Vieläkö ihmisiä, jotka ostavat hehkulamppuja kotiinsa?
Kommentit (32)
Harmittaa ihan vietävästi etten aikoinaan ostanut kunnon varastoa oikeita lamppuja. Es- ja ledlamput sopivat vaan osaan lamppuja. Tarkoitan valon värisävyä ja nopeaa syttymistä. Eikä niiden kestoaika poikkea mitenkään normi hehkulampusta vaikka toisin luvataan. Olen aina laittanut es-lamput tavalliseen roskikseen.
Makkarissa on hehku. Siellä ollu energiansäästölamppu ei koskaan kerenny syttyä ennenkuin halusin sen jo sammuttaa. Muuten kaikki säästöjä tai lediä.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 13:55"]
Ostan, jos jostain saa turvallisia.
[/quote]
Menepäs rautakauppaan ja kysy vasaralamppuja. Ne ovat niitä vanhoja kunnon hehkulamppuja, mutta toisella nimellä. En tosin tiedä, minkä vahvuisia noita vasaralamppuja on.
Kun vielä pari vuotta sitten asuin Kanadassa, ostin vain niitä. Valon lisäksi toivat lämpöä... ;)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 13:54"]
No eipä ne energiansäästölamput oikeasti säästä energiaa, kuitenkin ihan tutkittu juttu, mutta eihän se koskaan täällä mitään merkitse, kun mutu määrää.
[/quote]
Mihin sitä energiaa pitää säästää, jos lämmitetään kuitenkin sähköllä? Samahan se , tuleeko lämpöä lampusta vai varta vasten lämmitystä varten hankitusta patterista.
Katsos kun täällä pohjoisessa on pimeää ja lampuntarvetta enikseen siihen vuodenaikaan, kun tarvitaan myös lämmitystä. Etelämpänä voi olla eri juttu, kun on pimeän aikaankin tarvetta pikemminkin jäähdytykselle.
[/quote]
Mitä oikeastaan selität? Miksi käytetään energiansäästölamppu-nimeä, jos se ei säästä energiaa ja miksi hehkulamppu on huonompi vaihtoehto mielestäsi? Tietääkseni koko maailma ei lämmitä asuntojaan sähköllä, ei edes iso osa suomalaisista.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:03"]Ei hehkulamppujen myyntiä ole lopetettu eikä tulla lopettamaankaan. Mistä tämä harhaluulo oikein tulee?
[/quote]
No kerro sitten, mistä löydän edes 60 w hehkulamppuja? Olen kolunnut marketit, biltemat, clas ohlsonit...
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:03"]Ei hehkulamppujen myyntiä ole lopetettu eikä tulla lopettamaankaan. Mistä tämä harhaluulo oikein tulee? [/quote] No kerro sitten, mistä löydän edes 60 w hehkulamppuja? Olen kolunnut marketit, biltemat, clas ohlsonit...
[/quote]
Oletko etsinyt oikealla nimikkeellä eli ne on nykyään vasaralamppuja: http://www.hs.fi/koti/a1417146049077
Ostaisin jos olisi kunnollisia! Ne mitä olen ostanut simahtavat kovin nopeasti. Nämä kaikki muut lamput ovat valtavan huonoja ja hämäriä. Pitää olla lamppua lampun vieressä, että saa kunnollisen kirkkaan valon.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:03"]Ei hehkulamppujen myyntiä ole lopetettu eikä tulla lopettamaankaan. Mistä tämä harhaluulo oikein tulee?
[/quote]
No kerro sitten, mistä löydän edes 60 w hehkulamppuja? Olen kolunnut marketit, biltemat, clas ohlsonit...
[/quote]
Rautakauppa, kuten Rautia tao K-Rauta.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:03"]Ei hehkulamppujen myyntiä ole lopetettu eikä tulla lopettamaankaan. Mistä tämä harhaluulo oikein tulee?
[/quote]
[/quote]
Robinhoodista taisin viimeksi ostaa. 60 W olivat. Ja ihan marketeistakin olen ostanut
Saako hehkulamppuja vielä jostain?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:10"]
Ostin ennen kirkkaiden hehkulamppujen kieltoa, noin 200 kpl kotiin varuiksi noita hehkulamppuja. Kyllä piisaa lamppuja tämän elämän ajaksi. Noita ongelmajäte energiansäästölamppuja, olen kaksi viskannut sekajäteeseen, kun eivät ole kestäneet luvattuja aikoja.
[/quote]
Oletpas aikamoinen badass.