Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
6601/10671 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shirly ja Eve, lusikkanarskuilijat

Mene muualle jankkaamaan tuota typerää mantraa. Pakkomielteesi kaipaa hoitoa pelle.

Vierailija
6602/10671 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tullut konfliktien selvittelystä mitään, kun toinen ei ottanut ikinä mistään vastuuta vaan yleensä asia kääntyi jotenkin minun syykseni ja minä pyysin anteeksi. Saattoi myös tapahtua niin, että jostain ihan mitättömästä asiasta tuli ihan hirveä riita. Jos yritin täysin asiallisesti ottaa esille jonkun mieltäni vaivaavan asian, hän hikeentyi ja vauhkosi että ei jaksa tällaista riitelyä ja että asiat on niin vaikeita. Ongelma oli aina siinä, että minä tunnen, toimin tai reagoin väärin. Ei ollut mitään hyötyä yrittää selittää, että me molemmat vaikutamme toisiimme. Hänellä oli myös taipumus laittaa päähäni ajatuksia joita siellä ei oikeasti ollut. Väitti puolivitsillä minun pystyvän helposti hylkäämään hänet ja siirtymään uuteen mieheen. Väitti myös (jälleen osin vitsillä) minun olevan niin mustasukkainen ettei hän saa edes tervehtiä kadulla naisia. Hän tuntui aika usein puhuvan ihan kuin tietäisi minua itseäni paremmin mitä ajattelen.

Suhteen aikana yritin ilmaista hänelle epävarmuuttani liittyen tiettyyn naiseen hänen työpaikallaan. Minua on petetty aiemmin ja tiedostan, että pelkäsin satutetuksi ja hylätyksi tulemista. Näistä asioista ei kuitenkaan voinut asiallisesti keskustella, koska hänen mukaansa olin vain liiallisen mustasukkainen ja sillä selvä. Ei ymmärtänyt yhtään miten hän itse saattaa asioihin vaikuttaa. Erottuamme hän päätyi saman tien yhteen tämän naistyökaverinsa kanssa. Yhä vaan kuitenkaan koskaan ei myöntänyt omaa osuuttaan suhteen kariutumisessa. Koko suhteen loppu oli yksi valtava epämääräinen sotku johon liittyi hirveästi epäselvyyksiä.

Eron jälkeen oli erittäin vaikeaa, koska olin täysin sekaisin mikä on totta. Ikävöin suhteen hyviä aikoja ja hänen hyviä puoliaan. Jäin jumiin itsesyyllistykseen. En pystynyt käsittämään, että hän voisi oikeasti olla narsistinen. Mieli käänsi asiat koko ajan toisin. Päähäni ei vaan mahtunut se, että hän on saattanut täysin sumeilematta valehdella minulle ja manipuloida minua. Sellaista on vaikea uskoa kenestäkään, koska itse ei toimi niin.

Toi on niin tyypillistä. He syyttävät asioista, joita itse tekevät tai kokevat. Ovat luoneet sinusta kuvan, jonka mukaan tulkitsevat sinya ja suuttuvat, kun toimit kuvan vastaisesti.

Sinä tiesit tuosta naisesta. Järjesi vaan blokkasi tietoa yhdessä eksäsi kanssa.

Sam Vakninilla olisi sinulle hyviä videoita, kun vaan löydät ne oikeat. Taannoin kuuntelin yhtä siitä miten aivomme menevät sekaisin, koska neuronimme asettuvat narsistin neuroneiden rytmiin. Siksi on sekaisin ja outo ja itse jopa tunsin narsistin tunteita ja aloin käyttäytyä samalla tavalla.

Toivottavasti voit jo hyvin!

Mitä nuo neuronit on. Toivottavasti muuttuu myös omaan rytmiin.

Jälkeenpäin kelannut, että keskustelussa hän halusi katseen. Jos olisi puolittain, puhuu sinnepäin, ei käy. Hän haluaa että käännyt täysin häneen päin, ja alkaa venyttää puhetta, ei ole mitään "keskustelua", vain testi miten paljon saa toisen aikaa hämmentämällä. Saako reaktion suututtamalla. Lukee ilmeitä, eleitä.

Jos kädessäni oli jotain, ihan mitä tahansa vaikka tiskiharja, hän otti sen kädestä muka vahingossa, koska toisella ei saa olla mitään. Ei mitään muuta huomionkohdetta.

Näin jälkeenpäin on käsittämätöntä miten ei silloin tajunnut. Jollain tasolla tunsi ettei tämä voi olla niin, mutta kun oli vähitellen totutettu, sietokyky oli venynyt ja vääristynyt.

Myöskin kun ihmetellään miksi roikuit siinä, kyllä se oli narsisti joka aina, kun itse luuli että tämä on vihdoinkin ohi, roikkui. Juuri silloin taas puhelin hälytti. Aivan kuin se olisi tiennyt. Tuntui jopa yliluonnolliselta miten se osasikin häiritä juuri silloin. Vaikka itse olin aikatauluistani kertonut ja itse puhelimeen vastasin ja se kaduttaa.

Jos yritti jotain omaa erillistä, vaikka uuteen työpaikkaan lähtöä, sitä varmemmin hän yllättäin häiritsi.

Narsistista pitää yrittää eroon huomaamatta, vähitellen feidata. Se on loinen, saastaisin mitä olla voi eikä jätä rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6603/10671 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tullut konfliktien selvittelystä mitään, kun toinen ei ottanut ikinä mistään vastuuta vaan yleensä asia kääntyi jotenkin minun syykseni ja minä pyysin anteeksi. Saattoi myös tapahtua niin, että jostain ihan mitättömästä asiasta tuli ihan hirveä riita. Jos yritin täysin asiallisesti ottaa esille jonkun mieltäni vaivaavan asian, hän hikeentyi ja vauhkosi että ei jaksa tällaista riitelyä ja että asiat on niin vaikeita. Ongelma oli aina siinä, että minä tunnen, toimin tai reagoin väärin. Ei ollut mitään hyötyä yrittää selittää, että me molemmat vaikutamme toisiimme. Hänellä oli myös taipumus laittaa päähäni ajatuksia joita siellä ei oikeasti ollut. Väitti puolivitsillä minun pystyvän helposti hylkäämään hänet ja siirtymään uuteen mieheen. Väitti myös (jälleen osin vitsillä) minun olevan niin mustasukkainen ettei hän saa edes tervehtiä kadulla naisia. Hän tuntui aika usein puhuvan ihan kuin tietäisi minua itseäni paremmin mitä ajattelen.

Suhteen aikana yritin ilmaista hänelle epävarmuuttani liittyen tiettyyn naiseen hänen työpaikallaan. Minua on petetty aiemmin ja tiedostan, että pelkäsin satutetuksi ja hylätyksi tulemista. Näistä asioista ei kuitenkaan voinut asiallisesti keskustella, koska hänen mukaansa olin vain liiallisen mustasukkainen ja sillä selvä. Ei ymmärtänyt yhtään miten hän itse saattaa asioihin vaikuttaa. Erottuamme hän päätyi saman tien yhteen tämän naistyökaverinsa kanssa. Yhä vaan kuitenkaan koskaan ei myöntänyt omaa osuuttaan suhteen kariutumisessa. Koko suhteen loppu oli yksi valtava epämääräinen sotku johon liittyi hirveästi epäselvyyksiä.

Eron jälkeen oli erittäin vaikeaa, koska olin täysin sekaisin mikä on totta. Ikävöin suhteen hyviä aikoja ja hänen hyviä puoliaan. Jäin jumiin itsesyyllistykseen. En pystynyt käsittämään, että hän voisi oikeasti olla narsistinen. Mieli käänsi asiat koko ajan toisin. Päähäni ei vaan mahtunut se, että hän on saattanut täysin sumeilematta valehdella minulle ja manipuloida minua. Sellaista on vaikea uskoa kenestäkään, koska itse ei toimi niin.

Toi on niin tyypillistä. He syyttävät asioista, joita itse tekevät tai kokevat. Ovat luoneet sinusta kuvan, jonka mukaan tulkitsevat sinya ja suuttuvat, kun toimit kuvan vastaisesti.

Sinä tiesit tuosta naisesta. Järjesi vaan blokkasi tietoa yhdessä eksäsi kanssa.

Sam Vakninilla olisi sinulle hyviä videoita, kun vaan löydät ne oikeat. Taannoin kuuntelin yhtä siitä miten aivomme menevät sekaisin, koska neuronimme asettuvat narsistin neuroneiden rytmiin. Siksi on sekaisin ja outo ja itse jopa tunsin narsistin tunteita ja aloin käyttäytyä samalla tavalla.

Kuulostaa kyllä niin tutulta nuo molemmat kuvaukset narsistin kanssa elämisestä. Olen rauhallinen luonteeltani ja suhteen loppuvaiheessa olin vieras itsellenikin. Se oli tosi ahdistavaa. Tunsin jatkuvaa vihaa ja pinna katkesi ihan pienistäkin asioista. Jotenkin se narsistin käyttäytyminen siirtyi itseenkin, ne samat tunteet. Se oli kuin jokin myrkyllinen umpio. Onneksi se meni ohi kun narsistista pääsi eroon.

Vierailija
6604/10671 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääministeriin kohdistuva narsistinimittely on juuri sitä itseään.

Samoin hänen ympärillään pyörivä lokakampanja.

Näkisin hänet ennemminkin uhrina. Yhteisöllisen narsismin uhrina.

Oli miten oli niin tuo lokakampanja ei ole millään muotoa hyväksyttävää eikä oikeastaan edes tervettä.

Jos hänen ajanviatossa on jotain moitittavaa niin ei sitä hoideta niin että useamman viikonjälkeen julkaistaan kuvia/videoita ja vihjaillaan niitä olevan lisääkin.

Jos pääministerin paikalla olisi tavis niin puhuttaisiin jo vainoamisesta ja vähintään lukuisista kunnianloukkauksista yms.

Marin ei ole syyllinen siihen mitä toiset ihmiset tekevät. Harmillista että hän on alentunut pyytämään anteeksi muiden tekemisiä julkisesti.

Eiköhän jokaiselle narsistin uhrille ole jollain tavoin tuttua tuo kuinka Marinia julkisesti nyt kohdellaan.

Kun näin tuon videon, jossa Marin vetosi ihmisiin itkua esittämällä, niin tuli aika outo olo. Se oli esittämistä, ja se että Marin käytti Ukrainan sotaa siirtääkseen huomiota pois omasta käyttäytymisestään oli halveksuttavaa.

Mielestäni se ei ollut esittämistä, näytti aidosti haavoittuneelta. Kyllä siitä näki että tilanne on koskettanut aidosti. Voitteko kuvitella että vaikkapa Trump pyytäisi anteeksi ja liikuttuisi samoin kun häntä jostain lehdistössä syytetään? Ei, Trump on täyttä teflonia ja yksikään skandaali ei ole häntä koskettanut ja syyttää tilanteista kaikkia muita. Marin sen sijaan on ottanut vastuuta jopa niistä teoista (julkaisu ym.) mitä kaverinsa ovat tehneet. Ei kuulosta narsistilta. Tiedän, että narsistit voivat näytellä tunteita tai vaikkapa itkua, mutta minusta tuossa ei ollut narsismiin viittaavaa kuitenkaan vaan ihan aidosti on tilanne koskettanut ja ottaa opiksi. Se on sitten eri kysymys olisiko lehdistön pitänyt kaikki materiaali julkaista vai käyttää vähän lisää harkintaa että mikä on yksityistä tai mikä ylittää uutiskynnyksen.

Hg tudor on analysoinut, Marin, a famous empath (alk. 8:30)

Watch "10 Famous Empaths : Part 1" on YouTube

Marinhan ei ole pyytänyt anteeksi. Marin on sanonut jatkavansa toimintaansa ja vaan toivoisi, ettei kenenkään tarvitsisi nähdä kuvamateriaalia.

Hänen itkunsa ei ihan lähtenyt käyntiin. Silmät eivät kyyneltyneet. Eivät menneet punaisiksi. Nenä ei alkanut vuotaa. Ääni ei värissyt, vaan puhui paatoksella.

Hg Tudor meni tässä metsään. Ja nyt koko tiliä ei enää ole.

En tee pelkän itkun perusteella kenenkään narsistisuudesta tai empaattisuudesta arvioita. Olen nähnyt kun psykonarsisti tekoitkee ja myös kun narsistin silmät oikeasti kostuvat. Kyllähän narsistejakin harmittaa asiat, peittävät vaan nopeasti hyökkäykseen. Hg Tudorin löytää täältä: https://narcsite.com/

Vierailija
6605/10671 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samantyylistä koin. Erosta on jo aikaa, mutta yhä edelleen mieleen tulee tilanteita, joista niiden tapahtuessa olin vähän ymmälläni. Esimerkiksi usein, kun hän halusi lähteä elokuviin tai muualle yksinään (en siis tiennyt aikeistaan etukäteen, vasta jälkeenpäin), niin riita syntyi jostain mitättämästä asiasta. Sitten hän paineli ulos ovesta ja ei antanut kuulua itsestään mitään. Myöhemmin aina selvisi, että oli ollut milloin missäkin. Ja syyhän oli toki minun, kun en ollut ollut samaa mieltä.

Muistan kai tapauksia siksi, että ne ovat herättäneet tunteita ja ehkä alitajuisia epäilyksiä, ovat olleet outoja tapahtuessaan. Luulen, että monesta asiasta minulle valehdeltiin. En oikeastaan edes halua tietää mistä kaikesta. Rahaa ei ollut koskaan mihinkään, paitsi hänen kalliiseen harrastukseensa. Erossa sitten paljastui, että rahan ja omaisuuden määrä eivät olleet ongelma, vaan se, ettei hän halunnut käyttää sitä muihin kuin itseensä. Lapset ja minä pukeuduimme kirpparivaatteisiin, kun hänellä oli allaan kymmenien tuhansien moottoripyörä ja tekniikka siihen päälle. Isoa hääpäivää ei ollut vara juhlia, mutta rahat löytyivät moottoripyöräturneelle jne.

Toisaalta on ollut helppo unohtaa: eihän sitä ihmistä joksi hänet kuvittelin ollut edes olemassa.

Vierailija
6606/10671 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääministeriin kohdistuva narsistinimittely on juuri sitä itseään.

Samoin hänen ympärillään pyörivä lokakampanja.

Näkisin hänet ennemminkin uhrina. Yhteisöllisen narsismin uhrina.

Oli miten oli niin tuo lokakampanja ei ole millään muotoa hyväksyttävää eikä oikeastaan edes tervettä.

Jos hänen ajanviatossa on jotain moitittavaa niin ei sitä hoideta niin että useamman viikonjälkeen julkaistaan kuvia/videoita ja vihjaillaan niitä olevan lisääkin.

Jos pääministerin paikalla olisi tavis niin puhuttaisiin jo vainoamisesta ja vähintään lukuisista kunnianloukkauksista yms.

Marin ei ole syyllinen siihen mitä toiset ihmiset tekevät. Harmillista että hän on alentunut pyytämään anteeksi muiden tekemisiä julkisesti.

Eiköhän jokaiselle narsistin uhrille ole jollain tavoin tuttua tuo kuinka Marinia julkisesti nyt kohdellaan.

Kun näin tuon videon, jossa Marin vetosi ihmisiin itkua esittämällä, niin tuli aika outo olo. Se oli esittämistä, ja se että Marin käytti Ukrainan sotaa siirtääkseen huomiota pois omasta käyttäytymisestään oli halveksuttavaa.

Mielestäni se ei ollut esittämistä, näytti aidosti haavoittuneelta. Kyllä siitä näki että tilanne on koskettanut aidosti. Voitteko kuvitella että vaikkapa Trump pyytäisi anteeksi ja liikuttuisi samoin kun häntä jostain lehdistössä syytetään? Ei, Trump on täyttä teflonia ja yksikään skandaali ei ole häntä koskettanut ja syyttää tilanteista kaikkia muita. Marin sen sijaan on ottanut vastuuta jopa niistä teoista (julkaisu ym.) mitä kaverinsa ovat tehneet. Ei kuulosta narsistilta. Tiedän, että narsistit voivat näytellä tunteita tai vaikkapa itkua, mutta minusta tuossa ei ollut narsismiin viittaavaa kuitenkaan vaan ihan aidosti on tilanne koskettanut ja ottaa opiksi. Se on sitten eri kysymys olisiko lehdistön pitänyt kaikki materiaali julkaista vai käyttää vähän lisää harkintaa että mikä on yksityistä tai mikä ylittää uutiskynnyksen.

Hg tudor on analysoinut, Marin, a famous empath (alk. 8:30)

Watch "10 Famous Empaths : Part 1" on YouTube

Marinhan ei ole pyytänyt anteeksi. Marin on sanonut jatkavansa toimintaansa ja vaan toivoisi, ettei kenenkään tarvitsisi nähdä kuvamateriaalia.

Hänen itkunsa ei ihan lähtenyt käyntiin. Silmät eivät kyyneltyneet. Eivät menneet punaisiksi. Nenä ei alkanut vuotaa. Ääni ei värissyt, vaan puhui paatoksella.

Hg Tudor meni tässä metsään. Ja nyt koko tiliä ei enää ole.

En tee pelkän itkun perusteella kenenkään narsistisuudesta tai empaattisuudesta arvioita. Olen nähnyt kun psykonarsisti tekoitkee ja myös kun narsistin silmät oikeasti kostuvat. Kyllähän narsistejakin harmittaa asiat, peittävät vaan nopeasti hyökkäykseen. Hg Tudorin löytää täältä: https://narcsite.com/

Etupäässä itsesääli saa itkemään.

Vierailija
6607/10671 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Watch "Knowing the Narcissist" on YouTube

https://youtube.com/c/KnowingtheNarcissist

Hg Tudor on muuttanut tänne.

Vierailija
6608/10671 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen ihminen voi olla ammatissaan sen ominaisuuden tietämättään saanut!

Tässä esimerkkinä lista ammateista joissa riski on sen ominaisuuden "pakolla" ominut jopa tietämättään etekin kun ammatin rooli vaatii narsismisuuden ominaisuutta niin hyvään kuin vähemmän hyvään ellei jopa pahaan tarkoitukseen:

– Lääkäri

– Sairaanhoitaja

– Lakimies

– Uskonnollinen johtaja

– Opettaja

– Psykoterapeutti

– Poliisi

– Elämänvalmentaja

– Esimies

– Poliitikko

– Lippukunnan johtaja

– Sosiaalityöntekijä

– Vartija

– Urheiluvalmentaja

– Vapaaehtoistyöntekijä

Vierailija
6609/10671 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkkinä lista ammateista joissa riski on sen ominaisuuden "pakolla" ominut jopa tietämättään etekin kun ammatin rooli vaatii narsismisuuden ominaisuutta niin hyvään kuin vähemmän hyvään ellei jopa pahaan tarkoitukseen:

– Lääkäri

– Sairaanhoitaja

– Lakimies

– Uskonnollinen johtaja

– Opettaja

– Psykoterapeutti

– Poliisi

– Elämänvalmentaja

– Esimies

– Poliitikko

– Lippukunnan johtaja

– Sosiaalityöntekijä

– Vartija

– Urheiluvalmentaja

– Vapaaehtoistyöntekijä

Mitä ihmettä? Narsisti syntyy tieteellisen tiedon mukaan varhaislapsuuden kaltoinkohtelun ja geneettisten ominaisuuksien seurauksena. Kyllä jokaisessa ammatissa on varmasti narsisteja...

Vierailija
6610/10671 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Lääkäri

– Sairaanhoitaja

– Lakimies

– Uskonnollinen johtaja

– Opettaja

– Psykoterapeutti

– Poliisi

– Elämänvalmentaja

– Esimies

– Poliitikko

– Lippukunnan johtaja

– Sosiaalityöntekijä

– Vartija

– Urheiluvalmentaja

– Vapaaehtoistyöntekijä

Narsismin siemenet kylvetään lapsuudessa.

Narsistinen aikuinen hakeutuu hanakasti em. ammatteihin.

Vierailija
6611/10671 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Sanna Marinin keskustelutyyli?

Vierailija
6612/10671 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Sanna Marinin keskustelutyyli

Meneppä takaisin ylilaudalle trollaamaan🤪

Vierailija
6613/10671 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä lista. Juuri näitä piirteitä omalla narskullani on. On/off suhde kesti reilun vuoden narskun jättäen mut KYLMÄSTI JA TUNTEETTOMASTI kun paljastin hänet. Nyt uusi uhri tietysti kainalossa ja sama jatkuu. Listaan vois vielä lisätä että: narsisti ei muutu.

Vierailija
6614/10671 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös tällaisen naisten kaataja narsistin johon valitettavasti itse sorruin moneen kertaan. Hirvittävää tuhoa saanut aikaan.

Vierailija
6615/10671 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo neuronit on. Toivottavasti muuttuu myös omaan rytmiin.

Jälkeenpäin kelannut, että keskustelussa hän halusi katseen. Jos olisi puolittain, puhuu sinnepäin, ei käy. Hän haluaa että käännyt täysin häneen päin, ja alkaa venyttää puhetta, ei ole mitään "keskustelua", vain testi miten paljon saa toisen aikaa hämmentämällä. Saako reaktion suututtamalla. Lukee ilmeitä, eleitä.

Jos kädessäni oli jotain, ihan mitä tahansa vaikka tiskiharja, hän otti sen kädestä muka vahingossa, koska toisella ei saa olla mitään. Ei mitään muuta huomionkohdetta.

Näin jälkeenpäin on käsittämätöntä miten ei silloin tajunnut. Jollain tasolla tunsi ettei tämä voi olla niin, mutta kun oli vähitellen totutettu, sietokyky oli venynyt ja vääristynyt.

Myöskin kun ihmetellään miksi roikuit siinä, kyllä se oli narsisti joka aina, kun itse luuli että tämä on vihdoinkin ohi, roikkui. Juuri silloin taas puhelin hälytti. Aivan kuin se olisi tiennyt. Tuntui jopa yliluonnolliselta miten se osasikin häiritä juuri silloin. Vaikka itse olin aikatauluistani kertonut ja itse puhelimeen vastasin ja se kaduttaa.

Jos yritti jotain omaa erillistä, vaikka uuteen työpaikkaan lähtöä, sitä varmemmin hän yllättäin häiritsi.

Narsistista pitää yrittää eroon huomaamatta, vähitellen feidata. Se on loinen, saastaisin mitä olla voi eikä jätä rauhaan.

Etsi youtubesta binauraleita, jos vielä on tai tulee paha olo. Esim trauma, let go past, heal, serotonine and dopamine, broken heart jne ja perään binaural. Jason Stephensonilla on laadukkaita, mutta eniten uneen.

Nämä ohjaavat aivoaaltoja takaisin oikeaan tasapainoon. Narsisti virittää päähän "väärän kanavan" ja siihen jää luuppiin. Vähän kuin hypnoosi, josta pitää osata herättää itsensä.

Vierailija
6616/10671 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit eivät koskaan muutu. He vaihtavat kumppaneita, mutta eivät muuta luonnettaan. He jatkavat valehtelua eivätkä koskaan ota vastuuta muille aiheuttamistaan haitoista. Erittäin vakava vahinko.

Vierailija
6617/10671 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen myös tällaisen naisten kaataja narsistin johon valitettavasti itse sorruin moneen kertaan. Hirvittävää tuhoa saanut aikaan.

Annoitko kakkosta?

Vierailija
6618/10671 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja vaikein askel on tuhota narsistin rakentama valheellinen maailmankuva omasta miekestään, esteet ja karsina, johon uhri on istutettu. Mikään näistä ei pidä paikkaansa.

Maailma on kivempi, muut ihmiset ystävällisempiä ja uhri täysin vapaa elämään ja toteuttamaan itseään. Luonnossa liikkuminen auttaa tässä vaiheessa, alkaa hahmottaa miten narsistin maailma on vain hänen pienen mielensä sisällä, ei uhrin. Narsisti ei määrää siirä, miten maailma toimii.

Vierailija
6619/10671 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää puhuko enää Shirlystä ja Evestä

Vierailija
6620/10671 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taannoin tuli dokumentti Andersista ja hänen 24:stä naisestaan. Tuli elävästi mieleen oma kokemus pleijeri-narsistista, jolla oli useita suhteita ja virityksiä koko ajan käynnissä. Hän oli erittäin hyvännäköinen, hyvin sosiaalinen, auttavainen ja todella mukava kaikille. Mutta ai että kuinka hän pilasikaan monen naisen elämän ja jätti lapsia jälkeensä kuin sieniä sateella.

Mielestäni oli hyvin hämäävää, että naiset puhuivat Andersista niin kuin hän olisi ollut kiltti. Kyllä narsistit osaavat olla, ei voi muuta sanoa.