Lapsen kaveri varastaa
Help! En tiedä enää mitä tehdä. Lapseni pitää kaveristaan paljon, mutta tämä kaveri varastaa kaiken mitä lapseni saa. Ja meillä ollaan itkun kans hyvin usein tämän kaverin kyläilyjen jälkeen. Lapseni on sinisilmäinen ja uskoo hyvää kaveristaan mutta silti nämä lelut ja muut tavarat on löytynyt kaverilta. Kyseessä on ala koulu ikäiset lapset. Tämä kaveri ei kuitenkaan anna lapseni ottaa takaisin omia tavaroitaan ja valehtelee lapselleni sekä saa lapseni itkemään kun mitään ei voi pitää tallessa.
Olen ollut yhteydessä tämän kaverin vanhempiin ja saanut joitain leluja takaisin, mutta kierre taas jatkuu, sekä valehtelu. Vanhemmat eivät tee asialle mitään ja eivät edes tiedä mitä oma lapsi omistaa.
Kaipaan vain jotain neuvoa ja ehkä kokemuksia muilta joilla samoja kokemuksia.
Toivottavasti saatte selvää.
Hox: olen jo väsymiseen saakka pitänyt puolia ja puhunut lapsen kaverille oikeasta ja väärästä sekä soittanut hänen vanhemmilleen ja käynyt ovella kysymässä takas tavaroita ja rahaa yms.
Nyt vain tuli mitta täyteen.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Itse kielsin lasta olemasta kaverin kanssa, jonka kanssa olemisesta koitui pelkkiä ongelmia. Meillä ongelmat oli erilaisia, mutta kuitenkin vahingollisia lapsemme itsetunnolle. Kaveri mm. ghoustasi omaani ja muita kavereita todella rumasti. Valehteli ihme asioista. Tällä kaverilla ei ole myöskään mitään käytöstapoja vaan meille tullessaan ruinasi aina karkkia ja kävi kaappeja läpi sekä puhui todella rumasti lapsellemme sekä minulle. Olen onneksi etätöissä, niin kuulin ja näin sen käytöksen. Joka kerta, kun olivat yhdessä jossain tapahtui jotain ikävää ja omani joutui myös vaikeuksiin, koska oli suostunut niihin juttuihin. Lapsen äiti myös kerran valehteli meidän lapselle päin naamaa, vaikka minäkin olin siinä vieressä. En ymmärrä miten kukaan kehtaa tehdä noin! Viimeisimpänä alkoi haukkua lapsemme harrastusta noloksi ja tyhmäksi ja käski lopettaa sen. Puhalsimme pelin poikki ja lapsemme ei enää saa olla tämän lapsen kanssa vapaa-ajalla. Kouluun emme voi vaikuttaa, mutta sielläkin lapsi on ollut ennemmin muiden kavereiden kanssa viime aikoina. Lapsi ei ole muuten tehnyt mitään tyhmää eikä joutunut vaikeuksiin sen jälkeen kertaakaan, kun lakkasi viettämästä aikaa tämän ”kaverin” kanssa.
Jatkan vielä sen verran, että tämän kaverin vanhemmat ovat korkeasti koulutettuja ja hyvissä ammateissa uraa tekeviä. Aikaa vaan ei tunnu riittävän lapselle yhtään vaan saa pyöriä missä sattui sen 10h päivässä, kun vanhemmat ovat töissä. Kukaan ei koskaan kuulemma katso perään onko läksyt tehty, joten ne on aina tekemättä. Kotona ei kuulemma ole koskaan mitään välipalaa vaan olisi halunnut aina meillä syödä jotain, vaikka lähetin kotiin syömään ja tekemään läksyjä. En tiedä valehteliko vai eikö tällaisista ole huolehdittu heillä. Joka tapuksessa laiminlyöty lapsi siis, mutta ei ns. huonon perheen lapsi.
Vanhemmat, kasvattaakaa niitä lapsianne! Opettaakaa oikean ja väärän ero!
Kaupantätinä saan jatkuvasti todistaa tuollaisten pikkupas**aisten per***lyä, ihan pienetkin ovat jo todella röyhkeitä. Rajoja (ja rakkautta), muuten teette lapsillenne vain karhunpalveluksen.