Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennustaako aiemmassa suhteessa pettäminen pettämistä myös seuraavassa parisuhteessa?

Vierailija
29.12.2021 |

Lähtökohtana siis tässä tapauksessa, että tämä uusi suhde ei liity pettämiseen (ollaan tutustuttu vasta pari vuotta eron jälkeen). Uskaltaisitko suhteeseen, jos saisit saisit alkumetreillä tietää toisen pettäneen exäänsä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele pettäminen.

Esimerkiksi kielen työntäminen korvaan ei ole pettämistä.

There Were Is Will, There Is a Road.

En tiedä miksi tähän otettiin tuo Marttinan tatuointi teksti, mutta oikea muotohan on :

where there is a will there's a way

Vierailija
22/30 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä pettää aina ja pettäjään rakastunut haluaa aina uskoa, että tämä kerta on erilainen.

Ja höpö höpö tällekin. 

Mä olen itse pettänyt. Siinä suhteessa ei kyllä mikään ollut kunnossa ja mun olisi pitänyt lähteä siitä jo vuosia ennen kuin lopulta lähdin. Pettämistä tapahtui myös toisen osapuolen toimesta ja huomattavasti enemmän. 

Sen jälkeen en ole ketään pettänyt, enkä petä. Nykyisen aviomieheni kanssa olen ollut yli 15 vuotta, eikä ole edes käynyt mielessä, että haluaisin jonkun muun kanssa olla. Ei siis pidä paikkaansa nuo "kerran pettäjä aina pettäjä"-jutut. 

Olet nainen, etkä kuulostakaan ”tyypilliseltä” pettäjältä… miehillä se ei ole noin suoraviivaista.

Pettäminen kertoo siitä, että on taipumusta moniavioisuuteen. Näillä on myös useammin ihastuksia suhteiden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella sanoisin että pettää.

Oma nykyään sekaisin oleva parisuhde aikanaan alkunsa vaimon pettämisestä. En hänen olemassa olevasta aikaisemmasta seurustelu- / parisuhteestaan tiennyt silloin kun aloimme tapailemaan ja seurustelemaan (etäsuhde, jossa nähtiin lähinnä minun asuinpaikkakunnallani).

Asia tuli ilmi vasta siinä vaiheessa, kun meidän homma oli muuttunut vakavaksi, kun hän kertoi asiasta.

Olisi pitänyt silloin juosta!

Vuosia meni kyllä ihan hyvin ja onnellisesti, kunnes hän taas vaihtoi lennosta. En tiedä onko sitten välillä ollut mitä virityksiä ja kenen kanssa, eikä paljon kiinnostakkaan. Tässä nykyisessäkin on ihan tarpeeksi sullattelemista. Tuli ihan täysin puun takaa ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta.

Vierailija
24/30 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petin nuorena kostoksi pettämisestä.

Jostain käsittämättömästä syystä (tod.näk. läheisriippuvuus) ajauduin parisuhteisiin aina jonkun reppanan kanssa, joka oli valmis kännipäissään naimaan kaikkia kaksilahkeisia.

Kesti vuosikymmeniä ennen kuin ymmärsin, etten tällä elämäntyylillä, kostamalla pahaa pahalla, löytäisi koskaan tasapainoista parisuhdetta.

Haukkukaa suut ja silmät täyteen, mutta vakavan masennuksen kautta löysin uskon ja Jeesuksen opetusten seurauksena aloin rakastamaan MYÖS itseäni, enkä antanut enää yhdenkään naisen vahingoittaa itseäni tai johdattaa minua pahuuden teille :-)

Ensimmäisistä pettämismerkeistä laittelin suhteet poikki ja jaksoin etsiä sitä oikeaa.

Vuosia myöhemmin löysin naisen, joka ajatteli asioista samalla tavalla kuin itsekin ajattelen ja tässä sitä ollaan naimisissa uskollisen naisen kanssa, eikä itselleni tulisi mieleenkään katsella muita naisia.

Olen vihdoinkin onnellinen.

Vierailija
25/30 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä pettää aina ja pettäjään rakastunut haluaa aina uskoa, että tämä kerta on erilainen.

Ja höpö höpö tällekin. 

Mä olen itse pettänyt. Siinä suhteessa ei kyllä mikään ollut kunnossa ja mun olisi pitänyt lähteä siitä jo vuosia ennen kuin lopulta lähdin. Pettämistä tapahtui myös toisen osapuolen toimesta ja huomattavasti enemmän. 

Sen jälkeen en ole ketään pettänyt, enkä petä. Nykyisen aviomieheni kanssa olen ollut yli 15 vuotta, eikä ole edes käynyt mielessä, että haluaisin jonkun muun kanssa olla. Ei siis pidä paikkaansa nuo "kerran pettäjä aina pettäjä"-jutut. 

Olet nainen, etkä kuulostakaan ”tyypilliseltä” pettäjältä… miehillä se ei ole noin suoraviivaista.

Pettäminen kertoo siitä, että on taipumusta moniavioisuuteen. Näillä on myös useammin ihastuksia suhteiden aikana.

Minusta pettäminen kertoo siitä, että ihminen katsoo tilanteiden vaikuttavan asioihin. Hänelle ei ole olemassa oikeaa ja väärää, vaan ”riippuu-tilanteita.

Vierailija
26/30 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ns. riskitekijä on. Ei tarkoita automaattisesti, että pettää, mutta riski on tilastollisesti korkeampi, kuin muutoin "vastaavalla" tyypillä, joka ei ole koskaan pettänyt.

Ihan samalla tavlla kuin mikä tahansa aiempi käyttäytyminen, oli se sitten ylensyönti, lenkkeily, uhkapelaaminen, elämäntapatyöttömyys, extreme-lajit, takertuminen.... Jnejnejne.

Vierailija
27/30 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Minä petin exääni parikymppisenä. Sen jälkeen en ole pettänyt, nyt olen nelikymppinen ja nykyistä parisuhdetta takana 11 vuotta.  

Mistä tiedät ettet jatkossa petä, jos/kun suhteeseen tulee ongelmia? Tuskin aiemmassakaan suhteessa olit etukäteen päättänyt pettää. 

Vierailija
28/30 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Minä petin exääni parikymppisenä. Sen jälkeen en ole pettänyt, nyt olen nelikymppinen ja nykyistä parisuhdetta takana 11 vuotta.  

Mistä tiedät ettet jatkossa petä, jos/kun suhteeseen tulee ongelmia? Tuskin aiemmassakaan suhteessa olit etukäteen päättänyt pettää. 

Kyllä sen tietää mihin on valmis. Kai jokainen itsensä tuntee. Muutoin viisi yhtä lailla kyseenalaistaa nekin jotka vannovat ettteivät koskaan pettäisi kun eivät ole tähän mennessäkään pettäneet. Ehkä heillä vaan ei VIELÄ tullut se tilanne eteen. Sivusta.

Vierailija
29/30 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos asetetaan kysymys seuraavasti: pystyisitkö luottamaan itse henkilöön, joka on aiemmassa suhteessa pettänyt? 

Vierailija
30/30 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos asetetaan kysymys seuraavasti: pystyisitkö luottamaan itse henkilöön, joka on aiemmassa suhteessa pettänyt? 

Aiemmin olen luottanut. Nykyinen elämänkokemus huomioon ottaen vaikeaa olisi.

Tuo jonka vaimo vaihtoi toiseen.