Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne pakenisit Suomesta sodan syttyessä?

Vierailija
28.12.2021 |

Otsikossa kysymys. Tästä oli puhetta toisella kanavalla ja alkoi kiinnostaa.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsiin ja matkan rahoittaisin myymällä muumimukikokelmani. Oon kerännyt niitä ihan siis sijoitusmielessä, että tarvittaessa on jotain, mitä vaihtaa rahaksi.

Sodan syttyessä onkin kysyntää juuri Muumimukeille.

Anteeksi: harvoin nauran ihan ääneen näille jutuille, mutta tämä ns räjäytti pankin!!

Vierailija
42/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eurooppa, Usa. Ei liian kuumaan paikkaan, eikä kylmään.

Miten helvetissä muka pakenisit?

Etkö käsitä, että sotaa käyvien lentokentät ja satamat suljetaan.  Ei niiltä pääse lentämään kuin sotilaskoneet ja sotilaslaivat.

Rajat tottakai suljetaan myös muilta rajanylitys paikoilta.

On taas melkoisen hassua sakkia linjoilla,   ei mitään käsitystä, mitä mahdollinen sotatila ihmisille merkitsee.

Ei käynyt afganistanissakaan. Kaikki menivät kiireellä hakemaan suklaasilmät pois. Tietysti meidät tultaisiin pelastamaan.

Vierailija
44/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä yrittäisi ulkomaille, vaan saattaisinpa mennä johonkin metsän siimekseen pariksi vuodeksi. Melko ankeatahan se todennäköisesti olisi, joutuisi syömään varmaan aika yksipuolisesti ja keräämään ja säilömään paljon ruokaa kesäisin ja syksyisin.

Vierailija
45/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisin kommunistuseen puolueeseen

Vierailija
46/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennot loppuu jo ennen sotatilaa ja meri miinoitetaan. Tutkat ja laivat F-35 jne vartioi.

Suomesta voi yrittää Lapista kävellä Norjaan, Ruotsilla on jo mamuongelma , ehkä Venäjälle. Eivät välttämättä ota kivasti vastaan.

Jos oot superhyvä uimari , niin ehkä Viroon.

Vierailija
47/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parin vuoden varasto kuivamuonaa. Soutaisin jonnekin saareen ja tuhoaisin veneen.

Vierailija
48/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pakene yhtään minnekkään koska rajat laitetaan kiinni, kun pilliin vihelletään.

Niinhän sitä luulis, mutta pohjoiset maarajat vuotavat kuin seula...

(Sanoopi Rajan ressuluti)

Vierailija
49/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanadaan

Nimenomaan tähän kysymukseen on vastaus Kanada😏

Vierailija
50/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsiin ja matkan rahoittaisin myymällä muumimukikokelmani. Oon kerännyt niitä ihan siis sijoitusmielessä, että tarvittaessa on jotain, mitä vaihtaa rahaksi.

Anteeksi: harvoin nauran ihan ääneen näille jutuille, mutta tämä ns räjäytti pankin!!

Olen oppinut tämän asian täältä palstalta. Joku kertoi tämän olevan suunnitelmansa sodan varalle ja sen myötä aloin sitten itse keräämään myös muumimukeja. Mulla on niitä jo 54 kpl. Ajattelin myydä myös kultakoruni ja ostaa niillä rahoilla vielä muumimukeja. Saan niillä rahoilla luultavasti 10 mukia lisää.

Vierailija
51/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on taas Pietarista pyydetty iskujoukot luomaan tappiomielialaa ja alentamaan moraalia. Näinä päivinä helppo tunnistaa nämä tarinat, ihmettelen, että mode antaa jatkua.

Vierailija
52/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinottaisin asuntoni siten, että sinne menevä ryssäryhmä kuolisi kituen.

Vierailija
53/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudattaisin Churchillin kuuluisaa puhetta. En koskaan antautuisi.

Vierailija
54/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut tämän asian täältä palstalta. Joku kertoi tämän olevan suunnitelmansa sodan varalle ja sen myötä aloin sitten itse keräämään myös muumimukeja. Mulla on niitä jo 54 kpl. Ajattelin myydä myös kultakoruni ja ostaa niillä rahoilla vielä muumimukeja. Saan niillä rahoilla luultavasti 10 mukia lisää.

🤣

Säästä nyt ennemmin se kulta! Yritä nyt vähän miettiä, mitä ihmiset haluavat hankkia, kun sota on syttynyt. Ja hanki sitä. Jos haluat nimenomaan valmistautua sotaan.

En minä ainakaan siinä hetkessä halua laajentaa Muumimukikokelmaani.

Vierailija
55/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on taas Pietarista pyydetty iskujoukot luomaan tappiomielialaa ja alentamaan moraalia. Näinä päivinä helppo tunnistaa nämä tarinat, ihmettelen, että mode antaa jatkua.

Näet varmaan paljon pieniä vihreitä miehiä. Totuus on, ettei minua kiinnosta paskanvertaa puolustaa tätä maata ja mätisäkkien omaisuutta.

Vierailija
56/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä hätää, ihan varmaan somalit ja irakilaiset olisivat etulinjassa puolustamassa Suomea.

Heillä on eniten menetettävää. Siksi tarjoisivat lujimman vastarinnan.

Vierailija
57/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakenisi, mutta jos ajatuksen tasolla mietitään missä olisi "mielekästä" olla jos näillä koordinaateilla olisi sota käynnissä niin Kanada ja Australia tuntuisivat varteen otettavilta vaihtoehdoilta.

Vierailija
58/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut" lähtisin Ruotsiin" läpän sata kertaa. Jo korona sulki Uudenmaan ja lento&laiva liikenteen.

Ei Suomesta pääse pois. Itse lähtisin mökille.

Vierailija
59/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään vaan puolustaisin kotimaatani

Vierailija
60/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näet varmaan paljon pieniä vihreitä miehiä. Totuus on, ettei minua kiinnosta paskanvertaa puolustaa tätä maata ja mätisäkkien omaisuutta.

Ei sitä tiedä jos saadaan sieltä venäjältäkin vapaaehtoisia Suomea puolustamaan, kun ei sielläkään lähellekään kaikki halua sankarihautuumaalle tyhjänpäiväisten asioiden vuoksi.