Minne pakenisit Suomesta sodan syttyessä?
Otsikossa kysymys. Tästä oli puhetta toisella kanavalla ja alkoi kiinnostaa.
Kommentit (103)
Kertokaa minulle miksi pitäisi yhtäkkiä alkaa kansallismieliseksi puolustamaan maata kun kansanviholliset on tehneet selväksi että omaa maata saa vain vihata ja tuhota?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut" lähtisin Ruotsiin" läpän sata kertaa. Jo korona sulki Uudenmaan ja lento&laiva liikenteen.
Ei Suomesta pääse pois. Itse lähtisin mökille.
Kyllä pääsee se on perustuslaillinen oikeus. Ihan samalla tavalla kun Irakilaiset pääsi tänne.
Vastaus itse kysymykseen niin kävelisin varmaan Italiaan tai Espanjaan. Siellä on lämmintäkin.
Toinen tietysti ihan pohtimisen arvoinen asia olisi toki jäädä tänne. Venäjällä on tasavero 13% eli huomattavasti huokeampi maa pärjääjille.
Hassua, ettei kukaan ole vielä antanut vastaukseksi kaikkein itsestäänselvintä vaihtoehtoa eli Norjaa, joka on ainoa NATO-maa, jonka kanssa Suomella on maaraja, jonka yli voi vain kävellä.
Lisäksi huvittavaa on se, että sama typerä väite rajojen sulkeutumisesta sodan syttyessä toistuu ketjusta toiseen. Ei tarvitse kuin katsoa tälläkin hetkellä sotaa käyviä maita ja todeta, että niin vain sieltä pakka porukkaa ulos rajojen yli jatkuvalla syötöllä.
Ehkä Raumalle, sinne tuskin kukaan haluaa niin olisi turvassa.
Kelaan kai se on vielä sillonkin toiminnassa
On asenne aloittajalla kohdallaan...pullamössöööööö
Anarkistin keittokirja tarjoaa hyviä ohjeita miehitystilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parin vuoden varasto kuivamuonaa. Soutaisin jonnekin saareen ja tuhoaisin veneen.
Miksi ketussa sä sen veneen tuhoisit? Pääsee sinne muillakin veneillä.
Häh? Suomesta ei pääse edes pakenemaan ellei vähintään passia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pakene yhtään minnekkään koska rajat laitetaan kiinni, kun pilliin vihelletään.
Niinhän sitä luulis, mutta pohjoiset maarajat vuotavat kuin seula...
(Sanoopi Rajan ressuluti)
Ku sanoo vaan asylum, niiin pääsee rajan yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parin vuoden varasto kuivamuonaa. Soutaisin jonnekin saareen ja tuhoaisin veneen.
Miksi ketussa sä sen veneen tuhoisit? Pääsee sinne muillakin veneillä.
Hämmästyin minäkin, miksi pitää tuhota ainoa liikkumisväline, jolla pääsisi pois saaresta 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Raumalle, sinne tuskin kukaan haluaa niin olisi turvassa.
Mä taas ajattelin, että jos Forssaan lähtis.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle miksi pitäisi yhtäkkiä alkaa kansallismieliseksi puolustamaan maata kun kansanviholliset on tehneet selväksi että omaa maata saa vain vihata ja tuhota?
No koska nehän juuri häippäsevät ensimmäisinä ulos maasta pakolaisiksi ja tämä maa muuttuu siten puolustamisen arvoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sie uskoit?
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa, Usa. Ei liian kuumaan paikkaan, eikä kylmään.
USAan et paasisi.
Aika naiiveja nämä vastaukset tyyliin, lähden viking cracella ruotsiin.
ymmärrän jos kyseessä on joku ex- tippaliisa sivari jolla ei mitn käsitystä sodankäynnistä
Jäisin Suomeen, koska ei olisi rahaa matkustaa mihinkään. Eläisin vararavinnollani (vatsarasvalla) jonkinaikaa. Todennäköisesti laihtuisin ja eläisin venäläisten seassa kerjäläisenä tai jotakin töitä tehden?
Varmaan piileskelisin suomen metsissä
Vierailija kirjoitti:
Aika naiiveja nämä vastaukset tyyliin, lähden viking cracella ruotsiin.
ymmärrän jos kyseessä on joku ex- tippaliisa sivari jolla ei mitn käsitystä sodankäynnistä
Ei minullakaan ole. t: I/05
Kaippa aloittaisin yhdenmiehen sissisodan viherukkoja vastaan Rambon tyyliin.