Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
5541/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan varma että juurikin ne sinun tapailemasi henkilöt olivat narsisteja? Että sinussa ei ollut mitään vikaa? Käsittääkseni narsismi on melko harvinainen persoonallisuushäiriö joten sinun kannattaisi ehkä ruveta lottoamaan.

Tämä on tyypillinen kaasuvalotus. Olet käsittänyt väärin : D (sori, oli pakko).

Vierailija
5542/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on raivostuttavaa, kun narsisti ei voi koskaan missään tilanteessa nähdä itsessään minkäänlaista virhettä. Eikä myöskään osaa koskaan nauraa itselleen.

Tämän saman olen huomannut, narsistit eivät osaa aidosti nauraa itselleen. Tosin, huomion saamista varten saattaa kovaan ääneen kertoa jotain juttua jossa muka vähän mokaili tai tuli joku muka hauska kämmi tms. mutta tavoitteena on vain saada huomio itselleen vaikka juttu olisi kuinka säälittävä ja tylsä, tikusta asiaa. Tämä siis perusnarsisti. Psykopaattinarsisti sen sijaan huomasi

minussa, että rennosti vitsailen itsestäni ja päätti sitten matkia samaa. Kertoi minulle itsestään jotain asioita vähän niinkuin samoilla sanankäänteillä kuin minä olin tehnyt, mutta minulle jäi epäselväksi oliko vitsailu tarkoitettu hänen ylistämistään varten kuitenkin rivien välistä ja idea oli vain matkia minua, kokeilla minun persoonaani, ikäänkuin kokeilisi uutta takkia... Hyi. Aito nöyryys loistaa poissaolollaan ja juttu ei ollut kovinkaan hauska ylipäätään jotenkin väkinäinen, olihan se halpa kopio minusta. Nämä on siis ne tavat millä narsisti "vitsailee itselleen".

Samanlainen kokemus itsellä. Aidon nöyryyden täydellinen puuttuminen ja toisen persoonan "pukeminen" itselle niiltä osin, mitkä hyödyttivät narsistia itseään. Huono ja halpa kopio. Mielenkiintoista kyllä, miten kopioi kaiken eleitä ja liikekieltå myöten...tyhjään tauluun on kai helppo liimata päälle

Juuri tuo tarkka ilmeiden eleiden ja liikekielen matkiminen, tulee todella kreepy fiilis että kauanko se narsisti oikein on kyylännyt minun eleitäni ja harjoitellut niitä esimerkiksi peilin edessä, kyseinen narsisti peilailee paljon. Toisaalta olen nähnyt miten narsisti uuden ihmisen tavatessaan alkoi samantien ilmeillä hyvin tarkasti peilaamaan tätä (luodakseen alitajuista yhteenkuuluvuuden tunnetta), mutta sellainen systemaattinen toisen ihmisen esittäminen muille jossain tahallisessa tilanteessa on jo pidemmän ajan "kyyläystyön" ja harjoittelun ja suunnittelun tulosta. Olen lukenut että lapsen kehityksessä noin kolmevuotiaana lapsi matkii muita, mitä muut tekevät, ilmeitä, mutta kun lapsi alkaa henkisesti ja psykologisesti kypsymään niin tämä matkiminen loppuu. Mitenkähän narsistin tapauksessa... Narsistilta jos kysyisi että mitä harrastat, niin totuudellinen vastaus olisi että "läheisten matkimista, ilkeilyä, huijailemista, ihmisillä pelailua, yms." Kaikkea sellaista kivaa siis mitä mieleltään terveet ihmiset harrastavat?... Jos pystytte jakamaan esimerkkejä näistä kopioimisista niin se olisi valaisevaa, mutta ymmärrän, jos ei halua yksityiskohtaisemmin mitään jakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5543/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan varma että juurikin ne sinun tapailemasi henkilöt olivat narsisteja? Että sinussa ei ollut mitään vikaa? Käsittääkseni narsismi on melko harvinainen persoonallisuushäiriö joten sinun kannattaisi ehkä ruveta lottoamaan.

Kun emmit jonkun asian kanssa, niin sinua auttamaan pyrkivät ihmiset sanovat:

-tee niinkuin itse parhaaksi näet ja koet

-kuuntele sydäntäsi

-luota intuitioosi, luota itseesi

-tiedät itse parhaiten

-pystyt kyllä siihen jos haluat

Narsisti sanoo:

-oletko nyt ihan varma tuosta

-oletko varma että pystyt siihen kuitenkaan

-oletko nyt aivan varma että ymmärsit oikein

-jos et ole varma asiasta niin ei kannata

-oletko varma siitä mitä tunnet...

Vaikka siis se asia mitä haluaisit tehdä olisi positiivinen asia sinulle. Narsisti pyrkii sihen, että uhri ei luota itseensä ja kokemaansa todellisuuteen ja alkaa epäilemään itseään. Näin uhri on paremmin manipuloitavissa ja lannistetaan. Vaikka uhri olisi koko ajan oikeassa... Huom. Narsisti voi alussa antaa oikeasti hyviäkin "neuvoja" ja teeskennellä kannustavaa, mutta sitten kun luottamus on voitettu, alkaa pikkuhiljaa tämä kaasuvalotus...

Ei kaikki, jotka näin sanoo tietenkään ole narsisteja mutta nämä ovat niitä tärkeitä hälytysmerkkejä ja tyypillisiä kaasuvalotuksia mitkä kannattaa huomioida jos on paljon muitakin asioita mitkä viittaa narsismiin.

Vierailija
5544/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on yksi yleisimpiä pään vakavia vikoja maailmassa, ja se on täysin parantumaton seinähulluus.

Ohi, mutta alunperin seinähullua tarkoitti, jos vaikka psykoosissa oleva kahlittiin esim ketjulla seinään kiinni.

Noin kuvainnollisesti, narsisti pyrkii kahlitsemaan toiset jotta itse tuntisi itsensä vapaaksi.

Oikeasti vapaimpia ollaan me muut kehityskelpoiset yksilöt.

Ja he katkeruutensa ja huomioriippuvuutensa vankeja.

Vierailija
5545/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko termi narsisti on menettänyt merkityksensä. Kaikki parisuhteissa siipeensä saaneet käyttävät lääketieteellistä diagnoosia haukkumasanana.

Tuskinpa sentään "kaikki". Monella on kyllä ihan oikeaakin kokemusta oikeista narsisteista, sen verran yleinen pään vika se on.

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Mustasukkaisuus

Harha-ajatukset

.

Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.

Hyvä on lista ja selkeä.

Vierailija
5546/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että narsistit käyttävät uhrin omia sanavalintoja uhrin mustamaalaamiseen. Jos hovillinen ihmisiä mustamaalaa yhtä, yksin oleva on todennäköisemmin uhri kuin narsisti. Etenkin, jos liikkuu huhuja sairaista teoista, jotka on olevinaan todistettu, mutta kukaan ei ole mennyt poliisille, silloin kyse on mustamaalaamisesta.

Vierailija
5547/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on raivostuttavaa, kun narsisti ei voi koskaan missään tilanteessa nähdä itsessään minkäänlaista virhettä. Eikä myöskään osaa koskaan nauraa itselleen.

Tämän saman olen huomannut, narsistit eivät osaa aidosti nauraa itselleen. Tosin, huomion saamista varten saattaa kovaan ääneen kertoa jotain juttua jossa muka vähän mokaili tai tuli joku muka hauska kämmi tms. mutta tavoitteena on vain saada huomio itselleen vaikka juttu olisi kuinka säälittävä ja tylsä, tikusta asiaa. Tämä siis perusnarsisti. Psykopaattinarsisti sen sijaan huomasi

minussa, että rennosti vitsailen itsestäni ja päätti sitten matkia samaa. Kertoi minulle itsestään jotain asioita vähän niinkuin samoilla sanankäänteillä kuin minä olin tehnyt, mutta minulle jäi epäselväksi oliko vitsailu tarkoitettu hänen ylistämistään varten kuitenkin rivien välistä ja idea oli vain matkia minua, kokeilla minun persoonaani, ikäänkuin kokeilisi uutta takkia... Hyi. Aito nöyryys loistaa poissaolollaan ja juttu ei ollut kovinkaan hauska ylipäätään jotenkin väkinäinen, olihan se halpa kopio minusta. Nämä on siis ne tavat millä narsisti "vitsailee itselleen".

Samanlainen kokemus itsellä. Aidon nöyryyden täydellinen puuttuminen ja toisen persoonan "pukeminen" itselle niiltä osin, mitkä hyödyttivät narsistia itseään. Huono ja halpa kopio. Mielenkiintoista kyllä, miten kopioi kaiken eleitä ja liikekieltå myöten...tyhjään tauluun on kai helppo liimata päälle

Juuri tuo tarkka ilmeiden eleiden ja liikekielen matkiminen, tulee todella kreepy fiilis että kauanko se narsisti oikein on kyylännyt minun eleitäni ja harjoitellut niitä esimerkiksi peilin edessä, kyseinen narsisti peilailee paljon. Toisaalta olen nähnyt miten narsisti uuden ihmisen tavatessaan alkoi samantien ilmeillä hyvin tarkasti peilaamaan tätä (luodakseen alitajuista yhteenkuuluvuuden tunnetta), mutta sellainen systemaattinen toisen ihmisen esittäminen muille jossain tahallisessa tilanteessa on jo pidemmän ajan "kyyläystyön" ja harjoittelun ja suunnittelun tulosta. Olen lukenut että lapsen kehityksessä noin kolmevuotiaana lapsi matkii muita, mitä muut tekevät, ilmeitä, mutta kun lapsi alkaa henkisesti ja psykologisesti kypsymään niin tämä matkiminen loppuu. Mitenkähän narsistin tapauksessa... Narsistilta jos kysyisi että mitä harrastat, niin totuudellinen vastaus olisi että "läheisten matkimista, ilkeilyä, huijailemista, ihmisillä pelailua, yms." Kaikkea sellaista kivaa siis mitä mieleltään terveet ihmiset harrastavat?... Jos pystytte jakamaan esimerkkejä näistä kopioimisista niin se olisi valaisevaa, mutta ymmärrän, jos ei halua yksityiskohtaisemmin mitään jakaa.

Mä teen tätä tietämättäni aika paljonkin. Jos ajattelen jotain henkilöä saatan vaikka tehdä käsieleitö joita hän tekee. Kuitenkin olen ennemminkin herkkis ja empaatikko.

Vierailija
5548/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas se oli tilastojen valossa ihan validi pointti.

Vierailija
5549/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin keskustelutyylin ja koko pitkän parisuhteen narsistin kanssa voisi oikeastaan tiivistää ei-sanaan:

- minulla ei ollut oikeutta sanoa mihinkään ei

- narsistin vastaus kaikkeen oli ei

Tämä kuvastaa myös laajemmin parisuhteen dynamiikkaa: minulla oli pelkkiä velvollisuuksia, exällä pelkkiä oikeuksia.

Vierailija
5550/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet käsittänyt väärin  , olet herkkä!

Vierailija
5551/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään kosketusta alkoholismiin, vaikka sen pitäisi olla tilastollisesti mahdotonta Suomessa. Sen sijaan narsismista olen saanut kyllä oman osani osumista. Kummankaan puolen suvusta ei ole myöskään kukaan kuollut sydän- ja verisuonitauteihin, mikä sekin on melko harvinaista. 

Vierailija
5552/10671 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen tätä tietämättäni aika paljonkin. Jos ajattelen jotain henkilöä saatan vaikka tehdä käsieleitö joita hän tekee. Kuitenkin olen ennemminkin herkkis ja empaatikko.

Juu, sehän se probleema onkin että narsisti tekee tahallaan ja hyvin tietoisesti ja käyttää pahaan. Sellaisia asioita vie äärimmilleen, jotka tietämättä tehtynä pienessä mittakaavassa on osa ihmisten normaalia kommunikaatiota. Et sinäkään varmaan kuitenkaan ensin tahallaan hauku jotain ihmistä jostain hänen ominaisuudestaan ja sen jälkeen käyttäydy tahallaan itse juuri niin, "sopivassa" tilanteessa? Et varmaankaan.

Vierailija
5553/10671 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kuulee puhuttavan, kuinka läheisriippuvainen ja narsisti ovat toisilleen kuin magneetit. Vastaparit, jotka täydentävät toisiaan. Mutta mitä mieltä olette tästä artikkelista, jossa sanotaan, että läheisriippuvuudessa ja narsismissa on paljon samaa? Tämä tutkija kirjoittaa: "läheisriippuvuus on ikäänkuin sisäänpäin kääntynyt, peitetty narsismi". https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tietokirjailija-laheisriippuvuudess…

Olen itse läheisriippuvainen. Käyn myös terapiassa, ja niin kovasti pyrin prosessoimaan oman mieleni mutkia. Olen valtavan kiltti ja herkkä ihminen, ja olen myös elänyt narsistisessa suhteessa. Pystyn kuitenkin tunnistamaan valtavan hyvin tätä marttyyriutta ja hyväksynnän hakemista hoivaamisen kautta. Ylipäätään tätä, että olen yrittänyt parantaa toista, mikä on myös tavallansa kontrollointia (ylitän rajoja ottamalla vastuuta toisen aikuisen ihmisen tunteista ja näiden säätelystä). Nämä mallit tulevat vahvasti myös omilta vanhemmiltani.

Koen, että narsismi ja läheisriippuvuus on monella tavalla kietoutumista toiseen ja hyvin lapsenomaista riippuvuutta. En silti allekirjoita tämän tutkijan ajatusta siitä, että läheisriippuvuus olisi suoraan rinnastettavissa narsismiin. Isoin ero on empatian kokemisessa - toisella sitä on ja toisella joko hyvin vähän tai ei lainkaan.

Vierailija
5554/10671 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvainen ei myöskään alista ja kontrolloi saadakseen mielihyvää eikä tee moraalittomia tenppuja, kieroiluja ja valehtele.

Vierailija
5555/10671 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko päässeet eroon narsistista avioeron jälkeen, jos teillä on alaikäisiä lapsia?

En meinaa millään päästä äärimmäisen narsistisesta ex-miehestäni eroon avioeron jälkeen. Vaikka ex jätti minut toisen naisen vuoksi. En vastaa enää hänen puheluihin enkä todellakaan päästä kotiini. Onneksi lapset jo niin isoja, että osaavat vaihtaa kotia omatoimisesti. Mutta, mutta...

Exältä tulee lähes päivittäin viestejä. Yleensä lasten asian varjolla, asian joka ei ole pakolllinen yhteydenottoa vaativa asia (tyyliin onko lapsen pusero sun luona kun en nyt löydä kotoani). Ja sitten kun en vastaa alkaa äärimmäinen hakkuminen ja olen muka mt- ongelmainen kun en kommunikoi hänen kanssaan. Menee taas muutama päivä hiljaisuudessa ja ex aloittaa uuden haukkumisen viestitse, kun en ole vastannut hänen edelliseen viestiinsä lapsen puseron osalta mitään. Olen taas vaikea ihminen, epäempaattinen, tyhmä ym ym ym. Eli ex pystyy riitelemään yksin whatsapissa :D 

Loppuuko tämä koskaan? Loppuuko ennen kuin lapset täyttäät 18v?

En voi blokata miestä puhelimesta, koska se samperin yhteishuolto. Mutta grey rock ei tunnu tehoavan exään millään. Tänään on tullut "vasta" kaksi viestiä exältä, enkä ole vastannut niihin mitään. 

Eniten ihmetyttää että miten ex viitsii käyttää energiaansa minun haukkumiseen ja minulle koko ajan viestittelyyn (mihin en edes reagoi) vaikka jätti toisen naisen vuoksi ja hänen pitäisi kai kaiken logiikan mukaan olla nyt onnellisempi. Että nauttisi nyt vaan nykyisestä elämästään, mutta kun ei ...

Vierailija
5556/10671 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko päässeet eroon narsistista avioeron jälkeen, jos teillä on alaikäisiä lapsia?

En meinaa millään päästä äärimmäisen narsistisesta ex-miehestäni eroon avioeron jälkeen. Vaikka ex jätti minut toisen naisen vuoksi. En vastaa enää hänen puheluihin enkä todellakaan päästä kotiini. Onneksi lapset jo niin isoja, että osaavat vaihtaa kotia omatoimisesti. Mutta, mutta...

Exältä tulee lähes päivittäin viestejä. Yleensä lasten asian varjolla, asian joka ei ole pakolllinen yhteydenottoa vaativa asia (tyyliin onko lapsen pusero sun luona kun en nyt löydä kotoani). Ja sitten kun en vastaa alkaa äärimmäinen hakkuminen ja olen muka mt- ongelmainen kun en kommunikoi hänen kanssaan. Menee taas muutama päivä hiljaisuudessa ja ex aloittaa uuden haukkumisen viestitse, kun en ole vastannut hänen edelliseen viestiinsä lapsen puseron osalta mitään. Olen taas vaikea ihminen, epäempaattinen, tyhmä ym ym ym. Eli ex pystyy riitelemään yksin whatsapissa :D 

En voi blokata miestä puhelimesta, koska se samperin yhteishuolto. Mutta grey rock ei tunnu tehoavan exään millään. Tänään on tullut "vasta" kaksi viestiä exältä, enkä ole vastannut niihin mitään. 

Eniten ihmetyttää että miten ex viitsii käyttää energiaansa minun haukkumiseen ja minulle koko ajan viestittelyyn (mihin en edes reagoi) vaikka jätti toisen naisen vuoksi ja hänen pitäisi kai kaiken logiikan mukaan olla nyt onnellisempi. Että nauttisi nyt vaan nykyisestä elämästään, mutta kun ei ...

Hakee reaktiota sinusta. Ehkä uusi nainen on "liian kova pala" hänelle. Varo ettei kohta ala rakkauspommitukset tyyliin "olet maailman ihanin nainen , miksi olin niin typerä että lähdin , ym ym". Älä vastaa muuta kuin oleelliset asiat.  Nuo mt-ongelmat kannattaa jättää huomiotta , älä lähde pelaamaan narsistin peliä.

Vierailija
5557/10671 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokenut tuon. Kuulin kaiken ongelmien lisäksi olevani täysin moraaliton ja läpipaha. Ja tietty täysin sairas. Ja tahdoin kuulemma tuhota omat lapseni.

Kun kuopus täytti 18, tuli täysi radiohiljaisuus. En ole kolmeen vuoteen kuullut hänestä sanaakaan. Kun lapsi joutui sairaalaan, ei hän edes ilmoittanut siitä minulle.

Vierailija
5558/10671 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ulkomailla on sovellus, joka päästää läpi vain asialliset viestit. Jospa vielä kerran rauhallisesti viestisit, että kommunikoit vain lapsiin liittyvissä välttämättömissä asioissa.

Ja voit laittaa puserokyselyyn vain kyllä tai ei.

Sinänsä ymmärrän miestä, vaikken hyväksy. Hän on lapsen tasolla ja joutuu huolehtimaan omatoimisesti toisista lapsista ilman äitiä (sinä) ja on hädissään ja saa taaperon itkupotkuraivareita. Mun isä ei pystynyt, joten äiti hoiti 100 %'

Vierailija
5559/10671 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit blokata. Voit antaa tyypille vaikka sähköpostiosoitteen ja lukea sen vain kerran pari viikossa. Jos tämä on liian raju, voit aloittaa viivästyttämällä omaa reaktiotasi. Itse en vastaa viesteihin koskaan heti, vaan aikaisintaan seuraavana päivänä. Tämä sen takia, että manipuloinnin yms aiheuttamat tunteet ehtivät tyyntyä. Pyrin olemaan reagoimatta. Vastaan mahdollisimman lyhyesti. Pyrin vastaamaan aina vain harvempiin viesteihin. Esim tuohon puserokyselyyn ei ehkä ole välttämätöntä vastata.

Vierailija
5560/10671 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuunarsistia esittävä taas saattaa kysellä asioita muka kiinnostuneesti ja nöyrän oloisestikin, mutta jos tunnette jo paremmin, saattaakin kääntyä pois jo ennen vastausta ja siirtyä moikkaamaan jotain muuta ihmistä. Yrittää kuitenkin vähän makeilla, ellei puhekaveri ole jo koukussa. Mittailee millaisia ihmissuhteita puhekaverilla on. Jos jäät koukkuun, alkaa suhtautua vain hyväksikäytettävänä, jolta pyytelee palveluksia.

Voi edetä urallaankin sillä, että osoittaa muille, että saa muita palvelemaan itseään. Huolestuttavaa, jos kuitenkin ne muut ovat hyviä työntekijöitä ilman välipeilaajaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan