Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
5481/10671 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko siihen, että narsisti kumppani on covert narsisti? Näinhän usein sanotaa, että myös narsistin uhri on narsisti, joka omalla tavallaan manipuloi kumppania ja uhrin roolissa saa sääliä ja huomiita?

Ei todellakaan mene näin. Tää uhrien syyllistäminen on muutenkin ihan ala-arvoista toimintaa. Jos joku tyrkkää sokean auton alle kun on ensin luvannut auttaa tien yli, niin syyllistätkö sokeaa että miksi luotti auttajaan?

Itse ainakin elelin ihan normaalia elämää vuosikymmenet, välitin narsistista kuten muistakin ihmisistä ja luotin narsistiin kuten muihinkin ihmisiin enkä kokenut että suhteessa oli mitään varsinaisesti erityistä tai erilaista. Huom: autoin narsistia huomattavasti monin tavoin, uralla, kodin hoitamisessa, järjestin matkoja, sai kavereita minun kautta, opetin erilaisia uusia harrastuksia, jne. Annoin itsestäni paljon, koska se kuuluu reiluun luonteeseeni ja miten normaalisti olen yleensä ihmisten kanssa. Sitten selvisi että narsisti oli valehdellut käytännössä kaiken suhteemme laatuun liittyen, ja vihasi minua oli kateellinen mutta teeskenteli koko ajan "ystävää" ja hyväksikäytti resurssejani. Tämä narsisti on erittäin taitava valehtelija. Olin todella pettynyt kun tämä kävi ilmi. Muiden ihmisten kanssa tällaisia ongelmia minulla ei ole ollut koskaan.

Covert narcissist on on harhaanjohtava termi ja on itseasiassa kätkettyjä tekoja, joita tekevät sekä ilminarsistit että haavoittuvat/piilonarsistit. Jokainen narsisti siis tekee ilmitekoja sekä kätkettyjä tekoja (covert behaviors). Hg tudorin videolla kerrotaan asia selkeästi:

Watch "The Covert Narcissist" on YouTube

Kenny Weiss puhuu paljon siitä, kuinka covert narsisti haluaa "pelastaa" narsistin.

Vierailija
5482/10671 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Nurmijärveltä M.T.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5483/10671 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti eristää uhrinsa tuhoamalla tämän itsetunnon jolloin uhri kokee ettei voi olla kenenkään mielestä kiinnostava ja ystävyyden arvoinen. Tämän uskomuksen sisäistettyään uhri eristää itsensä muista ihmisistä. Itselleni kävi näin, narsisti ei suoraan kieltänyt minua tapaamasta ihmisiä mutta nujersi minut henkisesti niin että en pitänyt itseäni enää minkään arvoisena. Enkä uskonut että kukaan muukaan voi nähdä minua arvokkaana.

Juuri eilen taas mietin, että mikä minussa oli vikana, kun hän ei voinut mua arvostaa ja osoitaa arvostusta. Kaikkien hänen kavereiden ja tuttujensa vaimot olivat meillä aina esimerkkinä näistä hyvistä ja fiksuista ihmisistä. Hän sanoi aina, etä katso nyt tuota Tiinaa ja Maijaa ja Kaisaa (nimet keksitty), kun osaavat ja ovat niin hyviä. Mä yritin. Koti oli kunnossa, miehellä puhdasta päälle aina, lapset hoidettu, yritystoimintaa sen verran, että sain perhettä vähän tuettua. Leivoin ja seksiäkin oli ja en ihan seinästä revityltä näyttänyt. Tyydyin vähään. Mutta koskaan en riittänyt, mikään ei ollut tarpeeksi hyvää.

Mua suretti etenkin se, kun näin kuinka Tiinan ja Maijan ja Kaisan miehet arvostivat vaimojaan. Antoivat jopa lahjoja. Ja mun piti jotenkin taapertaa siinä mieheni rinnalla. En osaa oikein selittää. Ihan kamala olo vaan.

Vikahan oli hänessä eikä sinussa.

Niinpä. Mutta kun epätoivo ja ne surulliset ja arvottomat tuntemukset iskevät, niin ei siinä paljon logiikka auta.

Vierailija
5484/10671 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten narsisti suhtautuu siihen että lähteeksi aikomansa onkin älykkäämpi kuin narsisti itse eikä lähde mukaan perinteisiin hoovering yms tempauksiin tai uskomaan hänen juttujaan? Mulle ainakin voi kokeilla vaikka mitä mutta harmaan kiven metodi on niin syvälle iskostunut ettei minusta saa irti edes vihareaktiota.

Narsisti palaa siis aina, ennemmin tai myöhemmin vaikka vuosienkin päästä, yhtäkkiä kyselemään kuulumisia tai jopa suoraan ehdottelemaan. On jopa kosinut parin viestinvaihdon jälkeen. Koska hän on minulle tahtomattaan ihan nobody, vastaan toki ystävällisesti muutamalla sanalla kuten kelle tahansa tuntemattomalle vaikka bussipysäkillä. Yleensä tämä narsisti aktivoituessaan jaksaa hetken kokeilla kylmää/kuumaa yms tempauksia kunnes perääntyy oma-aloitteisesti vaikka olen ystävällisesti ja kunnioittavasti lähtenyt keskuteluun mukaan. Olisi mielenkiintoista päästä tuohon hetkeen, että mitä hän ajattelee kun tajuaa ettei merkitsekään minulle mitään eikä tule saamaan haluamaansa draamaa ja tämän johdosta lähteekin itse takaisin luolaansa nuolemaan haavojaan. 

Tämä sama kuvio toteutunut koko tuntemisemme ajan (yli 20 vuotta) useammin kuin kerran ja ihmetyttää miksi hän tulee aina takaisin kokeilemaan. Ei tule koskaan pääsemään ihoni alle vaikka kuinka haluaisi.

Yhden katsomani videon pohjalta, missä narsistinen nainen on rehellinen itsestään, tuli ajatus voiko kyse olla siitä, että tämä lähestyjä haluaa sinun muistavan hänet? Hän ei siis siedä ajatusta siitä että hän unohtuu ja siksi muistuttelee näin olemassaolostaan. Se että avaat hänen viestinsä on hänelle myönteinen signaali. Ehkäpä hän ajattelee, että jokin portti on vielä avoinna.

Mulla ei ihan tuollaisesta ole kokemusta (kosinta jne) mutta ajattelen että arkipäiväisempi versio siitä on aiemmin laittamani esimerkki. Yhteyttä ei ole ollut moneen vuoteen, mutta yhtäkkiä kysytään lähtisinkö elokuviin. Kun vastaan myöntävästi keskustelu loppuukin siihen eikä henkilöstä kuulu mitään. Otappa näistä nyt selvää.

Ap

Uskon myös tuohon unohtamisteoriaan. Kerran hän soitti minulle yllättäen (kun en ollut lukenut/vastannut hänen viesteihinsä Facessa tai tekstarina) enkä tunnistanut hänen numeroaan vaan vastasin virallisesti omalla koko nimelläni :D Ymmärsiköhän viimein että en todella ole tallentanut hänen numeroaan, en estänyt enkä mitään sellaista kimpaantumisreaktiota koska hän ei nyt ihan oikeasti ole yhtä merkittävä minulle kuin itse luulee. 

Minulle tapahtui täsmälleen samoin :D Eksä oli ihan hämmentynyt, miksi minä vastaan hänelle virallisesti koko nimellä. Kerroin, että en tiennyt kuka soittaa, kun olen hänen numeronsa poistanut. Estin hänen numeron sen puhelun jälkeen. Lokitiedoista silti näkee, että yrittää noin puolen vuoden välein tavoitella.

Minullekin kävi suhteessa niin, että mikään ei tuntunut enää miltään. Se oli yksi syy miksi se jatkui liian pitkään, kun ei siinä turrassa olemisessa ollut halua ja kykyä tehdä isoja ratkaisuja. En muista oikein kunnolla suhteen aikaisia tapahtumia, hyviäkään. Tunteettomuus on ehkä jotenkin blokannut muistia? Sen ahdistavan olotilan muistan, mikä oli niiden viikkojen mittaisten mykkäkoulujen aikana. Tuntuu ihan hullulta, että olen sellaiseen suostunut. Aina kun päätin asialle jotain tehdä, olin kuin täi tervassa. En uskaltanut mitään uusien rangaistusten pelossa. Sitten kun hän ei merkinnyt minulle enää mitään, aloin pitämään puoleni. Ja ero siitä tuli.

Asuitteko te yhdessä vai etäsuhde? Minkä mittaisia mykkäkouluja ja oliko niitä paljon? Lähtivätkö ne jostain riidasta vai jostain muusta? Narsistiksi epäilemäni uusi etäsuhde on ollut nyt kaksi viikkoa mykkäkoulussa (jouluviikosta!) ja koen, että suhde oli nyt sitten tässä. 

Meillä oli omat asunnot, mutta vietimme kaiken ajan yhdessä, vuorotellen molemmissa asunnoissa. Paitsi ne mykkäkoulut. Ensimmäinen mykkäkoulu alkoi, kun sanoin "voi kun olisimme aina näin onnellisia". Niinpä. Mykkäkoulun jälkeen selitti, että sillä kommentilla törkeästi kyseenalaistin koko suhteemme ja tahallani maalasin piruja seinille. Viimeinen mykkäkoulu alkoi, kun olin nukkunut yön huonosti, koska hän oli jostain syystä levoton koko yön. Kysyi syytä minun väsymykseen ja sanoin ihan neutraalisti, että "en saanut unta kun olit jatkuvasti liikkeellä". Kuulemma törkeästi pilasin hänen hyvän aamunsa syyllistämällä omasta unettomuudestani jne. Tällaista se suuttuminen oli, hän kutsui näitä riidoiksi, minä en oikein tiennyt koskaan mistä tarkalleen ottaen riideltiin. Lyhin mykkäkoulu kesti 5 päivää ja pisin yli 2 kuukautta. Suunnilleen puolen vuoden välein tapahtuivat.

Kun "riidat" ovat tätä luokkaa, niin vaikea kuvitella, miten olisimme kommunikoineet, jos olisi tullut ihan oikeita ongelmia. En olisi koskaan voinut sanoa omia ajatuksia, koska rangaistus oli aina mykkäkoulu. Myöhemmin tuli myös raivokohtauksia, jossa tavarat hajosivat. Toivoisin, että sinun ei tarvisisi ottaa oppia kantapään kautta. Jos kumppani rakastaa ja välittää sinusta, hän tulee selvittämään asiat puhumalla kanssasi, ja ongelmiin löytyy myös ratkaisu. Silent treatment on parempi termi kuin "mykkäkoulu". Hän kouluttaa sinua varomaan itsesi ilmaisemista ja tottelemaan häntä. Yksi hälytysmerkki tuossa on että se on alkanut jouluviikolla.  Meilläkin juhlapyhät nostivat hänen kiukkunsa pintaan aina jossain kohtaa. Ja etenkin ennen joulua kannatti nöyryyttää minua, kun halusin sovun hinnalla millä hyvänsä, kun puoli sukua oli tulossa meille joulunviettoon. 

Mykkäkoulusta vielä sen verran, että eksäni koki olevansa oikeutettu tekemään silloin mitä halusi. Hän kuitenkin rakkauspommitti minua säännöllisesti, joten oli valtava järkytys kun sain tietää, että hän oli Tinderissä ja muilla treffipalstoilla selkäni takani. Lisäksi oli muutakin holtitonta käytöstä, joka selvisi vasta myöhemmin. Minun seurassa kuitenkin esitti ihan jotain muuta. Ole tarkkana, että tiedät mitä sen mykkäkoulun takana oikeasti on. Narsistinen henkilö oikeuttaa itselleen kaikenlaista sillä varjolla, että sinä olet kohdellut häntä huonosti hänen mielestään. 

Meilläkin oli mykkäkoulu ahkerassa käytössä. Ja ei siihen paljon tarvittu, yleensä väärä sana. Alkuunsa tuntui todella pahalta, mutta ajanoloon näihin tottui. Oli oikeastaan kiva, kun ei tarvinnut kuunnella sitä monologia koko ajan.

Mutta sitä mietin, että miksi tätä kaikkea kestin ja sallin lähes 20 vuotta. Miksi annoin nöyryyttää ja hallita. Kun kuitenkin kaikki mitä halusin oli onnellinen, tasapainoinen elämä ja perhe. No, onhan se paljon haluttu. Laitoin itseni likoon täysin ja kestin poppurpinnitkin. Jonkun normaalin kanssa olisi ollut varmaan aika huikeaa.

Anteeksi, mitä ovat "poppurpinnit"?

Olisiko typo ja tarkoitus lukea POPPUROINNIT.

Vierailija
5485/10671 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vieläkin ihmettelen yhtä narskua jonka ulkonäkö oli luokkaa Danny De Vito ja jutut luokkaa Matti Nykänen, niin HÄN koki olevansa joku jumalan lahja naisille että mitä ihmettä siinä päässä liikkuu kun itseään katsoo peilistä?

Vierailija
5486/10671 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko siihen, että narsisti kumppani on covert narsisti? Näinhän usein sanotaa, että myös narsistin uhri on narsisti, joka omalla tavallaan manipuloi kumppania ja uhrin roolissa saa sääliä ja huomiita?

Ei todellakaan mene näin. Tää uhrien syyllistäminen on muutenkin ihan ala-arvoista toimintaa. Jos joku tyrkkää sokean auton alle kun on ensin luvannut auttaa tien yli, niin syyllistätkö sokeaa että miksi luotti auttajaan?

Itse ainakin elelin ihan normaalia elämää vuosikymmenet, välitin narsistista kuten muistakin ihmisistä ja luotin narsistiin kuten muihinkin ihmisiin enkä kokenut että suhteessa oli mitään varsinaisesti erityistä tai erilaista. Huom: autoin narsistia huomattavasti monin tavoin, uralla, kodin hoitamisessa, järjestin matkoja, sai kavereita minun kautta, opetin erilaisia uusia harrastuksia, jne. Annoin itsestäni paljon, koska se kuuluu reiluun luonteeseeni ja miten normaalisti olen yleensä ihmisten kanssa. Sitten selvisi että narsisti oli valehdellut käytännössä kaiken suhteemme laatuun liittyen, ja vihasi minua oli kateellinen mutta teeskenteli koko ajan "ystävää" ja hyväksikäytti resurssejani. Tämä narsisti on erittäin taitava valehtelija. Olin todella pettynyt kun tämä kävi ilmi. Muiden ihmisten kanssa tällaisia ongelmia minulla ei ole ollut koskaan.

Covert narcissist on on harhaanjohtava termi ja on itseasiassa kätkettyjä tekoja, joita tekevät sekä ilminarsistit että haavoittuvat/piilonarsistit. Jokainen narsisti siis tekee ilmitekoja sekä kätkettyjä tekoja (covert behaviors). Hg tudorin videolla kerrotaan asia selkeästi:

Watch "The Covert Narcissist" on YouTube

Kenny Weiss puhuu paljon siitä, kuinka covert narsisti haluaa "pelastaa" narsistin.

Covert narsisti haluaa kylläkin pelastaa ainoastaan yhden narsistin eli itsensä. Kaikki muut ihmiset narsisti haluaa tuhota, olkoon tavallinen tallaaja uhrina tai toinen narsisti. Narsisti ei välitä. Olisi liian kivuliasta narsistille tietää minkälaisena ihmisenä häntä oikeasti pidetään muiden silmissä, joten parempi paeta satumaailmaan. Joten hän sulkee silmänsä ja korvansa, ja maailmassa on vain hän. Jos narsisti joutuu toisen narsistin pahoinpitelemäksi niin uhriutuu, mutta... Ei koe posttraumaattista stressiä. Olen itse todistanut tämän, hyvin porskutti menemään tapahtuman jälkeen. Itseasiassa tästä narskusta tuli vieläkin itsekkäämpi ja ilkeämpi koska kopioi toisen narskun menetelmät ja oli jotenkin silleen että ok, jos minä olen teistä kerran ilkeä niin sitten minusta tuleekin oikein kunnon hirviö seuraavalle uhrilleni... Ja niin tulikin.

Vierailija
5487/10671 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko typo ja tarkoitus lukea POPPUROINNIT.[/quote]

Pokkuroinnit?

Vierailija
5488/10671 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää ihan samoja sanoja julkisesti, joita sinä sanot suljettujen ovien takana paitsi he lisäävät lempihaukkumasanansa. Eli hovi tulee jonnekin huutamaan. Monikossa sinulle, vaikka olisit yksin heitä vastaan.

"Mitä jos tajuaisitte?!!"

"Jättäkää meidät rauhaan!"

"Lopettakaa jo! Idiootti!"

"Sinä olet idiootti!"

...

Vierailija
5489/10671 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko typo ja tarkoitus lukea POPPUROINNIT.

Pokkuroinnit?

Poppurointi on sellaista itku-potku-raivari -tyyliä. Tyypillistä pienille miehille, kun kuohuksissaan marssivat edes takaisin ja kimittävät korkealta ja kovaa, kun heitä on loukattu.

Vierailija
5490/10671 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan huomannut "pelaamista" aina silloin kun pitäisi sopia esim. tapaaminen?

Minä: Olisi kiva nähdä, milloin sulle sopisi tavata?

N: Niin kyllä olisi, sopii milloin vaan.

Minä: Nähtäiskö viikonloppuna?

N: Viikonloppu ei kyllä käy koska (luettelee mitä kaikkea aikoo tehdä silloin)

Minä: No entäs maanantai?

N: En ikävä kyllä pääse silloinkaan, koska (luettelee syitä)

Minä: No milloin sitten sopisi?

N: *Ei vastaa mitään* ja keskustelu asiasta loppuu.

Muutaman viikon päästä N soittaa ja ilmoittaa olevansa kotini lähellä. Kuulemma nyt voisi tulla kylään koko perheensä kanssa. Tai sitten hän saattaa kysyä voiko tulla seuraavana päivänä ja olenko kotona ja kun vastaan myöntävästi, hän ilmoittaa seuraavana päivänä ettei tulekaan.

Ap

Vierailija
5491/10671 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan huomannut "pelaamista" aina silloin kun pitäisi sopia esim. tapaaminen?

Muutaman viikon päästä N soittaa ja ilmoittaa olevansa kotini lähellä. Kuulemma nyt voisi tulla kylään koko perheensä kanssa. Tai sitten hän saattaa kysyä voiko tulla seuraavana päivänä ja olenko kotona ja kun vastaan myöntävästi, hän ilmoittaa seuraavana päivänä ettei tulekaan.

Ap

Kyllä olen, tapaamisajankohdan ja - tavan kanssa...

Minä: nähtäiskö huomenna vaikka kahvilla?

N: joo sopii hyvin, minulla ei ole muuta, ihan mihin aikaan vaan, vaikka kuudelta.

Minä: nähdään kuudelta.

Narsisti tulee tapaamiseen huomattavasti myöhässä, kasvoillaan ovela ilme eikä pahoittele tai kommentoi mitenkään myöhästymistään.

En pitänyt sitä silloin minään, kyllähän sitä joskus myöhässä on kukin. Myöhemmin ymmärsin, että n oli ollut tahallaan myöhässä, koska halusi kostaa ja "tasata tilit" kun minä olin ollut tahattomasti kerran 5 minuuttia myöhässä jota pahoittelin kyllä. Narsistilla ei siis ole kykyä ratkoa kokemiaan loukkauksia muuta kuin alkamalla kiusaamaan ja "antamalla samalla mitalla takaisin". Silloin kokee voimaantumista. Outoja vaan ovat nämä asiat mistä niin herkästi loukkaannutaan. Koin että tämäkin oli vaan n:n peliä, leikitäänpäs myöhästelyleikkiä. N katsoi tiiviisti ilmettäni tullessaan paikalle silloin, halusi nähdä reaktioni...

Toinen tapa narsistin pelata sairasta tapaamishippaa, on että n odottaa tahallaan työpaikan ulkopuolella kun pääsen töistä ja sitten muka vahingossa näkee minut kadulla "sattumalta". Onpa jännä että nähtiin! Mitäs sulle kuuluu? Tilanteessa jossa en halua olla tekemisissä n:n kanssa ja tämä tietää sen. Tällaista niinkuin pakkotunkemista ihmisten seuraan ja sitten vielä siitä valehtelua: "näin x:n ihan sattumalta kadulla, en tiennytkään missä se on töissä" yms. mitä kertoo syystä tai toisesta yhteisille tutuille. Vaikka on siis itse ensin tahallaan vainonnut tällä lailla, rakentanut tahallaan ikäänkuin niitä käsikirjoitettuja episodejaan, mutta tällä lailla niinkuin tosielämässä ihmisiä huijaillen.

Uskon, että n voi venkslata tapaamispäivää juuri tuolla lailla kuin ap kirjoitti. Narsisti pelaa ihan kaikella, mikään ei näytä olevan pyhää. Narsistille merkitsee vain oma, omituinen "pelivoitto" läheisistään, välittämisestä viis... Harmi vaan kun kukaan muu siinä ei näitä pelejä pelaa, narsisti elää ihan omassa satumaailmassaan.

Vierailija
5492/10671 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai useimmiten ei edes ilmoita seuraavana päivänä ettei tulekaan. t. narsun exä

Vierailija
5493/10671 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko narsisti teeskennelläteeskennellä naurua? Oma kokemukseni oli että (psykopaatti)narsisti tosiaan teeskenteli kaikki mahdolliset tunteet minulle. Joskus mainitsi, että kuinka ihmisten jutuille tulee nauraa ollakseen oikealla tavalla seurallinen, että ihan tietoisesti käyttäytyy "miten ihmiset haluaa että hän käyttäytyy". Olin aina kuvitellut että meillä jonkun verran samanlainen huumorintaju tai yhteisymmärrys, ja muistelen kertoja kun narsisti oikein tikahtui naurusta jollekin jutulleni tai yhteiselle läpälle tyyliin "oi oi oi en kestä on niin hauska". Myöhemmin kun tää koko narsistin sirkus paljastui minulle niin on käynyt mielessä että onko mahdollista, että teeskenteli tätä nauruakin, ainakin joskus. Ja mielessään ajatteli varmaan: "tuokin hölmö, luulee juttujansa hauskaksi, rakennetaas vähän luottamusta tässä yhdessä nauramalla tms..." Koska siis tosiaan osoittautui, että oli rakentanut mulle tällaisen ihan oman roolihahmon itsestään, eleineen ja ilmeineen mikä oli eri kuin sitten ne muille tehdyt roolisuoritukset. Onko teillä tällaisesta tekonauramisesta kokemusta?

Jopa sattui. Juuri tuo oi oi...juuri Täytyi ihmetellä, se nyt ei ollut noin hauskaa.Tekonaurua olen ihmetellyt minäkin. Miksi käyttäytyy noin? ? Narskun ex

Vierailija
5494/10671 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokevatko narsistit olevansa kauniimpia/komeampia, kuin mitä todellisuudessa ovatkaan? Tunnen joitain narsistisia piirteitä omaavia naisia, joista yksikään ei juurikaan erotu asfaltista tai tapetista mutta hirveä lyttäämisen tarve itseään kauniimpia kohtaan ja lähes samaan hengenvetoon nostetaan itseä jalustalle, kuinka häntä aina niin kehutaan ja luullaan milloin ikäistään yli 10 vuotta nuoremmaksi ja milloin mitäkin. Ja muutenkin tulee tunne, että pitävät itseään jonain jumalasta seuraavina. Toki jokainen meistä on omalla tavallaan kaunis ja upea mutta nämä narsistit ovat monesti niin keskinkertaisia verrattuna siihen, miten paljon jaksavat itseään kehua.

Olisi siis kiva tietää kumpi on kyseessä, harhaluulo omasta täydellisyydestä vai onko kyse vain pohjattomasta epävarmuudesta?

Vierailija
5495/10671 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jss. Aivan hölmöläisen hommaa tuollainen analysointi, kun voisi vain elää sitä omaa elämäänsä nauttien, ja hyvässä seurassa. Ap ei kuulosta terveeltä.

Et ole selvästikään kohdannut aitoa narsistia kun et ymmärrä mihin kaikkeen heidän lonkeronsa ulottuvat. Ilman analysointia ja terapeutin apua olisin tod.näk paljon huonommassa jamassa. Terapeuttien mielestä on ihme, että olen näinkin hyvässä kunnossa.

Ap

Kyllä olen, mutta en ole uhriutuja, enkä uhrityyppiä, joten minun kanssani luovutti kun ei onnistunut. 

Välit poikki, ja lopettaa se analysointi. Sillä pääsee alkuun.

Perheen ulkopuolisiin välien katkominen vielä onnistuu, mutta kun kyseessä lähiomaisia muuttuu asia paljon vaikeammaksi.

Ap

Kyllä sekin onnistuu ja suosittelen Nimim. sen tehnyt , poliisi auttaa.

Vierailija
5496/10671 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokevatko narsistit olevansa kauniimpia/komeampia, kuin mitä todellisuudessa ovatkaan? Tunnen joitain narsistisia piirteitä omaavia naisia, joista yksikään ei juurikaan erotu asfaltista tai tapetista mutta hirveä lyttäämisen tarve itseään kauniimpia kohtaan ja lähes samaan hengenvetoon nostetaan itseä jalustalle, kuinka häntä aina niin kehutaan ja luullaan milloin ikäistään yli 10 vuotta nuoremmaksi ja milloin mitäkin. Ja muutenkin tulee tunne, että pitävät itseään jonain jumalasta seuraavina. Toki jokainen meistä on omalla tavallaan kaunis ja upea mutta nämä narsistit ovat monesti niin keskinkertaisia verrattuna siihen, miten paljon jaksavat itseään kehua.

Olisi siis kiva tietää kumpi on kyseessä, harhaluulo omasta täydellisyydestä vai onko kyse vain pohjattomasta epävarmuudesta?

Molemmista.

Vierailija
5497/10671 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaava esimerkki narsistin toiminnasta: kun lapsella on ilmeinen koronatartunta ja edessä on tapaaminen etävanhemman kanssa, narsisti vie lapsen normaalisti päiväkotiin, antaa aamulla vähän lääkettä pahimpiin oireisiin, eikä tietenkään kerro mitään oireista sen paremmin päiväkotiin kuin toiselle huoltajalle.

Lapsi itse kertoi päiväkodin työntekijän kuullen, miten oli mitattu kuume aamulla ja oli sattunut kurkkuun niellessä, ja seuraavana päivänä tehty kotitesti varmisti koronatartunnan. Mikään yllätys se ei ollut, sillä päiväkodissa lähes kaikki lapset ovat sairastaneet koronan parin viikon aikana, eikä se ollut yllätys varmasti myöskään narsistille, joka vei oireilevan lapsen päiväkotiin.

Jo edellisen tapaamisen yhteydessä lapsi osoitti epänormaalia halua pussailla etävanhempaa ja tämän perheenjäsentä, joka kuuluu riskiryhmään - ja korona siis riehui päiväkodissa jo tuolloin.

Jos puhut auttajille epäilyistäsi, että lapsen lähivanhempi yritti tahallaan tartuttaa lapsen avulla koronan etävanhempaan ja tämän perheenjäseneen, se vain vahvistaa sitä kuvaa, jonka lähivanhempi on jo maalannut viranomaisille: että etävanhempi on harhainen ja haluaa mustamaalata hyväntahtoista, pelkästään lapsen etua ajattelevaa lähivanhempaa.

Vierailija
5498/10671 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaava esimerkki narsistin toiminnasta: kun lapsella on ilmeinen koronatartunta ja edessä on tapaaminen etävanhemman kanssa, narsisti vie lapsen normaalisti päiväkotiin, antaa aamulla vähän lääkettä pahimpiin oireisiin, eikä tietenkään kerro mitään oireista sen paremmin päiväkotiin kuin toiselle huoltajalle.

Lapsi itse kertoi päiväkodin työntekijän kuullen, miten oli mitattu kuume aamulla ja oli sattunut kurkkuun niellessä, ja seuraavana päivänä tehty kotitesti varmisti koronatartunnan. Mikään yllätys se ei ollut, sillä päiväkodissa lähes kaikki lapset ovat sairastaneet koronan parin viikon aikana, eikä se ollut yllätys varmasti myöskään narsistille, joka vei oireilevan lapsen päiväkotiin.

Jo edellisen tapaamisen yhteydessä lapsi osoitti epänormaalia halua pussailla etävanhempaa ja tämän perheenjäsentä, joka kuuluu riskiryhmään - ja korona siis riehui päiväkodissa jo tuolloin.

Jos puhut auttajille epäilyistäsi, että lapsen lähivanhempi yritti tahallaan tartuttaa lapsen avulla koronan etävanhempaan ja tämän perheenjäseneen, se vain vahvistaa sitä kuvaa, jonka lähivanhempi on jo maalannut viranomaisille: että etävanhempi on harhainen ja haluaa mustamaalata hyväntahtoista, pelkästään lapsen etua ajattelevaa lähivanhempaa.

Tämä teillä narsisteilla meneekin pieleen että kuvittelette asioiden tapahtuvan niin kuin kuvittelette. Että ihan siksi lapsi vietiin päiväkotiin sairaana että tartuttaisi etävanhemman ja tämän lapsen vai miten se meni?

Eipä siinä. Kyllähän näitä tapahtuu että sairas lapsi viedään tietoisesti päiväkotiin ja koitetaan peitellä sairautta eikä se ole tietenkään oikein.

Lasta kohtaan ei ole myöskään oikein se että hänestä tehdään joku riitakapula jolla heitellää toista.

Narsisti sitä ja tätä ei muuta asiaa miksikään.

Se lapsen etu meni omassakin tekstissäsi avan ohi ja ihmettelet ettei sinua uskota.

No ei kai koska "narsisti" meni lapsen edelle.

Vierailija
5499/10671 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä teillä narsisteilla meneekin pieleen että kuvittelette asioiden tapahtuvan niin kuin kuvittelette. Että ihan siksi lapsi vietiin päiväkotiin sairaana että tartuttaisi etävanhemman ja tämän lapsen vai miten se meni?

Eipä siinä. Kyllähän näitä tapahtuu että sairas lapsi viedään tietoisesti päiväkotiin ja koitetaan peitellä sairautta eikä se ole tietenkään oikein.

Lasta kohtaan ei ole myöskään oikein se että hänestä tehdään joku riitakapula jolla heitellää toista.

Se lapsen etu meni omassakin tekstissäsi avan ohi ja ihmettelet ettei sinua uskota.

Tässä on hyvä esimerkki siitä, miten narsistit maalaavat mustan valkoiseksi - narsistin uhrista tehdään narsisti, kun hän kertoo narsistin toiminnasta.

Vierailija
5500/10671 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä esimerkki siitä, miten narsistit maalaavat mustan valkoiseksi - narsistin uhrista tehdään narsisti, kun hän kertoo narsistin toiminnasta.

Joo oli kyllä melkoinen sanasalaatti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi