Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison kanssa fyysinen läheisyys puuttuu

Vierailija
28.12.2021 |

Hei, tämä on pattitilanne. Meillä on ollut riitoja ja erimielisyyksiä joita on lähdetty ratkomaan ja minusta eteenpäin on päästy. Olen kuluneen vuoden aikana ottanut kolme kertaa puheeks sen että mitä me tehdään kun meillä ei ole fyysistä läheisyyttä ollenkaan, ei siis mitään kosketusta eikä seksiä. Näillä kerroilla kumppani on sanonu että tietysti haluaa kosketusta ja sitä on sitte aloiteltukin.kuitenki seuraavan riidan tullessa se taas jää (meillä ei ole pettämistä kuvioissa eikä mitää muutakaan niin suurta, arki ja arjen kuormitus ajaa erilleen) Nyt ei ole puoleen vuoteen koskettu. Kerran tein aloitteen ja tulin aikalailla torjututuksi. En pysty tekemään aloitetta. Muutama viikko sitten mies sanoi rakastavansa kun kysyin. En ole mielestäni mikään roikkuja ja annan toiselle tilaa. Stressiä molemmilla arjessa joten ajatukset usein muualla kuon parisuhteessa. Mies on sanonut että sitten kun henkinen läheisyys on kunnossa, fyysinen tulee itsestään. Olen yllättynyt siitä että minä olen kuvitellut olevani herkempi mutta nyt enää ymmärrä, mitä meidän vielä pitäisi saada kuntoon, että toista voisi edes halata. Minusta asiat on parempaan päin. Eikö mies rakasta? Nyt en halua vastauksia, että sillä on toinen tms. Ei ole. Miten tästä yli? Miten tämä etenee? Onko kellään ollut vastaavaa ja miten selvisitte? Minä sairastun pian hellyyden ja kosketuksen puutteeseen. Sinkkuna olis kai helpompaa kuin olla parisuhteessa näin hylätty.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätkää pieniä hyviä hetkiä arkeen. Esim halaus töihin lähtiessä, illalla suukko, mene ihan viereen istumaan sohvalle. Ei tarvitse johtaa mihinkään intohimoiseen kosketteluun tai seksiin vaan saa tulla kuin huomaamatta. Ja mukavia keskusteluhetkiä! Ei pelkästään niitä että puidaan ongelmia vaan kerro joskus mitä hyvää suhteessanne/puolisossa on. Itse lähdin näin liikkeelle kun meillä oli lapsen syntymän jälkeen todella pitkä kuiva kausi.. piti vähitellen löytää yhteys puolisoon. Äläkä luovuta tai loukkaannu heti, vaikka toinen ei heti lämpenisi.

Vierailija
2/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suhteenne on loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että teillä on pahemman luokan pattitilanne siellä. Se ei ratkea itsestään, eikä sillä ettei kumpikaan uskalla koskea toiseen, koska vastaus on aina vihainen torjunta. Pitää tulla vastaan toista, kun toinen koskee ei torjuta vihaisena. Jos toisen läheisyys etoo, niin sitten ei varmaankaan ole enää pelastettavissa. Lähtisin muualle katselemaan. Vaikea tilanne, jota ei ehkä pysty enää korjaamaan.

Vierailija
4/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ehkä ole tunnetasolla antanut anteeksi, jos olet loukannut häntä riidoissa. Tilannetta ei pysty enää korjaamaan, jos taustalla olevia ongelmia ja erimielisyyksiä ei käydä läpi ja korjata tulevaisuutta ajatellen. Jos yhteyttä ei enää löydy, en jäisi toimimattomaan suhteeseen.

Vierailija
5/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesethän sen säännöllisesti?

Vierailija
6/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen suhde teillä muuten on?

Vierailija
7/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vaan hyväksyttävä, että toisella ei ole lainkaan kosketuksen ja hellyyden tarvetta. Olen miettinyt, eikö ole lapsena pidetty sylissä ja hyvänä, eikä nyt osaa kaivata sellaista. Itsellä sama juttu kuin sinulla. Hän suorastaan kavahtaa jos kosketan, ja olen mukamas kovakourainen.

Vierailija
8/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli ero vastaavassa tilanteessa. Päästettiin se liian pitkälle eikä enää ollut korjattavissa. Alunperin aiheutui henkisestä etäisyydestä. Lopulta meidän välillä ei ollut enää mitään muuta kuin kulissi. Oltiin kuin kämppiksiä, arki toimi mutta parisuhdeasiat ei. Olisi pitänyt puuttua asiaan ajoissa.

Vierailija
9/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajaako mies murahtaen pois jos menet halaamaan?

Mulla on kans mieheni kanssa ilmeisen erilaiset kosketuksen tarpeet ja tavat näyttää rakkautta. Mies osaa puhua ja ilmaisee rakkauttaan sanallisesti. Ei oikein muuten esim hyväile, rapsuttele jne. Itse taas alan ihan hyrräämään kun koskettelen ja hipsuttelen ja vaikka hieron miestä, yleensä menen ovelle halaamaan jos on ollut muualla ja pois lähtiessä halaan ja pussaan. Kyllä se joskus harmittaa kun mies ei semmoista oikein luonnostaan tee, mutta hän sit haluaisi sitä sanallista ihailua enemmän, mä olen perinteinen suomalainen tuppisuu joka ei oikein osaa puhua.

Enpä mäkään ole oikein miehelle osannut ilmaista, että olis kiva kun joskus itse vetäisi kainaloon tai ottaisi kiinni kun olen vaan ajatellut, että hän ei ole semmoinen. Ja toisaalta pelkään, että ottaa nalkuttamisena. Toisaalta pelkään, että jos kerron toiveeni niin hän ei pidä niitä yhtään tärkeänä ja sit tuntuu vaan pahemmalta.

Ja olen kyllä aina yrittänyt muistaa sanoa ääneen niitä juttuja joista hänessä pidän. Kun suihkun jälkeen vilistelee nakuna niin koitan muistaa aina antaa jonkun kehun.

Joskus pussaa niskaan kun oon esim tiskaamassa ja kyllä mä sen sanon että tuntuipas ihanalta. Iltaisin koitan laittaa puhelimen pois ja olla vieressä vaan silittelemässä.

Koitatteko kumpikin arjen keskellä myös kiittää ja osoittaa arvostusta? Huomioitteko toista?

Kumpikin koette asiat varmasti todella eri tavoin, vaikea sivusta sanoa.

Vierailija
10/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aloittaja. Joku kysyi millainen suhteemme on muuten. Arki sujuu. Hoidamme yhteistyössä ja sujuvasti lapset, kotihommat yms. Jutellaan kyllä paljon ja mukavastikin ja käydään lenkillä tms. Riidoissa on todettu että meillä on kai joku kilpailuasetelma välillä. Kiitos vastauksistanne!

Vierailija
11/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta, käy kampaajalla, huolehdi itsestäsi, osta uusia vaatteita, käy kauneushoitolassa ja hommaa uusi mies. Monet naiset rupsahtavat epätyydyttävässä suhteessa. Kuka haluaa riippurintaista ryhävalasta, joka haisee kinkunrasvalle? Kyllä pitää aktiivisesti huolehtia itsestään ja katsoa peiliin. Joka päivä.

Vierailija
12/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia?

Vierailija
13/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä joskus sanoi, että kun riidellään niin paras tapa saada leppymään on vaan mennä halaamaan. Varmaan siinä on semmoinen, että riidankin keskellä kokee, että ei olla eri puolilla vaan mennään toista vastaan. Aika hyvin se toimikin.

Nykyisen kanssa ollaan joskus riidelty ja pari kertaa mies on sit vaan kesken kaiken käynyt pussaamassa otsalle ja sanonut et oon rakas vaikka on ollut itsekin vihainen vielä. Menin niin hämilleen että ei kiinnostanut kyllä riidellä enää :D

Itselläkin toimii tuo, että tulee reilusti vaan lähelle ja koetan itsekin muistuttaa toiselle, että vaikka ollaankin eri mieltä asioista niin mulla on päämääränä ymmärtää sua ja tulla samalle puolelle.

Vierailija
14/14 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippurintainen ryhävalas haisten kinkunrasvalle :D

Pelastit mun päivän!