti, edellyttäen että fysiikka muuten kestää. Eikä kuten tuolla yhdellä joka on ilmeisesti työkyvytön.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:44"]
Helpottais tietää, että mikä ala kyseessä.
[/quote]
L U E A L O I T U S
[/quote]
Juu, anteeksi. Hyppäsin kotisiivoussanan yli jostain syystä.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:54"]
Mitä rankaa siinä kotisiivouksessa on? Sama kun siivoisit omaa kämppää? Iha perus. Pitämolla vain reipas aikä vetelä ja hidas.
[/quote]
Meinaatko, että päivän aikana (8 tuntia) siivotaan vain yksi asunto? Meillä oli parhaimmillaan 3-5 asuntoa/taloa ja ei todellakaan ollut mitään et imuroin tuosta vähän, moppaan tästä keskeltä lattiaa ja vessassa näytän rättiä ja pesuainetta. Kuului kuule kaikkea silittämisestä ja pyykinpesusta lakanoiden vaihtoon ja perusteellinen kiillotus ja puunaus, saunan pesut ja mattojen tamppaamiset. Aikaa oli yhteen kohteeseen 1 ½-3 tuntia ja neliöitä ei ollut vain 65, vaan huideltiin sadassa ja reippaasti ylikin, taisi yksi olla jtn. 300 neliöinen. Usein meni ylitöiksi ja kun kotiin pääsi, niin jaksoi olla hereillä noin 2 tuntia ja pehkuihin.
Muuten, arvaa ehdittiinkö syödä tuon päivän aikana kunnolla? No vastaan, ei ehditty, vaan n. 5 minuutissa piti vetästä joku energiajuoma ja suklaapatukka, että jaksoi loppuun asti. Ei ikinä enää.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:47"]
[/quote]
Luultavasti voisin antaa mahdollisuuden helposti, edellyttäen että fysiikka muuten kestää. Eikä kuten tuolla yhdellä joka on ilmeisesti työkyvytön.
[/quote]
Voi anteeksi, että kroppani ei kestä enää siivousta, muuten kuin kotona. Olen pahoillani, että kehtasin kirjoittaa kotisiivouksesta näin. Ja en ole työkyvytön ainakaan työkkärin mielestä, kun ei päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka kroppa ei kestä oikein enää ja ikääkin on kertynyt ihan tarpeeksi, että tuskin kukaan tulee enää koskaan mua palkkaamaan yhtään mihinkään tehtävään. Roikun siis työkkärin listoilla muuten vaan, ihan turhaa tällainen.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:42"]
Miksi mappi ö:hön? Onko siivous susta niin helppoo, että kuka vaan voisi periaatteessa sitä tehdä?
[/quote]
Koska ei voi sanoa hakemukseksi. Nämä on joko ulkomailla asuvia, kirjoittaa englanniksi tai jonkun käännösohjelman kautta tai ei yksinkertaisesti tiedä miten työpaikka haetaan.
Periaatteessa pitäisi heti karsia autottomat ja teinit, mutten viitsi. Huomioin kaikki jotka saa aikaan muodollisesti hyväksyttävän hakemuksen.
[/quote]Miksi sen hakemuksen pitää olla muodollisesti hyväksyttävä. Kuuluuko työhön siivouksen lisäksi esim runojen kirjoitus tai poliittisten puheiden laatiminen.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 18:31"]
]Miksi sen hakemuksen pitää olla muodollisesti hyväksyttävä. Kuuluuko työhön siivouksen lisäksi esim runojen kirjoitus tai poliittisten puheiden laatiminen.
[/quote]
Eikös ansioluettelo ja hakemus ole nimenomaan niitä ensimmäisiä kontakteja, joilla tehdään vaikutus työnantajaan? Kyllä minäkin miettisin, että jos on jo hakemuksessa niin leväperäinen, niin mitä sitten mahtaa olla itse työnteko...
Eli työ kelpaisi, mutta sinä et kelpuuta hakijoita. Sinähän tässä nirso olet, et työnhakijat.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 18:31"]
]Miksi sen hakemuksen pitää olla muodollisesti hyväksyttävä. Kuuluuko työhön siivouksen lisäksi esim runojen kirjoitus tai poliittisten puheiden laatiminen.
[/quote]
Eikös ansioluettelo ja hakemus ole nimenomaan niitä ensimmäisiä kontakteja, joilla tehdään vaikutus työnantajaan? Kyllä minäkin miettisin, että jos on jo hakemuksessa niin leväperäinen, niin mitä sitten mahtaa olla itse työnteko...
[/quote]
Haetko ihmistä joka on hyvä hakemaan työtä (ja luultavasti jättää firmasi heti kun kyllästyy) vai ihmistä joka on hyvä siivoamaan?