Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta narsistin kanssa ovat jatkuvat toistaan säännöllisesti seuraavat pettymykset. Ne tulevat yhtä varmasti, kuin aamu yön jälkeen. Siinäkin pahinta on, että narsisti osaa välillä näytellä niin taidokkaasti hyvää, että itse menee siihen lankaan aina uudestaan (nyt kaikki on muuttunut hyväksi ym.) ja jotenkin unohtaa ne aiemmat pettymykset. Kierrokset kasvaa kerta kerralta ja narsisti osaa aiheuttaa aina vain kipeämmän pettymyksen. Hän tietää millä satuttaa eniten. Ensin saa uhrinsa nostettua korkealle pilvilinnoihin ja sitten pudottaa sieltä alas aina kovemmin. Eräänä päivänä sitä kauhukseen taas huomaa tulleensa pahasti petetyksi ja ”ryövätyksi” joka tavalla. Ryövääminen tarkoittaa tässä sitä, että N on koko ajan pitäessään sinua valheellisessa hyvässä ja ollessasi hyväuskoisen (sinisilmäisen) tyytyväinen ja luottavainen (kaikki on muuttunut hyväksi) käyttänyt sinua hyödykseen kaikin tavoin ja varastanut myös henkistä energiaasi (narsistinen lähde) Itse olet antanut kaikkesi, koska olet luullut, että asiat ovat muuttuneet ja olet panostanut suhteeseen täysillä. Sitä pahempi ja enemmän kirvelevä on pettymys taas kaiken jälkeen. Se tehdään vielä eniten loukkaavalla tavalla. N hykertelee nauttien, kun tietää mitä tuskaa aiheuttaa ja voimissaan porskuttaa menemään. Näin hän kerää särkyneitä sydämiä. Ja paha on huomata itsessään suuren kärsimyksen, mutta myös turtumuksen pettymyksiin. Vaikka niistä kärsii niin niihin myös tottuu. Se on vaarallista, koska pikkuhiljaa siinä hajottaa itsensä täysin. Narsistin tarkoitus lienee kokeilla uhriaan ja kasvattaa tämän sietokykyä yhä uusilla pettymyksillä, että uhri turtuisi ja jäisi aina kirvelevästä iskusta huolimatta narsistin valtaan. Pettymys, epäusko, epätoivo, suru, itku, masennus. Maanrakoon poljettu, satutettu, itsetunto, missä se on? Itsekunnioitus? Se on hävinnyt. Turtumus. Aurinko paistaa, maailmalla on sota. Narsistin sieluun pudottama pommi on repinyt kaiken hajalleen, taas. Ja jokin epätoivoinen ääni sisällä sanoo, että tästäkin sinä selviät, tästäkin pettymyksestä. Olet selvinnyt ennenkin. N alkaa ”jälleenrakennuksen”. Sanoo ja tekee jotain valheellista hyvää, joka saa sinut taas unohtamaan mitä pahaa hän teki ja kuinka se sattui. Haluat unohtaa, koska haluat hyvän takaisin. Päätät, että et romahda tästäkään. Painat pahan olon ja pettymyksen aiheuttavan kirvelevän tuskan jonnekin sisällesi ja sanot itsellesi, että sinun on pakko koota itsesi ja jatkaa. Et halua näyttää narsistille pahaa oloasi. Niinpä jatkat, kuin ennenkin. Ihan kuin mitään pahaa ei olisi tapahtunutkaan. Ja pian oletkin taas unohtanut. Mutta eihän sielu oikeasti unohda. Jokainen haava muodostaa arven ja jokainen isku murtaa palan. Olet sisältä särkynyt ja yrität haavoitettuna raahautua eteenpäin valheellisessa hyvässä kohti uutta pettymystä.
Tiedät ja tajuat mitä on tapahtunut ja tajuat, että se jatkuu aina vaan uudestaan ja uudestaan. Ja kuitenkin valitset itse jatkaa sitä aina vaan uudestaan ja uudestaan...
Tästä on paljon videoita you tubessa kanavalla Narsisti vs. Minä aiheesta, että mikä on syynä siihen, kun näin suhde (traumaside) vain jatkuu ja jatkuu narsistiin. Sille on ihan loogiset selitykset. Ulkopuolisen on vaikea ymmärtää niitä syitä jos ei ole kuviosta perillä.
Olen perillä kuviosta. Se traumaside narsistiin ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että tässäkin tapauksessa henkilö itse päättää jatkaa tuota samaa kuviota, vaikka ja kun on sen jo tajunnut. On aivan turha uhriutua sellaisesta, kun tietää jo mistä on kyse ja tietää, että se tulee jatkumaan hamaan loppuun asti ellei itse siitä loppua tee. Hän on itse sen kuvion mahdollistaja, niin raadolliselta kuin se kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen ei ole koskaan kiusatun vika, vaan kiusaajan. Se on hämmästyttävää että kun narsisti tekee pahaa, sitten sen jälkeen on niin kuin mitään ei oliskaan ja käyttäytyy siten että käyttää kaiken energiansa uhrin lepyttelemiseen ja hooveroimiseen. Jos oikeasti välittää jostakusta niin haluaa uskoa, että tämä nyt kun tietää tehneensä pahasti, muuttaa tapojaan eikä tee enää niin. Näinhän se menisi normaalissa suhteessa. Mutta ei narsistin kanssa. Jos narsisti tietää että joku asia satuttaa, niin ottaa sen muistiin ja painaa päälle juuri siitä eri tavoilla. Tai sitten säästelee kaikki paukut johonkin hyökkäykseen. Tuossa oli ilmeisesti kuvattuna uhrin ajatuksia suhteen jälkeen, kun tajuaa koko kuvion jälkeenpäin, että hei ok koko suhde olikin valhetta ja tämä ja tuokin asia manipulaatiota vaan. Valheilla on katsos sellainen ominaisuus että joskus ne onnistuvat aidosti huijaamaan viattomia uhreja. Tästä on julkisuudessakin esimerkkejä. Myös covert abuse toimii niin, että vuosikymmenten ajan narsisti on hyvä, välillä purskauttaa jonkun "piikin" sitten heti sen jälkeen taas hyvä ja käyttäytyy normaalisti, ja sitten jonkin ajan päästä uusi "piikki" ja tätä jatketaan... Näin pahoinpitely pysyy uhrin tajunnan ulottumattomissa ja salakavalasti painaa uhria pitkän ajan kuluessa pinnan alle kunnes tämä ei saa enää henkeä. Narsisti saa tällaisesta käyttäytymisestään voimaa ja energiaa. Tämä ei ole normaalia ihmisten toimintaa. Miltähän uhrista tuntuu kun tällainen kohtelu selviää?
Andrew on puhunut näistä väistämättömistä ahaa-"elämyksistä" narsistisesta suhteesta toipumisvaiheessa.Watch "THE LIGHT BULB 💡 MOMENTS" on YouTube
Sinulla ei siis ole kokemusta? Minulle selvisi, että narsisti oli rakentanut koko meidän suhteen valheiden varaan. Hän oli järjestelmällisesti manipuloinut minua ja valehdellut minulle ja tehnyt minulle reagointitestejä suurin piirtein joka kerta, kun tavattiin. En tajunnut tuota lainkaan kuin vasta jälkikäteen. Hän käytti minua vain seksuaalisesti hyväkseen, mitään oikeaa suhdetta ei narsistin puheista huolimatta ollutkaan.
Ainoa, minkä aloin tajuta yhdessäolon aikana, oli parin kuukauden jälkeen ilmestynyt piilovit***lu ja pienet kiusanteot. Tuon muun kokonaiskuvion ymmärsin ja osasin yhdistellä vasta jälkikäteen ja siihenkin tarvitsin avuksi ulkopuolista informaatiota. Olo on likainen, nöyryytetty ja häväisty. Sekä sellainen, että en ole tuntenut sitä ihmistä lainkaan, koko suhde oli kangastus, täysin hukkaan heitettyä aikaa. Traumat alkavat pikkuhiljaa parantua ja mieli tasaantua. Oma mieleni oli aivan sekaisin koko suhteen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta narsistin kanssa ovat jatkuvat toistaan säännöllisesti seuraavat pettymykset. Ne tulevat yhtä varmasti, kuin aamu yön jälkeen. Siinäkin pahinta on, että narsisti osaa välillä näytellä niin taidokkaasti hyvää, että itse menee siihen lankaan aina uudestaan (nyt kaikki on muuttunut hyväksi ym.) ja jotenkin unohtaa ne aiemmat pettymykset. Kierrokset kasvaa kerta kerralta ja narsisti osaa aiheuttaa aina vain kipeämmän pettymyksen. Hän tietää millä satuttaa eniten. Ensin saa uhrinsa nostettua korkealle pilvilinnoihin ja sitten pudottaa sieltä alas aina kovemmin. Eräänä päivänä sitä kauhukseen taas huomaa tulleensa pahasti petetyksi ja ”ryövätyksi” joka tavalla. Ryövääminen tarkoittaa tässä sitä, että N on koko ajan pitäessään sinua valheellisessa hyvässä ja ollessasi hyväuskoisen (sinisilmäisen) tyytyväinen ja luottavainen (kaikki on muuttunut hyväksi) käyttänyt sinua hyödykseen kaikin tavoin ja varastanut myös henkistä energiaasi (narsistinen lähde) Itse olet antanut kaikkesi, koska olet luullut, että asiat ovat muuttuneet ja olet panostanut suhteeseen täysillä. Sitä pahempi ja enemmän kirvelevä on pettymys taas kaiken jälkeen. Se tehdään vielä eniten loukkaavalla tavalla. N hykertelee nauttien, kun tietää mitä tuskaa aiheuttaa ja voimissaan porskuttaa menemään. Näin hän kerää särkyneitä sydämiä. Ja paha on huomata itsessään suuren kärsimyksen, mutta myös turtumuksen pettymyksiin. Vaikka niistä kärsii niin niihin myös tottuu. Se on vaarallista, koska pikkuhiljaa siinä hajottaa itsensä täysin. Narsistin tarkoitus lienee kokeilla uhriaan ja kasvattaa tämän sietokykyä yhä uusilla pettymyksillä, että uhri turtuisi ja jäisi aina kirvelevästä iskusta huolimatta narsistin valtaan. Pettymys, epäusko, epätoivo, suru, itku, masennus. Maanrakoon poljettu, satutettu, itsetunto, missä se on? Itsekunnioitus? Se on hävinnyt. Turtumus. Aurinko paistaa, maailmalla on sota. Narsistin sieluun pudottama pommi on repinyt kaiken hajalleen, taas. Ja jokin epätoivoinen ääni sisällä sanoo, että tästäkin sinä selviät, tästäkin pettymyksestä. Olet selvinnyt ennenkin. N alkaa ”jälleenrakennuksen”. Sanoo ja tekee jotain valheellista hyvää, joka saa sinut taas unohtamaan mitä pahaa hän teki ja kuinka se sattui. Haluat unohtaa, koska haluat hyvän takaisin. Päätät, että et romahda tästäkään. Painat pahan olon ja pettymyksen aiheuttavan kirvelevän tuskan jonnekin sisällesi ja sanot itsellesi, että sinun on pakko koota itsesi ja jatkaa. Et halua näyttää narsistille pahaa oloasi. Niinpä jatkat, kuin ennenkin. Ihan kuin mitään pahaa ei olisi tapahtunutkaan. Ja pian oletkin taas unohtanut. Mutta eihän sielu oikeasti unohda. Jokainen haava muodostaa arven ja jokainen isku murtaa palan. Olet sisältä särkynyt ja yrität haavoitettuna raahautua eteenpäin valheellisessa hyvässä kohti uutta pettymystä.
Tiedät ja tajuat mitä on tapahtunut ja tajuat, että se jatkuu aina vaan uudestaan ja uudestaan. Ja kuitenkin valitset itse jatkaa sitä aina vaan uudestaan ja uudestaan...
Tästä on paljon videoita you tubessa kanavalla Narsisti vs. Minä aiheesta, että mikä on syynä siihen, kun näin suhde (traumaside) vain jatkuu ja jatkuu narsistiin. Sille on ihan loogiset selitykset. Ulkopuolisen on vaikea ymmärtää niitä syitä jos ei ole kuviosta perillä.
Olen perillä kuviosta. Se traumaside narsistiin ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että tässäkin tapauksessa henkilö itse päättää jatkaa tuota samaa kuviota, vaikka ja kun on sen jo tajunnut. On aivan turha uhriutua sellaisesta, kun tietää jo mistä on kyse ja tietää, että se tulee jatkumaan hamaan loppuun asti ellei itse siitä loppua tee. Hän on itse sen kuvion mahdollistaja, niin raadolliselta kuin se kuulostaakin.
Totta tuokin. Silti antaisin kaiken myötätuntoni ja tukeni uhrille. Hän ei ole tietoisesti hakeutunut siihen huumekoukkuun, josta on erittäin vaikea päästä irti.
90 päivää morsiamena sarja esittelee heitä tasaiseen tahtiin. Viimeisin on tämä Natalie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tapauksessa se taisi olla miehen fyysinen koko ja voima. Väkivallan uhka, kun se puhuessa tuli hiukan liian lähelle. Otti katseen, ei voinut sietää jos en ole hänen näkökentässä, kuplassaan. Jos en vastannut puhelimeen, tuli ovelle.
Vierailija kirjoitti:
90 päivää morsiamena sarja esittelee heitä tasaiseen tahtiin. Viimeisin on tämä Natalie.
Mielestäni Natalien mies Mike ja varsinkin Miken äiti ovat paljon ilmeisempiä narsisteja.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää asiaa tasapainosta.
Kiitos! Hyvä video. Tuli mieleen tuosta, että narsisti ei voi myöntää heikkouksiaan: minun narsistini tiedosti tämän että normaalit ihmiset ja ei-narsistit saattavat puhua heikkouksistaan, joten "muka-tunnusti" mukanöyrästi minulle jotain asioita missä "ei ollut hyvä". Peitelläkseen omaa (psykopaattista) narsismiaan, josta oli kyllä enemmän kuin hyvin itse tietoinen. Tarkoitus oli myös saada minut kertomaan lisää omista heikkouksistani yms. Minä tiedän kyllä ne tämän narsistin varsinaiset kipupisteet ja heikkoudet, eikä olisi tullut koskaan mieleenkään alkaa niistä häntä satuttamaan. Mutta ne olivatkin jotain ihan muuta kuin mitä narsisti "muka-tunnusti" minulle kaasuvalottaakseen. Narsistit tosiaan valehtelevat omituisista asioista, siksi toimintaansa on vaikeaa havaita, jos ei tiedä ennakkoon narsismista. Hyvä myös tuo Dr. Carterin huomio, että n ei anna muiden olla eri mieltä mistään tai muuten psyykensä hajoaa (paitsi jos manipulaation vuoksi teeskentelee että on ok tai jopa toivottavaa olla eri mieltä.). Minun narsistini ainakin sanojen tasolla paukutti yleistä vapautta elämässä sanoa ja tehdä mitä huvittaa, mutta tämä vapaus koski vain häntä, muiden tulikin sitten tehdä niinkuin hän haluaa. Siis syytti tosiaan minua kontrolloimisesta... Hyvin kaksinaismoralistista, sanoisin. Oikeasti vahvan ja tasapainoisen ihmisen ei tarvitse yrittää epätoivoisesti kontrolloida ja pakottaa tällä lailla kaikkia muita koko ajan.
Narsisti ottaa kaiken irti tästä sodan alkamisestakin. Kun toiset pelkää ja on ahdistuneita niin pysyy hyvin kylmänä, eikä empatian häivääkään. Nauttii, kun näkee toisten pelkäävän. Sama juttu kaikki kriisitilanteet. Käyttää heti tilanteet hyväksi, että saa vain lisätä ahdistusta. Huomaa, että itsestäkin vuosien aikana narsistin uhrina tullut ihan hermoraunio, että pelkää jokaista risausta. Ei ennen ollut sellainen sentään. Siksi tämä sotakin ahdistaa nyt niin paljon. Ennen sitäkin oli jo narsistin vuoksi (vuosien piina) aivan henkisesti loppu. Mutta, kyllä on sietokyky nykyään huonontunut ihan kaikkeen jatkuvan stressin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Natalien mies Mike ja varsinkin Miken äiti ovat paljon ilmeisempiä narsisteja.
Toki voi olla kaksi pershäiriöistä ja eivät siksikään tule toimeen. Outoja ovat molemmat.
Julia myös täysnarsu
Onneksi vielä 5% ihmisistä ei ole narsisteja. Ja se on aika paljon!
MItä naisnarsisti ajattelee tavallisista ihmisistä. Ne hölmöt kuvittelevat, ettei niiden läpi nähdä. No ehkä miehet eivät tietysti näekään. Mutta tuolla tuskin on naispuolisia ystäviä.
On muuten näin naisena todella ärsyttävä tuo naisnarsisti. Varmaan kaikki näkevät paremmin läpi oman sukupuolen narsistit, jotka saattavat taas onnistua viehättämään vastakkaista sukupuolta.
Tänään oli Keskisuomalaisessa hyvä kirjoitus väkivallasta https://www.ksml.fi/paikalliset/4491288 . Se on maksumuurin takana, laitan muutaman lainauksen.
"Jopa 36 prosenttia suomalaista on kohdannut lähisuhteessaan väkivaltaa elämänsä aikana. Tieto ilmenee viime syksynä julkaistusta keskisuomalaisia koskevasta laajasta tutkimuksesta.
Väkivalta ei jätä aina ruhjetta tai mustelmaa, mutta johtaa tutkimusten mukaan usein silti pahoihin terveysongelmiin, kuten masennukseen, ahdistukseen ja jopa somaattisiin sairauksiin, kuten astmaan ja sydän- ja verisuonitauteihin.
Myöskään väkivallan tunnistaminen ei ole helppoa. Se voi olla muun muassa mitätöintiä, alistamista, nimittelyä, rahan käytön kontrollointia tai seksiin pakottamista. Siis henkistä, fyysistä, taloudellista, seksuaalista tai jopa hengellistä.
KRIISIKESKUS MOBILEN Jouni Paananen on tehnyt työtä väkivallan käyttäjien kanssa pari vuosikymmentä. Hän kiteyttää eron riidan ja väkivallan välillä yksinkertaisesti siten, että väkivallassa valta otetaan väkisin itselle. Väkivaltatilanteessa toinen osapuoli pelkää, joutuu alistumaan ja tekemään jotakin vastoin tahtoaan.
Rikun parisuhteessa on mustasukkaisuutta. Riku on ristiriitoja välttääkseen mukautunut, eikä ole aina pitänyt yhteyttä niihin ihmisiin, joista puoliso ei ole pitänyt. Riitoja on ollut usein.
Kriisikeskuksen väkivaltatyöntekijän kanssa keskustellessa Rikulle selvisi, että puolison häneen kohdistama kontrollointi ei olekaan välittämistä, vaan henkistä väkivaltaa.
Rikulle asioiden oikean tolan tajuaminen on ollut helpotus.
– Jo se, että oppii tunnistamaan väkivaltatilanteita helpottaa. Enää en mukaudu tilanteissa niin helposti, vaan pidän pääni, Riku kuvaa.
VÄKIVALTAA käyttäneiden ryhmiä vetänyt ja väkivaltaa tutkinut professori Juha Holma kertoo, että Suomi on väkivaltainen maa.
Väkivalta ei täällä rajoitu ryyppyporukassa humalassa puukolla sohimiseen. Myös lähisuhdeväkivalta on yleistä. Suomi oli vuonna 2014 tehdyssä EU-tutkimuksessa EU:n toiseksi väkivaltaisin maa Tanskan jälkeen. EU-tutkimuksessa 47 prosenttia suomalaisista naisista oli kohdannut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa.
– Suomi erottuu myös henkirikostilastoissa. Sellainen henkirikos, jossa läheinen kumppani surmaa toisen on toiseksi yleisin henkirikostyyppi Suomessa, Holma sanoo.
SILTALA ARVIOI, että lähisuhdeväkivallan aiheuttamat kustannukset mitataan Suomessa kymmenissä tai sadoissa miljoonissa euroissa vuosittain, sillä väkivalta aiheuttaa paljon pahoinvointia, olipa väkivalta sitten fyysistä tai henkistä.
– Aineistossa väkivaltaa kokeneet käyttivät jopa 80 prosenttia enemmän terveyspalveluita muuhun väestöön verrattuna, Siltala sanoo.
VÄKIVALTA tunnistetaan yhä huonosti terveydenhuollossa.
– Potilasaineiston perusteella ainoastaan alle prosentti kaikista lähisuhdeväkivaltaa kokeneista potilaista tulee tällä hetkellä tunnistetuksi päivystyksessä, eli parantamisen varaa tässä olisi rutkasti, Siltala sanoo.
Siltalan mukaan ongelma on siinä, että Suomessa on hyvin vähän tahoja, joilla on hoitopolkuja väkivallan tekijöille tai kokijoille. Väkivaltatyö ei ole oikein kenenkään vastuulla.
PARAS TAPA ongelman ratkaisuun olisi Siltalan mukaan ennaltaehkäisy.
– Jo kouluissa pitäisi opettaa, mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei, minkälainen on hyvä parisuhde ja miten riidellään rakentavasti, Siltala sanoo.
Myös terveydenhuollossa pitäisi Siltalan mukaan uskaltautua kysymään väkivallasta ja lisäksi rakentaa väkivaltaa kokeneiden hoitopolut kuntoon."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jovi on aivan kamala vaimoaan kohtaan. On mustasukkainen omalle 7 kk ikäiselle tyttärelleen huomiosta. Vaimon pitäisi pyöriä hänen kanssaan kännäämässä strippiklubeilla. Nykyään heillä on jo kaksi lasta😔
Sarjassa on yleisempää, että pariskunnista ainakin toisella osapuolella on huomattavia narskupiirteitä kuin että niitä ei olisi. Monien lähipiirissäkun niitä esiintyy. Ehkä siksi sarja on niin suosittu, jatkuvaa draamaa. Julkisuudenkipeät narsistit.
Ei ne kaikki narsisteja ole, jotka naisia kusettaa. Ne on vaan isoja poikia.
Samakait se on jankata ihmisten luonteesta kun maailmaa uhkaa ydinsota?