Suuri osa autoista liikenteessä ei ole vakuutettuja!
Eikä katsastettuja. Näin kertoi kokenut katsastusmies. Tämän vahvisti vakuutusvirkailija keskuteluissa. Miksei poliisi valvo??? Jos tulee kolari maksaako vahinkoa kokenut osapuoli omasta pussista. Miten tämä on mahdollista??
Kommentit (30)
Muutama vuosi sitten poliisilla oli suunnitteilla teiden varsiin kameravalvontaa näiden autojen seulominen liikenteestä. Olisi siis kuvattu kaikki autot. Yllättäen asia tyssäsi poliittiseen (lähinnä vasemmiston) vastustuksen.
Ei ole tällä hetkellä auto katsastettu, sakot ei paljon pelota. Vakuutus kyllä on.
Asun pienellä paikkakunnalla jossa ei ole omaa poliisilaitosta. Autolla olen ajanut jo yli 20 vuotta ja kerran olen pakosta katsastanut autoni syystä että jouduin käymään suuremmassa kaupungissa. Muuten ajelen ilman vakuutuksia sekä muita maksuja. Ei täällä muutkaan mitään vakuutuksia maksele. On enemmän sääntö kuin poikkeus että on pelkkä seisontavakuutus.
Miten teiden turvallisuutta voi sitten parantaa, jos katsastus ei käy? Onko katsastusasemilla ollut ongelmia esim. hankala sijainti tai huono asiakaspalvelu, entä hinta? Joku pätevä henkilö ehkä osaisi tutkia oman autonsa turvallisesti, tuskin kaikki muut. Onko vakuutus sitten liian kallis, ihmisillä ei ole varaa, muiden maksujen lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Asun pienellä paikkakunnalla jossa ei ole omaa poliisilaitosta. Autolla olen ajanut jo yli 20 vuotta ja kerran olen pakosta katsastanut autoni syystä että jouduin käymään suuremmassa kaupungissa. Muuten ajelen ilman vakuutuksia sekä muita maksuja. Ei täällä muutkaan mitään vakuutuksia maksele. On enemmän sääntö kuin poikkeus että on pelkkä seisontavakuutus.
Olen kuullut että maatalousyrittäjillä saattaa mennä traktorin ja metsäkoneiden löpö yleensä dieselvolvon tankkiin myös. Mutta asiaa väheksymättä, kaupungissa suurempi kolarin mahdollisuus ja aika kumma tosiaan ettei poliisi valvo.
Vierailija kirjoitti:
Miten teiden turvallisuutta voi sitten parantaa, jos katsastus ei käy? Onko katsastusasemilla ollut ongelmia esim. hankala sijainti tai huono asiakaspalvelu, entä hinta? Joku pätevä henkilö ehkä osaisi tutkia oman autonsa turvallisesti, tuskin kaikki muut. Onko vakuutus sitten liian kallis, ihmisillä ei ole varaa, muiden maksujen lisäksi?
Moni on urheillut asunto- ja autolainan niin kalliiksi ettei enää riitä vakuutukseen tai katsastuskorjauksiin rahat.
Ilmeisesti poliisiautoissa on jonkinlainen automaattinen valvonta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisin-automaattikamera-nappaa-va…
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten poliisilla oli suunnitteilla teiden varsiin kameravalvontaa näiden autojen seulominen liikenteestä. Olisi siis kuvattu kaikki autot. Yllättäen asia tyssäsi poliittiseen (lähinnä vasemmiston) vastustuksen.
Taas kerran väärin. nykyään lähes joka poliisiautossa on kamerat jotka luvat rekisterikilpiä ja hälyttävät jos vakuutusta ei ole tai se on katsastamaton.
Vois vähän miettiä ennen kuin painaa enteriä....
Vierailija kirjoitti:
Minäpä arvaan mitä puoluetta siellä äänestetään, oliko se se perusteellinen.....
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tällä hetkellä auto katsastettu, sakot ei paljon pelota. Vakuutus kyllä on.
Eli kilvet lähtee ja joudut maksamaan kaiken jos onnettomuus sattuu. Ihan sama kenen vika se on sillä pelkkä vakuutus ei sinua pelasta koska ajoneuvo on käyttökiellossa. Siinä kun joku vammautuu niin maksaa useammankin Teslan sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran väärin. nykyään lähes joka poliisiautossa on kamerat jotka luvat rekisterikilpiä ja hälyttävät jos vakuutusta ei ole tai se on katsastamaton.
Vois vähän miettiä ennen kuin painaa enteriä....
Oletko koskaan ajanut Helsingissä. Ei juuri poliisiautoja näe, etenkään ruuhka-aikaan. Voi tulla töitä. Sitä paitsi jos köröttelee jonkun auton perässä ei sitä hirveän tehokkaaksi valvonnaksi voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Seisontavakuutus ei ole pakollinen, liikennevakuutus on. Se peritään myös katsastamattomista autoista, joita ei ole poistettu liikenteestä. Jos sitten käry käy liikenteestä poistamattomalla autolla ajamisesta, maksu on tuhansia pienilläkin tuloilla.
On kyllä katsastettu ja vakuutuskin, mutta polttoöljyllä mennään.
Enpä usko tätä.
Takavuosina köyhänä opiskelijana jouduin ajelemaan jonkin aikaa katsastamattomalla autolla. Heti oli miliisit niskassa.
Niillähän on nykyään ne kamerasysteemit autoissa, mitkä skannaa vastaantulevien rekkareita. Heti vilkkuu punaisena jos on joku pielessä. Vaikeaa tänäpäivänä vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seisontavakuutus ei ole pakollinen, liikennevakuutus on. Se peritään myös katsastamattomista autoista, joita ei ole poistettu liikenteestä. Jos sitten käry käy liikenteestä poistamattomalla autolla ajamisesta, maksu on tuhansia pienilläkin tuloilla.
Ei se käry näytä käyvän, kun suuri osa kuitenkin näin toimii. Se maksu on tonni. Joka on aika vähän jos on säästänyt vaikka 5 vuoden kaikki maksut.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko tätä.
Takavuosina köyhänä opiskelijana jouduin ajelemaan jonkin aikaa katsastamattomalla autolla. Heti oli miliisit niskassa.
Niillähän on nykyään ne kamerasysteemit autoissa, mitkä skannaa vastaantulevien rekkareita. Heti vilkkuu punaisena jos on joku pielessä. Vaikeaa tänäpäivänä vältellä.
Veikkaan että ne tsekkaa vanhemmat kotterot. Koska kyttien ajattelulla hienolla autolla ajava työllinen ei voi tehdä rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ajanut Helsingissä. Ei juuri poliisiautoja näe, etenkään ruuhka-aikaan.
Suurin osa Suomen poliisiautoista on täysin tunnuksettomia. Et takuulla huomaisi, vaikka ympärilläsi olisi 20 sellaista poliisiautoa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko tätä.
Vaikea uskoa tätä, kun kaveri ajoi katsastamattomalla autolla yli vuoden, koska muisti, että olisi muka katsastanut auton, mutta muisti väärin.
Vuoden aikana oli useita poliisiautoja tullut vastaan, mutta kukaan ei pysäyttänyt eli mitään skannannut. Kaveti huomasi katsastamattomuuden vasta, kun alkoi itse tarkistamaan papereista, että milloin pitääkään katsastaa auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ajanut Helsingissä. Ei juuri poliisiautoja näe, etenkään ruuhka-aikaan.
Suurin osa Suomen poliisiautoista on täysin tunnuksettomia. Et takuulla huomaisi, vaikka ympärilläsi olisi 20 sellaista poliisiautoa.
Helposti erottaa uudehkojen valkoisten farmariskodien viiksekkäät kuskit ja valkoiset pakut joissa on lisävalot katolla.
Höpsis, kyllä kilvet lähtee samantien.