Hirveä vainoharhaisuus ja suru ennen kuukautisia
Minulle on tänä vuonna toisen lapseni syntymän jälkeen tullut todella oudot oireet aina ennen kuukautisia. En tiedä voiko liittyä jotenkin siihen, että kuukautisten alkaminen oli minulle hirveää, koska yritin epätoivoisesti imettää vauvaa ja kuukautisten alkamista on yleensä pidetty merkkinä siitä, että maidontuotanto loppuu. Moninaisista syistä johtuen en pystynyt imettämään enkä vaativan vauvan takia saanut edes maidontuotantoa pidettyä käynnissä ja koin itseni valtavan huonoksi äidiksi, kun en pystynyt taaskaan edes ruokkimaan lastani.
Kuitenkin, parien ensimmäisten kuukautisten jälkeen huomasin, että aina 2-3 päivää ennen vuodon alkua minusta tuli äärettömän surullinen, en nähnyt missään mitään järkeä, kaikki oli vain kurjaa ja mustaa.
Lisäksi minusta tulee vainoharhainen. Luulen jatkuvasti, että kaikki ovat minulle vihaisia ilman syytä, ettei mieheni tai lapseni eivät rakasta minua, välillä myös näen olemattomia merkkejä miehen pettämisestä.
Olen puhunut näistä neuvolassa ja gynekologille, neuvolasta sanovat johtuvan hormoneista ja gynekologin mielestä se nyt vain on sellaista olla nainen.
Onko muilla tällaista? Loppuiko se joskus?
Kommentit (26)
Sama. Masentuneisuus iskee aina ennen menkkoja, kaikki elämän ongelmat tuntuu kolminkertaisilta. Pelkkää pimeyttä. Tämähän on oikeasti jo aika vaarallista, kun tulee tämän tason masentuneisuutta ja jopa itsetuhoisiakin ajatuksia.
Tää on kyllä vähän ikävää ku tulee se tunne että on tehnyt tai sanonut jotain peruuttamatonta (vaikka on siis toiminut ihan normaalisti) ja sitten vaan alkaa kelaamaan päässä kaikkea :D Extra halit ja pusut ois tervetulleita, harmi vaan et asun yksin. No, tän jälkeen yleensä aina tulee se vaihe ku kaikki on ihanaa ni ehkä tän kestää joten kuten 🙈
Tuttu juttu, OLI, että aina ennen menkkoja se tunne, että ei minusta kukaan tässä maailmassa välitä, todellinen surkimustunne.
Ratkaisu: vaihtarivuodet.
Vierailija kirjoitti:
Olet sairas, hae apua itsellesi.
Olet ilkimys, hae apua itsellesi.
Kuulin kans siitä ja kokeilin, mutta aiheutti mulle ihottumaa. Hyvä kun sua auttanut!