Yliopiston pakollinen englannin kurssi - mitä sisältää?
Oon aika huono englannissa, kirjoitin A:n. Pärjään kyllä englannilla, jos jotain yksinkertaisia keskusteluja pitää käydä. Ymmärrän paremmin kuin osaan kieltä tuottaa. No nyt joka tapauksessa opiskelen yliopistossa. Pelottaa se englannin pakollinen kurssi. Miten selviän, kun ahdistaa muutenkin olla esillä, jos siellä pitää vielä pitää joku esitelmäkin englanniksi :S
Vai mitä niissä kursseilla tehdään, onko paljon keskustelua ym.? Pitääkö olla paljon esillä? Meillä on vielä se opettajakin engllanninkielinen, en tiedä puhuuko yhtään suomea.
Kommentit (13)
Kai se nyt opinto-oppaassa tai jossain muualla kerrotaan? Vaihtelee hyvin paljon aineen ja opettajan mukaan. Mutta koske on kielestä kyse, niin kieltä takuuvarmasti joutuu käytttämään.
Onko kysymyksessä englannin kielen Pro exercitio -kokeeseen valmentava kurssi vai mikä?
Voit myös käydä englannin preppikursseja jos teillä on. Suullista ja kielioppia jne. jotkut yliopistot järjestävät kursseja myös jännittäjille ja esiintymispelkoisille.
Onko yliopistossa muka pakollinen englannin kurssi?
Onko ne pakolliset enkun kurssit vielä jaettu kirjallisen ja suullisen viestinnän kursseihin? Kirjallisen viestinnän kurssilla ei ollut keskustelua vaan lukuteknikoiden ja englanninkielisen tieteellisen tekstien esitystapojen opettelua.
Suullinen kurssi oli kait sellainen, että ne oli jaoteltu oppiaineittain (tyyliin kielten opiskelijat samassa ryhmässä) ja siellä keskusteltiin sit kielitieteen asioista. Itse en suorittanut tätä ajallaan vaan tein tämän silloin, kun lopulta viimeistelin maisterin paperini. Tällöin menin juttelemaan kyseisen enkun open kanssa englanniksi ja hän sen perusteella katsoi, että suullinen viestintäni on riittävällä tasolla. Opettelin sitä ennen oman tieteenalani keskeisen sanaston englanniksi.
Opettele ainakin oman tieteenalasi sanastoa sekä vaikka jotain keskeisiä tutkimuskohteita nimenomaan englannin kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on, usein jopa useampia.
Lähinnä se on keskusteluharjoituksia pareittain tai ryhmässä ja sitten kolmen vartin puhe jonka aiheen saa itse valita. Puheen jälkeen sitten vastauksia muiden esittämiin kysymyksiin. Tuo viimeinen oli kaikkein inhottavin vaihe kun ne pätevimmät esittävät mahdollisimman hankalia kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on, usein jopa useampia.
Älä huiputa. Yliopistolain mukaan pakollisen vieraan kielen saa valita itse.
Vierailija kirjoitti:
Kai se nyt opinto-oppaassa tai jossain muualla kerrotaan? Vaihtelee hyvin paljon aineen ja opettajan mukaan. Mutta koske on kielestä kyse, niin kieltä takuuvarmasti joutuu käytttämään.
No ei niissä opinto-oppaissa nyt niin tarkasti kerrota.
Meillä oli pelkkää keskustelua koko hemmetin kurssi. Ei muistaakseni mitään tenttiä eikä esitystä, hölpöttäjät hölötti ja itse istuin hiljaa koko kurssin.... Minulla on/oli järjetön esiintymispelko enkä tuolloin oikeasti osannut englantia, olen oppinut sitä jälkeenpäin työelämässä. Jotain ala-astetasoista paskaa änkytin ja sillä sain kurssin ykkösellä (säälistä) läpi. Hävettäisi vieläkin jos jaksaisi hävetä.
Opettaja oli britti, joka ehkä osasi jotenkuten suomea, mutta ei paljastanut sitä kun pointti oli se keskustelu.
Ainakaan Helsingin yliopistossa ei ollut esitelmää suullisella kurssilla, mutta muita suullisia tehtäviä ja ryhmässä tehtävä pienimuotoinen esitys kyllä. En ottaisi noista kursseista mitään kauheaa stressiä, ja kaipa voit puhua peloistasi opettajalle etukäteen, niin tietää ottaa huomioon. Ei siellä monet muutkaan ole erinomaisella tasolla eikä virheettömyyttä vaadita.
Onko teillä lähi- vai teams-opetusta? Meillä oli ainaskin esitelmä omalta alalta. Sinne vaan eteen hölpöttämään englantia muiden töllöttäessä. Sitten liuta pariharjoituksia, tehtävien tarkistuksia jne. + kirjoitelma. Pärjäät kyllä. Itse olen sikahuono englannissa, mutta sain läpi. Peräti ei edes ykköstä tullut :D