Suuri osa autoista liikenteessä ei ole vakuutettuja!
Eikä katsastettuja. Näin kertoi kokenut katsastusmies. Tämän vahvisti vakuutusvirkailija keskuteluissa. Miksei poliisi valvo??? Jos tulee kolari maksaako vahinkoa kokenut osapuoli omasta pussista. Miten tämä on mahdollista??
Kommentit (30)
Mulla on kyllä kaikki vakuutukset ym. kunnossa mutta katsastaa en enää aio dieselautoa.
Dieselautojen pakokaasutesti on lähes rikollista puuhaa, autoa huudatetaan ilman kuormaa täydellä kaasulla joka on moottoronvalmistajienkin mukaan kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten poliisilla oli suunnitteilla teiden varsiin kameravalvontaa näiden autojen seulominen liikenteestä. Olisi siis kuvattu kaikki autot. Yllättäen asia tyssäsi poliittiseen (lähinnä vasemmiston) vastustuksen.
Taas kerran väärin. nykyään lähes joka poliisiautossa on kamerat jotka luvat rekisterikilpiä ja hälyttävät jos vakuutusta ei ole tai se on katsastamaton.
Vois vähän miettiä ennen kuin painaa enteriä....
Tällainen hanke tosiaan oli suunnitteilla. Valvontaan olisi käytetty tielaitoksen kameraverkkoa. Asia ei jostain syystä edennyt, edelleenkin poliisin automaattinen liikennevalvonta (Kameratolpat) seuraa vain ylinopeuksia.
no sehän on täysin eri juttu kuin se että poliisiautossa on lukijat kuin että kameratolppa lukee
mutta voit olla varma että poliisiauton vastaantullessa jos auto ei ole vakuutetti tai katsastettu niin käry käy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ajanut Helsingissä. Ei juuri poliisiautoja näe, etenkään ruuhka-aikaan.
Suurin osa Suomen poliisiautoista on täysin tunnuksettomia. Et takuulla huomaisi, vaikka ympärilläsi olisi 20 sellaista poliisiautoa.
Helposti erottaa uudehkojen valkoisten farmariskodien viiksekkäät kuskit ja valkoiset pakut joissa on lisävalot katolla.
Kyllä niitä siviiliautoja on muunkinlaisia...
Lappuliisat ainakin kirjoittaa parkkisakon, jos auto on seisontavakuutuksessa, vaikka parkkimaksu maksettu, koska pysäköintipaikkoja ei ole tarkoitettu liikenteestä poistettujen autojen säilytykseen, tästä oli ainakin mtv:n uutisissa juttu. Ne myös saa tietää, jos auto on ilmoitettu varastetuksi, joten ilmoittavat poliisille heti.
Vierailija kirjoitti:
Lappuliisat ainakin kirjoittaa parkkisakon, jos auto on seisontavakuutuksessa, vaikka parkkimaksu maksettu, koska pysäköintipaikkoja ei ole tarkoitettu liikenteestä poistettujen autojen säilytykseen, tästä oli ainakin mtv:n uutisissa juttu. Ne myös saa tietää, jos auto on ilmoitettu varastetuksi, joten ilmoittavat poliisille heti.
Moni ei pysäköi sakkorysiin, vaan ajaa esim kodin kaupan ja työpaikan väliä. Kukaan ei epäile mitään jos auto on hieno premium.
Olen nyt ajanut yli vuoden katsastamattomalla autolla, muuten kyllä vakuutukset ja verot on maksettu.
Poliisit on monesti tullut vastaan mutta ei ole pysäyttänyt.
No pakko ajella ilman vakuutuksia kun bensa on niin kallista!!
Ei täällä ole mitään poliiseja. Jos sattuu onnettomuus niin se on voi voi.
Multa pystytä mitään perimään kun jään sitte työttömäksi kun käry käy.
Valtio on ihan itse aiheuttanut tämän järjettömillä autoiluveroilla!
Vierailija kirjoitti:
Asun pienellä paikkakunnalla jossa ei ole omaa poliisilaitosta. Autolla olen ajanut jo yli 20 vuotta ja kerran olen pakosta katsastanut autoni syystä että jouduin käymään suuremmassa kaupungissa. Muuten ajelen ilman vakuutuksia sekä muita maksuja. Ei täällä muutkaan mitään vakuutuksia maksele. On enemmän sääntö kuin poikkeus että on pelkkä seisontavakuutus.
Nyt järki kätteen. Jos kolhit niin sinä maksat omistasi. Jo pelkkä jalka poikki joltain kulkijalta ja sehän maksaa 15000 euroa. Vakuutusyhtiö maksaa sen ensin ja peritään sinulta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Asun pienellä paikkakunnalla jossa ei ole omaa poliisilaitosta. Autolla olen ajanut jo yli 20 vuotta ja kerran olen pakosta katsastanut autoni syystä että jouduin käymään suuremmassa kaupungissa. Muuten ajelen ilman vakuutuksia sekä muita maksuja. Ei täällä muutkaan mitään vakuutuksia maksele. On enemmän sääntö kuin poikkeus että on pelkkä seisontavakuutus.
Joko provo tai täys iri-ootti, sen ymmärrän jos ei katsasta autoa mutta ilman vakuutusta ja autoveronmaksua leikkii kyllä elämällään.
Joutuu korvaamaan kaiken omasta pussista jos tulee onnettomuus lisäksi autoverosta tulee kymppitonnien lasku.
Tällainen hanke tosiaan oli suunnitteilla. Valvontaan olisi käytetty tielaitoksen kameraverkkoa. Asia ei jostain syystä edennyt, edelleenkin poliisin automaattinen liikennevalvonta (Kameratolpat) seuraa vain ylinopeuksia.