Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea isäsuhde

Vierailija
28.12.2021 |

Sano hep, jos sinulla on vaikea isäsuhde. Vertaistukea kaipaan kipeästi. Kuvittelin 30 vuotta olevani isän tyttö, että mulla on täysin mahtavat ja mutkattomat välit isääni. Kunnes aivan yhtäkkiä silmäni asian suhteen aukesivat ja lapsuudesta tulvahti lukuisat kipeät muistot mieleen. En ole saanut katkaistua välejäni isääni, en yksinkertaisesti pysty. Edelleen hän vaikuttaa elämääni, edelleen, melkein 40-vuotiaana, en pysty elämään elämääni ilman, että pelkään mitä isäni asioista sanoo.

Jos vähänkin olen eri mieltä jossain asiassa, jossain aivan mitättömässä asiassa, hän häipyy. Laittaa tekstiviestin, jossa on hyvästit ja antaa olettaa, että on tappanut itsensä. On arvostellut mua lasteni kasvattajana niin paljon, että itsekin jo pidän itseäni surkeana äitinä.

Nyt kertokaa te muut. Millainen on surkea isä-suhteenne? Miten jaksaa elämää, kun kokee jatkuvaa syyllisyyttä omista tunteistaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun isällä on joku mielenterveys ongelma, itsensä tappamisella uhkailu on todella vakavaa. Yritä ymmärtää että sä et toimi väärin, vaan oman harkintakyvyn mukaan. Sun isä taas ei sellaiseen kykene, hän on kuin pieni lapsi, joka haluaa tahtonsa läpi keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
2/2 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi katkaista välit isään? 30 vuotta kuvittelit, että on mahtava ja mutkaton suhde?

Aikuisuuteen kuuluu vastuunotto omasta elämästään ja tunteistaan sekä sovinto menneisyyden kanssa, johon kuuluvat myös (epätäydelliset) vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi