Uudenvuoden menu!! Jaa omasi!
Josko sais vähän vinkkejä johonkin ei niin perinteiseen…
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ideoita helppoon mutta juhlalliseen päivälliseen? Syöjiä n. 10 ja siksi helposti syntyvä menu haussa. Ei huomioitavia erityisruokavalioita
Onko nachopelti tarpeeksi juhlava?
Ei, kysy vaikka nacholta.
En jaa. Minulla on liian hyvää ruokaa normaaleille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Tee lohta uunissa ja joku jäädyke jälkkäriksi
Eikös se niin ollut, että palstalaisilla ei ole varaa ostaa tiskiltä kalaa? Se kun on niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee lohta uunissa ja joku jäädyke jälkkäriksi
Eikös se niin ollut, että palstalaisilla ei ole varaa ostaa tiskiltä kalaa? Se kun on niin kallista.
En tiedä, mutta minulla on kalojen herkkua uudeksivuodeksi, sellaisiin kaloihin teillä ei ole varaa.
Olipas lubjakka vastaus.
Aattona nakkeja ja perunasalaattia, plus jokin makea herkku. Uudenvuodenpäivänä blinejä.
Itsetehty kirkas perunasalaatti, tomaatti-mozzarella-basilika salaatti, patonkia ja levitettä, nakkeja lihapullia ja ranskalaisia (lasten toiveet), sipsiä, alkoholiton kuohujuoma (olen raskaana ja lapsille tämä myös)
Peltipitsaa tehdään kuten joka lauantai. Miehellä: jauheliha, pepperoni, sipuli ja paprika. Itselläni jauheliha, tomaatti ja suolakurkku. Auraa hipunen.
Raikkaita voileipiä ja pestyä jauhenlihaa 20 gr/henkilö.
Siikachevice
Poronpaisti ja punaviinikastike
Hasselbackan perunat
Jälkkäriksi pannacotta ja puolukoita
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty perunasalaatti (perunoita, sipulia, pieniä kapriksia, öljyä, suolaa, valkopippuria, kananmunapalasia, reilusti majoneesia), joka tehdään jo edellisenä päivänä jääkaappiin tekeytymään, lisäksi nakkeja
Lisää selleriä, omenaa, porkkana-ja hernepurkin sisältö, ja sinappia.Tosi hyvää.Myös majoneesin jatkaisin creme fraichella.
Vierailija kirjoitti:
Onko ideoita helppoon mutta juhlalliseen päivälliseen? Syöjiä n. 10 ja siksi helposti syntyvä menu haussa. Ei huomioitavia erityisruokavalioita
Osta 2 sortin lohta ja tee perunasalaatti .
Kaalikeitto missä vihreää paprikaa selleriä purkki persiljaa sipulia purkki tomaatti murskaa pippuria ja vodkaa tuoremehulla.Illalla nakkeja perunasalaatti ja ketsuppia.Tomaatinpaloja.Isojen tomaatin palojen päälle ripotellaan sokeria.
Kaupasta 10 hengen kakku ja itsetehtyä pannupitsaa uunissa jaettuna paloiksi cocista ja olutta.Roseviinit.
Nakit keitetyillä-, paistetuilla- ja valkosipuliperunoilla. Lisäksi tomaatti, kurkku ja tuoresipuli salaatti.
Ja jo vain.
Uv-aattoiltana meillä syödään lämpimiä voileipiä. Lisäksi kasviksia, sipsejä ja dippiä.
Mustaamakkataa ja perunasalaattia
Vierailija kirjoitti:
Esim. raclette tai fondue, jos saat jostain välineet. Ainekset ei tarvitse kuin pilkkoa valmiiksi.
Tehdään napolilaista pizzaa.