Kolmannesta rokotteesta, auttakaa tietävät
Olen flunssassa ja kahdesti rokotettu, enkä pääse viralliseen testiin koska kahdesti rokotettuja ei nyt oteta niihin. Kotitestit loppu. En siis saa varmistusta onko nyt korona vai ei.
Minulle on tammikuun puoliväliin aika kolmosrokotteelle.
Ohjeissa sanotaan, että jos sairastaa koronan, pitäisi pitää 3-4 kk tauko ainakin kolmanteen rokotteeseen. No, kun ei pääse testaamaan, että sairastaako koronaa, niin miten menetellään?
Kommentit (4)
Tilaat kotitestin kotiin, jos et tunne ketään, joka sen voi hakea. Missä päin Suomea ei pääse testiin, jos on rokotettu? Tein oirekyselyn ja suositeltiin testiä ja päästettiin suoraan ajanvaraukseen pelkän päänsäryn ja väsymyksen perusteella ja minulla on kolme rokotusta. Tein kuitenkin ensin kotitestin ja se oli nega niin en turhaan mennyt noin vähillä oireilla.
Jos sitä kotitestiä koittaisi metsästää, soittele kavereille / sukulaisille, jos jollain olisi? Netistä voi ettiä vielä myös ja soitella kauppoihin, että jos jostain löytyisi kuitenkin..
Tai sitten yksityiselle testiin ja maksaa siitä, jos sulla on varaa?
Minä ainakin menen rokotukseen sovittuna aikana tammikuun lopulla riippumatta siitä onko silloin korona-oireita vai ei. Testiinhän ei tosiaan enää oteta kuin pahimmat tapaukset. Tuossa aikarajassa on kai ideana se että sairastettu koronakin antaa jonkinlaisen immuniteetin eikä rokotetta ihan heti tarvita.
Voisitko pyytää jonkun hakemaan sinulle sen testin niin saisit selville onko sinulla Korona? Tosin nythän tilanne taitaa olla sellainen, että jos ei ole kovin vakavia oireita, niin suositellaan sairastamaan kotona joka tapauksessa. Päivystykseen voi myös soittaa tai chattailla hoitajan kanssa niin saat lisäohjeita.