Minkä alan ihminen on aina töissä?
Pitkiä päiviä, vapaallakin soitetaan ja heti menossa kiireellä.
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:29"]
Useimmat yrittäjät.
[/quote]
Tosiasiassa vain osa yrittäjistä. Esim. esimiehelläni on periaate, että hän ei tee ylitöitä lainkaan, eli lähtee tasan klo 16 ja vaikka olisi kuinka kiire, viikonloppuna ei tee töitä. Meillä työntekijät tekee enemmän. Eikä pomolla ole mikään este käydä kolmen tunnin lounailla kavereidensa kanssa, siis ihan työasioihin kuulumattomien kavereiden, eli ei markkinointiakaan. Äitilläni oli grilli, mutta kyllä hän ehti vapaatakin välillä pitää, joskaan ei pitkiä reissuja koskaan tehdä. Itse autoin joskus (olin jo lähes aikuinen kun hän sen perusti), mutta asiakaspalvelupuolelle en suostunut, koska olen aika tumpelo.
It-alalla nuoret ovat aika paljon töissä, koska yrittävät antaa itsestään hyvän kuvan. Ei kannata, puolisin työapaikasta pistettiin juuri sellaiset tyypit pihalle, kun oli yt-neuvottelut. Heillä oli katsottu, että tulos ei vastaa tehtyjen tuntien määrää.
Parturi-kampaajat(ei kaikki), muut yrittäjät, esimiehet ja muut johto-asemassa olevat.
Työajattomuus lienee yleisintä ylemmillä toimihenkilöillä ja yritysjohdolla alasta riippumatta. Toki myös yrittäjillä itsellään. Myös monet myyntipuolen ihmiset ovat "aina tavattavissa" varsinkin jos asiakkaat sijoittuvat ympäri maailmaa eri aikavyöhykkeille ja hyvinkin erilaisiin kulttuureihin.
Yrittäjät on monesti "aina töissä". Maanviljelijät on töissä silloin, kun on sopiva aika ja sää, sesonkiaikaan tietenkin koko ajan.
Jos tekee töitä muille kuin itselleen, on aika hullua olla aina tavoitettavissa. Sillä menolla vain ajaa itsensä nopeasi loppuun. Esim. tuo hoitoala, en todellakaan haluaisi vapailla vastata puhelimeen, jos ei ole sovittu jostain päivystysjärjestelmästä. Vapaat on vapaat.
hoitoala, tuntuu että olen aina töissä, onneksi se myös näkyy palkkapäivinä
Luokanopettaja. Koko ajan pitää korjata ja suunnitella. Lopun aikaa vanhemmat soittaa tai vaastaat wilma-viesteihin. Uusi opetussunnitelma pelottaa, sillä jos tämäm lisäksi pitää velä haalia ja tehdä kaikki materiaali ilmiöiden pohjalta , niin huh huh! Olenkin miettinyt, että pitäisikö vaihtaa alaa!
It-ala. Puhelin soi lomillakin ja sähköpostit kulkee ja tavoittaa. Onneksi harvoin tarvitsee enää muuta kuin neuvoa muita eteenpäin.
Ei ole alakysymys. Työsuhde, asema ja tehtävät määräävät.
Hoitohenkilökunta, poliisit, palomiehet, useimmat pienten yritysten yrittäjät, maito- ja lihatilalliset, kuljetusalan ihmiset. Onhan näitä.
Taiteilija. Töitä tehdään silloin kun on inspiraatio. Ja muina aikoina valmistaudutaan siihen eri tavoin. Silmä aina tsekkaa ympäristöä sillä silmällä.
Maanviljelijä, siinä ei paljoa kelloa katsota kun pellot pitää kylvää tai lehmät ruokkia.
Asiantuntijat eli konsultit, juristit ym
hoitoala