Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne pakenisit Suomesta sodan syttyessä?

Vierailija
28.12.2021 |

Otsikossa kysymys. Tästä oli puhetta toisella kanavalla ja alkoi kiinnostaa.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis kilpailuttaa matkatoimistojen äkkilähdöt ja valkata mukavan lämpöinen paikka, jossa tulee toimeen ummikkonakin.

Vierailija
22/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin ja matkan rahoittaisin myymällä muumimukikokelmani. Oon kerännyt niitä ihan siis sijoitusmielessä, että tarvittaessa on jotain, mitä vaihtaa rahaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkää suojelisin maatani niinkuin ennen vanhaa tännehän ei niin vaan hyökätä

Vierailija
24/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti naapuriin. Sieltä minua ei osattaisi etsiä.

Sama. Mä oon puhunut niistä urpoista pahaa jo vuosikymmenet ihan vaan siltä varalta, että voin tarvittaessa piiloutua heidän luokseen. Kukaan ei tule löytämään mua sieltä ikinä, koska luulevat mun vihaavan niitä.

Vierailija
25/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin on moni lähössä ei mitään kun tyhjät puheet koko armeija jotain leikki näkyvyyttä. Minä otan vastaan mitä tulee ja mitä isänmaani pystyy olen valmis tekee mitä käsketään.

Vierailija
26/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi ja Viro lienevät ko. tilanteessa yleisimmät vaihtoehdot. Puolustusvoimat toki sen tietääkin...

Vierailija
27/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruotsalaiset meitä ottais. Turha toivo. Pitäisi alistua Venäjälle.

Vierailija
28/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ryhtyisin tsaarin vapaaksi kansalaiseksi. Voisi olla jopa vapaampi elämä kuin Euvostoliiton robozombina 🤗.

Vierailija
29/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsiin on moni lähössä ei mitään kun tyhjät puheet koko armeija jotain leikki näkyvyyttä. Minä otan vastaan mitä tulee ja mitä isänmaani pystyy olen valmis tekee mitä käsketään.

Ruotsi ja Sveitsi on vältellyt sotia ihan lahjakkaasti.

Vierailija
30/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamalle, sitä en tiedä minkälainen pelote olisin vihulaiselle.

Kyllähän ne sotilaspiirit kertovat missä toivoisivat miesten olevan, tuskin komentaisivat marjanpoimintaan.

Vierailija
31/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australiaan.

ojasta allikkoon

Vierailija
32/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uruguay

Vierailija
33/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään. Esi-isät puolustivat tätä maata meille, jos kohtalo vaatii sitä uudelleen niin olkoon sitten niin. Niin kauan, kun henki pihisee niin tätä maata en jätä venäläisten tuhottavaksi, raiskattavaksi ja orjuutettavaksi.

Eipä tuo tavallisen venäläisen into sotimiseen niin kauhean iso ole. Pitkittyvä sota ukrainassa voi saada sellaista liikehdintää liikkeelle johin pahin despootti törmää vain painajaisisss.

Mikset puolustanut viimeisenä 30 vuotena kun invaasio on ollut käynnissä?

Vierailija
34/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vetäydy metriäkään. Otan tyttöystävän kuvan lisäksi v. 1944 rintamalle kaatuneen iso-isoisäni ja hänen veljensä kuvat mukaan ja jos minun on määrä kaatua maani puolesta heidän tapaansa niin luotan heidän olevan viimeisinä hetkinäni kanssani ja muutama rajan yli tulija lähtee varmasti ennen sitä Valhallaan mukaan.

Vierailija
35/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todella sota syttyisi, niin selväähän se on, että monet maat sulkisivat rajansa, etteivät Suomesta pakenevat pääsisi sisään heidän maahansa.

Joten ei täältä mihinkään pääsisi.

Ainoa mitä lähimaat ottaisivat vastaan olisivat lapset ja kouluikäiset.

Muut jäisivät tänne Suomeen sodan keskelle, kuten ennenkin.

Samahan se on aina ollut, terveitä hyväkuntoisia miehiä ei sotapakolaisiksia Pohjaismaiden kesken otettaisi.

Ja sodan melskeessä omassa maassa siis Suomesa, tarvitaan aivan helvetisti edelleen siviilityövoimaa monissa paikoissa: sairaaloissa, pelastuttoimessa, ruokahuollossa ym.

Kuka tätä eu:n orjavaltiota ja pakkorokotus mielivalta fa sis mia puolustaisi? Lapsena kuuntelin, kun vaari kertoi sodasta. Mutta silloin oli maa nimeltä Suomi. Enää sitä ei ole.

Vierailija
36/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurooppa, Usa. Ei liian kuumaan paikkaan, eikä kylmään.

Miten helvetissä muka pakenisit?

Etkö käsitä, että sotaa käyvien lentokentät ja satamat suljetaan.  Ei niiltä pääse lentämään kuin sotilaskoneet ja sotilaslaivat.

Rajat tottakai suljetaan myös muilta rajanylitys paikoilta.

On taas melkoisen hassua sakkia linjoilla,   ei mitään käsitystä, mitä mahdollinen sotatila ihmisille merkitsee.

Vierailija
37/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään. Esi-isät puolustivat tätä maata meille, jos kohtalo vaatii sitä uudelleen niin olkoon sitten niin. Niin kauan, kun henki pihisee niin tätä maata en jätä venäläisten tuhottavaksi, raiskattavaksi ja orjuutettavaksi.

Eipä tuo tavallisen venäläisen into sotimiseen niin kauhean iso ole. Pitkittyvä sota ukrainassa voi saada sellaista liikehdintää liikkeelle johin pahin despootti törmää vain painajaisisss.

Mikset puolustanut viimeisenä 30 vuotena kun invaasio on ollut käynnissä?

Montako ruplaa kuussa sulle maksetaan pazkan puhumisesta?

Vierailija
38/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eurooppa, Usa. Ei liian kuumaan paikkaan, eikä kylmään.

Miten helvetissä muka pakenisit?

Etkö käsitä, että sotaa käyvien lentokentät ja satamat suljetaan.  Ei niiltä pääse lentämään kuin sotilaskoneet ja sotilaslaivat.

Rajat tottakai suljetaan myös muilta rajanylitys paikoilta.

On taas melkoisen hassua sakkia linjoilla,   ei mitään käsitystä, mitä mahdollinen sotatila ihmisille merkitsee.

Mulla on vene, joten pääsen, minne vaan.

Vierailija
39/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hätää, ihan varmaan somalit ja irakilaiset olisivat etulinjassa puolustamassa Suomea.

Vierailija
40/103 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadaan