Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tytär ei tule pääsemään jatkokoulutukseen:(

Vierailija
14.04.2015 |

Hänellä ei opiskelusta mitään oaineita eli vetelee kokeista kutosia ja vitosia vaikka kuinka yritän saada häntä lukemaan! Aina tytär joko myöjästyy koulusta tai ei mene sinne ollenkaan. Koulun jälkeen ollaan kavereiden kanssa kiellosta huolimatta ja kotona ollessa kuunnellaan musaa. Mitä teen hänen kanssaan? Olen todella huolissani hänen tulevaisuudesta:(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodeksi valmentavalle ja kuntouttavalle linjalle amikseen, auttoi minua.

t. 17v

Vierailija
2/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:48"]Vuodeksi valmentavalle ja kuntouttavalle linjalle amikseen, auttoi minua.

t. 17v
[/quote]

Tai sit laitokseen ja valmentavalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen?

Vierailija
4/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai koulun jälkeen ei saisi tavata kavereita eikä musaa kuunnella? Toki ymmärrän että kouluarvosanojen kanssa on ongelma, mutta ei se kyllä kavereiden eikä musiikin syytä ole. Puhdas motivaatiopuute. Onko yläasteella ja millä luokalla? ysillä?

Vierailija
5/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä lie geenit perinyt?

Vierailija
6/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule pääsemään meilläkään. Tosin mä ymmärrän syyn ja se on ihan hyvä. Tämä kevät nykyisessä koulussa on niin täyteen ahdettu, että hän tekee kouluhommia vapaallakin tosi paljon ja käy illat töissä, eikä ole ehtinyt lukea pääsykoekirjoja kuin puoleksi. Tyttö ennemmin pitää välivuoden, kuin alkaa laiminlyödä tämän koulun.

Vierailija
7/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:59"]

Ei tule pääsemään meilläkään. Tosin mä ymmärrän syyn ja se on ihan hyvä. Tämä kevät nykyisessä koulussa on niin täyteen ahdettu, että hän tekee kouluhommia vapaallakin tosi paljon ja käy illat töissä, eikä ole ehtinyt lukea pääsykoekirjoja kuin puoleksi. Tyttö ennemmin pitää välivuoden, kuin alkaa laiminlyödä tämän koulun.

[/quote]

Su lapsi yrittää amiksesta yliopistoon vai miksi kevät on täynnä kouluhommia?

Vierailija
8/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuullostaisi kuri? Tyttö suoraan koulusta tekemään läksyt ja lukemaan, ei se ole huonoa vanhemmuutta/liian tiukkaa jos ohjaa lapsen oikealle tielle vaikka väkisin. Jos ei onnistu niin tyttö laitokseen. Varmasti olet mieluummin tiukka tässä vaiheessa, kun katselet tyttäresi elämän valuvan pois hänen, että sinun silmien edessä. Nyt se kukkahattu käteen ja kunnon toimet tilalle.

Vierailija
9/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toin aikoinaan koulusta vitosia ja kutosia. En tiedä teidän haluamisistanne, mutta mulle riittää insinöörin paperit.

Vierailija
10/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:07"]Miltä kuullostaisi kuri? Tyttö suoraan koulusta tekemään läksyt ja lukemaan, ei se ole huonoa vanhemmuutta/liian tiukkaa jos ohjaa lapsen oikealle tielle vaikka väkisin. Jos ei onnistu niin tyttö laitokseen. Varmasti olet mieluummin tiukka tässä vaiheessa, kun katselet tyttäresi elämän valuvan pois hänen, että sinun silmien edessä. Nyt se kukkahattu käteen ja kunnon toimet tilalle.
[/quote]

Tuskinpa väkisin ohjaaminen auttaa, tekee koulusta vaan entistä kamalampaa pakkopullaa. Vähän niinkuin joku entisaikojen pahan kouluruuan pakkosyöttäminen -ei siitä hyvää syömälläkään tule, pelkästään traumoja koko toiminnasta.

Koulu ois kannattavampaa saada mieleiseksi, eli palkitseminen olisi ehkä parempi keino.

Vierailija
11/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella tosi huono ka oäättötodistuksessa, olisi silti päässyt kauppikseen. Meni sen sijaan ammattistarttiin.

Vierailija
12/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon oikein auta, t. yhden vaikean tapauksen äiti.

Oma lapseni kuvittelee että hänen matikan kymppinsä ovat riittävä apu elämään. Hyvähän se on jos siitä L:n kirjoittaa (mitä on ilmoittanut yrittävänsä, enkä epäile etteikö se onnistuisi, vaikka mitä vain voi toki tapahtua).

Mutta, valitettavsti hänen kannaltaan kun keskiarvo on hieman päälle seiskan joillekin aloille ei pääse edes pääaykokeeseen, ja millekään ei kai katsota pelkästään matikkaa. Ei usko järkipuhetta. Ei lue edes fysiikkaa vaikka se olisi kai hyvä olla matikan kylkeen.

Vierailija
13/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että alat valvoa ja opastaa lapsen koulunkäyntiä, surkuttelet av-palstalla? Tuntuu, että et edes halua hänen pääsevän minnekään.

Vierailija
14/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, ei mullekkaan yläasteella koulu maittanut mutta eläinlääketieteen eläinlääketieteen lisentiaatin paperit taskussa. :)

Vierailija
15/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vitosia ja kutosia yläasteella. Erona sinun tyttären tilanteeseen on se, että minun numeroni eivät kiinnostaneet ketään, sinä sentään olet huolissasi. 

Oma syyni alisuoriutua oli juuri se alisuoriutuminen: kun oli jäänyt jälkeen, tuntui nololta ja pahalta että ei ymmärtänyt. Sitten kun oli tarpeeksi jäänyt jälkeen, tuntui toivottomalta enää edes yrittää yhtään mitään. Tahallani en laiminlyönyt koulua, mutta elämäntilanne vaikutti kykyyn keskittyä (kotona hankalaa ja koulussa kiusattiin). 

En osaa auttaa... mutta itse olisin kyllä toivonut, että joku olisi auttanut vaikka väkisin. 

Vierailija
16/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt jo ap, että minkä ikäinen tyttö ja mitä koulua käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän