Yli 80% ei tipatonta tammikuussa.
Tutkimus on tehty.Se kertoo että alkoholin käyttäjistä 80-85% ei pidä tipatonta tammikuussa.
Miten on sinulla alkaako tipaton tammikuu?
Kommentit (97)
Kyllä ehdottomasti tammikuu tipatonta.
Mietin että ehkä viikon pari vois olla raivoraittiina, saas nähdä jaksaako.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pitää tipatonta, jos ei ole asian kanssa ongelmaa? Ja kannattaako ongelmallisenkaan pitää, kiskoo sitten helmikuussa kaksin käsin kun pitkästä aikaa saa juoda. Minä kuitenkin ajattelin pitää painonhallinnan takia. Sain jo loppuvuodesta pois vaille 10 kg ja saman verran olisi jäljellä pudotettavaa. Alkoholi oli poissa reilun kuukauden, kunnes pikkujoulukausi alkoi ja nyt ajattelin, että tammikuu tipattomalla ja sen jälkeen alkoholia vain mahdollisissa erityistilanteissa kunnes tavoitepaino on saavutettu.
Sanot samassa viestissä, että tipaton on alkoholiongelmaisille ja seuraavaksi toteat pitäväsi tipattoman. 🤔
Miksi pitää tipatonta, kun juomme mieheni kanssa maksimissaan kaksi pulloa punkkua kuukaudessa.
Koko elämäni olen ollut tipaton, mutta sotealan rokotepakon takia aloitan heti tammikuun alusta alkoholisoitumisen. Ei tätä maailmanmenoa enää s**tana selvin päin kestä!
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen tarve on vain alkoholin suurkuluttajille.
Ja juoppokin pärjää kuukauden verran juomatta jos pitää esittää parempaa kuin on.
Nää tämmöset kommentit on omiaan kannustamaan niitä ongelmaisia vaan olemaan edes yrittämättä.
Jos kaikki muutenkin odottaa, että juoppo juo, niin miksi se edes yrittäisi tehdä mitään ryhtiliikettä?
Jostainhan se raittiuskin on aloitettava. Ensin se on päiviä, sit viikkoja ja kuukausia. Kuukaudessa juovan ajatusmaailma saattaa muuttua siihen että "hei, mähän pärjäsin, ehkä mä voisin jatkaa tätä".
Lähipiirissäni kaikki juo ja käytän itsekin reippaasti liikaa. Musta on ihanaa että kohta saan olla juomatta ilman painostusta, kun kaikki muutkin yrittää tavan vuoksi. Useina vuosina se on jatkunut pidempäänkin ja on ollut ihan mukavaa ilman alkoholiakin.
Mulle riittää 30 vuotta edellisestä kännistä ja krapulasta. Ei tartte näperrellä tipattomien kuuden kanssa.
Olisi hyvä idea kaikille!
Joilakinhan on aina korkki kiinni, mutta kaikille muillekin.
1.päivä vielä sitten alkaa tipaton tammikuu.
voisin kokeilla tipatonta tammikuuta, kun menee muutama lasi viiniä päivittäin.
Kyllä.Nyt nenänvalkaisu kuuri 31 päivää.
Juon alkoholia kun tekee mieli. Edellisen kerran jouluna. Sitä ennen edellisenä jouluna.
Minulla oli viimeksi tipaton marraskuu. En ole vielä päättänyt onko tammikuu tipaton. Vähän tekisi kyllä mieli jatkaa juhlapyhien rentoa tunnelmaa vielä tammikuun alussa, pelkään että stressaava työ pakottaa juomaan nyt kun harmaa ja erittäin stressaava arki taas palaa. Ehkä helmikuu sitten on taas tipaton.
Ensimmäinen päivä tipatonta menossa nyt.
niin vähä menee että menköön edelleen