Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
5781/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites jos ois kaksi narsistia parisuhteessa?

Valitettavasti omat vanhempani. Molemmat eri tavoin, joten tukivat mainiosti toisiaan ja pönkittivät omaa erinomaisuuttaan yhdessä muita vastaan. Lapset sijaiskärsijöitä, varsinkin jos eivät suoriutuneet heidän vaatimuksistaan ja arvojensa ihailusta. Muistan vieläkin keskustelut, joissa isäni laukoi mitä kummallisimpia rasistisia ja fasistisia väittämiään ja vaati äitiäni, joka oli toki samaa mieltä, kommentoimaan myöntävästi niihin. Muut tuomittiin epäröimättä, jos edustivat erilaista elämänkatsomusta tai mielipiteitä, ja itsensä ylentäminen muiden kustannuksella oli itseisarvo.

Onneksi tajusin kupletin juonen jo melko varhain ja aloin kritisoida sitä voimakkaasti murrosiän lähestyessä, mistä tietenkin sain erilaisia rangaistuksia: kiristystä, uhkailua, väkivaltaa, eristystä, ivaamista, ruuatta jättämistä, häpäisemistä jne. Eivät halunneet hyväksyä minua lapsenaan, koska en täyttänyt heidän toiveitaan ja käskyjään. Silti en kadu yhtään, että tunnistin nuo hirviömäiset käytösmallit ja pyrin niistä eroon. 

Vierailija
5782/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista vahinkoa narsisti aiheuttaa lapsilleen? Ala-asteikäiselle? Vanhempi lapsi kai osaa jo puolustautua tai ymmärtää, että vastapuoli on päästään pipi?

No, itse olin pitkästi yli 30, ennenkuin a ymmärsin, miten väärin on kohdeltu b että vanhempani on narsistinen c että mikä merkitys sillä mulle oikeasti on.

Jos on kyse lapsesta, niin miten ihmeessä hän pystyisi suojaamaan itseään ja käsittämään kaltoinkohtelun, kun se on tyypillisesti aikuisillekin vaikeaa?

Minä tajusin vasta 40'v. Koko elämäni selitellyt kaiken aina parhain päin. Olen kärsinyt koko ikäni kroonisesta stressistä ja sen tuomista autoimmuunisairauksista ja paino- ja uniongelmista. Töissä jaksan käydä sinnillä, perhettä en ole osannut perustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5783/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5784/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista vahinkoa narsisti aiheuttaa lapsilleen? Ala-asteikäiselle? Vanhempi lapsi kai osaa jo puolustautua tai ymmärtää, että vastapuoli on päästään pipi?

No, itse olin pitkästi yli 30, ennenkuin a ymmärsin, miten väärin on kohdeltu b että vanhempani on narsistinen c että mikä merkitys sillä mulle oikeasti on.

Jos on kyse lapsesta, niin miten ihmeessä hän pystyisi suojaamaan itseään ja käsittämään kaltoinkohtelun, kun se on tyypillisesti aikuisillekin vaikeaa?

Minä tajusin vasta 40'v. Koko elämäni selitellyt kaiken aina parhain päin. Olen kärsinyt koko ikäni kroonisesta stressistä ja sen tuomista autoimmuunisairauksista ja paino- ja uniongelmista. Töissä jaksan käydä sinnillä, perhettä en ole osannut perustaa.

Perustin perheen (narsistin kanssa tietysti) ja jouduin päästämään irti työelämästä pitkäksi aikaa.

Voimia sinulle

Vierailija
5785/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistilla on ilmiömäisen v-tumainen kyky onnistua pahoittamaan toisen mieli ja ns. vetämään matto jalkojen alta silloin, kun sitä vähiten odottaa.. Toivottavasti sitten saa siitä jotain järisyttävää mielihyvää, että edes jotain hyötyä on jollekin tuollaisesta käytöksestä. Normaalin ihmisen vaikea ymmärtää tuon käytöksen logiikkaa. No, ei siinä mitään. Juuri nyt vihaan tuota henkilöä.

Se on se heikko itsetunto.

Tämä! Narsistinen mieheni myönsi vahingossa sivulauseessa tämän. Tyyppinä hän juuri se joka kehuu, kun tarvitsee jotain palvelusta. Tai kelpaan seuraksi lenkille, kunnes hän saa hetkensä jolloin pudottaa varoittamatta jokin esim. kommentti ulkonäöstäni tai toteaa kylmän viileästi mä lähden viikonlopuksi reissuun. Minua ei tietenkään sinne tarvita. Näitä riittää.

Nyt etsin väylää poistua hiljalleen elämästään, narskun kanssa kun se ei ole todellakaan muuten mahdollista!

Siihen ei auta mikään muu kuin sun painaminen matalaksi, narsistin persoonan lähtökohta kun on se itsetunnon heikkous.

Siitä lähtee kaikki: itsekorostus, se miltä yrittää näyttää, millaiseen seuraan hakeutuu, miten käyttäytyy.

Vierailija
5786/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ed. kommentti meni toisen kommentin völiin!

Vierailija
5787/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni paljastui narsistiksi vasta kun menimme naimisiin. Nyt hiljattain.

Ennen viehätti hänen arroganttius. Ajattelin sen olevan särmikästä. Ennen viehätti pieni varautuneisuus. Ajattelin et häntä on loukattu.

Eräs toisteinen riita sai hänet näyttäytymään toisin. Upea arroganttius on itseasiassa vaan v vaikea ihminen. Lapsi, joka aina on tyytymätön ja valittaa. Viehättävä varautuneisuus oli omaa uskoani että hän on vain haavoittunut eikä siksi pysty antaa vuolaasti. Mitään... Olen tajunnut että hän on täysin empatiakyvytön. Itsekäs. Huono rakastamaan, antamaan mitään, ilman että se hyödyttää häntä itseään.

"Never under estimate the Power of denial".

Tämä lienee monelle narsistin uhrille tuttua.

Lähde ja nopeasti.

Olen tuntenut kanssa muutaman tällaisen hillityn, rauhallisen ja arrogantin narsistin. Huomasin sitten myöhemmin että se mitä luulin rauhallisuudeksi olikin sisäistä kertakaikkista tietynlaista tunnetyhjyyttä, ikäänkuin tyhjää löisi, kylmyyttä, suunnitelmallisuutta ja juonittelua. Samoin hillitty käytös tietoista jonka aikana narsisti seurasi muiden ilmeitä tarkasti. Kyse ei ollutkaan siis älykkyydestä tai "hassusta" arroganttiudesta niinkuin luulin ym. vaan päinvastoin kun narsisti oli esim. hiljaa niin ei sillä aidosti ollut mitään sanottavaa halusi vain silloin imeä muiden ajatuksia ja persoonia itselleen saaliiksi. Omat ajatukset muilta varastettuja. Arroganttiuskin oli vaan lopulta tosiaan kiukuttelua kun katsoin esim. kerran miten kohteli erästä häntä auttanutta ihmistä kuin roskaa ylimielisesti aivan ilman mitään syytä. Sen vuoksi että narsisti itse koki itsensä niin huonoksi silloin. Ei sen vuoksi että oikeasti kokisi olevansa jotenkin parempi vaikka sitä näytteli. Se on niin läpinäkyvää, vaikka narsisti uskookin että sitä hänen huonommuuden tunnettaan ei muut näe... Narsistin koko persoona on yksi valhe muiden joukossa ja se kun särkyy niin siitä ei ole paluuta. Sehän se on, että uudet uhrit ajattelee että no mutta eihän narsisti nyt minua kohtaan olisi kylmä ja ylimielinen koskaan noin, joitakin muita kohtaan vaan, ja siihen on varmaan joku hyvä syy... mutta totuus selviää kyllä ennemmin tai myöhemmin. Narsisti ei välitä kenestäkään. Ainoa millä on merkitystä on saamansa huomio, hyvä tai paha. Voi olla, että kuvittelet tuntevasi narsistin mutta et olekaan vielä koskaan nähnyt mitä pahinta tekee uhreilleen, koska ne henkiset pahoinpitelyt tehdään ns. suljettujen ovien takana. Sitten kun se kohdistuu sinuun niin on liian myöhäistä. Nämä ihmiset eivät muutu. Suosittelen varomaan ja väistämään.

Kiitos! Nämä olivat todella hyvät kuvaukset. Se on erittäin järkyttävä hetki, kun tajuaa, miten toisen vetäytyminen onkin tunnemaailman tyhjyyttä eikä tervettä harkitsevuutta. Ja se järkytys kun toinen kohtelee kuin roskaa eikä mistään voi keskustella.

Ap

Vierailija
5788/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten muut ihmiset elämässänne suhtautuvat tähän vaikeaan persoonaan? Uskovatko hänen hyvyyteen vai onko pinta alkanut rakoilla?

Kiitos muuten jokaiselle vastanneelle, tämä on ollut todella opettavaista, terapeuttista ja avartavaa. Vertaistuessa on voimaa!

Ap

Hovilampaat uskoo vaikka on poliisiraporttia narsistin touhuista . " NO poliisit nyt kirjoittaa kaikenlaista , ei niitä pidä uskoa". Oma kummitäti oli dg narsisti ja teki kauheita asioita ,mutta hovinsa uskoi hänet syyttömäksi (vaikka oli lusinut Niuvanniemessä , väärinkäsitys). Onneksi pääsin lääkärin ja poliisin avulla lopullisesti eroon noista. On yritetty luikerrella takaisin minun elämään "joko olet parantunut ja rauhoittunut : D". Ei onnistu , se röyhkeys jaksaa aina ihmetyttää , eivät häpeä mitään temppujaan. Tosi pahoja ihmisiä!

Vaikka narsku tuomittaisiin murhasta sekin on väärinkäsitys, jonkun muun tekemä, narsku on uhri. Voi kun tietäsitte mitä ne saa aikaan, tuhoaa monen ihmisen elämän valheillaan ja manipuloinnilla. Täysin kylmäverisiä saastoja! Hyväksikäyttäviä luusereita!

Samaa mieltä. Mutta usein sanotaan että narsistit tuhoaa toisten elämän ja siltä se tuntuu.

Mutta jos oikein mietitään, me joilla on omatunto, me jotka emme vahingoita muita niinkuin narsut tekee, vaan olemme yhä tavallisen hyviä.

Niin emmehän me silloin ole täysin tuhoutuneita! Vain narsistit on tuhoutuneita, kun ihmisyys puuttuu. He eivät myöskään muutu vaan ovat kehityskelvottomia.

Me muut voimme toipua. Vaikka kuinka tuntuisi ettei kukaan voi tajuta mitä on joutunut läpikäymään, ette silti ole yksin. Meitä on monta, sen tästäkin ketjusta huomaa.

Useimmat voi onnitella itseään, että vaikka oli tekemisissä hirviön kanssa, ei itse muuttunut sellaiseksi.

Muistakaa että niiden huonous on niiden omaa syytä. Meidän muiden ei tarvitse ruoskia itseämme loputtomiin.

Kiitos! Ihanasti kirjoitettu ja niin totta. Muistan kun yli 40 vuotta sitten sanoin poliisille (narsistin karkoitus) että minä jatkan nyt onnellisena elämääni eteenpäin mutta narsisti jää rämpimään paskaansa. Ja näinhän se olikin.

Olisi helppo aivan fyysisesti jättää paikka jossa kaikki tapahtui. Mutta aina se ei onnistu. Narsistin agenda oli juuri tunkea kotiini. Suuret oli puheet ja sain vaikutelman että jotain saisin takaisin. Vaan ei, vei kotirauhan, tunki kutsumatta, isäntänä talossa jonka ovessa vain minun nimeni.

On ollut huonoja kämppiä ja tiedän etten saa parempaa, vammauduin henkisesti niin että tulot väheni. Täällä ollaan elävältä haudattuna. Hän sai tietoonsa kaiken mitä minulla oli, sukulaisten mökit ym. Kaikessa on paha muisto.

Hyvä että otit tuon esiin, juuri viime aikoina olen havahtunut juuri tuohon, miten toisen kotiin tunkeutuminen ja siellä monenlainen rajattomuus ovat tärkeitä hälytysmerkkejä. Toisen kotia käytetään kuin omaa eikä esim. piitata kotiinlähtöajoista. Tullaan syömään, juomaan, sotkemaan, metelöimään ja aivan kirjaimellisesti jätetään sotkut toisen ongelmaksi.

Ap

Vierailija
5789/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni paljastui narsistiksi vasta kun menimme naimisiin. Nyt hiljattain.

Ennen viehätti hänen arroganttius. Ajattelin sen olevan särmikästä. Ennen viehätti pieni varautuneisuus. Ajattelin et häntä on loukattu.

Eräs toisteinen riita sai hänet näyttäytymään toisin. Upea arroganttius on itseasiassa vaan v vaikea ihminen. Lapsi, joka aina on tyytymätön ja valittaa. Viehättävä varautuneisuus oli omaa uskoani että hän on vain haavoittunut eikä siksi pysty antaa vuolaasti. Mitään... Olen tajunnut että hän on täysin empatiakyvytön. Itsekäs. Huono rakastamaan, antamaan mitään, ilman että se hyödyttää häntä itseään.

Lähde ja nopeasti.

Olen tuntenut kanssa muutaman tällaisen hillityn, rauhallisen ja arrogantin narsistin. Huomasin sitten myöhemmin että se mitä luulin rauhallisuudeksi olikin sisäistä kertakaikkista tietynlaista tunnetyhjyyttä, ikäänkuin tyhjää löisi, kylmyyttä, suunnitelmallisuutta ja juonittelua. Samoin hillitty käytös tietoista jonka aikana narsisti seurasi muiden ilmeitä tarkasti. Kyse ei ollutkaan siis älykkyydestä tai "hassusta" arroganttiudesta niinkuin luulin ym. vaan päinvastoin kun narsisti oli esim. hiljaa niin ei sillä aidosti ollut mitään sanottavaa halusi vain silloin imeä muiden ajatuksia ja persoonia itselleen saaliiksi. Omat ajatukset muilta varastettuja. Arroganttiuskin oli vaan lopulta tosiaan kiukuttelua kun katsoin esim. kerran miten kohteli erästä häntä auttanutta ihmistä kuin roskaa ylimielisesti aivan ilman mitään syytä. Sen vuoksi että narsisti itse koki itsensä niin huonoksi silloin. Ei sen vuoksi että oikeasti kokisi olevansa jotenkin parempi vaikka sitä näytteli. Se on niin läpinäkyvää, vaikka narsisti uskookin että sitä hänen huonommuuden tunnettaan ei muut näe... Narsistin koko persoona on yksi valhe muiden joukossa ja se kun särkyy niin siitä ei ole paluuta. Sehän se on, että uudet uhrit ajattelee että no mutta eihän narsisti nyt minua kohtaan olisi kylmä ja ylimielinen koskaan noin, joitakin muita kohtaan vaan, ja siihen on varmaan joku hyvä syy... mutta totuus selviää kyllä ennemmin tai myöhemmin. Narsisti ei välitä kenestäkään. Ainoa millä on merkitystä on saamansa huomio, hyvä tai paha. Voi olla, että kuvittelet tuntevasi narsistin mutta et olekaan vielä koskaan nähnyt mitä pahinta tekee uhreilleen, koska ne henkiset pahoinpitelyt tehdään ns. suljettujen ovien takana. Sitten kun se kohdistuu sinuun niin on liian myöhäistä. Nämä ihmiset eivät muutu. Suosittelen varomaan ja väistämään.

Kiitos! Nämä olivat todella hyvät kuvaukset. Se on erittäin järkyttävä hetki, kun tajuaa, miten toisen vetäytyminen onkin tunnemaailman tyhjyyttä eikä tervettä harkitsevuutta. Ja se järkytys kun toinen kohtelee kuin roskaa eikä mistään voi keskustella.

Ap

Minulla sama tilanne. Pitkä liitto takana ja pidempään ole miettinyt kuka tuo ihminen on? Mutta se tyhjyys, vetöytyminen, puhumattomuus, huomionhaku, julkisten ym. seuraan hakeutuminen, valehtelu, salailu, minun syyttäminen vainoharhaiseksi, asioiden vääristely ja vähättely, seksin kieltäminen jne. ovat saaneet miettimään pakoreittiä, vielä kun kykenen siihen.

Vierailija
5790/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ainoastaan tarina naisen vallan vahvistamiseen. Mies ei voi edes vetäytyä harkitsemaan asioita, koska nainen haluaa dominoida miestä kaikin mahdollisin keinoin. Miehen vetäytyminen harkitsemaan asioita eli "mykäksi heittäytyminen". Nainen haluaa väkisin dominoida miestä, ja mies ärtyessään pyrkii pitämään maskuliinisuudestaan kiinni, ja pyrkii olemaan osoittamatta suurempia tunteenpurkauksia. Naisilla on ylivertainen kyky selittää sanoja jonoon, ja rakennella ajatusrakennelmia, joilla manipuloida miestä. Tämä keskustelun narsismista on esimerkki siitä. Miestä syytetään siitä, että hän hallitsee tunteensa eikä pura niitä eli mies vetäytyy. Jos mies purkaa tunteensa keskustelussa, se on pahin virhe, koska se on feminiininen piirre ja nainen näkee tämän heikkoutena. Näin nainen pystyy manipuloimaan, ärsyttämään miestä ja demonisoimaan kaikki miehen teot, hän ei ole hyvä vetäytyessään eikä hän kelpaa purkaessaan tunteitaan, kaikki vaihtoehdot on nainen rakentanut miehen tappioksi.

Miehet, teidän ei tarvitse kestää tällaista. Voitte valita täysin yksinkertaisella tavalla vapauden. Voitte valita rauhan, yksinäisyyden, missä ei ole yhtään kompromissia. Voit valita oman tien, jossa sinä voit pitää kiinni periaatteistasi ja saavutat rauhan. Se ei ole sen arvoista se vääntäminen. Se ei lopu koskaan. Valitse oma tiesi. He yrittävät käyttää seksuaalista häpeää sinua vastaan, menet vaan sen yläpuolelle ja hallitset itseäsi, hallitset ympäristöäsi, ja käytä omaa valtaasi oman ympäristösi rauhoittamiseen. Et ole sama kuin biologinen tarpeesi. Sinun ei tarvitse alistua. Voit hallita itseäsi, ympäristöäsi valitsemalla toisin.

Juuri näin kirjoittaa narsistinen persoona. Ei mitään vastaantulemisen ja kommunikoinnin kykyä, kylmää tunteen siirtoa pois itsestä ja parisuhteesta, halveksuvaa itsekkyyttä. Kehoitus ottaa ympäristö hallintaan on red flag!!

Vierailija
5791/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustin perheen (narsistin kanssa tietysti) ja jouduin päästämään irti työelämästä pitkäksi aikaa.

Voimia sinulle <3 Vaikka elämä meni näin, voidaan tehdä se, mitä näissä olosuhteissa voidaan ja nauttia hyvistä ajoista silloin, kun niitä on.

Just näin, samoin tsemppiä ja halaus sulle <3

Melkein menin naimisiin ja hankin lapset narsistin kanssa. Onneksi pääsin just ennen irti. Sitten olin ikisinkkuna todella pitkään, kunnes jokin aika sitten rakastuin - ja kuinka ollakaan, tyyppi osoittautui sitten taas kerran narsistiksi, tosin täysin erityyppiseksi kuin tuo aiempi suhde, mutta toisaalta ihan samanlaiseksi kuin oma isäni. 

Olen niin kurkkuani myöten täynnä kaikkia narsisteja ja sitä, miten he liimautuvat minuun: narsistipomo palkkaa töihin ilman kakkoshaastattelua, naapurinarsisti tekee juuri minun elämästäni sietämätöntä - muille esittää kivaa heppua, harrastuspiiristä tuttu naristi alkaa esittää rakastunutta ja saa minut suhteeseen kanssaan ja lopulta vain käyttää hyväkseen (raha, seksi, henkinen nyrkkeilysäkki ja muu koe-eläimenä olo), ystäviä, jotka ovat osoittautuneet narsistisiksi. 

Nyt olen perehntynyt aiheeseen pohjamutia myöten ja yritän virittää tutkani äärimmilleen ja myös vahvistaa omat rajat. 

Vierailija
5792/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde ja nopeasti.

Ap

Minulla sama tilanne. Pitkä liitto takana ja pidempään ole miettinyt kuka tuo ihminen on? Mutta se tyhjyys, vetöytyminen, puhumattomuus, huomionhaku, julkisten ym. seuraan hakeutuminen, valehtelu, salailu, minun syyttäminen vainoharhaiseksi, asioiden vääristely ja vähättely, seksin kieltäminen jne. ovat saaneet miettimään pakoreittiä, vielä kun kykenen siihen.

Kyllä sä vielä pystyt. Tuo pakoreitin suunnittelu on jo ensimmäinen askel!

Ja miten sairasta tuo seksin kieltäminen onkaan. Kuinka kiero ja vääristynyt voikaan ihminen olla. Löydetään kyllä ne arimmat ja herkimmät kohdat, joihin iskeä. 

Vierailija
5793/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli on niin surkea narsistista. Annan tähän vielä itselleni luvan. Haluan kuitenkin, että tämä menee ohi. Tiedän, että se menee. Uskon, että se menee. 

Narsisti itse valittaa edelleen jatkuvasti ja jokaiselle, joka jaksaa kuunnella, kahdesta aiemmasta avioliitostaan, miten molemmat eksät ovat tehneet sitä ja tätä paskaa ja olleet hänelle niin kauheita. En halua itse samanlaiseksi, että edes viiden vuoden päästä mouruan samaa laulua. 

Nyt saan toki surra. Mutta loppuelämääni ei yksikään narsisti pilaa!

Vierailija
5794/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa ehkä rasittavinta, ettei vuorovaikutus, koskaan ole normaalia, syvällistä, eikä tyydyttävää. Vaikka olisi oltu tekemisissä monta vuotta niin et koskaan opi oikeasti tuntemaan häntä, suhde ei syvene normaalilla tavalla, kaikki on aina vain manipuloivaa, valheellista, samaa kaavaa toistavaa pelailua narsistin osalta ja pysyy hyvin pinnallisena.

Vierailija
5795/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin kanssa ehkä rasittavinta, ettei vuorovaikutus, koskaan ole normaalia, syvällistä, eikä tyydyttävää. Vaikka olisi oltu tekemisissä monta vuotta niin et koskaan opi oikeasti tuntemaan häntä, suhde ei syvene normaalilla tavalla, kaikki on aina vain manipuloivaa, valheellista, samaa kaavaa toistavaa pelailua narsistin osalta ja pysyy hyvin pinnallisena.

Ja narsistin vanhemman kanssa olet hakannut päätäsi seinään ja tuntenut yksinäisyyttä, turvattomuutta ja irrallisuutta tunnetasolla niin sitten on se kauhunhetki, kun tajuat, että ihminen, johon olet rakastunut ja joka esittää olevansa rakastunut sinuun, on myös tällainen sama tyhjä kuori, jonka kanssa ei tule koskaan pääsemään aitoon tunneyhteyteen ja syvään ihmissuhteeseen. 

Ja sen sisäistäminen ja hyväksyminen, että olet toiselle ihmiselle, läheistä esittävälle, vain sen hetken siinä. Hän ei kaipaa sinua, hän ei rakasta sinua, hänellä ei ole tunnesidettä sinuun. Sinun paikallesi voi vaihtaa toisen.  

Vierailija
5796/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi narsistin kanssa on niin vaurioittavaa. Tunnen itseni saastuneeksi. Ja nöyryytetyksi, tahallaan kiusatuksi. 

Vierailija
5797/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi narsistin kanssa on niin vaurioittavaa. Tunnen itseni saastuneeksi. Ja nöyryytetyksi, tahallaan kiusatuksi. 

Aika jännä...minulla taas täysin vastakohtainen kokemus, eli seksi narsistin kanssa oli lähes jumalaista. Sen takia suhteesta oli niin vaikea päästä irti.

Vierailija
5798/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä...minulla taas täysin vastakohtainen kokemus, eli seksi narsistin kanssa oli lähes jumalaista. Sen takia suhteesta oli niin vaikea päästä irti.

Aika jännä. Narsisti kehumassa "seksitaitojaan".

Vierailija
5799/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa jouduit pahoinpidellyksi?

Vierailija
5800/10671 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Osa haluaa esittää maailmanluokan rakastajaa. Silti siitäkin puuttuu syvemmällä tasolla aito intohimo ja kohtaaminen ja vuorovaikutus.