Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä vainoharhaisuus ja suru ennen kuukautisia

Vierailija
27.12.2021 |

Minulle on tänä vuonna toisen lapseni syntymän jälkeen tullut todella oudot oireet aina ennen kuukautisia. En tiedä voiko liittyä jotenkin siihen, että kuukautisten alkaminen oli minulle hirveää, koska yritin epätoivoisesti imettää vauvaa ja kuukautisten alkamista on yleensä pidetty merkkinä siitä, että maidontuotanto loppuu. Moninaisista syistä johtuen en pystynyt imettämään enkä vaativan vauvan takia saanut edes maidontuotantoa pidettyä käynnissä ja koin itseni valtavan huonoksi äidiksi, kun en pystynyt taaskaan edes ruokkimaan lastani.

Kuitenkin, parien ensimmäisten kuukautisten jälkeen huomasin, että aina 2-3 päivää ennen vuodon alkua minusta tuli äärettömän surullinen, en nähnyt missään mitään järkeä, kaikki oli vain kurjaa ja mustaa.

Lisäksi minusta tulee vainoharhainen. Luulen jatkuvasti, että kaikki ovat minulle vihaisia ilman syytä, ettei mieheni tai lapseni eivät rakasta minua, välillä myös näen olemattomia merkkejä miehen pettämisestä.

Olen puhunut näistä neuvolassa ja gynekologille, neuvolasta sanovat johtuvan hormoneista ja gynekologin mielestä se nyt vain on sellaista olla nainen.

Onko muilla tällaista? Loppuiko se joskus?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös suunnaton ahdistus ja pelkotiloja ennen menkkoja, mieleni valtaa ikävät ajatukset. Olen saanut helpotusta raudasta, joka myös vähentänyt kuukautisvuotoa ja menkkojen kestoa. Toinen, joka on auttanut mieliala oireiden kanssa on neurobion forte, se on vahvaa B vitamiinia, eikä sitä saa syödä jatkuvasti. Aloitan aina viikon kuurin ovulaation jälkeen, niin että lopetan sen vuoto päivänä. Tämän avulla olen kyennyt käymään töissä. Itseä mielialalääkkeet ei houkuta ja tuo naurobion on ihan apteekista saatava ravintolisä ilman reseptiä.

Kuulin kans siitä ja kokeilin, mutta aiheutti mulle ihottumaa. Hyvä kun sua auttanut!

Vierailija
22/26 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Masentuneisuus iskee aina ennen menkkoja, kaikki elämän ongelmat tuntuu kolminkertaisilta. Pelkkää pimeyttä. Tämähän on oikeasti jo aika vaarallista, kun tulee tämän tason masentuneisuutta ja jopa itsetuhoisiakin ajatuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä vähän ikävää ku tulee se tunne että on tehnyt tai sanonut jotain peruuttamatonta (vaikka on siis toiminut ihan normaalisti) ja sitten vaan alkaa kelaamaan päässä kaikkea :D Extra halit ja pusut ois tervetulleita, harmi vaan et asun yksin. No, tän jälkeen yleensä aina tulee se vaihe ku kaikki on ihanaa ni ehkä tän kestää joten kuten 🙈

Vierailija
24/26 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu, OLI, että aina ennen menkkoja se tunne, että ei minusta kukaan tässä maailmassa välitä, todellinen surkimustunne. 

Ratkaisu: vaihtarivuodet.

Vierailija
25/26 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas, hae apua itsellesi.

Vierailija
26/26 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas, hae apua itsellesi.