Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamppailulajia harrastava kaverini jäätyi täysin tosipaikassa ja minä pelkuri jouduin selvittämään tilanteen!

Vierailija
27.12.2021 |

Olen siis mies, mutta avaan muistoni. Olimme kaverini, joka on siis harrastanut kamppailulajeja, kanssa yöelämässä (ennen koronaa) ja baarista poistuessamme jouduimme neljän hengen porukan piirittämäksi. He alkoivat uhota ja hieman töniäkin. Katsoin kaveriani, että mites nyt toimitaan, mutta tämä vaan tuijotti eteensä sanomatta mitään. Niinpä se olin sitten minä, joka de-eskaloi sen tilanteen puhumalla. Se onnistui, koska kyseessä oli heidän mukaansa väärinkäsitys, etsivät toista parivaljakkoa.

Käteni tärisivät tämän jälkeen, mutta olin yllättynyt että olin pystynyt puhumaan aggressiivisille tyypeille niin rauhallisesti ja loogisesti. Pelkäsin, mutta toimin silti. Ajattelin jopa että jos he käyvät päälle, tönäisen lähimmän nurin ja käsken kaveriani juoksemaan. Näin olisi saatu aikaa pelastautua jonnekin julkiseen tilaan.

Sen sijaan ihmettelin kaverini reaktiota. Hän todellakin jäätyi. Siis ei sanonut mitään, oli vaan paikallaan ja tuijotti eteensä ihan apaattisena. Olin yllättynyt, koska oletin että kamppailulajit antaa varmuutta kohdata uhkaavia tilanteita. En minä hänelle siitä sanonut mitään ja myöhemmin hän selitteli että oli "tarkkaillut" tilannetta, mutta molemmat tiesimme ettei se ollut totta.

Oletko sinä joutunut vastaavaan tilanteeseen, että se olet sinä, heikompana pidetty, joka on selvittänyt pahan tilanteen?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti sitä kamppailulajia harrastanutta harmittaa, jos tilanne meni noin. Ehkä hän on väärässä lajissa? On lajeja, joissa harjoitellaan nimenomaan erilaisia tilanteita ja realistisia skenaarioita, käydään läpi stressireaktioita ym. Niitä ei käsittääkseni pidetä mitenkään noloina, vaan ymmärretään paremmin. Käsien tärinä ei ole pelkuruuden merkki, vaan adrenaliinin aiheuttamaa. Ja adrenaliinin tehtävä on pitää sinut elossa. 

En usko harmitaa yhtään. Kyse on sitä jos on kampailulajin harrastaja. Iskee takaisin saa tuomin: Vain siksi on kampailulajin harrastaja. rekisteri lajon harrastajista. Paras on juosta vain pakoon.Jos ei pääse olla hiljaa,tuojataa esim.eteen etsien ulospääsyä pois tilanne.Aina puhumalla ei selviä.Et tiedä mitä sillä mehkojalla on taka taskussa.Joten pois pakon tilanteesta heti kuin pystyy. Olen muten nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan