Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
6741/10671 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009042102.html

Vaikuttaa vahvasti narsistin touhuilta. Väkivaltaa ja vainoamista.

Vierailija
6742/10671 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen totaalinen aliarviointi, tämä ei lakkaa hämmästyttämästä. Toisaalta se on sitten eron hetkellä hyvä asia. Ei ole ehkä tullut mieleen, että aliarvostettu voisi olla ihan fiksu ja toimia fiksusti.

Mutta sen sanon, että kaikki yhteydenpito minimiin ja jos ei ole lapsia (tai alaikäisiä lapsia), niin välit poikki. Ei kommunikointia. Minun tapauksessani yritti ja yritti hakea jotain reaktiota. Ei loppunut ennen kuin blokkasin. Eivät koskaan lopeta. Joskus tekisi mieli puhdistaa pöytä, mutta eihän siitä mitäön tulisi. Olen ihminen, joka haluaisi hyvät välit myös exiin. Mutta tämän kanssa ei onnistu. Voisi toimia 5 minuuttia, mutta ei hän ole miksikään muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6743/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen totaalinen aliarviointi, tämä ei lakkaa hämmästyttämästä. Toisaalta se on sitten eron hetkellä hyvä asia. Ei ole ehkä tullut mieleen, että aliarvostettu voisi olla ihan fiksu ja toimia fiksusti.

Mutta sen sanon, että kaikki yhteydenpito minimiin ja jos ei ole lapsia (tai alaikäisiä lapsia), niin välit poikki. Ei kommunikointia. Minun tapauksessani yritti ja yritti hakea jotain reaktiota. Ei loppunut ennen kuin blokkasin. Eivät koskaan lopeta. Joskus tekisi mieli puhdistaa pöytä, mutta eihän siitä mitäön tulisi. Olen ihminen, joka haluaisi hyvät välit myös exiin. Mutta tämän kanssa ei onnistu. Voisi toimia 5 minuuttia, mutta ei hän ole miksikään muuttunut.

Juuri noin. Kaikki yhteydet poikki narsistin suuntaan, muutoin jatkaa häiriköintiä. Tuo reaktion hakeminen on kai narsisteille yksi tyypillinen toimintatapa. Exä kiusasi pitkään eron jälkeen uhkailemalla, välillä koetti vedota kuinka surkeassa jamassa hän nyt on, enkö ymmärrä sitä, voitaisiinko tavata ja sitten alkoi taas uhkailut. En reagoinut ja lopulta uskalsin blokata kaikkialta, kun tajusin, ettei toteuta sairaita uhkauksiaan. Kaikki viestit kyllä säilytin ja sitä suosittelen kaikille vastaavassa tilanteessa oleville, jos tarvitsee esim. rikosilmoitus tehdä.

Vierailija
6744/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä juttuja lukee, tulee tunne, että täällä leimataan porukalla kaikki epäonnistuneet ihmissuhteet narsistin aiheuttamiksi. Aika kapea katsantokanta. Nämä kyökkipsykologit voivat katsoa itse peiliin, oikein suurentavaan peiliin.

Katso itse.

Vierailija
6745/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun narsistinen pomo on onneksi lähdössä toiseen työpaikkaan. Jos hänet huomioidaan,hän on mielestään suosittu, ihana ja mahtava!! Jos häntä ei huomioida, muut on hirviöitä ja pahiksia ja häntä vastaan.

Tässä pähkinänkuoressa. Saman kokeneet ymmärtävät.

Juu, terkkuja Virvelle KaViin😁

Vierailija
6746/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistimies kertoi maanneensa yli tuhannen naisen kanssa. Mitään sukupuolitauteja ei kuulemma ollut tarttunut, vaikka käytti todella harvoin kondomia.

Tilastollisesti mahdotonta olla saamatta tauteja noilla kaadoilla.

Määräkin ulkonäköön suhteutettuna hyvin epätodennäköinen😂

Tämä on muuten todella yleistä narsisteilla, etteivät käytä kondomia. Koska ei heillä täydellisinä yksilöinä mitään tauteja ole ja/tai haluava sitouttaa vahinkoraskaudella.

Vierailija
6747/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos narsisteja on 1-2% väestöstä niin Suomessa olisi reilu 75000 narsistia (laskettuna 1,5%:n keskiarvolla) ja se jaettuna 309:lle kunnalle tarkoittaisi

Mutta missä ikävaiheessa sen narsismin voi todeta?  Pikkulapset ja koululaiset voi olla kehittymättömyyttään itsekkäitä ja ilkeitäkin, joten lasketaanko tuohon muutamaan prosenttiin vain aikuisikäiset ihmiset?  Ja mistä ylipäänsä on päädytty tuollaiseen lukuun, onko se vain mutua?

Narsismi varmaan tulee aikaisimmillaan esiin kenties teini-iän lopuilla, ehkä jotain parikymppisenä.  Tämä on siis oma ajatukseni vain.  Varmasti joillakin se on nähtävissä jo aiemminkin.  Mutta jos ajatellaan, että parikymppisenä ihminen alkaa jo hoidella niitä omia ihmissuhteitaan perheen ulkopuolella, niin silloinhan sen luulisi tulevan helpoimmin esille.   Jos muistelen vaikkapa lukioluokkaani, niin en osaa yhdestäkään luokkatoveristani sanoa, että olisi narsisti.  Mutta kukapa tietää vaikka joku heistä olisikin, ei vain siinä yhteisössä ja siinä iässä vielä tullut esille.   

Ensimmäisen kerran törmäsin tapaukseen, kun olin jo työelämässä ja kaverien kanssa käytiin paljon viihteellä.  Yksi saman työnantajan palveluksessa oleva minua jonkun vuoden vanhempi mies tuli usein juttelemaan kanssamme ja muutenkin saatoimme olla isommalla porukalla liikkeellä.  Se mies erottui heti tietyllä tavalla.   Puheet, tavat ja eleet oli juuri sellaisia, kuin mitä täälläkin on kerrottu.  Hänen kanssaan ei kannattanut kenenkään ryhtyä keskustelemaan mistään, koska siitä tuli aina väittely, joka hänen oli voitettava.  Erittäin rasittava tapaus, mutta omasta mielestään se kaikkien ihailema ja tärkein kaikista.  Oikea kukkulan kuningas.  Jos hän ei muuta voinut, niin heitti päätään taaksepäin ja ylimielisesti nauroi kovalla äänellä, ja selitti, miten vähän ihmiset tietävätkään asioista, joista ryhtyvät keskustelemaan, kun parempi olisi olla vain hiljaa ettei se tietämättömyys paista niin selvästi.  Sillä hän kuittasi kaiken.  Hän oli eronnut ja lapsi sai jäädä vaimolle, koska "lapsi on vain vaimon jatke."  Hän ei aikonut olla lapseen yhteydessäkään ennen kuin lapsi on aikuinen, koska sitä ennen se ei mitään ymmärrä ja vaimon kasvatuksen tuloksena se tuskin mitään ymmärtää sittenkään.  En ole myöhemminkään nähnyt kenenkään miehen kasvoilla niin ylimielistä ilmettä, kuin hänellä.  Häntä tietysti auttoi kovasti siinä vielä se, että hän oli hyvin pitkä ja kohtalaisen komeakin mies.   Työkavereiden kanssa vain joskus puhuttiin, että jos joku on narsisti, niin tuo.  Toivottavasti ei mennyt uudestaan naimisiin.  Hän hävisi jonnekin muualle sittemmin, joten en tiedä.

Olen miettinyt tätä paljon, sitä kuinka aikaisin narsismia voi puhjeta tai muutoin ilmetä. Narsistisen ex-mieheni 20-v poika on ilmiselvä narsisti. Ihan klassinen turmeltunut ihminen. Käyttäytyminen on selvästi erilaista kuin vaikea nuoruus ja esim. kaiken vastustaminen sitä kautta.

Minulle on tullut mieleen että poika ei ole terve eikä poikkeuksellinen ilkeys ole käyttäytymistä vaan jotain syvää ja ilmiasu kuten klassisella narsistilla.

Vierailija
6748/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä juttuja lukee, tulee tunne, että täällä leimataan porukalla kaikki epäonnistuneet ihmissuhteet narsistin aiheuttamiksi. Aika kapea katsantokanta. Nämä kyökkipsykologit voivat katsoa itse peiliin, oikein suurentavaan peiliin.

Kaikki huonot ihmisuhteet ei vaadi narsistia, mutta kyllä tietyt piirteet ja käyttäytymismallit on nimenomaan narsistille ominaisia.

Vierailija
6749/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos narsisteja on 1-2% väestöstä niin Suomessa olisi reilu 75000 narsistia (laskettuna 1,5%:n keskiarvolla) ja se jaettuna 309:lle kunnalle tarkoittaisi

Mutta missä ikävaiheessa sen narsismin voi todeta?  Pikkulapset ja koululaiset voi olla kehittymättömyyttään itsekkäitä ja ilkeitäkin, joten lasketaanko tuohon muutamaan prosenttiin vain aikuisikäiset ihmiset?  Ja mistä ylipäänsä on päädytty tuollaiseen lukuun, onko se vain mutua?

Narsismi varmaan tulee aikaisimmillaan esiin kenties teini-iän lopuilla, ehkä jotain parikymppisenä.  Tämä on siis oma ajatukseni vain.  Varmasti joillakin se on nähtävissä jo aiemminkin.  Mutta jos ajatellaan, että parikymppisenä ihminen alkaa jo hoidella niitä omia ihmissuhteitaan perheen ulkopuolella, niin silloinhan sen luulisi tulevan helpoimmin esille.   Jos muistelen vaikkapa lukioluokkaani, niin en osaa yhdestäkään luokkatoveristani sanoa, että olisi narsisti.  Mutta kukapa tietää vaikka joku heistä olisikin, ei vain siinä yhteisössä ja siinä iässä vielä tullut esille.   

Ensimmäisen kerran törmäsin tapaukseen, kun olin jo työelämässä ja kaverien kanssa käytiin paljon viihteellä.  Yksi saman työnantajan palveluksessa oleva minua jonkun vuoden vanhempi mies tuli usein juttelemaan kanssamme ja muutenkin saatoimme olla isommalla porukalla liikkeellä.  Se mies erottui heti tietyllä tavalla.   Puheet, tavat ja eleet oli juuri sellaisia, kuin mitä täälläkin on kerrottu.  Hänen kanssaan ei kannattanut kenenkään ryhtyä keskustelemaan mistään, koska siitä tuli aina väittely, joka hänen oli voitettava.  Erittäin rasittava tapaus, mutta omasta mielestään se kaikkien ihailema ja tärkein kaikista.  Oikea kukkulan kuningas.  Jos hän ei muuta voinut, niin heitti päätään taaksepäin ja ylimielisesti nauroi kovalla äänellä, ja selitti, miten vähän ihmiset tietävätkään asioista, joista ryhtyvät keskustelemaan, kun parempi olisi olla vain hiljaa ettei se tietämättömyys paista niin selvästi.  Sillä hän kuittasi kaiken.  Hän oli eronnut ja lapsi sai jäädä vaimolle, koska "lapsi on vain vaimon jatke."  Hän ei aikonut olla lapseen yhteydessäkään ennen kuin lapsi on aikuinen, koska sitä ennen se ei mitään ymmärrä ja vaimon kasvatuksen tuloksena se tuskin mitään ymmärtää sittenkään.  En ole myöhemminkään nähnyt kenenkään miehen kasvoilla niin ylimielistä ilmettä, kuin hänellä.  Häntä tietysti auttoi kovasti siinä vielä se, että hän oli hyvin pitkä ja kohtalaisen komeakin mies.   Työkavereiden kanssa vain joskus puhuttiin, että jos joku on narsisti, niin tuo.  Toivottavasti ei mennyt uudestaan naimisiin.  Hän hävisi jonnekin muualle sittemmin, joten en tiedä.

Olen miettinyt tätä paljon, sitä kuinka aikaisin narsismia voi puhjeta tai muutoin ilmetä. Narsistisen ex-mieheni 20-v poika on ilmiselvä narsisti. Ihan klassinen turmeltunut ihminen. Käyttäytyminen on selvästi erilaista kuin vaikea nuoruus ja esim. kaiken vastustaminen sitä kautta.

Minulle on tullut mieleen että poika ei ole terve eikä poikkeuksellinen ilkeys ole käyttäytymistä vaan jotain syvää ja ilmiasu kuten klassisella narsistilla.

Persoonallisuushäiriöitä ei mielellään diagnosoida ennen kuin ikää on 20+ mutta kyllä ne piirteet voi olla esillä hyvin pienestä asti. Esimerkiksi tilanne jossa lapsen sisarus loukkaantuu vakavasti lapsen silmien edessä, mutta lapsi suhtautuu siihen täysin välinpitämättömästi.

Vierailija
6750/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistimies kertoi maanneensa yli tuhannen naisen kanssa. Mitään sukupuolitauteja ei kuulemma ollut tarttunut, vaikka käytti todella harvoin kondomia.

Tämä on muuten todella yleistä narsisteilla, etteivät käytä kondomia. Koska ei heillä täydellisinä yksilöinä mitään tauteja ole ja/tai haluava sitouttaa vahinkoraskaudella.

Oman narsisti-isän jäämistöstä löytyi sukupuolitautiklinikan kuitti.

Vierailija
6751/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriöitä ei mielellään diagnosoida ennen kuin ikää on 20+ mutta kyllä ne piirteet voi olla esillä hyvin pienestä asti. Esimerkiksi tilanne jossa lapsen sisarus loukkaantuu vakavasti lapsen silmien edessä, mutta lapsi suhtautuu siihen täysin välinpitämättömästi.

Exäni poika on saanut narsistin kasvatuksen. Perheessä ei halattu raivattiin, uhkailtiin, kiristettiin ja Isä oli suhteessa äitiin erittäin itsekäs. Rumimpia yksityiskohtia en varmasti tiedä.

Tuo 20v poika syyttää tyttöystäväänsä kaikesta ja on poikkeuksellisen ilkeä hänelle. Kuvittelee olevansa syyntakeeton kaikkeen. Komentaa muita äärimmäisen rumasti. Pelaa muilla ihmisillä. Ei kokeillen, vaan jotenkin pelottavan pysyvällä tavalla. On koulukiusaaja. Nauraa outoa todella äänekästä röhönaurua, joka loppuu myös veitsellä leikaten. Ei huomioi ketään. Kieltäytyi antamastani lahjastani eikä ostanut tyttöystävälleen joululahjaa. Roskaa. Vaatii vain todella kalliita vaatteita ja uhkailee vanhempia jos ei saa niitä. Ivaa isäänsä. Ei kuuntelee kenenkään lausetta loppuun, eikä kysy mitään, mutta on todella sydämmistynyt muiden huonosta käytöksestä. Provosoi äärimmäisillä seksi/viina jutuilla. Tässä nopeasti mieleen tulevat.

Erikoisinta kaikessa on outo pysyvyyden ja kaiken läpäisyvyyden tunne. Tulee vakuuttunut olo ettei kyse on käyttäytymisestä, josta voi oppia pois.

Vierailija
6752/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin. Kaikki yhteydet poikki narsistin suuntaan, muutoin jatkaa häiriköintiä. Tuo reaktion hakeminen on kai narsisteille yksi tyypillinen toimintatapa. Exä kiusasi pitkään eron jälkeen uhkailemalla, välillä koetti vedota kuinka surkeassa jamassa hän nyt on, enkö ymmärrä sitä, voitaisiinko tavata ja sitten alkoi taas uhkailut. En reagoinut ja lopulta uskalsin blokata kaikkialta, kun tajusin, ettei toteuta sairaita uhkauksiaan. Kaikki viestit kyllä säilytin ja sitä suosittelen kaikille vastaavassa tilanteessa oleville, jos tarvitsee esim. rikosilmoitus tehdä.

Mitä en ymmärrä on se, että ex pyytää milloin mitäkin: rahaa, lainaksi jotain jne. Kun kieltäydyn alkaa syyttämään minua je kertoo kuinka paljon parempi ihminen on ja auttaisi kyllä minua jos tarvetta olisi. No, pitkän liiton aikana ei auttanut kertaakaan. En pahemmin pyydellyt, kun riitahan siitä aina tuli. Hän oli suurempi palkkainen ja oma urani tyssäsi muutamaan ulkomailla vietettyyn komennusvuoteen (siis miehen ura edellä mentiin, myös sinne ulkomaille). Ei auttanut lasten vaatteiden tai harrastusten kanssa (varaa olisi ollut). Minä maksoin kaiken ja rahat menivät perheelle. Hän pisti omista tuloistaan taas paljon säästöön. Eron jälkeen minä olen ainoa, joka lapsia jeesasi. Olivat siis nuoria ja opiskelivat. Ex ei koskaan kysynyt voisiko auttaa tai auttanut.

Kerran sitten mietin, että tarvitseeko minun enää tuota haukkumista kuunnella ja päätin, että ei. Nyt on estetty joka paikassa ja elämä helpottaa.

En vaan ymmärrä miksi varakas ihminen edes kysyi minulta lainaa.

Vierailija
6753/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä ei halunnut vahinkoraskauksia, mutta silti kumin käyttö oli todella hankalaa hänelle. Lisäksi sain häneltä tippurin. 

Vierailija
6754/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tuossa iässä on jo tapahtunut. Narsisti jää kehityksessä maksimissaan 11-vuotiaan tasolle tunnetaidoissa eli, jos ei murrosiässä "viisastu" niin aika heikolta näyttää. Murrosiässä ihmiset toimivat narsistisesti ja se on normaalia. 

Vierailija
6755/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeisyys ja tunnekylmyys eivät tarkoita narsismia....

Diagnoosin voi todeta vain ammattilainen perusteellisen tutkimuksen pohjalta.

Teille kirjoittajille ; psykologiassa ei ole sellaista termiä kuin läheisriippuvuus....

Take a good look in the mirror 🤣

Vierailija
6756/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa itsevarmoissa ja menestyvissä ihmisissä on ripaus narsistia. Usein aika isokin ripaus. Niin naisissa kuin miehissäkin

"Mies oli narsisti" on myös varmaan 2000-luvun yleisin defenssi, jos nainen on tullut jätetyksi. Trendisana, joka ei tarkoita oikein mitään. Itsevarmaa ihmistä, josta ei pidä, ja jonka jättämäksi luultavasti tuli?

Tuolla sanalla sitten koitetaan tuntea omaa oloa paremmaksi. Todelliset narsistit on hyvin harvinaisia, eikä se välttämättä silloinkaan ole heille epäedullinen luonteenpiirre. Monet yritysjohtajat, valtiojohtajat, huippumenestyneet taiteilijat yms. on umpinarsisteja, mutta eipä se niitä hidasta. Leonardo DiCaprio esim. on takuuvarma narsisti, silti nuoria kauniita naisia riittää. Useimmat rocktähdet ovat narsisteja, ihmisen päässä täytyy olla jotain vikaa jos nauttii siitä että tuhannet ihmiset tuijottavat sinua joka ilta

Vierailija
6757/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todelliset narsistit on hyvin harvinaisia, eikä se välttämättä silloinkaan ole heille epäedullinen luonteenpiirre.

Narsismi on yksi yleisimpiä pään vakavia vikoja maailmassa, ja on helppo uskoa, että narsistin luonteenpiirteet eivät ole heille itselleen omasta mielestään mikään ongelma. Ongelmia ne luonteenpiirteet ovat kuitenkin muille ihmisille eli lähinnä narsistin läheisille, joita narsisti säännöllisesti pahoinpitelee.

Vierailija
6758/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat rocktähdet ovat narsisteja, ihmisen päässä täytyy olla jotain vikaa jos nauttii siitä että tuhannet ihmiset tuijottavat sinua joka ilta

Se on heidän työnsä. Onko tuttu käsite?

Vierailija
6759/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on yksi yleisimpiä pään vakavia vikoja maailmassa, ja on helppo uskoa, että narsistin luonteenpiirteet eivät ole heille itselleen omasta mielestään mikään ongelma. Ongelmia ne luonteenpiirteet ovat kuitenkin muille ihmisille eli lähinnä narsistin läheisille, joita narsisti säännöllisesti pahoinpitelee.

Ai että narsisti onkin nyt "pahoinpitelijä"? Just....

Itse esim. olen aika itserakas, kun kävelen kadulla niin huomaan ajattelevani usein että olen paras. En ole lyönyt ketään

Vierailija
6760/10671 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat rocktähdet ovat narsisteja, ihmisen päässä täytyy olla jotain vikaa jos nauttii siitä että tuhannet ihmiset tuijottavat sinua joka ilta

Se on heidän työnsä. Onko tuttu käsite?

Nii-in, mutta ei onnistu ilman narsistisia luonteenpiirteitä. Kuten ei melkein mikään ammatti missä vaaditaan karismaattista johtajuutta, isoille massoille itsevarmasti puhumista jne... tuollainen ammatti myös koulii ihmisestä narsistisemman kuin ennen olikaan. Luultavasti alusta lähtien ollut jonkin verran

Narsismi ei ole mitään muuta kuin tavallista suurempaa itsevarmuutta ja egoa. Joka on välttämätön jos haluaa toimia monissa ammateissa. En tiedä miksi siihen yhdistetään piirteitä kuten väkivaltaisuus tai valehteleminen, sillä ei ole mitään tekemistä niiden kanssa. Vaikka niitä voi olla myös samassa ihmisessä