Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistat Utoyan tapahtumista?

Vierailija
12.04.2015 |

Missä olit silloin kun kuulit surmateoista?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ihan liikaa yksityiskohtia dokkarista jonka katsoin. Oli kauan aikaa ahdistava olo sen katsomisen jälkeen.

Vierailija
2/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:51"]

Kirjoitin tälle palstalle Utøyan tapahtumista ennen kuin niistä oli uutisoitu Suomessa lainkaan.

[/quote]

Ei tarvitse uskoa mutta totta tuo asia on. Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:51"]

Kirjoitin tälle palstalle Utøyan tapahtumista ennen kuin niistä oli uutisoitu Suomessa lainkaan.

[/quote]

Kyllä minä uskon; monikin juttu on tullut lehtiin viiveellä. 

Ei tarvitse uskoa mutta totta tuo asia on. Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa?

[/quote]

Vierailija
4/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:24"]utoya? siis tämä jossa ulkomaalaisterro.. eikun siis pers.. eikun siis norjalainen tavis joka (mm) luuli olevansa ritari päätti murhata nuoria norjalaisia kesäleirillä. "sattumalta" tämä leiri oli äitinsä puolueen nuorten leiri, joten liekö tässä symbolinen äidinmurhakin.

Breivik oli ilmeisen seonnut. Tavallaan naurattaa ja tavallaan hirvittää se, että jotkut koittaa vääntää tuostakin jotain poliittista etua itselleen. 
[/quote]

Ensin se diagnosoitiin paranoidiseksi skitsofreenikoksi. Breivik itse ei halunnut tulla leimatuksi "hulluksi" ja joutuvan mielisairaalaan, koska siten kukaan ei ottaisi hänen manifestiaan todesta. Pyysi uudelleenarviointia ja tuloksena dyssosiaalinen persoonallisuushäiriö narsistisin piirtein. Oikeudessa Breivik purskahti itkuun nähdessään hänen itsensä tekemän videon koska oli niin ylpeä siitä. Sen sijaan kuvaukset uhreista, kuolintavoista ja kärsimyksistä saivat Breivikin hymyilemään tai haukottelemaan.

Vierailija
5/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vähän aikaa sitten ollut lehdissa juttua, kuinka Breivik manipuloi vartijoitaankin...
Pelottava mies.

Vierailija
6/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mut olin todella järkyttynyt.

Vierailija
7/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vuosi se oli? Ja oliko syksy?

Vierailija
8/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2011 heinäkuu
Ap

Vierailija
9/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sydän särkyy kun ajattelen mitä lapsia. Omani on selkeästi myös ulkomaalaisen näköisiä. Pelkään joskus heidän puolesta.

Vierailija
10/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ollut heinäkuu/elokuun alku? 2011 oli. Netistä taisin lukea tapahtumista. Eikö ensin uutisoitu siitä Oslon hallintorakennuksen (en muista mikä parlamentti tms se oli) pommista ja sitten pikkuhiljaa alkoi tippua tietoa saaren tapahtumista.

Vierailija
11/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee Breivikistä aina ensimmäiseksi mieleen exäni, samoin kuin perhesurmista aina kun sellaisista uutisoidaan. Hän ei ole toistaiseksi tehnyt näyttäviä veritöitä, mutta on mieleltään juuri sellainen itsekeskeinen, tunnetaidoton angst-kimppu jolta tällaisia tekoja voisi odottaa.

Varsinaiseen kysymykseen: olimme ihan kotona vain kun kuulimme Utoyan tapahtumista.

Vierailija
12/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:03"]Mun sydän särkyy kun ajattelen mitä lapsia. Omani on selkeästi myös ulkomaalaisen näköisiä. Pelkään joskus heidän puolesta.
[/quote]

Utoyalla kuoli ihan myös "tavallisen" norjalaisen näköisiä. Isku ei ollut suunniteltu tappamaan nimenomaan ulkomaalaisia. Toki Breivikin poliittisissa kannanotoissa tämä maahanmuuttovastaisuus oli isossa osassa.

Vierailija
13/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräässä kesätapahtumassa ja oli kamala helle. Samana viikonloppunahan kuoli myös Amy Winhouse, mikä oli ensin viikonlopun iso uutinen, mutta jäi kyllä pieneksi asiaksi sitten. Kuulin asioista järjestyksessä ensin Amy, sitten tuli että Norjassa on räjähtänyt ja sitten että jossain saarella on ammuttu. Ei ollut nettiä käytössä, mutta meni kyllä siinä aikaa että alettiin seurata näitä tapahtumia ja meidän oman tapahtuman jutut unohtuivat. 

Vierailija
14/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lomalla tädin luona.

Vierailija
15/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:04"]Eikö se ollut heinäkuu/elokuun alku? 2011 oli. Netistä taisin lukea tapahtumista. Eikö ensin uutisoitu siitä Oslon hallintorakennuksen (en muista mikä parlamentti tms se oli) pommista ja sitten pikkuhiljaa alkoi tippua tietoa saaren tapahtumista.
[/quote]

Oslon poliisi sohlasi ihan järkyttävästi pommi-iskun jälkeen. Jos olisivat toimineet tehokkaasti ja kaikki viranomaiset totelleet käskyjä, Breivik olisi todennäköisesti saatu kiinni ennen Utoyalle menoa.

Vierailija
16/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:05"]Minulle tulee Breivikistä aina ensimmäiseksi mieleen exäni, samoin kuin perhesurmista aina kun sellaisista uutisoidaan. Hän ei ole toistaiseksi tehnyt näyttäviä veritöitä, mutta on mieleltään juuri sellainen itsekeskeinen, tunnetaidoton angst-kimppu jolta tällaisia tekoja voisi odottaa.

Varsinaiseen kysymykseen: olimme ihan kotona vain kun kuulimme Utoyan tapahtumista.
[/quote]missä päin suomea exäsi asuu? Toivottavasti eteläsuomessa

Vierailija
17/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:07"]Muistan, että koska siihen liittyi ase, niin hysteria oli paljon suurempaa kuin viimeisen lentokonejoukkomurhan kohdalla.
[/quote]

Minua ainakin kammoksuttaa se hätä, mikä nuorilla on saarella ollessaan ollut kun ovat yrittäneet pakoon tätä asemiestä. Ja se, että Breivik esittäytyi poliisina, auttajana ja sitten kylmästi alkoi ampumaan.

Vierailija
18/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:05"]Minulle tulee Breivikistä aina ensimmäiseksi mieleen exäni, samoin kuin perhesurmista aina kun sellaisista uutisoidaan. Hän ei ole toistaiseksi tehnyt näyttäviä veritöitä, mutta on mieleltään juuri sellainen itsekeskeinen, tunnetaidoton angst-kimppu jolta tällaisia tekoja voisi odottaa.

[/quote]

Breivikistä useimmat sanoivat että oli ihan miellyttävä mies. Kohtelias, joskin outo. "Homomainen" kavereitten mukaan. Sitten kolmeakymppiä lähestyessä erakoitui.

Vierailija
19/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen muistan kuinka Iltalehden keskustelupalstalle tuli noiden tapahtumien jälkeen rekisteröintipakko, kun palsta täyttyi rasistisista viesteistä. Tämä siis ennen kuin kävi ilmi että tekijä ei ollutkaan mamu.

Vierailija
20/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:20"]Sen muistan kuinka Iltalehden keskustelupalstalle tuli noiden tapahtumien jälkeen rekisteröintipakko, kun palsta täyttyi rasistisista viesteistä. Tämä siis ennen kuin kävi ilmi että tekijä ei ollutkaan mamu.
[/quote]

Niinpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi