Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisilla on aina joku mielenterveyshäiriö? Mies ihmettelee.

Vierailija
14.04.2015 |

Aina joku paniikkihäiriö tai joku ties mikä yleinen ahdistuneisuushäiriö.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmästäkin kun joutuu teidän miesten kanssa elämään.

Vierailija
2/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevilla ja aivojaan paljon käyttävillä voi ilmetä sellaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo:)

Vierailija
4/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillähän ongelmia ei ole. He vaan käyttävät päihteitä ja hankkiutuvat vaikeuksiin.

Vierailija
5/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan ole, eikä kenelläkään tutullanikaan. Ap taitaa liikkua vähän erilaisissa piireissä...

Vierailija
6/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa suljetuilla osastolla olevista potilaista on miehiä. Muuten hyvä. Sama pätee myös itsemurhatilastoihin. Miehet ei vain puhu ongelmistaan, ja päätyvät vetämään itsensä kiikkuun ennen aikojaan.

Vierailija
7/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mielestäsi tasapainoinen nainen on tylsä. Joten näet vain mielenterveyshäiriöistä kärsiviä naisia.

Vierailija
8/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:31"]

Ajattelevilla ja aivojaan paljon käyttävillä voi ilmetä sellaista

[/quote]

Turha romantisoida. Ei mt-ongelmissa ole mitään romantiikkaa. Suuremmalla osalla "ajattelevista ja aivojaan paljon käyttävillä" EI ole mt-ongelmia.

Vierailija
9/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska terveitä ihmisiä ei olekaan.

Vierailija
10/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on kaksi:

1. Sinä valitset itse ongelmaisia naisia. Ehkä näet ongelmattomat naiset jollain tavalla tylsinä ja liian ennustettavina. Ehkä ajattelet tuollaisten häiriöiden kuuluvan naisellisuuteen ja koet mormaalit naiset miehekkäinä tai epänaisellisina.

2. Sinä et kelpaa naisille, joilla ei ole mitään ongelmia. Heillä ei ole yleensä ongelmia elää yksin ja vaatia kovatasoista ja ongelmatonta miestä siläkin uhalla, että yksinäisyys pitkittyy.

Vierailija
11/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:40"]

Ei mulla vaan ole, eikä kenelläkään tutullanikaan. Ap taitaa liikkua vähän erilaisissa piireissä...

[/quote]

Ai missä erilaisissa piireissä? Ne ainoat, joilla tiedän olevan diagnoosi mielenterveydenhäiriöihin ovat akateemisia ja hyvätuloisista perheistä :D

Vierailija
12/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomessa on pinnalla sellainen ilmapiiri, että on hyväksyttävää ja jopa jollain tavalla ihailtavaa olla hieman neuroottinen, ahdistunut, masentunut.. Terveetkin kehittelevät itselleen vähän jotain oireita, tehdäkseen itsestään särmikkäämmän, syvällisemmän ja kiinnostavamman. Samoin kurjat lapsuuskokemukset nostavat ihmisen statusta ja niissä oikein vellotaan. Vaikka Ranskassa mielenterveyteen liittyvä diagnoosi on ihan yhtä ikävä juttu kuin mikä vain sairaus, eikä siihen liity mitään mystiikkaa tai melankolian ihannointia.

Vierailija
13/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:37"]Miehillähän ongelmia ei ole. He vaan käyttävät päihteitä ja hankkiutuvat vaikeuksiin.
[/quote] ja tekevät suurimman osan itsemurhista ja väkivsltarikoksista.

Vierailija
14/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja miehet ovat fysiologisesti ja biologisesti sen verran erilaisia että se saattaa selittää ainakin osan tapauksista.

Vierailija
15/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina? Ei ole aina. Ihmettelysi on turhaa koska ihmettelet asiaa mitä ei ole todellisuudessa olemassa.

Vierailija
16/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehillä on enemmän mielenterveysongelmia, etenkin sellaisia jotka haittaavat muita ihmisiä.

Vierailija
17/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:47"]

[/quote]

Fakta. Joka vuosi F-koodilista kasvaa kuin jokin mutanttihirviörehu. Muunmuassa nyt introverttius on F-kooditettu eristäytyväksi persoonaksi, koska " ne on mielummin kotona koiran kanssa kuin ulkona toheltamassa, kipeetä". Jokainen luonteenpiirre on segmentöity omaksi nuppiviakseen ja diagnoosiksi. Jos yhtään ikinä missään vaiheessa tulee epävarma olo ja menee sanomaan, että " minä en aina jaksa seuraa", niin on jo eristäytynyt persoona, antisosiaalinen ja ties mitä. Nykyisin ei myöskään saa olla rehdisti paskiainen, kun sekin on joku häiriö heti.

Vierailija
18/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:47"]

[/quote]

Fakta. Joka vuosi F-koodilista kasvaa kuin jokin mutanttihirviörehu. Muunmuassa nyt introverttius on F-kooditettu eristäytyväksi persoonaksi, koska " ne on mielummin kotona koiran kanssa kuin ulkona toheltamassa, kipeetä". Jokainen luonteenpiirre on segmentöity omaksi nuppiviakseen ja diagnoosiksi. Jos yhtään ikinä missään vaiheessa tulee epävarma olo ja menee sanomaan, että " minä en aina jaksa seuraa", niin on jo eristäytynyt persoona, antisosiaalinen ja ties mitä. Nykyisin ei myöskään saa olla rehdisti paskiainen, kun sekin on joku häiriö heti.

[/quote]

Sanos muuta. Sitä vaan ihmettelen että mikä agenda siellä F-koodittelun taustalla oikein on, kuka hyötyy näistä jatkuvasti lisääntyvistä diagnosoinneista ja medikalisaatiosta? Itse ainakin olen ylpeästi eristäytyvä persoona, sanokoot muut mitä sanoo :)

Vierailija
19/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että miehillä on enemmän mielisairauksia.
Mutta mun tuntemat mielialahäiriöiset masentuneet ovat järjestään naisia. Naisillahan on yleensä matalampi kynnys hakea apua, kyse voi olla siitä.

Esimerkiksi aikuinen, työtön mies, joka juo kaljaa ja pelaa tietokoneella ympäri vuorokauden, on vain syrjäytynyt, ei hae apua eikä valita. Vastaavassa tilanteessa oleva nainen, ilman kaljaa ja pelejä, juoksee terapiassa ja valittaa. Tosielämän esimerkkejä nämä.

Vierailija
20/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:18"]

Tiedän, että miehillä on enemmän mielisairauksia. Mutta mun tuntemat mielialahäiriöiset masentuneet ovat järjestään naisia. Naisillahan on yleensä matalampi kynnys hakea apua, kyse voi olla siitä. Esimerkiksi aikuinen, työtön mies, joka juo kaljaa ja pelaa tietokoneella ympäri vuorokauden, on vain syrjäytynyt, ei hae apua eikä valita. Vastaavassa tilanteessa oleva nainen, ilman kaljaa ja pelejä, juoksee terapiassa ja valittaa. Tosielämän esimerkkejä nämä.

[/quote]

Ei mikään estä miehiä hakemasta itselleen apua. Ja viittaat aika alentuvasti naisten kykyyn hoitaa omia ongelmia, 'juoksevat terapiassa valittamassa'...