(Tyhmiäkin) kysymyksiä suihkurusketuksesta (HKI keskusta)
Viikonloppuna olisi menoa, jossa olisi kiva näyttää mahdollisimman hyvältä. Olen siis harkinnut käyväni suihkurusketusta. Muutama asia vain askarruttaa.
Ensinnäkin, meikit pitää poistaa (luonnollisesti), mutta voisinko jättää esim. ripsarit? Typerä kysymys, mutta ajattelin, että jos kävisin esim. ruokatunnilla ja herättäisi kummastusta työpaikalla, jos lähden meikit naamassa ja tulen takaisin ilman meikkiä. :) En ole töissä juuri ilman meikkiä.
Toiseksi, kaikissa ohjeissa suositellaan pistämään päälle väljät, tummat vaatteet. Ymmärrän tämän, mutta käykö köpelösti, jos en yksinkertaisesti omista mitään väljiä housuja tms. Eli hankautuuko rusketusväri pois, jos on jalassa esim. sukkahousut? Vaatteiden värjääntyminen ei haittaa, jos väri lähtee pesussa pois, mutta rusketuksen pois hankautuminen toki haittaa.
Ja vielä, olisiko Helsingin keskustassa (esim. Stockmannin läheisyydessä) jotain paikkaa, jota voisit suositella? Yritin vähän googlailla, mutten juuri löytänyt mitään. Olen kerran käynyt sellaisessa suihkurusketuksessa, jossa väriä tuli "itsekseen" jossain kopissa, lopputulos oli ihan karmean epätasainen, kun olisi pitänyt siellä kopissa muistaa milloin pitää kääntyä mihinkin suuntaan, kun ei enää nähnyt niitä seinällä olevia ohjeita. Eli haluaisin sellaiseen paikkaan, jossa oikea ihminen suihkuttelee tuon rusketuksen.
Minun on aina työpäivän päätteeksi ampaistava hakemaan lapsia päiväkodista, jonka takia työpäivän jälkeen meneminen ei onnistu. Sen takia mietin ruokatunnilla käymistä.
Ripsarit voi jättää. Laita päälle joku väljempi mekko/tunika ja legginsit/ei tiukat sukkahousut. Voi olla, että väri hieman hankautuu pois (esim. rintaliivien alta), mutta onko sillä väliä juhla-asuasi ajatellen? Eli mieti mihin rajat saa tulla näkyviin viikonlopun pukuasi ajatellen.
En osaa suositella keskustasta paikkaa. Itselleni ei suihkurusketuksessa tarttunut yhtään väriä, vaikka käytettiin sitä tumminta. Kaveri sai kyllä kauniin päivetyksen.