Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouduin aloittamaan adhd-lääkityksen ja

Vierailija
13.04.2015 |

mies haukkuu nyt narkkariksi. Pystyn vihdoin keskittymään töissä, mutta mieheni ei hyväksy lääkitystäni. Hän on kotoisin maasta jossa adhd:ta ei pahemmin diagnosoida ja väittää, että narkkarit käyttävät samaa stimulanttia. Tunnen oloni todella loukatuksi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä miehesi on oikeassa, että narkkarit käyttävät samaa stimulanttia. Adhd-lääkkeet ovat täysin huumeiksi luokiteltavia. Onneksi olet sentään aikuinen, paha olo tulee aina kun kuulee noita lapsille syötettävän...

Vierailija
2/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti, haluatko jatkaa suhdetta mieheen, joka ei hyväksy tarvitsemaasi lääkitystä. Voit myös miettiä, miksi hän ei sitä hyväksy. Ehkä hän ei halua sinun pärjäävän työelämässä ja itsenäistyvän sitä kautta?

On totta, että narkkarit käyttävät samoja stimulantteja. He kuitenkin käyttävät niitä eri annoksia ja eri tavalla. ADHD-lääkkeissä on nykyään lähes aina mekanismi, joka vapauttaa elimistöön lääkeainetta vähän kerrallaan pitkän ajan kuluessa. Niinpä  lääke on elimistössä tasaisena pitoisuutena pitkempään. Siitä ei tule huumepiireissä haettua "nousua" eikä siitä tule huumepiireissä riippuvuuteen johtavaa "laskua". Lisäksi lääkkeen vaikutus kestää enimmillään noin 8 tuntia, joten jokainen käyttäjä on valtaosan vuorokaudesta ilman, eikä riippuvuutta synny.

On myös totta, että adhd-lääkkeet ovat vaarallisia väärinkäytettyinä ja jos niitä käyttää henkilö, joka ei niitä tarvitse. Sama pätee tietysti kaikkii muihinkin lääkkeisiin parasetamolista ja buranasta insuliiniin ja metotreksaattiin: jos tarvitsee lääkettä, se on välttämätön ja voi pelastaa elämäsi, mutta väärin käytettynä se voi myös tappaa sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on adhd, niin eipä siitä lääkkeestä silloin saa mitään "kiksejä."

Vierailija
4/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:48"]

Jos on adhd, niin eipä siitä lääkkeestä silloin saa mitään "kiksejä."

[/quote]

Aika ison vaivan johtuu näkemään lääkkeen depot-systeemien rikkomisessa, että kickesä saisi muutenkaan. Ankeat sivuvaikutukset siitä sen sijaan kyllä saa helposti, jos välittäjäainevajausta aivoissa ei ole. verenpaine heittelee ja oksettaa...

Vierailija
5/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:40"]

Siinä miehesi on oikeassa, että narkkarit käyttävät samaa stimulanttia. Adhd-lääkkeet ovat täysin huumeiksi luokiteltavia. Onneksi olet sentään aikuinen, paha olo tulee aina kun kuulee noita lapsille syötettävän...

[/quote]

Tiedän. Minulla on diagnosoitu adhd jo yli 10 vuotta sitten. Olin lukuisia vuosia ilman lääkitystä, mutta elämäntilanne kävi niin haastavaksi, että lääkitys aloitettiin uudelleen. Toki lääke on erityisreseptillä ja se on amfetamiinijohdannainen. Minä kuitenkin olen normaalimpi ja hallitsen elämääni paremmin lääkityksellä. Tuntuu tosi pahalta, että tämä aiheuttaa pahan perheriidan :(

Vierailija
6/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:52"]

[/quote]

Tiedän. Minulla on diagnosoitu adhd jo yli 10 vuotta sitten. Olin lukuisia vuosia ilman lääkitystä, mutta elämäntilanne kävi niin haastavaksi, että lääkitys aloitettiin uudelleen. Toki lääke on erityisreseptillä ja se on amfetamiinijohdannainen. Minä kuitenkin olen normaalimpi ja hallitsen elämääni paremmin lääkityksellä. Tuntuu tosi pahalta, että tämä aiheuttaa pahan perheriidan :(

[/quote]

okein  no nyt paljastit provon. Adhd-lääkkeet eivät ole enää pariin vuoteen olleet erityisreseptillä, eivät sitten sähköisten reseptien käytötön oton...

Vierailija
7/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on ihan totta että narkkaritkin käyttää samaa stimulanttia. Mutta niinhän ne käyttää monia kipulääkkkeitäkin tai rauhoittavia tms, eikä se tarkoita että nämä on "pahoja" lääkkeitä joita käyttää VAIN narkkarit. Ne on pahoja vain väärinkäytettynä, kun niitä käytetään saadakseen erilaisia viihteellisiä tietoisuudentilan muutoksia, eikä sairauden hoitoon. Esim. itse käytän paniikkihäiriön hoitoon kovasti narkkarien himoitsemaa bentsoa, mutta en minä sitä ota että saisin hyvät kuosit vaan paniikki- ja ahdistusolon iskiessä helpottamaan kamalimman terän olosta.

Mutta mitä tulee miehesi hyväksymiseen niin siinä voit ottaa eri linjoja. Voit valita olla kertomatta miehelle enää lääkityksestä, vaikka väittää lopettaneesi sen, ja syödä kumminkin. Tai sitten voit vaan pysyä tiukkana, ja sanoa että tarvitset sen lääkkeen, ja jos se on valinta lääke tai hän, niin se on lääke. Ja jos mies haluaa jäädä, niin on pakko hyväksyä lääkkeen syönti.

Vierailija
8/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin miehelle, että adhd on todettu laajoissa neurologisissa testeissä jo nuorena ja että menetän kohta työpaikkani jollen pysty keskittymään. Mies vain nauraa, että niinhän sitä Suomessa lääkärit määrää metadoniakin narkkareille. Miten tuollaiselle miehelle puhuu järkeä?

Vierailija
9/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:40"]Siinä miehesi on oikeassa, että narkkarit käyttävät samaa stimulanttia. Adhd-lääkkeet ovat täysin huumeiksi luokiteltavia. Onneksi olet sentään aikuinen, paha olo tulee aina kun kuulee noita lapsille syötettävän...
[/quote]

No tuota. Ei narkit käytä metyylifenidaattia, amfetamiinia ja metamfetamiinia ne käyttävät. Metyylifenidaatti käy narkille paremman puutteessa samoin kuin mikä tahansa lääkkeen näköinen.

Vierailija
10/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:56"]

Kerroin miehelle, että adhd on todettu laajoissa neurologisissa testeissä jo nuorena ja että menetän kohta työpaikkani jollen pysty keskittymään. Mies vain nauraa, että niinhän sitä Suomessa lääkärit määrää metadoniakin narkkareille. Miten tuollaiselle miehelle puhuu järkeä?

[/quote]

Miksi sun täytyisi sille mitään järkeä puhua. Kysehän on SUN päästä, sun lääkityksestä, sun työstä ja sun elämästä - siis sun päätöksestä. Anna miehen ajatella ja puhua ja nauraa mitä haluaa, tee sinä niin kuin sinulle on viisasta.

Vierailija
11/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:52"]

[/quote]

[/quote]

okein  no nyt paljastit provon. Adhd-lääkkeet eivät ole enää pariin vuoteen olleet erityisreseptillä, eivät sitten sähköisten reseptien käytötön oton...

[/quote]

Minulla ainakin kirjoitettiin erityisresepti, jonka jälkeen sai hakea lääkkeet apteekista. Tiedän että riippuu lääkkeestä. Minulla on käytössä Dexedrine.

Vierailija
12/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:56"]Kerroin miehelle, että adhd on todettu laajoissa neurologisissa testeissä jo nuorena ja että menetän kohta työpaikkani jollen pysty keskittymään. Mies vain nauraa, että niinhän sitä Suomessa lääkärit määrää metadoniakin narkkareille. Miten tuollaiselle miehelle puhuu järkeä?
[/quote]

Ei mitenkään. JSSAP.

Vierailija
13/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:35"]mies haukkuu nyt narkkariksi. Pystyn vihdoin keskittymään töissä, mutta mieheni ei hyväksy lääkitystäni. Hän on kotoisin maasta jossa adhd:ta ei pahemmin diagnosoida ja väittää, että narkkarit käyttävät samaa stimulanttia. Tunnen oloni todella loukatuksi.
[/quote]

Tässä viestissä on neljä eri kohtaa, jotka paljastavat tämän provoksi.

AV Mamma

Vierailija
14/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:35"]mies haukkuu nyt narkkariksi. Pystyn vihdoin keskittymään töissä, mutta mieheni ei hyväksy lääkitystäni. Hän on kotoisin maasta jossa adhd:ta ei pahemmin diagnosoida ja väittää, että narkkarit käyttävät samaa stimulanttia. Tunnen oloni todella loukatuksi. [/quote] Tässä viestissä on neljä eri kohtaa, jotka paljastavat tämän provoksi. AV Mamma

[/quote]

Mitkä kohdat? Mulla on aivan sama pidätkö minua provona. On paljon suuriampiakin huolia. ap

Vierailija
15/16 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:35"]mies haukkuu nyt narkkariksi. Pystyn vihdoin keskittymään töissä, mutta mieheni ei hyväksy lääkitystäni. Hän on kotoisin maasta jossa adhd:ta ei pahemmin diagnosoida ja väittää, että narkkarit käyttävät samaa stimulanttia. Tunnen oloni todella loukatuksi. [/quote] Tässä viestissä on neljä eri kohtaa, jotka paljastavat tämän provoksi. AV Mamma

[/quote]

Mitkä kohdat? Mulla on aivan sama pidätkö minua provona. On paljon suuriampiakin huolia. ap
[/quote]

Niin varmaan onkin. En kerro, mitkä kohdat, koska alkaisit vain jankkaamaan niistä. :)

Vierailija
16/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on tosi väärin.