Taas hyvä osoitus vartijoiden ÄO:sta ja virkaintoisuudesta :'D
85-vuotiasta vanhusta ei ymmärretä dementoituneeksi, vaan syytetään "teeskentelystä", vaikka mummo on aivan sekava ja puhuu omiaan. Omassa tuttavapiirissä vartijoiksi ovat päätyneet ne, joiden kyvyt ja taidot eivät riitä poliisikouluun. Ollaan sit jossain Prismassa pätemässä ja ihan vauhkoina kun tulee työtilanne päälle, tehdään vaikka mummosta rikollinen, että päästäisiin edes kerran viikossa "tositoimiin" :'D
Kommentit (5)
Älkää jaksako. Naurettavaa vouhotusta :D
Minä taas olen törmännyt vain mukaviin vartioihin. Olen joskus kysellyt esim suuntaa vieraalla paikkakunnalla ja ystävällisesti ovat neuvoneet ja auttaneet.
Itsekin olen onnekseni törmännyt vain mukaviin ja empatiakykyisiin vartijoihin. Myös työpaikallani pyörivät vartijat ovat mitä parhaimpia ja rennoimpia :)
Itselleni kävi kerran Citymarketis sisääntuloporteilla niin, että portit rupesivat huutaa. Kaikki kääntyivät katsomaan, mutta kukaan ei kertonut mitä pitäisi tehdä nyt, enhän voinut mennä sisälle ja poistuessa vain lähteä porttien piipatessa. No hetken odottelin siinä ja vartija tuli sanomaan että hänellä on tuolla kopissa sellainen hälytyksen tunnistaja. Naureskeltiin sitten yhdessä, kun vuoden vanhasta takista löytyi mitä kummallisimmasta paikasta hälytin. Pahoitteli vielä omasta puolestaan kohtausta. Jäi hyvä mieli. :)
totahan se on. 70% vartijan työstä on pelkkää turhauttavaa patsastelua ja sitten kun tulee ns. tilanne päälle, niin keinoissa ei säästellä kun kaikki se turhautuminen purkautuu pikkurikolliseen, tällä kertaa syyntakeettomaan vanhukseen.