Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Lapseni isovanhemmalla on narsistisia piirteitä, näin olen tulkinnut. Hän jätti pienen lapsen vahtimatta ja tämä putosi korkealta ja mursi kätensä. Kyseessä oli kallioinen rantajyrkänne, ja lapsi olisi voinut hukkua jos olisi kierinyt veteen asti. Oli ensimmäinen kerta, kun lapsi oli hänelle hoidossa, vaisto sanoi ettei ihmiseen voi luottaa, mutta ulkopuolisten painostuksesta jätin (mummot rakastaa aina lapsiaan, täytyyhän Hilman saada hoitaa, älä ole noin julma Hilmaa kohtaan jne.)
Jouduimme olemaan samoissa sukujuhlissa ja mummeli alkoi kehuskella lapseni onnettomuudella. Todella, todella erikoinen tilanne. Mummo rehvasteli ja naureskeli, miten X:kin silloin putosi jyrkänteeltä ja oli niin mustelmilla. Kaikki menivät hiljaiseksi. Kerroin tässä välissä joutuneeni selittämään lääkärissä, mistä vammat tulivat ja miksei lasta vahdittu, ja se tuntui minusta hirveältä, plus lapset kivut jotka jatkuivat monta viikkoa.
Mummo jatkoi ja kertoi käyneensä lapseni kanssa myös suolla, jonne olisi voinut hukkua jos astuu harhaan sekä toisella kalliolla, jossa voisi halkaista päänsä. Kaikki tuijottivat mummoa vaivaantuneina, kunnes jatkettiin muusta aiheesta.
Mitä hitsiä tää oli, ja miksi ihmeessä narsisti kertoo suureen ääneen omista laiminlyönneistään? Vai onko hän muulla tavoin sekopää, tai sekä narsisti että sekopää?
Voi olla myös passiivisaggressiivista kritiikkiä vanhempia eli teitä kohtaan. Jättävät lapsen näin vaarallisiin tilanteisiin. Mitä vaan olisi voinut käydä, ei ollut mitenkään mummun vastuulla. Lisänä nautinto tuhon ja tuskan mielikuvista.
Tuo mummojuttu oli hyvä. Mulla oli sukulainen, joka vei kiellostani huolimatta lapsen uimaan vaaralliseen paikkaan ja toiseenkin vaaralliseen tilanteeseen. Mun läsnäollessani yllytti lasta ihan absurdin vaaralliseen juttuun tyyliin kolmevuotiasta ajamaan autolla rallia. Tällä sukulaisella on narsistisia piirteitä ja olen myöhemmin lyönyt välit poikki. Mutta en koskaan tajunnut noita tahallisia vaaranpaikkoja, että miksi hän teki niin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette tekemisissä hankalan ihmisen kanssa? Se askarruttaa minua.
Tää! Jos tuttavasi on todella ihan oikea narsku, run, I mean Run!
Vierailija kirjoitti:
Tuo mummojuttu oli hyvä. Mulla oli sukulainen, joka vei kiellostani huolimatta lapsen uimaan vaaralliseen paikkaan ja toiseenkin vaaralliseen tilanteeseen. Mun läsnäollessani yllytti lasta ihan absurdin vaaralliseen juttuun tyyliin kolmevuotiasta ajamaan autolla rallia. Tällä sukulaisella on narsistisia piirteitä ja olen myöhemmin lyönyt välit poikki. Mutta en koskaan tajunnut noita tahallisia vaaranpaikkoja, että miksi hän teki niin.
Narsisti RAKASTAA ylittää kaikkia rajoja ja jos jotain sattuisi niin mikään ei kuitenkaan olisi hänen vikansa. Vähän niinkuin Jumalaa leikkisi kun lapsia asettaa todelliseen vaaraan... Tässä huomaa hyvin kuinka empatiaa ei vain ole, osa narsisteista oppinut tämän peittämään kovin hyvin, mutta nämä leuhkimiset muiden asettamisella vaaratilanteeseen on ikävä kyllä tyypillistä. Mitään katumusta ei löydy, koska katumus vaatisi sitä empatiaa. Ja empatia vaatii kutakuinkin kehittynyttä tunne-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti RAKASTAA ylittää kaikkia rajoja ja jos jotain sattuisi niin mikään ei kuitenkaan olisi hänen vikansa. Vähän niinkuin Jumalaa leikkisi kun lapsia asettaa todelliseen vaaraan... Tässä huomaa hyvin kuinka empatiaa ei vain ole, osa narsisteista oppinut tämän peittämään kovin hyvin, mutta nämä leuhkimiset muiden asettamisella vaaratilanteeseen on ikävä kyllä tyypillistä. Mitään katumusta ei löydy, koska katumus vaatisi sitä empatiaa. Ja empatia vaatii kutakuinkin kehittynyttä tunne-elämää.
Se on kyllä totta, että voisin hyvin kuvitella, miten tämä ihminen olisi selittänyt, että se oli kohtalo. Jos jotain olisi sattunut. Ja ei missään tapauksessa olisi ollut hänen vikansa, vaan näitä vaan sattuu, väistämätöntä oli. Kammottaa
Minä, minä minä, jos ei muuta niin minun töppöilyni ja minun heikkouteni ja minun minun. Ja naamalla sama itsetyytyväinen salainen ilme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut termin musta empatia. Eli narsistisesti häiriöinenhän tietää, mikä toista emotionaalisesri loukkaa, ja hän pyrkii siihen. Sen sijaan, että välttäisi tekemästä vahingollisia asioita. Sadistinen narsisti käyttää empatiaa ikäänkuin aseena. Hänhän tietää, mikä on hyvän käytösen raja ja mikä on tabu, ja rikkoo sen rajan ja hyvän käytöksen säännön.
Voisiko sanoa, että se on pikemminkin myötätunto mikä puuttuu narsistilta? Ilmeisesti myötätuntoa ei myöskään ole narsistia itseään kohtaan. Vain julkisuuskuvan pönkittäminen on tärkeää, ja huomion saaminen ympäröiviltä ihmisiltä ( ja eläimiltä). Rajat puuttuvat sieltä sisältäkin. Periaatteella bad publicity is best publicity.
Ja he eivät ole koskaan vastuussa aiheuttamistaan haitoista. Ne vahingoittavat muita tahallaan. Heillä ei ole ongelmaa tuhota ihmishenkiä tai ihmisiä oman tyytyväisyytensä vuoksi.
Hauskaa seurata tätä narsistikeskustelua. Eikös tuokin ole narsistista haukkua toista narsistiksi ja tehdä toinen syylliseksi leimaamalla narsistiksi. Tuota narsistikorttia käytetään nykyään muodikkaasti aina kun se tuntuu tekijälle olevan etu. On kadotettu se oikea narsistiksi kokonaan tämän villityksen alla. Tsemppiä te kaikki pikkunarskut täällä palstalla.
Tuntemani narsisti kommentoi muiden puheisiin räjähtämällä ivalliseen tekonauruun ja sanomalla kovaan ääneen "nnnnnaurettavaa!". Oikeastaan pikemminkin huusi tämä. Hänelle muut ihmiset ja muiden elämä, tunteet ja tarpeet näyttävät olevan nnnnaurettava vitsi. Jatkuva pilkallisuus ja iva nonstoppina.
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä minä, jos ei muuta niin minun töppöilyni ja minun heikkouteni ja minun minun. Ja naamalla sama itsetyytyväinen salainen ilme.
Tai vaihtoehtoisesti sinä, sinä, sinä jos narsisti projisoi omia puutteitaan tai korostaa paremmuuttaan toista kohtaan. Narsisti yleensä puhuu pahaa muista selän takana, omista ns. ystävistäänkin. Mikä strategia nyt milloinkin palvelee narsistin tarkoitusperiä, eli oman pohjattoman huonommuuden tunteen ja jatkuvan epävarmuuden ylikompensaatiota. Ei narsisti pysty oikeaan ystävyyteen tai tasavertaiseen, terveeseen ihmissuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Watch "Knowing the Narcissist" on YouTube
https://youtube.com/c/KnowingtheNarcissistHg Tudor on muuttanut tänne.
Tähän liittyen. Youtube nosti minulle juuri esiin tilin TL Strangelove, jossa mies (epämääräinen) kertoo, miten hän puskista päätti perustaa tällaisen tilin nyt, kun HG Tudorin tili on poistettu ja jos se vielä joskus palaa niin alkaisi ylläpitää livekeskusteluja missä ruodittaisiin HG Tudorin postauksia. Hän käyttää myös termiä "tudorites".
Illalla myöhään youtube ehdotteli tuon tyypin livestreamia. Mies huokuu sitä, että hän on sairas päästään.. Hänen on pakko olla HG Tudor itse, tietää hänestä niin paljon ja kehuu häntä. Ja puhetapa on niin sama. Meni varmaan päästään epätasapainoon, kun youtube pyyhkäisi hänen tilinsä pois hetkeksi. Ja juuri psykopaattinarsisti voisi saada tuollaisen kuningasidean huijata seuraajiaan esiintyen toisena.
Ei varmasti ole HG tudor. Tämä strangelove on amerikkalainen ja Tudor on britti. Nyt vaikka ilmiselvänä erona. Youtubella on ollut ongelmia ylipäätään näissä tilien jäädytysasioissa ja virheitä. Tudor tiedottaa asiasta omassa blogissaan ja omalla kanavallaan, ei jollain random youtube-kanavalla. Ultra-kanava toimii taas.
Watch "The Ultra Is Back : What Actually Happened" on YouTube
https://narcsite.com/2022/08/27/a-message-from-hg-tudor-re-youtube/comm…
Tuo tyyppi on kyllä todella outo ja erittäin sairaan oloinen. Ja vloggaa ilmeisesti Etelä-Afrikasta jostain majasta. Mutta puhetyyli ja painotukset ovat erittäin paljon HG Tudorin tyyppiset. Ikäkin täsmäisi ja se, että on valkoinen mies. Ja tietää todella paljon HG Tudorin tuotannosta. Ja on nyt poistanut sieltä muut videot paitsi viimeisen. Mistä selviää, että olisi amerikkalainen (faktana)?
Olen huomannut että Hg Tudorin suosio on aiheuttanut sen että hänellä on myös muutamia vloggaaja-seuraajia, jotka pyrkivät "pääsemään osingoille" ja saamaan katsojia youtubessa kommentoimalla Hg Tudorin videoita omilla videoillaan. Niin ei tuo tl strangelove ole mitenkään poikkeus näistä, vaikka ajoittikin videonsa julkaisun juuri siihen hetkeen kun ultra-kanava oli hetken katkolla. Varmaan juuri sen vuoksi ajoituksellaan, että kun ihmiset etsivät Tudoria niin löytävätkin hänen kanavansa. Opportunisti.
Vierailija kirjoitti:
Exäni kanssa teetettiin dna-testit ja liityttiin sinne nettisukututkimusjuttuun.
Jossain juhlissa tuli sitten puhe että tämmöset teetettiin. Ex mieheni kertoi vuolaasti omaa sukutarinaansa ja löytyipä sieltä joku pikkujulkkiskin. Kun hänen turinansa oli ohitse, kysyttiin minultakin, että no mitäs minun sukutaulusta löytyi. Kerroin lyhyesti ja mainitsin myös, että olen eräälle meidän historian valtiopäänmiehellelin sukua. Onhan se hauska yksityiskohta.
Kotimatkalla mies sai järjettömät kilarit, että miten kuvittelen KENENKÄÄN olevan kiinnostunut typeristä sukututkimuksistani, koska olen niin täydellisen epäkiinnostava ihminen. Enkä osaa edes kertoa asioita kiinnostavasti.
Kun sanoin että minultahan kysyttiin ja ihmiset nyt muutenkin siellä jutteli kaikenlaista, niin lopputulos oli se, että minä olinkin alkanut huutamaan hänen päälleen kuinka olen sukua presidentille, olen sukua presidentille!
Ja muut olivat katsoneet minua säälien ja suurta myötähäpeää tuntien. Kaikki olivat vaihtaneet merkitseviä katseita keskenään, koska olin vain huutanut presidenttiasiaani suu vaahdossa. Mieheni olisi halunnut vajota maan alle. Kukaan ei kysynyt minulta mitään eikä kukaan edes katsonut minua koska olin niin järkyttävä pää punaisena ja hikisenä raivotessani.
Että näin se kuulemma meni 😀
Kuulostaa tutulta. Silloin kun vielä olin narsistipuolison kanssa aloin lopulta välttelemään tilanteita, joissa oli muitakin ihmisiä. Pelkästään se, että jutteli normaalisti esim. jonkun sukulaisen kanssa joissain syntymäpäivä tms. tilanteissa sai narsistin raivoamaan kotimatkalla sitten. Saattoi olla ihan mykkänä, vihaisuutta huokuen tai sitten tuli juuri tuollaista kommenttia että hävetti minkä näköisenä olit siinä, ostaisit itelles kunnollisia vaatteita yms. Yritti usein myös jotenkin nolata siinä muiden edessä sanomalla jotain henkilökohtaista ikäänkuin vitsinä. Onneksi tuo kaikki on jo mennyttä elämää, ja siitä pääsi irti. Toipumiseen kyllä menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa seurata tätä narsistikeskustelua. Eikös tuokin ole narsistista haukkua toista narsistiksi ja tehdä toinen syylliseksi leimaamalla narsistiksi. Tuota narsistikorttia käytetään nykyään muodikkaasti aina kun se tuntuu tekijälle olevan etu. On kadotettu se oikea narsistiksi kokonaan tämän villityksen alla. Tsemppiä te kaikki pikkunarskut täällä palstalla.
Voivoi. Tulet tänne pilkkaamaan uhreja siitä että he kertovat narsisteista kokemuksia ja tietoutta, että "jos sanoo narsisti niin itse on"JA sen jälkeen sanot itse ihmisiä täällä narsisteiksi. Hmm... Nyt ei ole ihan aukotonta tuo sinun logiikkasi. Tuota "muodikaskorttia" käytetään nykyään myöskin muodikkaasti. Moneen kertaan on todettu että nimenomaan narsistien uhrit eivät leimaa turhaan vaan saattavat sanoa että tuo ja tuo ei kuulostakaan narsismilta. Mielestäni mitä enemmän tietoutta narsismista on sitä enemmän ilmiötä ymmärretään, ja ehkä voidaan ehkäistä narsistin uhriksi joutumista. Ja ettei mene sitä pariakymmentä vuotta ennenkuin narsisti paljastuu, lapset tehty yms.
Minun mielestäni voidaan alkaa puhua henkisesti pahoinpitelevistä sadisteista narsistien sijaan. Ei termi ratkaise vaan käyttäytyminen itsessään. Toisten kiusaaminen ja pahoinpiteleminen, valehtelu ei ole oikein vaikka sitä millä nimellä kutsuttaisiin ja lopulta se aina kääntyy narsistia itseään vastaan usko tai älä. Tätä eivät narsistit tunnu tajuavan syvällisesti. Aivoissa heillä vakava puute, minkä vuoksi eivät ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni isovanhemmalla on narsistisia piirteitä, näin olen tulkinnut. Hän jätti pienen lapsen vahtimatta ja tämä putosi korkealta ja mursi kätensä. Kyseessä oli kallioinen rantajyrkänne, ja lapsi olisi voinut hukkua jos olisi kierinyt veteen asti. Oli ensimmäinen kerta, kun lapsi oli hänelle hoidossa, vaisto sanoi ettei ihmiseen voi luottaa, mutta ulkopuolisten painostuksesta jätin (mummot rakastaa aina lapsiaan, täytyyhän Hilman saada hoitaa, älä ole noin julma Hilmaa kohtaan jne.)
Jouduimme olemaan samoissa sukujuhlissa ja mummeli alkoi kehuskella lapseni onnettomuudella. Todella, todella erikoinen tilanne. Mummo rehvasteli ja naureskeli, miten X:kin silloin putosi jyrkänteeltä ja oli niin mustelmilla. Kaikki menivät hiljaiseksi. Kerroin tässä välissä joutuneeni selittämään lääkärissä, mistä vammat tulivat ja miksei lasta vahdittu, ja se tuntui minusta hirveältä, plus lapset kivut jotka jatkuivat monta viikkoa.
Mummo jatkoi ja kertoi käyneensä lapseni kanssa myös suolla, jonne olisi voinut hukkua jos astuu harhaan sekä toisella kalliolla, jossa voisi halkaista päänsä. Kaikki tuijottivat mummoa vaivaantuneina, kunnes jatkettiin muusta aiheesta.
Mitä hitsiä tää oli, ja miksi ihmeessä narsisti kertoo suureen ääneen omista laiminlyönneistään? Vai onko hän muulla tavoin sekopää, tai sekä narsisti että sekopää?
Noin ne oikeasti juuri tekevät, että kun on yleisöä, kertovat kuvottavia tekosiaan. Jostain syystä.
Exä halusi että olemme kavereita vielä eron jälkeen ja tyhmänä en tajunnut että se oli vain hänen kannaltaan kiva ratkaisu kun ei halunnut luopua saavuttamistaan eduista. Kävi ilmaiseksi syömässä, ja kertoi noloista kännitoilailuistaan. Sanoin etten halua kuulla.
Kuitenkin hänellä oli kova tarve kertoa, kuin normalisoidakseen pahuutta. Tai saadakseen muut kiusaantumaan. Tai hyväksymään hänet pahuudestaan huolimatta.
Jostain aivoviasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ne oikeasti juuri tekevät, että kun on yleisöä, kertovat kuvottavia tekosiaan. Jostain syystä.
Exä halusi että olemme kavereita vielä eron jälkeen ja tyhmänä en tajunnut että se oli vain hänen kannaltaan kiva ratkaisu kun ei halunnut luopua saavuttamistaan eduista. Kävi ilmaiseksi syömässä, ja kertoi noloista kännitoilailuistaan. Sanoin etten halua kuulla.
Kuitenkin hänellä oli kova tarve kertoa, kuin normalisoidakseen pahuutta. Tai saadakseen muut kiusaantumaan. Tai hyväksymään hänet pahuudestaan huolimatta.
Jostain aivoviasta on kyse.
Narsisti haluaa palveluksia ja äidin. Tai seksiä ja palveluksia. Olit eka jälkimmäinen, sitten ensimmäinen.
https://areena.yle.fi/1-4468804
Anders, minä ja hänen 23 muuta naistaan.
Narsisti ja pelastajasyndroomainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäni kanssa teetettiin dna-testit ja liityttiin sinne nettisukututkimusjuttuun.
Jossain juhlissa tuli sitten puhe että tämmöset teetettiin. Ex mieheni kertoi vuolaasti omaa sukutarinaansa ja löytyipä sieltä joku pikkujulkkiskin. Kun hänen turinansa oli ohitse, kysyttiin minultakin, että no mitäs minun sukutaulusta löytyi. Kerroin lyhyesti ja mainitsin myös, että olen eräälle meidän historian valtiopäänmiehellelin sukua. Onhan se hauska yksityiskohta.
Kotimatkalla mies sai järjettömät kilarit, että miten kuvittelen KENENKÄÄN olevan kiinnostunut typeristä sukututkimuksistani, koska olen niin täydellisen epäkiinnostava ihminen. Enkä osaa edes kertoa asioita kiinnostavasti.
Kun sanoin että minultahan kysyttiin ja ihmiset nyt muutenkin siellä jutteli kaikenlaista, niin lopputulos oli se, että minä olinkin alkanut huutamaan hänen päälleen kuinka olen sukua presidentille, olen sukua presidentille!
Ja muut olivat katsoneet minua säälien ja suurta myötähäpeää tuntien. Kaikki olivat vaihtaneet merkitseviä katseita keskenään, koska olin vain huutanut presidenttiasiaani suu vaahdossa. Mieheni olisi halunnut vajota maan alle. Kukaan ei kysynyt minulta mitään eikä kukaan edes katsonut minua koska olin niin järkyttävä pää punaisena ja hikisenä raivotessani.
Kuulostaa tutulta. Silloin kun vielä olin narsistipuolison kanssa aloin lopulta välttelemään tilanteita, joissa oli muitakin ihmisiä. Pelkästään se, että jutteli normaalisti esim. jonkun sukulaisen kanssa joissain syntymäpäivä tms. tilanteissa sai narsistin raivoamaan kotimatkalla sitten. Saattoi olla ihan mykkänä, vihaisuutta huokuen tai sitten tuli juuri tuollaista kommenttia että hävetti minkä näköisenä olit siinä, ostaisit itelles kunnollisia vaatteita yms. Yritti usein myös jotenkin nolata siinä muiden edessä sanomalla jotain henkilökohtaista ikäänkuin vitsinä. Onneksi tuo kaikki on jo mennyttä elämää, ja siitä pääsi irti. Toipumiseen kyllä menee aikaa.
Tuttua. En voinut olla oma itseni, kun olimme yhdessä ja tapasimme ihmisiä. Aina jälkeenpäin sitten kuului, kuinka olin teeskennellyt ja esittänyt. Toki olen vieraskorea, mutta niin on hänkin. Yksissä juhlissa vähän pakosta molempien piti kiittää vieraita punellä puheella. Pidin lyhyen, hyvin omantyyliseni kiitospuheen, yksinkertaisen ja kiittäen ihmisiä erikseen. Se meni kuulemma aivan päin helvettiä. Tosin juhlassa joillakin oli tippa linssissä (minä myös) ja sain monta halausta. Mutta joo. Ei ollut kiva olla pariskuntana ihmisten kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua. En voinut olla oma itseni, kun olimme yhdessä ja tapasimme ihmisiä. Aina jälkeenpäin sitten kuului, kuinka olin teeskennellyt ja esittänyt. Toki olen vieraskorea, mutta niin on hänkin. Yksissä juhlissa vähän pakosta molempien piti kiittää vieraita punellä puheella. Pidin lyhyen, hyvin omantyyliseni kiitospuheen, yksinkertaisen ja kiittäen ihmisiä erikseen. Se meni kuulemma aivan päin helvettiä. Tosin juhlassa joillakin oli tippa linssissä (minä myös) ja sain monta halausta. Mutta joo. Ei ollut kiva olla pariskuntana ihmisten kanssa tekemisissä.
Oma puoliso haukkui kotimatkalla minut lyttyyn kun festarien kaljateltassa juttelin lyhyesti hänen kollegansa kanssa bändistä, joka soitti lavalla. Siis lähinnä kehuimme iloisesti illan yhtyettä ja tunnelmaa. Yritin kuulemma olla älykäs ja epäonnistuin small talkissa.
Narsistit etsivät aina epäkohtia