Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pahassa riidassa narsistin ja hänen hovinsa kanssa. N tehnyt tai jättänyt tekemättä oman mielensä mukaan, vaikka lain edessä vastuu on hänellä. Yritin tyhmyyksissäni neuvotella vuoden verran riita-asiasta. Jotenkin oletin, että muiden mukanaolo olisi vaikuttanut asiaan, mutta ei. Hovissa on kaksi puu-ukkoa.
Riita koskee n 150000 euron arvoista juttua.
Olen nyt lähettänyt hänelle vaatimuskirjeen (kolmas), odotan vastausta. Siinä mainitaan mahdollisuuteni nostaa siviilikanne.
Minuun otti aiemmin yhteyttä eräs hovin jäsen, joka ehdotti yhteistä palaveria, johon tulisi väkeä 5-6 yhteensä. Kaikki eivät tiedä tätä pohjaa, jonka minä tiedän. N on vakuuttava seläntakana puhuja ja halveeraaja. Nolaa minut mielellään. Tyrskii ja naureskelee.
Minä ilmoitin miettiväni ehdotettua palaveria.
Nyt olen ilmoittanut tosiaan vaatimukseni ja kieltäytynyt kohteliaasti palaverista.
En tiedä mihin tämä johtaa, mutta missään nimessä en lähde grillattavaksi palaveriin. Ilmoitinkin, että keskustelu on käytävä sähköpostitse eikä minulla ole tinkimisvaraa asiassa. Sen verran tiesin, että rikkinäiset puhelimet ja väärinkäsitykset yms. heittäisivät sovitut asiat aivan toiseksi, jos puhumiseen luotetaan.
N haluaa määrätä. Hän inhoaa minua. Jostain syystä valikoiduin hänen uhrikseen. Vaatimuskirjeessäni mainitsen, että haluan tietää mistä tämä minun siirtämiseni erityisasemaan johtuu. Kirje on mennyt näille 5-6: lle henkilölle myös. Jotain hän ehkä selittää, mutta todennäköisesti leimaa vain minut hulluksi. Kokous on kuitenkin virallinen, mikäli se järjestetään ja siitä on tehtävä pöytäkirja.
Mitähän N nyt tykkää, kun en lähde löylytykseen mukaan?
Onko kenelläkään jatko-ohjeita? Esim kirjeenvaihdon tein koko ajan niin että N:n nimeä en maininnut. Kirjeenikin luetin muilla. Sävy on viileä ja asiallinen.Sun kannattaa ottaa yhteys oikeusaputoimistoon koska noin iso summa kyseessä. Kun menet kokoukseen sinulla pitää olla "virallinen edustaja" jolle olet selittänyt oman puolesi asiasta. Siis tosiasiat. Älä lähde mihinkään puolivillaiseen kokoukseen jonka ainoa päämäärä on narsistin ja hovinsa naureskelu . Kokouksessa esitetään asiatiedot ja pysytään asialinjalla , siihen ei kuulu kenenkään mollaamiset eikä irvistely.Olen ollut samantyylisessä tilanteessa ja voittanut sen. Kova paikka narskulle ja hovi oli ihmeissään, vieläkin yksi hovilainen väittää "no poliisit nyt kirjaa tietoihinsa mitä sattuu , ei niitä pidä uskoa" : D Semmosta.
Kiitos. Mä odotan nyt deadlineen asti. Yksi N:ää ympäröivistä ihmisistä on lomalla. Asiaan liittyy siis toinenkin klikki.
Tällä hehheh-mollaamisella ja irvistelyllä on ajettu monta vuotta.
Se oli heti selvä, että puolivillaisiin neuvotteluihin en lähde. Selvitin, että kanteen voi nostaa myöhemminkin. Itse N ei nimittäin muista kaikkea ... minä taas muistan ja mulla on kaikki viestit yms dokkareina.
Hienoa, että sä voitit.
Mä mm muutin eikä kukaan Narskulassa tiedä, mihin. Aloin voida niin pahoin, koska hovia oli seinän takanakin ja mua selkeästi vähän seurailtiin, vaikka vain asuin.
Seuraaja hovin jäsen on työtön ja yli 50vee, perheetön, ei muuta päivittäisohjelmaa.
N on niin omahyväinen ja lapsellinen vanha äijä, että viimeisessä vastineessaan poikkesi asiasta ja rehenteli itselleen hankkimilla jutuilla. Nostattaakseen raivoa ja kateutta. Mä en tunne tätä ihmistä enkä muita ihmisiä kohtaan kateuksia. Raivoa voin joskus tyhmyyden ja kiusaamisen edessä tuntea, mutta en koskaan näytä sitä ulos vaan menen kävelylenkille tasaantumaan tai kirjoitan kokemukseni ylös, jolloin se alkaa haihtua.
Katsotaan. Nährävästi on lähdettävä käräjöimään ekaa kertaa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pahassa riidassa narsistin ja hänen hovinsa kanssa. N tehnyt tai jättänyt tekemättä oman mielensä mukaan, vaikka lain edessä vastuu on hänellä. Yritin tyhmyyksissäni neuvotella vuoden verran riita-asiasta. Jotenkin oletin, että muiden mukanaolo olisi vaikuttanut asiaan, mutta ei. Hovissa on kaksi puu-ukkoa.
Olen nyt lähettänyt hänelle vaatimuskirjeen (kolmas), odotan vastausta. Siinä mainitaan mahdollisuuteni nostaa siviilikanne.
Minuun otti aiemmin yhteyttä eräs hovin jäsen, joka ehdotti yhteistä palaveria, johon tulisi väkeä 5-6 yhteensä. Kaikki eivät tiedä tätä pohjaa, jonka minä tiedän. N on vakuuttava seläntakana puhuja ja halveeraaja. Nolaa minut mielellään. Tyrskii ja naureskelee.
Nyt olen ilmoittanut tosiaan vaatimukseni ja kieltäytynyt kohteliaasti palaverista.
En tiedä mihin tämä johtaa, mutta missään nimessä en lähde grillattavaksi palaveriin. Ilmoitinkin, että keskustelu on käytävä sähköpostitse eikä minulla ole tinkimisvaraa asiassa. Sen verran tiesin, että rikkinäiset puhelimet ja väärinkäsitykset yms. heittäisivät sovitut asiat aivan toiseksi, jos puhumiseen luotetaan.
N haluaa määrätä. Hän inhoaa minua. Jostain syystä valikoiduin hänen uhrikseen. Vaatimuskirjeessäni mainitsen, että haluan tietää mistä tämä minun siirtämiseni erityisasemaan johtuu. Kirje on mennyt näille 5-6: lle henkilölle myös. Jotain hän ehkä selittää, mutta todennäköisesti leimaa vain minut hulluksi. Kokous on kuitenkin virallinen, mikäli se järjestetään ja siitä on tehtävä pöytäkirja.
Onko kenelläkään jatko-ohjeita? Esim kirjeenvaihdon tein koko ajan niin että N:n nimeä en maininnut. Kirjeenikin luetin muilla. Sävy on viileä ja asiallinen.Sun kannattaa ottaa yhteys oikeusaputoimistoon koska noin iso summa kyseessä. Kun menet kokoukseen sinulla pitää olla "virallinen edustaja" jolle olet selittänyt oman puolesi asiasta. Siis tosiasiat. Älä lähde mihinkään puolivillaiseen kokoukseen jonka ainoa päämäärä on narsistin ja hovinsa naureskelu . Kokouksessa esitetään asiatiedot ja pysytään asialinjalla , siihen ei kuulu kenenkään mollaamiset eikä irvistely.Olen ollut samantyylisessä tilanteessa ja voittanut sen. Kova paikka narskulle ja hovi oli ihmeissään, vieläkin yksi hovilainen väittää "no poliisit nyt kirjaa tietoihinsa mitä sattuu , ei niitä pidä uskoa" : D Semmosta.
Kiitos. Mä odotan nyt deadlineen asti. Yksi N:ää ympäröivistä ihmisistä on lomalla. Asiaan liittyy siis toinenkin klikki.
Tällä hehheh-mollaamisella ja irvistelyllä on ajettu monta vuotta.
Se oli heti selvä, että puolivillaisiin neuvotteluihin en lähde. Selvitin, että kanteen voi nostaa myöhemminkin. Itse N ei nimittäin muista kaikkea ... minä taas muistan ja mulla on kaikki viestit yms dokkareina.
Hienoa, että sä voitit.
Mä mm muutin eikä kukaan Narskulassa tiedä, mihin. Aloin voida niin pahoin, koska hovia oli seinän takanakin ja mua selkeästi vähän seurailtiin, vaikka vain asuin.
Seuraaja hovin jäsen on työtön ja yli 50vee, perheetön, ei muuta päivittäisohjelmaa.
N on niin omahyväinen ja lapsellinen vanha äijä, että viimeisessä vastineessaan poikkesi asiasta ja rehenteli itselleen hankkimilla jutuilla. Nostattaakseen raivoa ja kateutta. Mä en tunne tätä ihmistä enkä muita ihmisiä kohtaan kateuksia. Raivoa voin joskus tyhmyyden ja kiusaamisen edessä tuntea, mutta en koskaan näytä sitä ulos vaan menen kävelylenkille tasaantumaan tai kirjoitan kokemukseni ylös, jolloin se alkaa haihtua.
Katsotaan. Nährävästi on lähdettävä käräjöimään ekaa kertaa elämässä.
Tulet pärjäämään ja voittamaan kunhan et provosoidu. Esität tosiasiat ja pysyt kylmän rauhallisena. Muista , mitä enemmän narsisti uhoaa sitä enemmän se pelkää ja laittaa "lentävät apinat" asialle. Voi olla että narsistin housut alkaa tutista kun huomaa että tosipaikka lähestyy. Mulla narsku laittoi "apinat" sanomaan että narskua pitää sääliä eikä viedä oikeuteen. Arvaa vaan oliko mulla hauskaa Yritti myös uhriutua mutta vein asiani oikeuteen , ja voitin. Voi sitä onnen tunnetta. MINÄ olin oikeassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään jatko-ohjeita? Esim kirjeenvaihdon tein koko ajan niin että N:n nimeä en maininnut. Kirjeenikin luetin muilla. Sävy on viileä ja asiallinen.Näiden kanssa ei tarvi riudellä kun pitää asiat asioina, selkeinä, lyhyinä eikä sotke ylimääräisiä ihmisiä mukaan tai riitele toisten kautta.
Asianajajan tms juttusille. Osaa neuvoa sen siviilikanteenkin kanssa.
Hyviä neuvoja. Lyhyesti, asiallisesti, ei provosoituen, ja mahdollisimman paljon etäisyyttä n:ään koko ajan kaikin tavoin. Voit sanoa että mietit jotain asiaa ja annat lausunnon hieman myöhemmin kirjallisena ja/tai asianajajan kautta jos sinua painostetaan ylimääräisiin "tapaamisiin", nopeisiin päätöksiin tai tilanteessa on sekavaa sillisalaattia tai uhkan/rienaamisen tuntua. Kannattanee yrittää valita sellainen asianajaja/oikeusedustaja, jolla on jo valmiiksi kokemusta näistä tapauksista. Voimia prosessiin.
Kun seuraavan kerran juttelet kasvotusten narsistin kanssa..... katso hänen otsaansa
Jopa narsisti hämmentyy tästä hiukkasen :D
Vierailija kirjoitti:
Kun seuraavan kerran juttelet kasvotusten narsistin kanssa..... katso hänen otsaansa
Jopa narsisti hämmentyy tästä hiukkasen :D
Tässä on lähestulkoon koko asian ydin: narsisti tarvii enemmän kuin mitään muuta, että hänet huomataan. Kuullaan ja nähdään.
Se seuraa jatkuvasti ihmisten katseita, kuka huomaa hänet.
Narsistin tuijotus voi olla huomaamatonta mutta myös karmivaa, intensiivistä. Niin hän testaa minkä reaktion saa aikaan. Tavoitteena on saada muille epämukavampi olo ja jos uhri näyttää pelokkaalta ja huonovointiselta, se on nassen suurin onni ja voimantunne.
Narsistia voi katsoa ryhdikkäästi ohimennen mutta älkää ikinä menkö siihen pahan silmän kuplaan, vai miten sen kuvaisi, älkää antako sen katseen vangita niin että se vetää energiasi juuri katseen kautta. Keskustelutyylistä puheenollen, narsisti voi oikein venyttää ja hidastaa puhetyyliä, puhua sanasalaattiaan tahallaan epäselvästi jotta katsoisit häntä intensiivisesti, olisit siinä vain häntä varten. Saisi vietyä aikaasi.
Kerran hänen puhuessaan katsoin lattialistaa ja lattian rajassa olevaa rahia, vaikka puhuttiin aivan eri asiasta, nasse seurasi katsettani ja potkaisi rahia raivon vallassa. Narsisti vihaa jos ei saa katsettasi.
Luontaiseen keskusteluun kuuluu että katsoo toista, mutta näiden kanssa mikään ei ole normaalia. Joskus jos et anna mitään huomiota, otteet voi koventua. Parasta vaan välttää näitä pimeitä olentoja. Jos joudut keskustelemaan tällaisen kanssa, puhut sen suuntaan tai vaikka sen otsaan johon voi kuvitella vaikka jonkun hassun tekstin. Apuvälineinä voi joissain tilanteissa käyttää aurinkolaseja tai kuulokkeita vaikka voi varautua että hän repii ne pois. Pysy liikkeessä, älä jäädy sen katseen alle vaan ole tietoinen että voit itse kontrolloida katsettasi.
Vierailija kirjoitti:
Joo olen huomannut saman. Ensin narsisti antaa hurmaavan ja uteliaan kuvan joka on kiinnostunut kanssakäymisestä ja sitten yhtäkkiä tulee se muuri väliin ja onkin pelkkää ilmaa. Lakkaa reagoimasta, vastaamasta, ei halua kommunikoida. Siinä näkee hänen henkinen köyhyytensä. Siis lakkaa pitämästä ihmisenä. Toinen ei ole yhtään mitään. Se on ihan järjen vastaista...
Tämä on tuttua. Se vipu kääntyy nopeasti toiseen suuntaan ja jää hämääntyneenä miettimään, että mistä nyt on kyse. Kuuliko hän jotai väärin vai onko joku puhunut peetä minusta, loukkasinko kuitenkin, vaikka en tarkoittanut loukata.
Alussa tässäkin narsisti oli liiankin miellyttävä ja mielinkielin mukava. Aloin epäillä että on minusta oikein kiinnostunutkin, vaikka hänellä on puoliso.
En itse kylläkään mitään romanttista ajatellut, mutta olen herkkävaistoinen, ymmärrän pienestä.
Tämäkin saattoi olla minulle kateellinen siitä, että mulla oli lapsia yksinhuoltajana, hänellä vain puoliso, ei lapsia. Melko moni on tätä arvellut.
Tuntuu et narsisti on tosi herkkänahkainen sille et häntä kyykytettäisiin. Hyökkää takaisin pienimmästäkin pyynnöstä ettei kukaan vain luule et häntä nöyryytetään ja olisi tossun alla.
Jos yrittää puhua tunteista, narsku jäätyy, sellaisia ei hänellä ole. Puheenaihe voi vaihtua lennosta/sua ruetaan haukkumaan suoraan. Ja sit kun yrität oikoa jtk mikä pidä paikkaansa tulee raivarit ja puolustat itseäsi. Tämä ei johda mihinkään, etkä jaksa enää puhua. Draamaa pitää saada. Narsku loukkaa ja sekuntien päästä on kyin mitään ei olisi tapahtunut. Uhrin päähän jää kytemään nämä, sitten alkaa miettiä mikä on tämä tyyppi, jonka kanssa mikään asia ei ole keskustelun arvoinen. Kaikki asiat jää puolitiehen. Vastuu kaikesta uhrilla, ettei vaan narskua pystyttäisi syyttämään. N ottaa kaikki huomautukset syyttelynä. Niinpä paras pysyä vain hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos yrittää puhua tunteista, narsku jäätyy, sellaisia ei hänellä ole. Puheenaihe voi vaihtua lennosta/sua ruetaan haukkumaan suoraan. Ja sit kun yrität oikoa jtk mikä pidä paikkaansa tulee raivarit ja puolustat itseäsi. Tämä ei johda mihinkään, etkä jaksa enää puhua. Draamaa pitää saada. Narsku loukkaa ja sekuntien päästä on kyin mitään ei olisi tapahtunut. Uhrin päähän jää kytemään nämä, sitten alkaa miettiä mikä on tämä tyyppi, jonka kanssa mikään asia ei ole keskustelun arvoinen. Kaikki asiat jää puolitiehen. Vastuu kaikesta uhrilla, ettei vaan narskua pystyttäisi syyttämään. N ottaa kaikki huomautukset syyttelynä. Niinpä paras pysyä vain hiljaa.
Jokaisella ihmisellä on tunteet!!! Te sairaat paskiaiset ette vaan kykene hahmottamaan kokonaisuutta. Kivampi keksiä syitä toisen käytökselle kuin miettiä omaansa.
Itseasiassa... Tutkimuksissa on löydetty uudestaan ja uudestaan, että persoonallisuushäiriöisillä narsisteilla ei ole yhtälailla neurologista kykyä empatian tunteeseen ja peilisolunsa eivät aktivoidu muiden ihmisten osoittaessa kärsimystä. Mitä ei voi itse tuntea, ei voi tuntea.
https://www.nbcnews.com/id/wbna52298060
People who suffer from narcissistic personality disorder, have structural abnormalities in a region of the brain that has been linked to empathy, a new study finds.
Researchers used magnetic resonance imaging to scan the brains of 34 people, including 17 individuals who suffer from narcissistic personality disorder, and found that pathological narcissists have less gray matter in a part of the cerebral cortex called the left anterior insula. Gray matter is primarily composed of neuron cell bodies and non-neuron brain cells that provide nutrients and energy to neurons, rather than sending and receiving information.
Individuals with narcissistic personality disorder suffer from low self-esteem and feelings of inferiority, while also projecting displays of arrogance and vanity, according to the American Psychiatric Association.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella ihmisellä on tunteet!!! Te sairaat paskiaiset ette vaan kykene hahmottamaan kokonaisuutta. Kivampi keksiä syitä toisen käytökselle kuin miettiä omaansa.
Heippa narsku. Taitaa ottaa pattiin kun muilla on tunteet ja sulla ei , oot vaan kateellinen ja yliherkkä : D D
Narsistin sanonnat parisuhteessa olivat mm.
-et ikinä löydä ketään yhtä hyvää kuin minä
-ex oli niin haluttava ja kaunis
-mitä sä sekoilet?
-olet hullu, mikä sua vaivaa?
-sä ymmärsit väärin
-en ole koskaan sanonut niin
-kukaan ei halua sua
Kaikki narsistit eivät käytä fyysistä väkivaltaa. Ne kyllä opiskelevat sinusta mikä on juuri sinulle se vaikea paikka. Sitä ne käyttävät eniten hyväksi ja kiusaavat kaikin mahdollisin tavoin. Kokemus on parisuhteesta ja työpaikalta. Narsistille ei voi kostaa, ainoa keino on vain jättää se taakseen kuin kyseinen ihminen ei ikinä olisi koskaan merkinnyt mitään. Tiedän kokemuksesta kuinka vaikeaa se on, mutta muuta keinoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sun ainoa kaveri.
Narsisti voi myös alkaa valehdella muille, ettei sinulla tai jollain toisella ole kavereita. Tai että ystäväsi ovatkin hänen ystäviään. Mitä tahansa että saa arvon itselleen ja pois sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa narsku. Taitaa ottaa pattiin kun muilla on tunteet ja sulla ei , oot vaan kateellinen ja yliherkkä : D D
Miten voin olla kateellinen ja yliherkkä, kun minulla ei ole tunteita? En tosin ole narsistikaan mutta ihan miten haluat tuota paskaa kierrätää niin osoitat ainoastaan oman tyhmyytesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voin olla kateellinen ja yliherkkä, kun minulla ei ole tunteita? En tosin ole narsistikaan mutta ihan miten haluat tuota paskaa kierrätää niin osoitat ainoastaan oman tyhmyytesi.
Kukahan tässä on tyhmä? Olen hyvin huolissani sinusta : D D
Vierailija kirjoitti:
-mitä sä sekoilet?
-sä ymmärsit väärin
-kukaan ei halua sua
Kaikki narsistit eivät käytä fyysistä väkivaltaa. Ne kyllä opiskelevat sinusta mikä on juuri sinulle se vaikea paikka. Sitä ne käyttävät eniten hyväksi ja kiusaavat kaikin mahdollisin tavoin. Kokemus on parisuhteesta ja työpaikalta. Narsistille ei voi kostaa, ainoa keino on vain jättää se taakseen kuin kyseinen ihminen ei ikinä olisi koskaan merkinnyt mitään. Tiedän kokemuksesta kuinka vaikeaa se on, mutta muuta keinoa ei ole.
Narsistiset miehet, jotka ovat sarjahuijareita, kutsuvat naisia hulluiksi, kun narsistinen mies on valehdellut ja pettänyt heitä. Nämä narsistit eivät häpeä tai välitä muista. He välittävät vain itsestään ja nauttivat muiden vahingoittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mitä sä sekoilet?
-sä ymmärsit väärin
-kukaan ei halua sua
Kaikki narsistit eivät käytä fyysistä väkivaltaa. Ne kyllä opiskelevat sinusta mikä on juuri sinulle se vaikea paikka. Sitä ne käyttävät eniten hyväksi ja kiusaavat kaikin mahdollisin tavoin. Kokemus on parisuhteesta ja työpaikalta. Narsistille ei voi kostaa, ainoa keino on vain jättää se taakseen kuin kyseinen ihminen ei ikinä olisi koskaan merkinnyt mitään. Tiedän kokemuksesta kuinka vaikeaa se on, mutta muuta keinoa ei ole.Narsistiset miehet, jotka ovat sarjahuijareita, kutsuvat naisia hulluiksi, kun narsistinen mies on valehdellut ja pettänyt heitä. Nämä narsistit eivät häpeä tai välitä muista. He välittävät vain itsestään ja nauttivat muiden vahingoittamisesta.
Siirtävät oman häpeänsä toiseen "mun oli pakko pettää koska ..".
"hahaha hahhaha hahhahaha hhahahahahah hahahahahaha"
laittaa nauruksi kaiken ja johtotehtävissä.
Sun kannattaa ottaa yhteys oikeusaputoimistoon koska noin iso summa kyseessä. Kun menet kokoukseen sinulla pitää olla "virallinen edustaja" jolle olet selittänyt oman puolesi asiasta. Siis tosiasiat. Älä lähde mihinkään puolivillaiseen kokoukseen jonka ainoa päämäärä on narsistin ja hovinsa naureskelu . Kokouksessa esitetään asiatiedot ja pysytään asialinjalla , siihen ei kuulu kenenkään mollaamiset eikä irvistely.Olen ollut samantyylisessä tilanteessa ja voittanut sen. Kova paikka narskulle ja hovi oli ihmeissään, vieläkin yksi hovilainen väittää "no poliisit nyt kirjaa tietoihinsa mitä sattuu , ei niitä pidä uskoa" : D Semmosta.