Moniko lihoi jouluna? :D
Onkos muita joille maistui tänä jouluna jouluruoat oikein hyvin? :D Itse lihoin 4 kiloa joulun aikana, paino nousi 60 kilosta 64 kiloon :) Teki kyllä tänään hyvää käydä juoksulenkillä kun oli niin kylmä tuo viikonloppu. Ei ihan kummoisesti kulkenut mutta siitä ne ekstrakilot lähtee. Vaikka olen 178 cm pitkä niin kyllä pienessä kropassa tuntuu tuo usean kilon painonnousu, eri asia jos olisin parimetrinen ja satakiloinen niin siinä ei kyllä tuntuisi muutama kilo missään :D
Kommentit (65)
Nesteturvotusta tuli kilo, eilisestä lähtenyt puoli kiloa! Loput lähtee parin päivän sisään, uskoisin.
Vierailija kirjoitti:
En pidä pipareista ja tortuista ja mitä nyt konvehteja söin, niin ne maistui ällömakealta eikä lainkaan niin hyviltä kuin joskus.
Jälkkäriäkin tuli syötyä vain kohteliaisuudesta. Jouluruuasta pidän toki ja sitä sainkin reilusti mutta en tajua miten sillä lihomaan pääsee.
Pähkinöitä jonkun verran napostelin ja pakolliset suklaat tarjottaessa.
En ahmi joulunakaan kun siitä tulee huono olo.Oon aina ihmetellyt näitä joulukiloja, mutta tosiaan jos syöminen aloitetaan jo ensimmäisissä pikkujouluissa ja venytetään yli uuden vuoden niin selittää hän se. En tosin tajua miksi ihmiset tekevät sitä itselleen, kun ei se kilojen pudotus ole hirveän helppoa hommaa.
Välillä on kiva lomailla ihan kunnolla myös terveellisistä elämäntavoista ja ruokavalion tarkkailusta.
On kiva tunne syödä ja juoda niin paljon kuin huvittaa ja mitä huvittaa.
Pari kiloa läskiä tai nesteitä, se nyt on isossa kuvassa aika mitätön määrä.
Elämä on liian lyhyt, etteikö joskus voisi naustiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä lihonut millään syömisellä. Jouluna meni aika paljon kinkkua. Ruokailujen lisäksi aamukahvilla leipien päällä ja iltaisin myös kinkkuleipiä. Suklaata meni kolme isoa rasiaa. Olen huomannut että jos syön paljon niin heti perään tulee vaihe että syön vähemmän. Ei siis mitään paastoa tai laihdutuskuuria. Kroppa vain alkaa tuntua siltä ettei halua syödä enempää.
Ikää on jo puoli vuosisataa ja en ainakaan vielä ole lihonut. Se on rassannut ainakin kahta naisoletettua. Sensuuriin meneviä ne sanat mitä olen niiltä kuullut syömisestä, juomisesta ja vaikutuksista painoon.
Klassinen "en liho millään" -ihminen, joka heti perään kertoo että luonnollisesti siirtyy laihdutukseen heti jos on syönyt vähän liikaa. Toisin sanoen: Lihot, jos ylensyöt pitkään. Et vain tee niin, vaan katkaiset painon nousun ennen kuin se ehtii edes tapahtua.
Sulle ois varmasti käyttistä asianajajana. Niin hyvin onnistuu tuo sanomisen vääntely. Jos ja kun ei haluta syödä enempää niin se ei ole mikään laihdutuskuuri. Saa kait sitä kuunnella kroppaansa ja syödä tuntemuksensa mukaan? Ensimmäinen joka ihmetteli syömistäni oli äitini. Sanoi mihin sinusta katoaa se kaikki minkä syöt?
Toinen vaimo ja hänen jälkeen monen vuoden naisystävä käyttivät samaa sanomista. Olen heidän mukaan ns. läpipasko. Heistä kumpikin oli helposti painoa lisääviä ja kamppailivat kaikenlaisilla keinoilla pysyäkseen kuosissa. Niillä kävi hermoille kun sohvaperuna ei liho millään. Vähäiselläkin rasituksella painoni putosi entisestään. Ehkä siksi yksi nainen tappoi puntarin? Hakkasi oikeesti sitä lattiaan niin paljon että puntari hajosi.
Alkoholilla oli osuutta puntarin kuolemaan. Minä kannustin vierestä. Nauroin ja yllytin lisää näytä sille puntarille. Katse silloin minuun päin peloitti vähän jopa minua. Hullu kun olen, en tyhmä niin jatkoin yllyttämistä. Sai siinä nainen sekä liikuntaa että ainakin hetkeksi kiukunsa purettua. Tuollainen agressioiden purkaminen puntareihin voisi olla hyvä tapa naisille yleisimmin. Vai mitä mammat on mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka pitkään ihmiset oikein mättää joulun piikkiin?
Mulla tulee mättöjä pitkin vuotta. Sitten on aikoja jolloin en mätä ollenkaan. Saatan syödä kerralla esim. toista kiloa suklaata ja sitten en halua suklaata kuukausiin. Suklaa on niinku oikeeta. Mitkään karkit ei mua kiinosta.
Joulukinkku muuten loppui eilen illalla. Viimeisistä siivuista tein lämpimät leivät uunin grillivastuksella. Mä olen ihan koukussa niihin iltaisiin lämpimiin leipiin. Kuukaudessa korkeintaan 1-3 iltaa etten syö niitä. Itsekkin ihmettelen ettei lämpimiin leipiin kyllästy.
M
Höhhöh, kirjoitin tuolla aiemmin että olen varmasti lihonut. Kävin vaa'alla ja olen laihtunut marraskuun alusta itseasiassa 3 kg, vaikka punnitsin itseni nyt siis juuri täyttävän lounaan syöneenä ja suolaturvotuksissani.
Hyvää uutta vuotta!
Nesteturvotusta nuo kilot on mitä on tullut. En tosin ole uskaltanut käydä vaa'alla toteamassa kuinka paljon painoa on tullut mutta veikkaan että ainakin 4kg. Annoin mennä vain kun olen ollut herkkulakossa vuoden niin kyllä sitä 3 päivää voi vetää suklaata ja leivoksia niin paljon kuin napa kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä lihonut millään syömisellä. Jouluna meni aika paljon kinkkua. Ruokailujen lisäksi aamukahvilla leipien päällä ja iltaisin myös kinkkuleipiä. Suklaata meni kolme isoa rasiaa. Olen huomannut että jos syön paljon niin heti perään tulee vaihe että syön vähemmän. Ei siis mitään paastoa tai laihdutuskuuria. Kroppa vain alkaa tuntua siltä ettei halua syödä enempää.
Ikää on jo puoli vuosisataa ja en ainakaan vielä ole lihonut. Se on rassannut ainakin kahta naisoletettua. Sensuuriin meneviä ne sanat mitä olen niiltä kuullut syömisestä, juomisesta ja vaikutuksista painoon.
Klassinen "en liho millään" -ihminen, joka heti perään kertoo että luonnollisesti siirtyy laihdutukseen heti jos on syönyt vähän liikaa. Toisin sanoen: Lihot, jos ylensyöt pitkään. Et vain tee niin, vaan katkaiset painon nousun ennen kuin se ehtii edes tapahtua.
Klassinen "en laihdu millään"-ihminen :D
Mielestäni kirjoittaja ei sano ettei liho millään, vaikka mitä yrittäisi vaan sitä, että keho toimii luontaisesti ja kompensoi liiallisen syömisen myöhemmin vähemmällä ruokahalulla. Samoilla tavoin, kuin nälkä saattaa kasvaa kitukuurin seurauksena hallitsemattomaksi.
Se on vaan tervettä ja kertoo kehon pyrkimyksestä tasapainoon. Kaikkien keho ei toimi näin, kun on pitkään toimittu kehoa vastaan liiallisella/ liian vähällä syömisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen "en laihdu millään"-ihminen :D
Mielestäni kirjoittaja ei sano ettei liho millään, vaikka mitä yrittäisi vaan sitä, että keho toimii luontaisesti ja kompensoi liiallisen syömisen myöhemmin vähemmällä ruokahalulla. Samoilla tavoin, kuin nälkä saattaa kasvaa kitukuurin seurauksena hallitsemattomaksi.
Se on vaan tervettä ja kertoo kehon pyrkimyksestä tasapainoon. Kaikkien keho ei toimi näin, kun on pitkään toimittu kehoa vastaan liiallisella/ liian vähällä syömisellä.
Kiitos tuosta kirjoituksesta, Jotain tuollaistahan se on. En ole koskaan niin syvällisesti miettinyt syömisiä. Lähinnä ihan fiilisperusteella. Tosiaan kuuntelen mitä tekee mieli ja syön sillä tavalla. Saa matkia jos haluaa. Ei kuulu mun tapoihin tuputtaa muille sitä mitä itse teen.
Ruuista vielä. En väitä että oikein mausteinen kanakeitto parantaa flunssan. Itsellä se kuitenkin vähän helpottaa oloa. Paljon chiliä ja valkosipulia sekaan. Reilu roiskaus tabascoakin on ihan hyvä. Kokeilemalla ei ainakaan mene pahemmaksi. Mitään varsinaista ohjetta tähän ei ole. Mausteet ja sisältö on ihan miten tykkää. Pointti on että vahvat mausteet vaikuttaa jollain tapaa helpottavasti.
Tuli lisää n. 1,5 kiloa viikossa. Otin joulun rennosti. Eilen jo siirryin takaisin 16/8 ruokarytmiin.
Paino on laskenut vuodessa 4,5 kiloa. Kahdessa vuodessa 9,5 kiloa. Tavoite on saada ensi vuonna 4-5 kiloa vielä pois.
Vierailija kirjoitti:
Höhhöh, kirjoitin tuolla aiemmin että olen varmasti lihonut. Kävin vaa'alla ja olen laihtunut marraskuun alusta itseasiassa 3 kg, vaikka punnitsin itseni nyt siis juuri täyttävän lounaan syöneenä ja suolaturvotuksissani.
Hyvää uutta vuotta!
Kannattaa pyhien jälkeen käydä lääkärissä. Tuollainen yhtäkkinen laihtuminen, jos on kuitenkin syönyt koko ajan normaalisti, laihduttamatta, valitettavasti voi olla merkki jostain vakavasta. Äidilläni laihtuminen ilman syytä oli levinneen syövän merkki. Hän kuoli parissa kuukaudessa.
Että mieluummin itse huomaisin lihoneeni sen pari kiloa syöpöteltyäni kuin että mystisesti olisin joulun jäljiltä laihtunut.
Ja siis itse olen samassa painossa kuin ennen joulua. Otin rennommin 3 päivää, mutta myös vastaavasti kevyemmin joulun alusviikon ja välipäivät. Eli vaivaa olen joutunut kyllä näkemään normipainossa pysyäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Nesteturvotusta nuo kilot on mitä on tullut. En tosin ole uskaltanut käydä vaa'alla toteamassa kuinka paljon painoa on tullut mutta veikkaan että ainakin 4kg. Annoin mennä vain kun olen ollut herkkulakossa vuoden niin kyllä sitä 3 päivää voi vetää suklaata ja leivoksia niin paljon kuin napa kestää.
Minä sinnittelin eroon sokerikoukusta viime maaliskuussa. Olen viikoittain herkutellut ruoalla ja viinillä, silti paino pudonnut 6 kiloa vuoden aikana. Isoin merkitys on ollut makeasta vieroittautuminen. Kun sokerit ei heittele, ei tule mässättyä vaan syö nälkään. Nyt jouluna herkuttelun suklaalla. Kaduttaa. Ei niiden kaloreiden vuoksi vaan siksi, että jos repsahdan taas sokeriin, niin paino ei pysy kurissa. Vähän kuin alkkiksen, niin minunkaan ei kannattaisi ottaa edes silloin jouluna.
Taisin laihtua. En tykkää jouluruuasta enkä syö makeita joten eipä kertynyt kiloja.
Sama kuin aina, en lihonut enkä laihtunut 😃
laihduin paremminkin ja paastoilin, närpin eväitä, en syönyt yhtään lämmistä ateriaa, voileipiä tekellellen sain syödyksi ja laihaa kahvea särvin
1.5 kg lisää näyttää vaaka. Nesteturvotusta, joka lähtee pois muutamalla hikitreenillä ja runsaalla vedenjuonnilla. Rakastan juustoja, suklaita, jouluruokia, viiniä ja todellakin syön niitä ihan jo joulukuun alusta alkaen. Uutena vuotena menee vielä suolaista ja rasvaista ja sitten alkaa normaali arki.
Ei minulla ainakaan muutaman päivän mättäminen tunnu missään, vähän saattaa turvottaa joku päivä mutta yleensä sitä seursaa sitten päivä, kun pitää ravata vessassa poikkeuksellisen paljon ja tadaa, olen taas omssa painossani.