Toistuva epäspesifi emätintulehdus, apua!
Kommentit (22)
Käy sukupuolitautien poliklinikalla trikomonas ja mycoplasma genitalium testeissä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:58"]
Kondomit.
[/quote]
Kyseessä ei ole sukupuolitauti. Vaiva palaa ilman seksiäkin.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:59"]
Käy sukupuolitautien poliklinikalla trikomonas ja mycoplasma genitalium testeissä.
[/quote]
Testattu jo ja tuloksena liikaa emättimen omaa flooraa. ap
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:15"]
Eikö muilla ole ollut vastaavaa?
[/quote]
On, mutta olen toistaiseksi luovuttanut ja mietin asiaa myöhemmin kun ei ole enää kiireitä. Minulla tosin ei ole tutkittu noin pitkälle. Antibiootteja täälläkin kokeiltu.
Eiks liikaa emättimen omaa flooraa = sytolyysi? Eli liian happamat paikat. Mulla kans hoidettiin toistuvina emätintulehduksina ja kehotettiin käyttämään maitohappoja paikallishoitoina, että tulehdus ei uusisi. Etsin sitten itse tietoa ja löysin ton sytolyysin. Jätin maitohapot pois, kun nehän pahentaa sitä, ja sepä autto. Luin myös jostain emäksisyyttä lisäävistä soodahuuhteluista, mut niitäpä en sitten tarvinnu.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:58"]
Kondomit.
[/quote]
Kyseessä ei ole sukupuolitauti. Vaiva palaa ilman seksiäkin.
[/quote]
Mutta sperma vaikuttaa emättimen bakteereihin ja happamuuteen. Monilla sperma pahentaa vaivaa merkittävästi.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:30"]
Eiks liikaa emättimen omaa flooraa = sytolyysi? Eli liian happamat paikat. Mulla kans hoidettiin toistuvina emätintulehduksina ja kehotettiin käyttämään maitohappoja paikallishoitoina, että tulehdus ei uusisi. Etsin sitten itse tietoa ja löysin ton sytolyysin. Jätin maitohapot pois, kun nehän pahentaa sitä, ja sepä autto. Luin myös jostain emäksisyyttä lisäävistä soodahuuhteluista, mut niitäpä en sitten tarvinnu.
[/quote]
Tähän täytyykin tutustua lisää. ap
Partnerisi taitaa lomailla poikaporukalla Virossa ja Thaimaassa?! Mulla nimittäin kävi niin, pöpöt tuli sieltä - partneri sai potkut:( Miehiin ei voi luottaa - useimmiten!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:58"] Kondomit. [/quote] Kyseessä ei ole sukupuolitauti. Vaiva palaa ilman seksiäkin. [/quote] Mutta sperma vaikuttaa emättimen bakteereihin ja happamuuteen. Monilla sperma pahentaa vaivaa merkittävästi.
[/quote]
Vaiva on siis tullut takaisin antibioottien jälkeen vaikka en olisi harrastanut viikkoihin seksiä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:58"] Kondomit. [/quote] Kyseessä ei ole sukupuolitauti. Vaiva palaa ilman seksiäkin. [/quote] Mutta sperma vaikuttaa emättimen bakteereihin ja happamuuteen. Monilla sperma pahentaa vaivaa merkittävästi.
[/quote]
Vaiva on siis tullut takaisin antibioottien jälkeen vaikka en olisi harrastanut viikkoihin seksiä.
[/quote]
ap
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:38"]
Partnerisi taitaa lomailla poikaporukalla Virossa ja Thaimaassa?! Mulla nimittäin kävi niin, pöpöt tuli sieltä - partneri sai potkut:( Miehiin ei voi luottaa - useimmiten!
[/quote]
Mikä pöpö kyseessä? En kuitenkaan usko tästä olevan kyse. ap
Käyttäisin kondomia aina. Mulla oli aiemmin tällaista vaivaa ja sain reseptin, jota en koskaan hakenut vaan aloin ottaa aamuisin 1 tl ruokasoodaa 2dl vettä. 6 vuotta joka aamu, ei mitään tulehduksia tai muutakaan flunssaa. Käytännössä ilmaista hupia olla terve tällä konstilla.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:44"]
[/quote]
[/quote]
Gyrodactylus salaris!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:44"]
[/quote]
[/quote]
Gyrodactylus salaris!
[/quote]
:D Olette siis lohia. ap
Paikallishoitona antibioottia vai suun kautta kuurina? Mulla auttoi vasta suun kautta otettuna kahta eri antibioottia, en nyt muista nimiä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:53"]
Paikallishoitona antibioottia vai suun kautta kuurina? Mulla auttoi vasta suun kautta otettuna kahta eri antibioottia, en nyt muista nimiä.
[/quote]
Molempia kokeiltu. Suun kautta otettu (metronidatsoli) lievensi oireita, paikallishoito ei edes sitä.
Jos oireena on hieman kirvelevä, juokseva, maitomainen neste, se on sitten sitä sytolyysiä. Muistelisin että mulla toisinaan oikein "holahti" sitä nestettä, ruokalusikallisen verran ainakin.
Onko sulta siis otettu bakteeriviljely ja tuloksena on tuo liikaa emättimen omaa flooraa? Sillonhan sulla ei ole emätintulehdusta, jos sitä viljelyssä ei näy. Mulla siis hoidettiin varmaan 5 tulehdusta oireiden perusteella antibiooteilla ja antibioottien välillä käytin aina jotain Lactal Balansia tai vastaavaa -> vaiva uusiutui aina muutaman viikon päästä. Sit en suostunu ottaa enää yksiäkään antibiootteja ilman et tutkitaan mikä oikeesti on. Bakteeriviljely puhdas, ei hiivaa, sukupuolitaudit oli tsekattu jo ekan tulehduksen yhteydessä. Mulla oireina oli kutina ja omituinen kirvelevä valkovuoto. Lääkäri ei sanonu tohon sytolyysiin oikein mitään, joten päätin itse koittaa jättää ne maitohappobakterit pois, ja se tosiaan autto. Bakteeritulehduksessahan emätin on liian emäksinen -> tarvitaan maitohappoa, sytolyysissa tilanne on just päinvastoin. Joka tapauksessa tsemppiä ap, tiedän miten kuumottavia mitkä tahansa tollaset oireilut on!
-8